חישוב גודל הקובץ

  • פותח הנושא HPLC
  • פורסם בתאריך

HPLC

New member
חישוב גודל הקובץ

אני רוצה לקנות מצלמה דיגיטאלית לפני הנסיעה שלי לפריז באפריל הקרוב, אז אני צריך לחשב כמה כרטיסי זכרון אצטרך. חשבתי שבסקירה (dpreview ) יהיה כתוב גודל הקובץ הנוצר ברזולוציה מסויימת. לא מצאתי, המסקנה שלי היא שזה כנראה דבר אוניברסאלי שאני פשוט לא יודע אותו. יש מי שמוכן להסביר לאט כדי שאבין מהר? (-)
 

TAZ!

New member
אני לא מבין גדול

אבל לעניות דעתי, ישנם כמה גורמים המשפיעים על גודל הקובץ חוץ מהרזולוציה, כמו למשל, כמות הצבעים בתמונה. אם למשל תצלם באותה רזולוציה שדה פרחים צבעוני ולאחר מכן קיר לבן, סביר להניח שהתמונה הראשונה `תשקול` יותר.
 

ted

New member
../images/Emo118.gif אין נוסחה פסקנית אוניברסלית

כל יצרן דוחס אחרת את התמונות ב JPG ומשתמש במנוע דחיסה שונה. בגדול - מצלמה של 2 מ"פ עם דחיסה בינונית מפיקה קבצים בגודל של 350-500K, מצלמה של 3 מ"פ ממוצעת מפיקה קבצים במשקל של 600-700K. מצלמה של 4 מ"פ מפיקה קבצים בגודל של 700-900K, מצלמה של 5 מ"פ מפיקה קבצים של 1-1.2 מ"פ, מצלמה של 6 מ"פ מפיקה קבצים של 1.5-2 מ"פ. אם יש הרבה פרטים בתמונה, תוסיף 20% בערך לגודל הקובץ. אם אין הרבה פרטים - והרוב משטחים אחידים - תוריד עד 50% מגודל הקובץ. כמובן שצילום במצבים אחרים - "חסכוני", FINE, TIFF, RAW וכ"ו משנים את המצב מקצה לקצה. זה צריך להספיק לתת לך כיוון.
 

idohal

New member
הנתונים שטד כתב נכונים כאשר לא משתמ

ים באיכות מקסימלית בקבצי JPG/JPEG. במצלמה 3 מ"פ הקובץ באיכות גבוהה מגיע ל 1.2 מ"ב בממוצע במצלמת 5 מ"פ ל 1.7 מ"ב בממוצע ו 6 מ"פ 3 מ"פ בממוצע. מדוע ממוצע? כי תלוי בכמות הפרטים בקובץ בדחיסה שהוגדרה על ידי היצרן. אבל מדוןע לקנות כרטיסי זיכרוןנוספים כאשר יש מכשיר שנקרא ארנק דיגיטלי והוא יעיל פי כמה וגם חסכוני במחיר. הארנק הדיגיטלי הוא דיסק קשיח של מחשב נייד ארוז בפלסטיק עם חריצים לכרטיסים שונים. כל שלעליך לעשות כאשר הכרטיס מלא הוא לשלוף אותו מהמצלמה להכניס לחריץ המתאים וקבצי התמונות יועתקו לדיסק. לאחר מוחקים את הקבצים בכרטיס וממשיכים לצלם. הארנק הדיגיטלי בד"כ בגודל של 30 ג"ב ומעלה, משקלו 200-300 גר' הוא קטן ונכנס לכל תיק. מחירו כ $200 ומעלה כולל משלוח לארץ. חשוב כמה כרטיסים ואיזה נפח אפשר לקנות לעומת הארנק.
 

HPLC

New member
ארנקים ל-CF

ראשית כל תודה. הסתכלתי קצת באתר הזה ששלחת אליו וגם על מכשירים דומים באדורמה. באופן מפתיע לא מצאתי שום דבר כזה אצל B&H. כשחיפשתי שם digital wallet או דברים דומים די לשום דבר. ממש מוזר. אתה מכיר מישהו שמשתמש בזה? אחד מחברי הפורום אולי? אתרים נוספים שמחזיקים צעצועים כאלו? משהו? אני כנראה אזמין את זה בקרוב מאוד מחו"ל, כי ב CAMERA.CO.IL הוא רוצה על צעצוע של segatek (חברה בת של סיגייט??) כמעט 400$, (-)
 
גם אני חיפשתי את זה באתרים אחרים ב-

בחו"ל ולא מצאתי (פרט לחנות האוסטרלית) לכך שום איזכור. אשמח אם תצרף כאן לינק לאתר ממנו אתה מתכוון לקנות או לאתרים אחרים אשר מוכרים את הארנקים הדיגיטלים.
 

idohal

New member
אין מה לעשות האתר האובטרלי הכי זול

בארנקים דיגיטליים. כמו כן אפשר למצוא ב ADORAMA
 

h i l a d i

New member
נצל"ש-מה ההבדל בין הכרטיסים השונים?

לדוגמא - מה ההבדל בין כרטיסי זיגרון של אותה חברה? נגיד לסנדיסק יש רגיל ויש אולטרה - מה ההבדל? וללקזר יש רגיל, X12 וX24 - מה ההבדל וכמובן מה הכי מומלץ?
 
למעלה