חיפוש אחר אופניים מתאימות (גודל,שלדה,מעצור?)

tapuach

New member
חיפוש אחר אופניים מתאימות (גודל,שלדה,מעצור?)

שלום, לאחרונה התחלתילהתעניין ברכישת אופניים חדשות, בשנים האחרונות לא היו לי אופניים כלשהן, וכרגע המטרה היא אופני הרים פשוטות יחסית. בחיפוש ברשת נתקלתי בכל מיני מושגים שלא מוכרים לי ואין לי מושג מה ההבדל בין מגוון האפשרויות המוצע ובמה כדאי להשקיע ועל מומלץ לוותר. 1. חוק לבישת קסדה - למיטב זכרוני החוק נכנס לתוקף, האם אתם באמת שמים קסדה? האם ידוע לכם עד כמה החוק הזה נאכף? האם אתם או מי ממכריכם קיבל קנס על אי לבישת קסדה? מה גודל הקנס? עד כמה כדאי להשקיע בקסדה? 2. גודל האופניים - אני בן 21, בערך 184 ס"מ גובה - מה גודל האופניים המומלץ עבורי? מישהו מוכן להסביר לי מה זה בעצם הגודל שנמדד באופניים? קוטר הגלגלים? 3. הילוכים - הבנתי שרוב ההילוכים שנמכרים היום הם מתוצרת "שימנו" - זה אמור להיות טוב או לא טוב? מה מומלץ? מה משמעות ההבדל בין 12 הילוכים ל21 הילוכים? 4. סוג השלדה - יש אלומיניום ויש? מה מומלץ? האם יש חסרונות בשלדה מדגם "y" ו? 5. מעצורים - מה לעזאזל ההבדל בין V-BRAKES למעצורי דיסק? מה עדיף? 6. מעבירי הילוכים - מה האפשרויות הקיימות? במה אתם משתמשים? מה מחזיק מעמיק יותר זמן? 7. מקום רכישה - האם מומלץ להזמין דרך הרשת או שעדיף לבוא לראות ולמשש? 8. אנא כתבו המלצות והערות שלכם שלא התייחסתי אליהם, אילו דברים חשובים נוספים יש לשים לב ולבדוק בעת רכישת אופניים?
 

tapuach

New member
מספר קישורים להתייחסותכם

הקישורים הבאים במהלך חיפוש קצר ברשת, באמצעות זאפ, וואלה שופס וynet-shops.
 

ombom

New member
אז ככה:

1. איש מעולם לא קיבל דוח על קסדה בארץ. החוק לא נאכף כלל. עם זאת - בתור מישהו שזלזל בחשיבות הקסדה והראה לאיזה סלע מה זה פעם עם הגולגולת - זה לא נעים וגם ממש מסוכן. הסיכויים ליפול גבוהים הרבה יותר כרוכב מתחיל (רוכב מתחיל = רוכב שאינו רוכב מיומן שרוכב קבוע. אם לא רכבת שנה שנתיים תתייחס לעצמך כמתחיל!). ממליץ בחום על קסדות - הן קלות, מאווררות ואחרי כמה רכיבות לא תרגיש אותן כלל. 2. קוטר הגלגלים קבוע 26 אינץ' ולעתים אף יותר. מידת האופניים שמעניינת אותך היא מידת השלדה בלבד. אתה צריך לרכב על אופניים במידה לארג', זאת אומרת לפחות 18-19 אינץ' גודל שלדה, אלא אם כן יש לך גוף לא פרופורציונלי בין פלג גוף עליון לתחתון ואז יתאימו לך בחנות... אתה צריך להקפיד כשאתה עומד כשהשלדה בין הרגליים שלך, הכסא מאחוריך ( ולא מתחתיך) והכידון מלפניך, שהמפשעה שלך מאובטחת. אם המפשעה נוגעת במוט העליון של השלדה אז היא גדולה עלייך. 3. הילוכי שימאנו זה כמו מיקרוסופט - יש את זה לכולם וזה עושה את העבודה. זה טוב. 4. סוגי אלומיניום לא צריכים לעניין אותך. מה שתקנה יהיה כנראה אלומיניום 6061. 5. מעצורי V רגישים יותר לחישוק - הם תלויים בו. אם עיקמת חישוק אפילו קצת, הברקס יעבוד פחות טוב או לא יעבוד כלל. בלמי דיסק הם חזקים יותר, ויש להם גם רגש, ז"א אתה יכול לשלוט הרבה יותר בעוצמת הבלימה. הם הרבה יותר רגישים ללכלוך ותצטרך להקפיד מאוד מאוד שלא ייגע בהם שמן בשום שלב - זה יהרוס את הרפידות (120 שח לזוג!) 6. אם אתה קונה אופניים בפחות מאלף שח אין לך אפשרות לבררנות במעבירי הילוכים. אם אתה קונה ביותר מזה - שימנו דאור או דאור LX הם לא רעים כלל. מעל לזה אני מהמר שלא בתקציב... 7. להזמין דרך הרשת - רעיון מחורבן בטירוף! אתה צריך לשבת על האופניים, לעשות סיבוב ולהרגיש שהכל מתאים. 8. ציין תקציב, תקבל המלצות ודברים להקפיד עליהם. לפי הקישורים אתה מעוניין באופניים פשוטים - אל תחשוב אפילו על אופניים שיש להם שיכוך כפול (=קפיץ מאחור), זה כמו לקחת כסף ולשים בפח, בנוסף שהם יקפצו לך למעלה ולמטה כמו טרמפולינה כל הדרך כי אין להם בולם אחורי חכם, שעולה בעצמו פי שלוש מהאופניים שקישרת כאן. מקווה שעזרתי עמרי
 
למעלה