חיפוש עבודה חדשה

חיפוש עבודה חדשה

את העבודה האחרונה עזבתי לפני קצת פחות מחודש ועכשיו אני מתעתדת לחפש עבודה חדשה, אם לא אמצא משהו עכשיו, אז לפחות אחרי החגים.
יש לי הרבה חרדות, מן הסתם, אני חרדה למצב הכלכלי שלי, להיעדר כסף בחשבון הבנק, אני מפחדת להישאר בלי כסף, אני מפחדת שיקח הרבה זמן עד שאמצא עבודה חדשה (אני חושבת לעצמי: ואם לא אמצא שוב לעולם? אולי לא ממש מתקבל על הדעת לכאורה, אבל ההרגשה הזו קיימת).
אמא שלי אמרה לי שבגלל שאני לא קופצת על העבודה הראשונה שמציעים לי אז זה מעיד שאין לי מוסר עבודה. היא בעצמה הפסיקה לעבוד בשנות העשרים לחייה והחליטה שהיא עקרת בית. אני בת 25 וכבר עבדתי הרבה יותר ממנה. כששאלתי אותה מה מוסר העבודה שלה אז היא ענתה שאין לה את הבסיס לעבוד ושהיא גידלה 4 ילדים (אפשר לחשוב איזו אמא היא הייתה... הזאת) ושאני לא אשווה את עצמי אליה. אבל היא בעצמה משווה אותי לחצי עולם. בכלל, היא עושה השוואות כל הזמן.
היא גם לא מאמינה שאמצא עבודה חדשה. והיא תמיד דואגת שאדע מה היא חושבת בעניין, וכל הזמן היא מטילה ספק ביכולת שלי למצוא עבודה... זה מתסכל אותי. היא מורידה לי את הביטחון והיא גורמת לי לוותר על הרצון שלי לחפש עבודה שאני חושבת שתתאים לי יותר מהקודמת ומקום עבודה שיהיה לי יותר כיף ללכת אליו מהמקום הקודם.
אני מאוד לחוצה. אם אשאר בלי עבודה לאורך זמן רב? אם יגמר לי הכסף בחשבון?
אין טעם לקחת כל עבודה שקופצת כי יש סוגים של עבודות שהן פשוט מאוד לא מתאימות לי, לחלוטין לא (כמו מכירות טלפוניות, דיילות או קופאית למשל) ואין טעם להתחיל איתן. וזה מה שאמא שלי לא מבינה.
 

משה057

New member
א. תתחילי להתעמת עם אמא שלך,

או לפחות סתם להתעלם ממנה.
ב. אם עבדת שנה וחצי אז את זכאית לדמי אבטלה לאחר 90 יום ממתי שעזבת את העבודה מרצון.
 
היי תודה, אבל אין טעם להתעמת עם מישהו שהולך עם הראש בקיר

כל החיים שלו ולא מכיר נוסחה אחרת לטפל בבעיות שיש לו בראש...
חלילה, אני לא רוצה להיות מובטלת 90 יום, ומן הסתם לא אחכה את כל הזמן הזה רק כדי לקבל דמי אבטלה.
עבר חודש שלם מאז עזבתי את העבודה האחרונה, והדחף למצוא אחרת פשוט לא ניתן לדיכוי...
אני חייבת למצוא עבודה חדשה ולפרנס את עצמי.
נכון לכתיבת תגובה זו יש לי הרגשה טובה שהולך להיות בסדר מהבחינה הזאת. אני מקווה שזו לא רק הרגשה.
 

anati43

New member
אם את לא גרה עם אימך, אין צורך לשתף אותה יותר מדי בענייניך.

את רואה שהיא לא פרטנר לשיחה בענייני עבודה. בטח שתמצאי עבודה, ובטח שלא כדאי לקחת את העבודה הראשונה שתמצאי, תנסי למצוא עבודה עם פוטנציאל שתתמידי בה תקופה.
 
לצערי אני עוד גרה איתה

ברגע שאני כבר לא אגור איתה, אני גם לא אדבר עליה.
אני שמחה לגלות שיש אנשים כמוך בפורום, שתומכים בגישה שלי לגבי עבודה. תודה.
 

אופירA

New member
מנהל
כבר ידוע לנו ומפורסם שאמך חולה בנפשה ומדברת בשיגעון...

ואני לא אומרת שזה לא בעיה קשה לגור עם אמא חולה בנפשה שמדברת בשיגעון, ולהתעלם או להרגיש טוב עם זה וכד'.
ברור שתרגישי רע מאוד, וברור שזה פוגע ומפריע, ומתסכל ומציק. למרות שאין היגיון בלהיפגע מאמירה של משוגע שנובעת משגעונו (אבל נפגעים ברגש מאמא, גם אם אין היגיון).
כשזבוב מציק לך ללא הרף, זה מציק ואין אפשרות להתנחם בכך שזו לא צרעה או אריה טורף. זה מציק ומתסכל גם כשזה זבוב חסר יומרה ויכולת פגיעה.

ברור גם שחוסר וודאות זה דבר שמקשה מאוד מאוד מאוד על כל אדם בחלד, גם אם יש לו אמונה הכי חזקה בעולם. הרבה יותר יציב ונוח לו כשהוא יודע שיש לו מקום עבודה ויודע היכן הוא, מאשר כשהוא יודע שימצא בקרוב אך עדיין לא יודע מה ואיפה ימצא.
מפחיד ולא נעים לא לדעת, להחזיק בתקווה בלי לראות איפה היא נטועה בדיוק.
אבל בהחלט חשוב שאת יודעת מפני מה החרדה, ושאין לה בסיס הגיוני, ושלא מתקבל על הדעת שלא תמצאי עבודה.

מה שלא ברור זה איך את מתייחסת לתוכן הדברים של האמא המשוגעת, נותנת לו כוח ועונה לו עניינית...

היא אומרת אמירה חולנית (יש לקפוץ על העבודה הראשונה שמוצעת לך), ואת עונה לה כאילו האמירה שלה עניינית.
משל למה הדבר דומה? למי שאומר שהים בצבע ורוד זוהר, ואתה מתווכח איתו על גווני הכחול והירוק והתכלת שיש במי הים...
מי בכלל מתייחס למי שאומר שלים יש צבע ורוד זוהר? מקסימום עונים לו בלשון סגי נהור, למשל: מה פתאום, הרי צבעו צהוב מנוקד. או: ברור, ורוד זוהר עם נטייה לסגול לילך...

חשוב מאוד להבין מה בעצם נאמר כאן ע"י אמא.
מה שבאמת נאמר כאן, מאחורי המסכה ה"עניינית", זה שהיא רוצה שתהיי כמו אחותך - רופסת ובלתי עצמאית וחסרת ביטחון עצמי. היא רוצה שתהיי תלויה בה, כך שהיא לא תצטרך לראות כמה היא עלובה וחסרת מוסר עבודה וכישורי עבודה וכו'. היא רוצה להוריד אותך מהצלחה, כי היא מקנאה בהצלחותייך ומאמינה שאם לא יהיה לך הצלחה, זה ייחשב כאילו החיים שלה מוצלחים...
אמא שלך מבוהלת מהצלחתך לעבוד שהיא עובדה בשטח, ולכן רוצה להאמין שהצלחה זו אינה קיימת. אז היא רוצה. זה לא הופך את רצונה לעובדה. להיפך. עצם זה שהיא רוצה שלא תצליחי, מעיד שהיא מבוהלת מכך שאת מצליחה, מה שמעיד שאת יכולה ומצליחה!
כלומר השם המדויק של הסיטואציה הוא אמא שלך דפוקה, ואין מה לחשוב על תוכן הדברים שאמרה.

ברור שתמצאי עבודה, יש לך יכולת ומוסר עבודה, מה שהוכח במשך השנים (למרות שיש לך בנוסף גם קשיים התנהגותיים ורגשיים, אבל אין שום סתירה בין הדברים! יש לך גם את זה, ובמקביל גם את זה. אין אדם שיש לו חולשות ללא חוזקות. בחוזקות תשתמשי כדי למצוא עבודה ולתפקד בה. ועל החולשות תעבדי בנחת, בלי שום קשר).

בקיצור, כדאי לך מאוד להפריד במחשבה בין הלחץ וחוסר הביטחון עקב חוסר הוודאות, לבין המחשבות שלך על המילים של אמא. למילים של אמא כדאי להתייחס במחשבה אך ורק בציניות לעגנית, כגון: "ברור, אמרה הנמלה לפיל לפני שהוא דרך עליה"... או: "ביום שאמא שלי תהיה מסוגלת להבין משהו, האדם יוכל לנסוע בחללית לעבר הרחוק"...
 
אף-פעם לא חשבתי שאמא שלי מקנאה בי

היגיוני שאמא תקנא בבת שלה? אני חושבת שיש אפילו אמירה תורנית שאומרת שאב אינו מקנא בבנו ובתלמידו. בקיצור, לא נראה לי שזה אפשרי.
מה שכן, היא מאוד מקובעת בראש שלה, לא זזה מטר קדימה, מאוד חרדתית ופאנטית ריקנית שבאה מבית דפוק. תפסת משהו? כל דבר? תשמור אותו, אל תרפה ממנו לעולם, גם אם יש סיכוי גדול שתמצא משהו יותר טוב. ככה היא חושבת. היא לא מסוגלת לחיות על תקווה/סיכוי/המתנה/אורך רוח. הכל חייב לקרות מהר מאוד, גם אם על הצד הגרוע.
כמה דקות לפני שכתבתי את ההודעה הזאת היא הזכירה לי שאני עדיין רווקה בת 25, ושהיא התחתנה בגיל 21, ובנוסף ביקשה שאני אלווה כסף לאחי (הוא נכנס לחובות. הוא קיבל כסף מדוד שלנו, אבל הוא ממשיך להיכנס לחובות.) עכשיו יש לי אפשרות לתת לו סכום מסויים שייתן לו קצת אוויר לנשימה, אבל אז העובר ושב שלי יתרוקן. חוץ מזה, אני ממש לא רוצה לתת לו כסף. אני רוצה לשמור על הכסף שלי, על המעט שלי.
הוא לוקח הלוואות וטס לטיולים אולטרה-יקרים בחו"ל ואז מתלונן למה שעות העבודה הרבות לא מספיקות לשכר הדירה שלו ולמחייה. חובות, לעזאזל...
אוף, אני לא רוצה לתת לו את הכסף שלי
 

אופירA

New member
מנהל
אמא שמקנאה ומפחדת מהצלחת הצאצא (טריגר?!)

זו תופעה ייחודית של הדור שלנו, עם ההורים המרעילים המעוותים.
אמנם כתוב בתורה שאב אינו מקנא בבנו ובתלמידו - כשהכוונה למצב הנורמלי. אך גם כתוב באותה תורה שאם עם ישראל יחטא ולא יילך בדרכי התורה, אזי ייקרו דברים נוראים, כגון שאדם יפחד ויברח למרות שאף אחד לא רודף אחריו (כלומר יפחד מהצל של עצמו), או שאמהות תאכלנה בשר בניהם.
האם זה הגיוני שאמא תאכל את בשר בנה? ברור שלא. זה לא שפוי. אז מאוד הגיוני שאמא לא שפויה היא לא שפויה!

כיוון שאת מתארת את ההיגיון "המרהיב" לפיו היא עושה את פעולותיה ודוברת את דעותיה, ברור שהיא עושה ואומרת דברים חסרי היגיון נורמלי, ומלאי טירוף במקום היגיון.
אז מה הפליאה, שזה לא מצב הגיוני שאם מקנאת בהצלחת בתה? וכי את באמת מצפה ממנה למצב הגיוני?

האם זה הגיוני שאב יאנוס את בתו שנים רבות? ברור שלא. והנה, למרות שזה לא הגיוני, הרבה אבות בלתי שפויים אונסים את בנותיהן שנים רבות בדור ה"שפוי" הנוכחי. כלומר זה מאוד אפשרי! כי אפשרי והגיוני אינם צמד חמד, ולא נכנסו כזוג לתיבת נוח.

את אכן עדיין רווקה בת 25, והיא אכן התחתנה בגיל 21, וגם שתיכן אכלתן היום ואתמול, ובוודאות גם שתיתן. יש עוד הרבה עובדות, קשורות ולא קשורות, שאין שום סיבה להזכיר אותן ואין הקשר הגיוני לציינן ביחד.
אז זה שהיא בוחרת להזכיר כמה עובדות לא קשורות, לא הופך אותן לרלוונטי למשהו מסוים, ותנסי לזכור את זה.
ולגבי הכוונה שלה שמאחורי המסיכה - שהיא: "את לא מוצלחת, את כישלון ובעיה" - תשתדלי תמיד לזכור שמדובר באשה לא שפויה ולא הגיונית. כלומר שההיפך ממה שהיא אומרת/חושבת - הוא הנכון. והעובדה שהיא אומרת כך, כשלעצמה מעידה כאלף עדים על ההיפך הגמור, שאת כן מוצלחת ומצליחה.

היא ביקשה שתלווי כסף לאחיך. תעני לה בדיוק כמו שהיית עונה אם היתה מבקשת שתלווי כסף לשכן רחוק.
או שתעני לה: "בסדר" (אבל לא תלווי לו בשום אופן), או שתעני לה "לא רוצה" עם צלילים של "אין בכלל מה לדבר על הנושא, ולכל מילה שתגידי, הכנתי אטמי אוזניים מושלמים לשימוש מיידי".
אם את לא מחפשת צרות, אל תלווי לו אגורה, לפי מה שאת מתארת.
ומהיום והלאה, תשתדלי לא לספר לה מילה על כספים שיש ברשותך. תעלימי ממנה כל מידע בנדון.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
בהצלחה


כאילו שאת עומדת במן סוג של מבחן... ובמבחן הזה, יש כמה שופטים להרשים - את המראיינים שתפגשי, את אמך שמפקפקת בך, ואת עצמך שמצד אחד רוצה למצוא עבודה ראויה לך ומצד שני חוששת כל כך מהאפשרות של חיפושים ארוכים מידיי...

ולפעמים החיפוש אחר עבודה יכול להיות מלחיץ או אפילו מפחיד... מה אם לא יהיה שום דבר מתאים? ומה אם לא יחזרו ממקומות העבודה היותר מעניינים? וכשבנוסף על הדברים האלה, עלייך להתמודד גם עם הלחצים מצד אמך, זה בטח מלחיץ אפילו יותר...

ולמרות זאת, ועם כל החשש, וההתמודדות הקשה עם ההערות המערערות של אמך, נראה כי את עומדת נחושה במטרתך... נחושה למצוא עבודה, ומבינה מה מתאים לך ומה היית רוצה לעשות... ולפעמים, במיוחד בתהליכים שעלולים להיות ארוכים, ההתמדה והנחישות יכולים להיות גורמים חשובים...

מקווים שבקרוב תמצאי עבודה לטעמך, שתכלכל אותך ותתן לך גם קצת שקט מהדאגות הכלליות, ומהטענות מצד אמך...

בהצלחה !
 
למעלה