חלום שחלתמתי הלילה\הבוקר

golan2072

New member
חלום שחלתמתי הלילה\הבוקר

חלום שחלמתי הלילה, או אולי בנמנום של שבת בבוקר (אתמול בלילה ראיתי את "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" וחזרתי מאוחר הביתה, והייתי עם כל האדרנלין של הסרט, אז היה לי קשה להירדם, בסוף נרדמתי בשלוש וחצי לפנות בוקר, אז הזמן דיי מטושטש מאז ועד שקמתי ברבע לתשע בבוקר).

חלמתי שאני שוב בטיפול אלי התראפיסטית המוצלחת השנייה שלי (מיקי) אצלה במשרד. היא נותנת לי כמה דפי נייר ועט ומבקשת ממני שאני אכתוב את כל הדברים הרעים שאני חושב על עצמי ושחשבתי על עצמי בעבר. אני יושב וכותב, זה הרבה דברים אז אני יושב וכותב כעשרים דקות, כל הזמן הזה היא מסתכלת עליי במבט הזה שהיה לה, זה שמלא בחמימות, כמו שמש אביבית שמפשירה את הקרח. וכשאני מסיים לכתוב, מבלי לקרוא אפילו מה כתבתי, היא לוקחת בהפגנתיות את הדפים, תוך חיוך רחב, הולכת צעד וחצי לארון שלה, שמה שם את הדפים ונועלת אותו בהפגנתיות [במציאות אכן היה אצלה במשרד ארון שאפשר לנעול אותו]. אני ניגש לארון, מנסה לפתוח אותו, מסתובב ורואה אותה מחייכת חיוך רחב וחמים ומחזיקה את המפתח ביד, כשהוא מחובר למחזיק מפתחות זהוב בצורת לב. היא מכניסה את המפתח לכיס חולצתה מצד שמאל, לצד הלב ורומזת לי לחזור לשבת.

ואז היא אומרת לי - "כל המחשבות הרעות, כל הדברים השליליים שחשבת על עצמך - אני שומרת עליהם אצלי. מאחורי מנעול. היה מותר לך לחשוב אותן, והן ימשיכו להיות קיימות, ואשמור עליהן כבבת עיני - אבל הן עכשיו נעולות אצלי. כשתחשוב מחשבות כאלו, תיזכר מיד - כולן מאחורי הדלת הנעולה של הארון שלי. מקומן אינן אצלך, אלא נעולות בארון. כבודן במקומן מונח. אשמור עליהן בקפדנות.
 

golan2072

New member
וחלום נוסף מלפני כמה ימים...

וחלום נוסף שחלמתי לפני מספר ימים. אפשר לקרוא לזה "פסיכודרמה בחלום". הנפש שלי ממשיכה לעבוד על נושאי התראפיה - גם לאחר שסיימתי את התראפיה.
&nbsp
חלמתי [בדומה לחלום הקודם] שאני במשרד של מיקי, התראפיסטית המוצלחת השנייה שלי. היא ישבה מולי, מעבר לשולחן שלה במשרד, לבושה בהידור פורמאלי [במציאות לפעמים היא התלבשה ככה ולפעמים לא], עם כל המשרד שסביבה היא נראתה מאוד פורמאלית וסמכותית בחלום הזה. בחלום ישבתי וסיפרתי לה על כל הפעמים שהרגשתי יסורי מצפון, כל הפעמים שהתנהגתי לעצמי מגעיל, ממש בבריונות, וכל יסורי המצפון שלי לגבי זה. ממש סיפרתי לה בפרטי פרטים את כל הדברים הנוראים שעשיתי לעצמי, גם מבחינת מחשבות שליליות על עצמי וגם מבחינת דברים אחרים שעשיתי לעצמי (לא אפרט כאן). כל הפעמים שהענשתי את עצמי, שחשבתי שמגיע לי עונש. וכל הזמן היא יושבת, נועצת בי מבט חודר, שלא כהרגלה - כרגיל היה לה תמיד מבט רך וחם.
וכשאני מסיים לספר לה את הכל, היא קמה מהכיסא שלה, נעמדת מולי, מצידו השני של השולחן, מניחה יד אחת על השולחן ואחת על המותניים לשה ואומרת לי בקול סמכותי: "כשהיית תלמיד בבית הספר לפני עשרים שנה היו בריונים שהתייחסו אליך בבריונות. הם לא נענשו למרות שמן הראוי היה להעניש אותם. בהמשך הם נכנסו ללב שלך, והמשיכו להתייחס אליך בבריונות. הם לא נענשו גם שם. במקום כל זה הענשת את עצמך - את הקורבן. כאן אתה גם הבריון וגם הקורבן. את הבריונים שהתעללו בך בבית הספר איני יכולה להעניש. אבל אותך - שהתנהגת לעצמך כבריון - אני יכולה להעניש." ממילה למילה קולה נשמע חמור יותר. היא הסירה את ידה מהשולחן, והצביע בחדות לפינת המשרד. "תעמוד בפינה", היא ציוותה עליי. צייתתי, נעמדתי שם, כמו תלמיד סורר בפני מורתו. היא אמרה לי בקול שיכול להחמיץ חלב: "עכשיו תעמוד מול הקיר, ותחשוב על כל הדברים הרעים שעשית לעצמך. אני מענישה אותך בעבורם". ושם עמדתי, כמה דקות, עד ששמעתי את קולה, ששוב חזר להיות חמים ורך, אומר לי - "ריצית את עונשך. אתה יכול לחזור לשבת". והנה אני פונה חזרה, ורואה אותה ישובה ומחייכת.
&nbsp
"עומר", היא אמרה לי "הענשתי אותך, ויותר מכך את הבריונים שבתוכך, על כל ההתנהגות הבריונית שהפנית כלפי עצמך. נענשת כראוי. עכשיו, בכל פעם שתחשוב על להעניש את עצמך על העבר, או על הבריונות שהפעלת כלפי עצמך, תיזכר - כבר ריצית את עונשך. כבר נענשת. הצדק נעשה. אין צורך להעניש את עצמך שוב. אין צורך להרגיש אשם - כי כבר נענשת."
 
איך אתה זוכר בצורה כזו?

זה ממש פרטי פרטי זה ממש מרשים, זה חלום תרפי כזה מעין השתחררות מהיחס שלך כלפי עצמך. לסיים שם את כל הדברים הרעים סוגרים בארון, אתה יודע שהם שם אבל אתה לא תיראה אותם, לא תיחשף זה חלום יפה אני חושב. אני יש לי הרבה מאוד סיוטים, אני לא חוללמות כאלו....
 

golan2072

New member
חלומות של נמנומי הבוקר

חצי חלום חצי מחשבה, אז זה צלול יותר מחלום של אמצע הלילה.
 
את יודע על מה אני חולם חבר?

על מיטה מלא במחטים והשכחה כבר תבוא. ואם אתה מבין את הקשר ואתה קורא שירה צרפתית את תבין. מי אמר למה אמר ואיזה שיר.
 
אגב אני מוסר לך שאת חתיך אש.

( אל תבהל לא ממני אני לא דולק עליך אני עדיין גלוק על מבוגרות ועל משוגעות). אבל בו נגיד יש לך ביקוש. אני יעדכן אותך בהמשך, וזה לא מגבר ..
 
למעלה