חלום עם ילד קטן בלונדיני

angieghhd

New member
שלום,
חלמתי שאני הולכת לעשות בחינה באוניברסיטה או בבית ספר כנראה עוד מועד או שזה בחינה שדחיתי אותה, בחלום אני מופיעה הולכת עם בן שלי בלונדיני וחיוני עם שיער תלתלים. אני והוא יורדים במדרגות לבית ספר או אוניברסיטה יורדים אני והוא בזריזות וחיוניות אני מקדימה והוא לידי קצת אחורה, וכול המורות ליד המדרגות מסתכלות כך שמוצאים חן בעיניהם הזריזות והחיוניות שלנו.
בבחינה אני מרגישה לחץ וייאוש ודאגה שתמיד הרגשתי אותו בחיים הריאליים בזמן שחזרתי על בחינה או הלכתי לעשות בחינה שדחיתי.. בבחינה בחלום חשבתי שיש לי הרבה מה ללמוד ולעשות עוד עד לסיום התואר או לסיום הלימודים הספציפיים והרגשתי קושי ודאגה.
כשהתעוררתי ונזכרתי בחלום הרגשתי את אותה ההרגשה של דאגה וייאוש שתמיד הרגשתי אותה כשהיה לי חזרה על מועד בחינה או לעשות בחינה שאני דחיתי למועד אחר. אבל אני מרגישה אנרגיה חיובית כשאני נזכרת איך נראה הקטע כשאני והילד יורדים במדרגות בחלום. הילד דומה קצת לאחיינים שלי ובן של קרובת משפחה שלי מבחינה חיצונית בלבד אבל חיוניות ואנרגיה לא.
בחיים הריאליים אני בת 35 רווקה נמצאת בתקופה הכי קשה בחיים שלי נפילה כספית ומחלה נפשית והפסקתי עבודה והתנתקתי מחברים ועזבתי עיר מגורים ועוד..
ביומיים האחרונים לפני שחלמתי את החלום חשבתי אולי אלמד או אכנס לתחום חדש בניסיון לשנות את המצב שלי, ומנסה למצוא דרך כדי לחזור לחיים ולעזוב את המשפחה שחזרתי אליהם בתקופה שהמצב שלי התדרדר. מחודש ינואר.

תודה
 
נערך לאחרונה ב:

אלישבע777

Well-known member
שלום רב לך,

הפרוש שלי לחלום עם ילד בלונדיני.

חלומך מתחלק לשני חלקים:

חלק א הירידה עם הילד למבחן החוזר וחלק ב' הוא ההרגשה במבחן. מה שמעניין שהילד הופיע רק בחלק א ולא בחלק ב' ואת בחרת לקרוא לחלום "חלום עם ילד בלונדיני" אבל הילד מופיע רק בקטע קצר. אי לכך יש לילד בחלום משמעות רבה. רק בחלק א יש תנועה, אבל אין מחשבות ותחושות!

את והילד שהוא בנך שאין לך במציאות, יורדים למקום המבחן (כיתת לימוד?). הוא ילד בולט בחיוניותו והוא קצת מאחורייך. כל המורות שמות לב אליכם, אתם מוצאים חן בעיניהן כשאתם יורדים בזריזות רבה במדרגות.

החלק הזה מסמל את הזמן שחלף והפספוסים או אובדנים שהיו לך (הירידה בנכסייך, הניתוקים החברתיים, הירידה בבריאותך ועוד). הבחינה שלא ניגשת אליה במועד - יכולה לסמל את רצונך להצליח בלימודים והילד המתוק שאין לך, יכול לסמל את הכמיהה למשפחה או לפחות לילד משלך. אומנם ברקע לא הזכרת, אם את מעוניינת ללדת ילד או זה היה חלום שנדחה בגלל הנסיבות, אבל נראה לי שהקטע הזה בחלום יכול לסמל בעקיפין הרעיון הזה. הילד הרי אינו שייך לסצנה. לא מביאים ילד למבחן באוניברסיטה אלא אם רוצים להראות אותו לכל העולם... וזה מה שאת עושה. כולם מסתכלים עליכם בהנאה, איך אתם מדגלים במדרגות!! אומנם אין רגשות בחלק הזה, אבל אין ספק שהוא החלק הטוב של הסיפור. יש לך ילד זריז וחיוני שמלווה אותך אפילו לאוניברסיטה, הוא וגם האוניברסיטה מסמל את העתיד שלך. אם תעברי את המבחן ותצליחי, יהיה לך עתיד מוצלח והילד שלך- יהיה מסודר בחיים. ואם את אכן כמהה לילד, אזי החלום אומר לך – תגשי למבחנים תשלימי תואר ותוכלי לתכנן את הפרוייקט הזה. ילד הוא בהחלט הפרוייקט של החיים. עד כאן החלק האופטימי של החלום. אבל הוא לא לגמרי אופטימי. את והילד.... יורדים במדרגות , לא עולים! והילד קצת מאחורייך. אולי המצב הזה אומר לך- שהילד הזה, נשאר מאחורייך, בעבר לא בעתיד. כלומר, הילד שייך לעבר, פעם רצית ילד היום זה כבר מאוחר לפרוייקט הזה. . הסצנה הסמלית של הירידה במדרגות אומרת לך, שאולי את שוקעת מהר מדי ואפילו ילד שזוכה למבטים מכולם, לא ייגרום לך להתרומם עכשו.

פרוש נוסף יותר אופטימי בחלק הזה יש ירידה אבל יש תנועה. גם ירידה היא התקדמות לעבר מקום כל שהוא ( כאן המבחן או מקום המבחן) יש לך משימה לצלוח. אם המורות מתרשמות משניכם – הן בוודאי יודעות מדוע! יש בירידה הזאת גם תקווה לעתיד. (ילד מסמל עתיד, וגם מבחן). אחרי כל ירידה, צריכה להגיע גם עלייה.

בחלק ב' - יש רק תחושות. אפילו לא ברור היכן בדיוק את נמצאת ( באולם הבחינה, בחדר הכיתה?). אין שום מראה ( סיצנה) או תנועה. את אינך חושבת על המבחן שאת עומדת לעבור אותו. אינך חושבת על ההווה. ההווה לא ממש קיים בחלק ב', את חושבת על העתיד: כמה את צריכה ללמוד ולעשות עד סיום התואר והמחשבה הזו במקום להעלות אותך היא מנמיכה אותך עוד יותר וגורמת לך דאגה גדולה. מן הסתם את נמצאת בקומה הנמוכה ביותר ( בבניין) או אולי בחיים. יש לך מבחן חוזר, אבל אינך מתייחסת כלל למבחן וגם הילד החמוד כבר נעלם, הוא אפילו לא מאחורייך. את עסוקה רק בלחצים ודאגות ללא קץ וללא תכלית. במקום להתאמץ במבחן ולנסות להצליח, את חושבת מחשבות שמרחיקות אותך מן ההצלחה! הן מסיחות את דעתך מן המשימה, הן ממלאות את ההווה שלך – בדאגה (עקרה! תרתי משמע כי כאן אין לך ילד) לעתיד המעורפל. החלק הזה אכן משקף את ההווה שלך. לאור האירועים הקשים שאת עברת לאחרונה, מחודש ינואר ועד עתה, את עסוקה בדאגות ובכיבוי שרפות, במקום בתכנון של מעשים!

מעניין שדווקא ביומיים האחרונים שלפני החלום, חשבת מחשבות קונסטרוקטיביות, סוף סוף! חשבת ללמוד משהו חדש או להיכנס לתחום חדש כדי לשנות את מצבך! חשבת לחזור לחיים, לצאת לחופשי מבית ההורים (?) ולהיות עצמאית יותר. חשבת לקחת את גורלך בידך!! מעניין שהמחשבות האופטימיות הללו שהיו המחשבות שלפני החלום, לא נכנסו לחלום הזה.

החלום מתחיל איך שהוא טוב: הילד הזריז, הדילוג המהיר במדרגות לקראת כיתת המבחן, המשימה שלפנייך. אבל במקום מעשים, את חוזרת למחשבות התוקעות אותך במקום ואינן נותנות לך מנוח וגם אינן מאפשרות לך מעוף ( עליה במדרגות). מדוע?? אולי עצוב לך שאין ילד ואולי את חשה פספוס וצער שזה לא יקרה, אבל גם אין לך העול שבגידול הילד והדאגה לו. הילד שאיננו - מסמל דווקא את היכולת שלך לצאת החוצה ללא מחוייבויות לאף אחד. החלום אומר לך, שעדיין את תקועה בדאגות שהן עצמן תוקעות אותך במקום בלולאה אין סופית. החלום קורא לך, לעלות במדרגות חופשיה וזריזה ולעבור את המבחן שלך. יש לך מועד ב'!!

ואני הייתי מוסיפה בנימה אישית, ברשותך (אף כי זה לא מתפקידי, אבל זה חומר למחשבה) – קחי את זמן ההתאוששות שלך. תעשי לך תוכנית התאוששות מראש וכל יום תמלאי את משימותיה. תחליטי לעצמך מתי הזמן הנכון (לא מוקדם מדי אבל גם לא מאוחר מדי), לעלות חזרה במדרגות בצעד קל ולהתחיל להגשים את המשימות שאת חושבת ( ומתכננת) שהן יצליחו לך. אז תעברי את המבחן !!!

שיהיה בצלחה.

אשמח אם תכתבי לפורום את חוות דעתך על הפרוש, מה נראה לך ומה לא ( אני לומדת מזה) ואולי הפרוש הזה יגרום לך למצוא פרוש נוסף או אחר. יש לך חומר למחשבה.

אולי תזמיני חלום אופטימי שינחה אותך לצאת מהסבך. אפשר להזמין חלומות טובים, לפעמים זה קורה.
 

angieghhd

New member
שלום,
במציאות אני לא כמהה לילד אף פעם לצערי. וגם לימודים ותואר סיימתי, אבל עבדתי בתחום אחר. אני רואה שהפירוש בנושא הילד הכי מתאים: ״הסצנה הסמלית של הירידה במדרגות אומרת לך, שאולי את שוקעת מהר מדי ואפילו ילד שזוכה למבטים מכולם, לא ייגרום לך להתרומם עכשו״.
לגבי מיקום הבחינה לא ברור אבל זה מקום שלא הייתי בו נראה מקום יותר דומה לבית ספר אבל לפי התחושה והמחשבות כשהייתי בבחינה היו כמו שזו רק ההתחלה של האוניברסיטה או סוף הבגרות ויש לי עוד 3 שנים לפחות עד לסיום.
במציאות אני סוחרת בבורסה והייתי במעגלים של הפסדים רצופים לאורך מספר שנים. עכשיו אין לי הכנסה אחרי ההפסדים. ואני אומרת את זה כי ההרגשה של הדאגה הגדולה בחלום דומה לזו שאני חווה אחרי הפסד אני מרגישה שיש לי הרבה זמן עכשיו עד לבנות לארגן כסף ולהרוויח ולהגיע ליעד כמו לקנות בית אולי.. רמת הדאגה והחרדה שהרגשתי בחלום דומים לאלו שאני מרגישה במציאות בימים אלה שצריך לבנות מחדש.. ואין כוח.. בנוסף אני סובלת מחרדות עקב מחלת נפש. אולי קשור
תודה
 

angieghhd

New member
בחלום היה טור ארוך של מדרגות (ששכחתי לציין) טור אחד ארוך של מדרגות בירידה נראה מעל 20 מדרגות..
 

אלישבע777

Well-known member
בחלום היה טור ארוך של מדרגות (ששכחתי לציין) טור אחד ארוך של מדרגות בירידה נראה מעל 20 מדרגות..
הי יקירה,
פרוש החלום מתבצע רק על מה שכתוב לראשונה, כי זה מה שזוכרים קודם! ואם שוכחים פרטים, אז כנראה שהם פחות חשובים. לכן תמיד כדאי להעלות את החלום על הכתב בסמיכות ליקיצה ואחר כך לנסות להיזכר בפרטים נוספים לפני ששוכחים אותם. כמו כן, להקפיד לכתוב רקע הכולל מערכת יחסים עם הדמויות. למשל היה לי חסר ברקע אם את היית רוצה ילד או לא, ולכן הפרשנות שלי לקחה את העניין כאופציה בלבד, ילד מסמל פרוייקט, שעתיד לגדול, שאיפות ולא בהכרח ילד אמיתי.
היה לי חסר גם מי הן המורות המופיעות בחלומך, או הקשר שלך למורות כל שהן. ולכן התעלמתי מהעניין הזה. בסך הכל- נתת רקע טוב (ובשביל מי שמופיעה פה לראשונה - רקע מצויין!) שאפשר לי להבין את החלום שלך. בחלומות הבאים, תדעי להוסיף את הפרטים החסרים. לפרטים הללו יש חשיבות לפרוש. ככל שיהיו לך יותר חלומות, כך אוכל לפרש את חלומותיך הבאים, יותר טוב ומדוייק. עכשו כשיש לך פרוש כתוב בפורום, תוכלי להוסיף את הפרטים החסרים לחלום וגם להסיר מהפרוש שלי את הדברים המיותרים ולהמשיך לפרש בעצמך את החלום. החלום שלך קשה והוא משקף את מצבך. כל החלומות משקפים את המצב הנוכחי. הם משקפים את מחשבותינו ואת דאגותינו. כל חלום טוב להווה, ואולי לעתיד הקרוב, ולא הרבה מעבר לזה. בחלומות בדרך כלל, רמות הדאגה והרגשות בכלל הן גבוהות מאשר במציאות. הכל יותר קיצוני מעניין שחלומך שיקף אותה עוצמת רגשות כמו במציאות.
מכל מקום החלום בא ללמד אותנו משהו ( בעיקר על עצמנו), להראות לנו פתרונות להחכים אותנו. החלום שלך הוא על בית ספר או על אוניברסיטה ויש בו גם מורות ומבחן. לא סתם!) יש בו גם מסר לעצמנו ובחלום שלך גם ואפילו איזו נימה של אופטימיות. אני מקווה ששמת לב לכך. תקחי מה שטוב לך מהפרוש ותלמדי על עצמך ואולי זה יעזור לך לעבור את התקופה הקשה הזו. תעשי ניסוי להזמין חלום טוב. לפעמים זה מצליח.
 
למעלה