חיסון שעלת בהריון

shira29

New member
צריך לזכור 2 דברים

1. שעדיין לא לגמרי יודעים אם יש השפעה על ההריון עצמו ועל העובר.
2. החיסון נותן הגנה מפני זן אחד- pertussis ולא נגד הזן השני ה- para-pertussis וישנם כמה מחקרים שיצאו בין השנים 2008 ל- 2010 שמצביעים על מוטציות בחיידק ה- pertussis שבעצם כיום החיסון הנוכחי לא נותן מענה למוטציות אלו.

חשוב מאד מאד מאד- כל תינוק שמשתעל שיעולים שלא נראים לכן, בטח ובטח עם זה מלווה בחום- לרוץ לרופא לאיבחון ולבדוק שלא מדובר בשעלת. יש חלון הזדמנויות בשעלת שאם עולים על זה בהתחלה ניתן לטפל באנטיביוטיקה ולמנוע את המחלה לחלוטין אצל התינוק.
הבן שלי חלה בשעלת בגיל חודשיים (לפני התחלת קבלת החיסון) ובת של שכנה שלי אחרי 3 מנות מחומש - חלתה בשעלת ומה שמאד משמעותי פה זה האיבחון והטיפול האנטיביוטי.
 
parapertussis הוא חיידק אחר

נפוץ פחות, אומנם שניהם גורמים לתסמינים דומים אבל המחלה מparapertussis נוטה להיות פחות קשה. חיסון מאחד לא מחסן כלפי השני אבל הסיכון העיקרי הוא משעלת (pertussis) אליו מחסנים.
 
מסכימה לגמרי,

אם כי אצלנו בהתחלה השיעולים היו רגילים לגמרי והחמירו.
ואם יש מישהו שמשתעל שיעולים קשים בסביבה ואחרי שבועיים בערך התינוק שלכן מתחיל גם כן - לחשוד.

בד"כ ידי ממש לא קלה על האנטיביוטיקה, בטח לא לקטנטנים כאלו, אבל במקרי שעלת זה יכול להציל חיים. חוויתי את זה עם ילד גדול יחסית וזה היה קשה. לא הייתי רוצה לעבור את זה עם ילד מתחת לגיל שנה.
 
זה לא כל כך פשוט

בתינוקות קטנים הרבה פעמים השיעול מינמלי או לא קיים בכלל ובמקום יש הפסקות נשימה (apnea). בנוסף מבוגרים מחוסנים חלקית פעמים רבות לא מראים סימפטומים כלל. כך שכן צריך להיות עם יד על הדופק אבל הסימנים שציינת לא בהכרח מהווים אינדקציה טובה.
 
למעלה