חלומות בלהה- מקור המונח.

Handy Alley

New member
חלומות בלהה- מקור המונח.

שלום לכולכם. :] ערב טוב. תהיתי על משמעות המונח בלהה, מה מקורו ומשמעותו המקורית אם היא קיימת. רב תודות.
 

יאקים

New member
השורש של בלהה/בלהות הנו ב-ל-ה, אך

יש לשים לב: אין זה ב-ל-ה/י, אלא שכאן מדדובר בלה"פ שורשית, וה"א זו מופיעה בכל צורות הנטייה בפועל ובשם, ואינה הופכת ליו"ד, וזאת בניגוד לשורש ב-ל-ה/י, שבו אנו מוצאים יו"ד במקום ה"א: ביליתי, בילינו... המילים מופיעות במקרה, אך הפועל הנגזר משורש זה אינו מופיע במקרה, אלא בלשון חכמים. משערים בשל משמעות המילה (פחד, אימה) שמדובר בחילופי עיצורים עם השורש ב-ה-ל.
 

or99

New member
דווקא מופיע במקרא:

"אֱדַיִן מַלְכָּא זִיוֹהִי שְׁנוֹהִי וְרַעיֹנֹהִי יְבַהֲלוּנֵּהּ..." (דניאל ו,ה) תרגום (בערך) - אזי מראהו של המלך השתנה ומחשבותיו הבהילוהו.
 

יאקים

New member
נראה, אור, שלא קראת בעיון את אשר כתבתי.

כתבתי לשואל ששאל לגבי בלהה, בלהות, שהשורש הזה (ב-ל-ה (מופקת) מופיע במקרא, אלא שאת הפועל משורש זה מוצאים רק בלשון חכמים, ואשר לשאלת השואל בדבר משמעות שורש זה, ציינתי שנראה שהוא קרוב אל ב-ה-ל, כי גם המשמעות מאוד קרובה, וסביר להניח שזה מה שקרה. בכלל לא דיברתי על השורש ב-ה-ל, ובטרם תכתוב "דווקא", ראוי שתבדוק לפני....
 

or99

New member
התבלבלתי.

סליחה. במילה דווקא אין שום בעיה, ודווקא הטון שלך אלים במקצת, ולא רק בהודעה הזאת.
 

יאקים

New member
מודה ועוזב - ירוחם.

חבל על התוספת הזאת שלך, שבה את משליך עליי אשמה באלימות. אם זוהי תרומתך לדיונים הנעימים כאן בפורום, אתה שממלא תפקיד של מנהל הפורום, לא נותר לי אלא לתמוה. קשוט עצמך קודם שתבוא לבקר אחרים. די היה שציינת ברישא "התבלבלתי", וכל השדים הרעים, שהיו נחלת הפורום לפני כחודשיים, לא היו יוצאים לאיים על שלוות הפורום... ולסיום, אתה טוען שאני אלים לא רק בהודעה הזאת. איני יודע על מה אתה מדבר, ובלבד שאתה תדע... שבוע טוב לך, אור.
 

יאקים

New member
למרות ניסיונותיי להתעלם מכל הצקותיך

ומפניותיך אליי, אתה ממשיך להתקרצץ ולהתעלק. נראה שזהו עניינך היחיד בפורום. אם אתה מכנה אותי כראש מאפיה, לא נותר לי אלא לומר לך חד וחלק: חדל אישים שכמוך, חדל כבר מהצקותיך. והאמת, איני מאשימך כל כך, אלא את אור ששוב חוזר לסורו ומתחיל לכנותני אלים. כבר כתבתי לו בחריפות שזו אינה הדרך, והתכרר שהסנונית הראשונה המתקרצצת הופיעה בדמותך, ח"ט. היו בעבר נוספים שהתנכלו והציקו, אך נראה שכבר הבינו שאין טעם בכך וכי אין עיתותיי פנויות למריבות ולמחלוקות, במיוחד לא עם אנשים ברמתך. אני מקווה שמכתב זה יהיה האחרון בסדרה...
 

גנגי

New member
עיתותיך

מוקדשות במאה אחוזים מלאים ושלמים למריבות ולמחלוקות.
 

יאקים

New member
שלום רב שובך, ציפורה מחרחרת מדנים.

מדוע בוששו פעמי מרכבותייך? האמת, אלמלא הגחת ממרבצך, הייתי תמה. התמידי בדרכך זו.
 

לשונאי10

New member
עוד תגובה מיותרת לחלוטין

מבית מדרשהּ של גנגי מריבות ותככים חינם איו כסף בע"מ. רק בריאות.
 

חצי טון

New member
אני מבין ש

ניסיונותיך להתעלם ממני לא כוללים את התגובה הזאת. איך אני מציק לך? האם אתה מקבל דוא"ל מתפוז(*) על תגובה אליך, ומחשיב את זה כמציק מצדי? (רמז: אינך חייב להגיב) (*) תפוז = תפוז אנשים בע"מ, הבעלים של הפורום הזה שאתה נוטה לבעול לעצמך בלא סיבה מוצדקת.
 
למעלה