חלוקת תפקידי החיזור - נקודה למחשבה

Nessa12

New member
זכותך לא לחשוב כך

מכבדת את דעתך,
ואם את הולכת לקוסמטיקאית פעם בשנה אז זכית!
אני מכירה כ"כ הרבה בנות שהולכות הרבה יותר..
 

קריסטה

New member
העניין הוא שאת ופינקדוטס

מציגות את זה כאמת אבסולוטית שכולן צריכות להשלים איתה וללכת לפיה.
מי שמקבלת על עצמה תפקידים מסויימים שיהיה, אבל תציגו את זה כמשהו שמתאים לכן, לא כמשהו שנקבע בלידה רק על פי מינכן.
זה מקומם ומכעיס וגם מאוד מאוד מזלזל במי שלא חושב שגברים הם יצורים קטנים וחסרי אונים שצריך לטפל בהם ולדאוג לתפעל אותם.
 
ממש לא

גברים הם לא יצורים חסרי אונים שרק צריך לטפל בהם, ואני לא התכוונתי להציג זאת ככה.

אבל העניין הוא שכבר בלידה, לרוב הנשים יש נטיות שונות משל גברים בכל עניין הטיפול והטיפוח (ועשו על זה מחקרים עם ילדים קטנים וצעצועים שמשוייכים למגדר, אבל אני לא אלאה אותך), ומי שלא מתאים לה - סבבה, אבל אני חושבת שזה מטופש להתכחש לטבע שלנו, שאנחנו כנשים יותר(ואני מדגישה, יותר, אבל לא באופן אבסולוטי!) נוטות להיות דואגות ומטפלות.
 

Nessa12

New member
נכון, זה לא אבסולוטי

אבל עובדה שהנטיה קיימת אצלנו יותר מאשר אצל הזכרים.
מסכימה.
 
שוב פעם הכללות

כי האמא שידעה על כך שהבת שלא נרצחה ונזרקה בתוך מזוודה לירקון היא בעלת נטיות פנומנליות של דאגה וטיפול! נכון?

וכל גל הנשים שהטביע את הילדים שלהן בים בתוך כמה חודשים לפני כמה שנים, גם הוא היה גל של נשים דואגות באופן יוצא מן הכלל!!

יש גברים שמטפלים בילדים שלהם הרבה יותר טוב מלא מעט אמהות!

את הדברים ה"מכוערים" בעלק "טבע" הנשי יודעים להסתיר טוב, כמו דכאון אחרי לידה, חוסר התחברות לתינוק, הזנחה וכו'.

כל הקטע של טיפוח, הוא תוצר חברתי נטו! בארץ אנשים מזדעזעים עד עמקי נשמתם מנשים שלא מסירות שיער בבית השחי וברגליים, בעוד שיש תרבויות שהשיער הזה מתקבל בברכה ולא נראה חריג.

אני לא יודעת עלך איזה מחקר את מדברת, אבל ברור לך שילדים קטנים שגדלו כמה שנים במשפחה וראו את המודל הנשי שמטפח את עצמו, ואת המודל הגברי שלא מטפח עצמו, בסך הכל מחקים את מה שהם רואים בבית כן?

מתי אפשר באמת לדעת? כשתעשי ניסוי על ילד שגדל לבד, בלי שום דוגמא של איך צריך להתנהג. אז תדעי מהן ה"נטיות" האמיתיות שלו. העניין הוא, שזה לעולם לא יוכל להבחן ואת לעולם לא תוכלי לדעת מה תוצאות של מחקר כזה, כי אף אחד לא יתרום את הילד שלו לדבר כזה, כי לגדל ילד "לבד" תוך סיפוק צרכים פיזיים בסיסיים פשוט ידפקו אותו לכל החיים וזה בחיים לא יעבור את והעדת הלסינקי. אבל כל עוד שאת עורכת מחקר שלא ניתן לבטל בו המצאות של קשר עקיף שיסביר את התופעה, המחקר לא מספיק טוב, אני מצטערת.
 
אני מעדיף כאלו שלא עושות גבות

זה מגוחך לראות את הגבות המרוטות הדקיקות האלה שבסוף מרוב מריטות הן נעלמות ואז צריך לצייר פס שחור בעיפרון ..
הדבר היחיד שצריך למרוט זה השפם .
ובכלל כל מי שמגזימה ...
הייתה לי חברה שהחליפה לק ברגליים ובידיים 3 פעמים ביום ..
כל כך מיותר ומגוחך..
 
הלו הלו, נעים להכיר! לא הולכת לקוסמטקאית

מעולם לא הייתי אצל אחת.
אני עושה לעצמי גבות ואני בנאדם עם ידיים שמלאניות, אבל זה יוצא כמו שצריך.

גברים לא צרכים לשלם על הבחירה של נשים בטיפוח. זה כמו שתגידי שנשים מהצד השני צריכות לשלם איזה שהוא מחיר על כך שגבר רוצה לנסוע עם רכב מאוד יוקרתי, או אני לא יודעת מה.

הבעיה נעוצה במקום שבו את מציינת כי האישה היא זו שדואגת לנהל את משק הבית. אנחנו בעולם משתנה, היום יותר ויותר זוגות מנהלים את משק הבית ביחד. ברגע שאת מטילה את עול הבית על האישה ומשייכת אותה למרחב הביתי, בעוד שאת עול הפרנסה את מטילה על הגבר ומשייכת אותו על המרחב החיצוני, את מנציחה את החברה המסורתית שרק הולכת ומשתנה מיום ליום.

רק לא הבנתי את הקטע שבו האישה מנהלת את מערכת היחסים. אני באופן אישי מאוד הייתי נעלבת אם היו אומרים לי דבר כזה. הזוגיות צריכה להתנהל במשותף והיא לא יכולה להתקיים אם לשני הצדדים אין עניין בהתקיימותה. איך במשפט אחד הפכת את הגבר לפסיבי בזוגיות, ואת האישה לאקטיבית.

אנחנו לא חיים ב"טבע" אנחנו הם אלה שיוצרים את החוקים. אבל אם כבר נכנסת לנישה הזו, אז את לא מכירה את הפינגווינים (אני מקווה שאני לא טועה פה בזמן שנוהג כך), שם הגבר נשאר לשמור על הביצים שהאישה הטילה ולחמם אותם, בעוד שהיא חופשיה ללכת ולהביא מזון?
מה זה הטבע בעצם? הטבע לא אחיד. לא כל החיות נוהגות אותו הדבר. אצל חלק מהחיות איך שהילד נולד האם מתכחשת אליו ולא רואה בו הילד שלה. אצל חלק אחר, האמהות מלוות את הגור שלהן רק שבועות ספורים לפני שהוא עומד בפני עצמו. האם גם אנחנו בני האדם נוהגים כך? הרי אמרת בעצמך, זה הטבע!
אבל אופס, התעלמת מכך שהטבע פועל בכמה מישורים, תלוי בחיה ואומנם גם אנחנו סוג של חיות, אבל אנחנו יצורים תבוניים בעלי בינה, שלא רק פועלים מתוך אינסטינקטים, אתם חייבים להבין שהמציאות שאנחנו חיים בה, היא לא בהכרח אותה המציאות בכל מקום והחברה משתנה.

אני לא יודעת מה איתך, אבל כמו שאני דורשת מעצמי להיות מפרנסת של הבית ככל יכולתי, לצד בן הזוג, ביחד, כך אני גם מצפה לחלוקה הוגנת ככל הניתן בכל מה שקשור לדברים "נשיים" כמו נקיונות, או קימה בלילה לתינוק. בעתיד הלא רחוק, הדברים האלה יהפכו לנורמטיביים והתארים של "נשי" ו"גברי" יעופו מהחלון לדברים מהסוג הזה.
 
חחח

שמלאניות - שמאליות. זה לא משקף את נטיותיי הפוליטיות


זמן = זן
 
אני הדעה הזו!

אני מאמינה שאישה צריכה לשלם על עצמה כי אין שום סיבה שבעולם שגבר יוציא את המשכורת שלו על דייטים, בזמן שהבחורה תנוח על זרי דפנה בשקט. כולנו עובדים קשה בשביל הכסף שלנו, ואין שום סיבה שבעולם שמישהו אחר ישלם על מזון שלא הוא צרך.

זאת כמובן אלא אם משתמשים בזה כדי למנף את הדייט לדייט הבא. למשל הגב שילם, אז להגיד "פעם הבאה עלי" - אם יודעים שמעוניינים בדייט נוסף. אם אין כוונות להמשיך לדייט נוסף, אני חושבת שזו התנהגות מאוד דוחה, לתת לצד השני לשלם בידיעה שלא מתכוונים לראות אותו יותר, כי אף אחד לא צריך לממן אף אחד.
 
למעלה