חלופה לקרונועי IC3? "הגיע" ציוד נייד לקו הישן לירושלים.
חלופה לקרונועי IC3? "הגיע" ציוד נייד לקו הישן לירושלים.
מתחשק לי להשתעשע קצת ב"מה היה קורה אילו...", אז נא לא להתייחס ברצינות יתרה לשרשור זה.
אז ככה: יותר ויותר משכנעים אותי גורמים ברכבת ומחוצה לה, כי שילובם של מערכי ה-IC3 בקו הישן לירושלים בטעות יסודה. פרט לאופציית הטילטינג היקרה, ניתן היה לשלב בקו ציוד מתאים יותר בין אם בנקודת פתיחתו מחדש של הקו או במרוצת חייו, שככל הנראה עומדים להסתיים (כקו נוסעים לפחות) עם פתיחתו של A1. ידידנו היקר, הד"ר המלעון, כבר הכריז שיש להכות על חטא על גריטתם של הקרונות היוגוסלביים, שלדעתו מתאימים יותר לנסיעה בתוואי הקו הישן. ואכן, ע"פ הנתון שהעביר אליי עיתונאי הרכבות, אהרון גזית, נמצא כי המרחק בין הסרנים בכל חוגון של הקרונות היוגוסלביים מסתכם ב-2.5 מ' לעומת 2.7 מ' בקרונועי ה-IC3.
לבקשתי, הוסיף אהרון מספר דגמים אפשריים לשימוש בקו הישן. היכרות ראשונה נערוך עם קרונוע קל מתוצרת "שטדלר"-שוויץ. לקרונוע זה תאוצה של 1.2 מ' לשנייה בריבוע (כמו רכבת קלה!), המרחק בין הסרנים אצלו מסתכם ב-1.8 מ' בלבד וניתן להפעילו בשלשות. ואגב, גזית יודע לספר על קרונוע יפני שמוּנע ע"י סוללות ליתיום. קרונוע זה מגיע עד למהירות 100 קמ"ש ומרחק נסיעה של 40 ק"מ לטעינה.
חלופה לקרונועי IC3? "הגיע" ציוד נייד לקו הישן לירושלים.
מתחשק לי להשתעשע קצת ב"מה היה קורה אילו...", אז נא לא להתייחס ברצינות יתרה לשרשור זה.
אז ככה: יותר ויותר משכנעים אותי גורמים ברכבת ומחוצה לה, כי שילובם של מערכי ה-IC3 בקו הישן לירושלים בטעות יסודה. פרט לאופציית הטילטינג היקרה, ניתן היה לשלב בקו ציוד מתאים יותר בין אם בנקודת פתיחתו מחדש של הקו או במרוצת חייו, שככל הנראה עומדים להסתיים (כקו נוסעים לפחות) עם פתיחתו של A1. ידידנו היקר, הד"ר המלעון, כבר הכריז שיש להכות על חטא על גריטתם של הקרונות היוגוסלביים, שלדעתו מתאימים יותר לנסיעה בתוואי הקו הישן. ואכן, ע"פ הנתון שהעביר אליי עיתונאי הרכבות, אהרון גזית, נמצא כי המרחק בין הסרנים בכל חוגון של הקרונות היוגוסלביים מסתכם ב-2.5 מ' לעומת 2.7 מ' בקרונועי ה-IC3.
לבקשתי, הוסיף אהרון מספר דגמים אפשריים לשימוש בקו הישן. היכרות ראשונה נערוך עם קרונוע קל מתוצרת "שטדלר"-שוויץ. לקרונוע זה תאוצה של 1.2 מ' לשנייה בריבוע (כמו רכבת קלה!), המרחק בין הסרנים אצלו מסתכם ב-1.8 מ' בלבד וניתן להפעילו בשלשות. ואגב, גזית יודע לספר על קרונוע יפני שמוּנע ע"י סוללות ליתיום. קרונוע זה מגיע עד למהירות 100 קמ"ש ומרחק נסיעה של 40 ק"מ לטעינה.