חיסונים בהריון

זהקרה555

New member
חיסונים בהריון

נמצאת בתחילת חודש שישי והומלצו לי החיסונים של שפעת ושעלת.
אשמח לחוות דעתכן - המלצות, סיכונים ותופעות לוואי.
 
בנתיים עשיתי נגד שעלת אבל מתכוונת לעשות גם לשפעת

אחרי חיסון לשעלת הרגשתי בסדר אחרי זה. כאב קצת באזור הזריקה במשך יומיים ואחרי זה חלף.
 

giraffelle

New member
אלו המלצות משרד הבריאות

חיסון נגד שפעת - בגלל שנשים בהריון הן בקבוצת סיכון.
חיסון נגד שעלת - בשנים האחרונות יש התפרצות של שעלת. זו מחלה שעלולה להיות מסכנת חיים לתינוק, והמטרה של החיסון בהריון היא להגן על התינוק בחודשי החיים הראשונים, עד שהוא יוכל לקבל בעצמו את החיסון.
&nbsp
סיכונים? כמו כל חיסון. שני החיסונים נחשבים בטוחים לנשים בהריון ותועלתם עולה בהרבה על הנזק. לחיסון שפעת יש לפעמים תופעות לוואי של סימני מחלה קלים בימים שאחרי החיסון. אני לא יודעת מה תופעות הלוואי של חיסון שעלת למבוגרים, אבל לתינוקות יש את התופעות הרגילות - תתכן עליית חום קלה בימים אחרי החיסון.
&nbsp
אני אישית מתכוונת לעשות את שניהם. עד עכשיו זלזלתי בצורך בחיסון שפעת כי אני אף פעם לא חולה בשפעת, שנה שעברה חטפתי שפעת והייתי חולה כמו שלא הייתי חולה מאז שאני זוכרת את עצמי. למדתי את הלקח, בהריון מתחסנים...
 
אני הולכת להתחסן ביום שלישי

מקווה שהפעם לא יהיו תופעות לוואי. שנה שעברה כאבו לי כל השרירים בגוף, ממש כמו בשפעת, אבל מעבר לזה לא היה לי כלום.
 
עידכון חיסון

אז כן היו לי תופעות לוואי רק הפעם הן היו יותר מורגשות (כנראה בגלל שעשיתי את החיסון מעט מקוררת והיה לי בערב חתונה במקום פתוח וטיפה קריר).
הפעם חטפתי כמו מיני שפעת (חום קל, כאבי שרירים, חולשה כללית, שינה ממש גרועה) בערך ל10-12 שעות, לקחתי אקמול אחד וזה עבר ופרגנתי לעצמי יום מחלה שבו יכולתי לנוח כמו שצריך (יצאתי לקראת 12 בצהרים מהמיטה).
&nbsp
אני חושבת שזה שווה את זה כי כשאני חוטפת שפעת זה ממש נורא, אני גם עובדת בגן וזאת סביבה מלאת מחלות. חטפתי שפעת מלפני 4-5 שנים וזה נמשך שלושה שבועות ואחרי זה שבוע עם גב תפוס בגלל שיעול מהשפעת ואחרי זה התפרץ לי בעין חיידק גם ממשפחת השפעות שבגללו לא ראיתי כלום בעין ימין כמעט שבוע. מאז אני מתחסנת וטפו טפו טפו לא חוטפת כלום חוץ מצינון פה ושם.
&nbsp
 
אני לא מתחסנת בהריון

זה מבחינתי הזמן הכי גרוע להכניס חומרים זרים לגוף. בשר נא לא וביצה לא מבושלת לא, אבל חומרים משמרים ונגיפים כאלו ואחרים כן? עם ההיגיון שלי זה לא מסתדר.
&nbsp
חוץ מזה, למיטב ידיעתי חיסון השעלת לא נבדק מעולם על נשים הרות (כמו גם ההשפעות על העובר - גם לא ההשפעה שאמורה להיות, כלומר רמת נוגדנים גבוהה). וחיסון השפעת משתנה משנה לשנה, אז אני אופתע לגלות שהוא כן נבדק ברצינות על נשים הרות. אבל אשמח אם מישהי קראה מחקר רציני בנושא ותקשר לכאן.
 

giraffelle

New member
בוודאי שהחיסון נבדק על נשים הרות

אין לי כוח לחפש עכשיו מאמרים רציניים אבל הנה קישור למידע מאתר משרד הבריאות:
http://www.health.gov.il/Subjects/pregnancy/during/Pages/Vaccination-Whooping_cough.aspx
את יכולה לנסות לחפש באתר של ה-WHO, בדרך כלל יש להם שם גם הפניות למחקרים שהם מסתמכים עליהם.
גם היעילות שלו במניעת תחלואת תינוקות נבדקה, אם כי כנראה פחות ברצינות כי זה משהו חדש מהשנים האחרונות. בכל מקרה הרעיון של העברת נוגדנים מהאם לתינוק הוא לא המצאה חדשה אלא תיאוריה מבוססת, מה שחדש פה זה רק היישום הספציפי לגבי שעלת.
לגבי חיסון השפעת - גם אני תהיתי לגבי זה, אבל חיסון השפעת לא מומצא כל שנה מחדש, אלא יש זנים קבועים וכל שנה בוחרים את אלו שצפויים להופיע. אז זה תערובת של דברים שכבר היו פעם. היו הרבה מחקרים שבדקו את ההשפעה של החיסונים לאורך השנים והם נמצאו בטוחים לנשים בהריון.
&nbsp
הריון זה אולי הזמן הכי גרוע להכניס חומרים זרים לגוף, אבל לחומרים הזרים האלו יש תועלת, ומסתבר שהיא עולה על הנזק. בניגוד לביצה לא מבושלת שאין בה שום תועלת אלא רק סיכון. (חוץ מזה שהחיסונים שניתנים לנשים בהריון הם מומתים).
 
תסלחי לי

אבל המידע שמשרד הבריאות נותן הוא חסר משמעות בעיני. מלא הפחדות וחצאי אמיתות, בכל נושא אפשרי. כסת"ח בלי שום אסמכתא מחקרית.
&nbsp
להגיד שהעברת נוגדנים מהאם לתינוק זה משהו קיים וידוע, ועל כן ה"שיטה" עובדת לגבי כל חומר או נגיף שהוא זה חוסר ידע במקרה הטוב. הגוף שלנו הוא מכונה שאנחנו לא יודעים לחזות אותה כמעט בכלל. אם חומר לא נבדק בצורה מדוייקת ומדעית על קבוצת נבדקים גדולה אי אפשר להסיק לגביו שום דבר. אני מסתפקת בזה כי לא ממש בא לי לפתוח דיון חיסונים עקרוני.
&nbsp
בשורה התחתונה: חיסון נגד שפעת הוא בעיני מיותר מארץ המיותרים. הסיכוי שנשים בריאות שאין סביבן סיכונים חריגים (כמו עבודה בבי"ח או גן ילדים) יחטפו שפעת הוא קטן. ואז מקסימום חולים כמה ימים, לא נעים בכלל, זה בטוח, אבל גם לא נורא. הסיכוי לסיבוכים הוא עוד יותר קטן מהסיכוי לחלות. והחיסון עצמו קשור הרבה פעמים ללפתח שפעת - ואז מה עשינו?
&nbsp
שעלת זו מחלה הרבה הרבה יותר נדירה משפעת. ממילא כשנולד תינוק לא רצים להסתובב איתו במקומות הומי אדם, שומרים עליו, שוטפים ידיים, לא נותנים לו להיות במגע עם חולים וכו'. לי זה מספיק.
&nbsp
כל אחת צריכה לעשות את השיקולים שלה ואת הסיכונים שהיא בוחרת לקחת, אבל גם בחיסונים יש סיכון. דווקא לא הנגיפים עצמם הם שמטרידים אותי, אלא החומרים הזרים האחרים שנמצאים בכל חיסון. מעולם לא בדקו מה הם עושים למוח מתפתח של עובר, ואין לי שום כוונה לבדוק את זה על העוברית שלי.
 

giraffelle

New member
אני לא בקטע של קונספירציות סביב משרד הבריאות

כתוב שם שזה נבדק ושה-WHO ממליץ על זה. אפשר להתווכח על איכות הבדיקה אבל לא כתובים שם שקרים.
אין שם אסמכתא מחקרית כי זה לא מאמר מקצועי, זה פרוספקט מידע לציבור הרחב.
&nbsp
אני מסכימה לגמרי שצריך לבדוק כל חומר בנפרד ושתיאוריות לא תמיד עובדות ברפואה. אבל מה לעשות, ככה מתחילים. כשאין משהו יותר טוב צריך להסתפק בזה ולהשלים את הבדיקה אחר כך. הבטיחות נבדקה כמו שצריך.
&nbsp
הסיכוי שנשים בריאות יחטפו שפעת הוא קטן?
לפי ויקיפדיה (שאני אגיד כבר עכשיו שזה לא מקור איכותי וכו' וכו'... אבל התחלה לא רעה) - 10% מהמבוגרים באוכלוסיה הכללית חולים בשפעת. זו מחלה נפוצה, לא צריך "סיכונים חריגים" כדי להידבק. 20% מהחולים מפתחים סיבוכים. נשים בהריון נמצאות בקבוצת סיכון לפתח סיבוכים (וגם להידבק) ולכן ההמלצה שהן יתחסנו. 2% להידבק ולפתח סיבוך זה הרבה יותר מהסיכון שבחיסון... השפעת שמפתחים בעקבות חיסון היא בצורה קלה ועם סיכון הרבה יותר נמוך לסיבוכים. המטרה בחיסון היא לא למנוע הצטננות או כמה ימי סבל, היא למנוע את הסיבוכים הקשים - שכוללים גם מוות.
&nbsp
שעלת היא מחלה נדירה יחסית אבל יש התפרצות בשנים האחרונות והיא כבר לא כל כך נדירה... סיכון קטן אבל ריאלי למחלה מסוכנת.
כמו כל מחלות הילדים, היא מדבקת גם לפני הופעת תסמינים ולכן הימנעות ממגע עם אנשים חולים לא עוזרת למנוע הדבקה.
&nbsp
ולמה את חושבת שהחומרים בחיסונים לא נבדקו על עוברים? המחקרים שבודקים בטיחות חיסונים בודקים את החיסון כמכלול. משווים את שכיחות הבעיות השונות (מומים מולדים, משקל לידה, בעיות נשימה, התפתחות פיסית וקוגניטיבית בשנות החיים הראשונות, ועוד ועוד) בין קבוצת אלו שאמהותיהם קיבלו חיסון וקבוצת אלו שלא. זה כולל את ההשפעה של החומר הפעיל ושל כל שאר מה שבתרכיב.
&nbsp
וגם לי אין עניין לפתוח דיון על חיסונים. אבל המלצות משרד הבריאות הן לא גחמה של פקיד, אלא מסקנות של ועדות מקצועיות. המטרה שלהן היא לשמור על הציבור כמה שיותר בריא, למרבה ההפתעה (וכן, זה גם משתלם כלכלית, למי שמתעקש להכניס קונספירציות). אפשר בהחלט להתווכח אם הם צודקים, אבל כסתח בלי אסמכתא מחקרית זה לא. גם אם הם לא כותבים את האסמכתא בפרוספקט לציבור הרחב.
 
אני בשבוע 28 וחצי ועד היום אף אחד לא דיבר איתי

על שום חיסון! לא שפעת ולא שעלת...
אני במעקב אצל ד"ר לנדסברג שנחשבת מאד טובה (במרפאת הריון בסיכון) ומעולם היא לא העלתה את הנושא הזה...
מוזר? או מעיד על גישה..?
 

זהקרה555

New member
קצת מוזר בפרט שמדובר בהריון בסיכון

כל ההריוניות ששאלתי אמרו שחוסנו.
לי נאמר גם בקופה וגם במעקב הפרטי בסיכון.
ממליצה לבדוק את הנושא. בפרט בשליש השלישי של ההריון
 

giraffelle

New member
יותר גישה של העברת מידע מאשר גישה רפואית, נראה לי

יש רופאים שמיידעים את המטופלות על כל הבדיקות והחיסונים וכו', ויש כאלו שלא מנדבים מידע. אולי סומכים על האחות שתעשה את זה.
&nbsp
בכל מקרה, המלצות משרד הבריאות הן:
חיסון שפעת בכל שלב של ההריון, עכשיו זו העונה המומלצת להתחסן.
חיסון שעלת בשבועות 27-36. את זה עושים בלשכות משרד הבריאות.
 
גם לי לא אמרו כלום על חיסון

הרופאה שלי לא העלתה את החיסון אף פעם אבל זה בא רק ממני כי אני מסתובבת כל היום סביב ילדים ומתחסנת כל שנה מחדש. ועכשיו תפסתי צינון קל ואני מפחדת שהאחות לא תיתן לי לעשות.
 
בדרכ האחות ליווי נותנת את המידע.... אני שממש לא בעד זריקות התחסנתי לפני שנה כמו ילדה טובה....
 

ענבלית70

New member
פוסטים על חיסונים נוטים להתלהמויות

ולכן אני מעדיפה שלא להכנס לנושא. לא יכולה להתאפק ואומרת שאני ממש נגד החיסונים הללו בהריון.
 

א m

New member


 
לא השתכנעתי

הייתי אומרת שיש פה עריכה מגמתית במקצת. למשל הקטע עם האלומיניום. קראתי את המאמר מס' 2 באנגלית. לא נבדק שם הקשר בין חיסון נגד שעלת לבין רמת האלומיניום בשיליה. למעשה בפרטים דמוגרפיים של הנשים בכלל לא צוין האם חוסנו נגד שעלת או לא.
ובכלל מופיע שם משפט:Typical Al concentrations in human placental tissue have not been established. Further, health effects associated with Al in placenta, as well as in the fetus itself, have not been studied
כלומר שבכלל אין שום הוכחה כרגע שרמות גבוהות של אלומיניום פוגעות איכשהו בהתפתחות התינוקות.
אז כמו שאמרתי עריכה מגמתית או קריאה לא נכונה של החומר.
נ.ב.
חחח, התבסעתי שעשיתי תואר שני, הרגשתי שהוא לא תרם לי בכלום. עכשיו אני מבינה שכן תרם - אני לפחות יכולה לקרוא מאמר באופן ביקורתי
 
למעלה