חיסון שעלת בהריון

חיסון שעלת בהריון

אני רק רוצה להעלות את המודעות לעניין לאור עליה במקרי שעלת בארץ והעובדה שבמקרים רבים נשים בהריון לא ערות לחיסון או למשמעות שלו (וסליחה על השרשור החדש, לא מצאתי מקום מתאים). מדובר בחיסון שאמור להגן על התינוק כשיוולד מהדבקות על ידי האם (שברוב המקרים הוכחה כמדביקה ללא ידיעתה). מומלץ גם שבני משפחה אחרים שיהיו במגע תמידי עם התינוק יתחסנו גם כן כדי שהם לא ידביקו אותו.
נשים שחוששות להתחסן בהריון מכל סיבה שהיא יכולות להתחסן מייד אחר הלידה אבל התחסנות כזו היא פחות אופטימלית.

מי שרוצה לקרוא עוד על הנושא בצירוף המקורות המחקריים יכולה לקרוא כאן:
http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2461549&r=1
 

mica35

New member
למה לא לחסן לפני ההריון?

אם אני מתכתבת עם מה שכתבת על עצמך בבלוג שלך " זה גרם לי לרצות להבין באיזה מחקרים מדובר ומה ידוע ומדוע" אז תרשי לי לפתוח את הדיון.
החיסון לא הוכח כבטוח, אלא נבדק (בן היתר על ידי החברות שמייצרות אותו אגב, "שיטת המחקר" הגרועה ביותר) מה ההשפעה שלו על ההריון שבועיים מיום מתן החיסון (בדיוק כמו הבדיקות שעשו לגבי חיסוני השפעת).
והוכח שהוא לא גורם להפלות/כל תופעות הריוניות חריגות בשבועיים האלה.
אבל בשום מחקר לא נבדקה ההשפעה הטרטוגנית שלו (או של שאר החיסונים). א,ב כשנותנים משהוא לאישה בהריון זה לבדוק את ההשפעות על העובר וזה לא נעשה.
בנוסף יש המון מחקרים שהראו קשר בין אקטיבציה של מערכת החיסון של האמא בזמן הריון (בעיקר בטרימסטרים ראשון ושני) לבעיות נוירולוגיות אצל הילדים אפילו שנים לאחר מכן. יש גם מחקרים שהראו שחיסון (לפחות לשפעת) זה מודל טוב לאקטיבציה של מערכת החיסון בזמן ההריון.
אבל עדיין אף אחד לא בדק את ההשפעה של אקטיבציה של מערכת החיסון בזמן ההריון על ידי חיסון על הבריאות הנוירולוגית של הצאצאים. ככה שלפחות מבחינתי לא באמת הוכחה הבטיחות של החיסונים בזמן ההריון.

והשאלה שאני שואלת לפחות, היא אם האמא/משפחה הם הגורמים המדבקים למה לא לחסן אותם עוד לפני ההריון? נוגדנים עוברים גם בחלב אם ולא ראיתי מחקר שהשווה בין כמות הנוגדנים שיש בילדים יונקים יחסית לילדים שקיבלו את החיסון בזמן ההריון, ככה שאי אפשר באמת לדעת מה טוב יותר.
בקיצור שכנעת אותי ללכת להתחסן לשעלת מיד לאחר הלידה.
אני הייתי שמה את הפוסט הזה בפורום לקראת הריון כי לטעמי כל החיסונים, שפעת, שעלת וכו' עדיף שיעשו לפני ההריון וחבל שלא מעלים מודעות לחיסונים לנשים שמנסות להרות/בתקופת הפוריות כמו חומצה פולית.
ובעלי בכלל טוען שכל מי שגר היום בארץ צריך ללכת לעשות את כל החיסונים שנותנים לקראת נסיעה לאפריקה אבל זה בכלל דיון אחר.
 
חיסון לפני ההריון הוא בהחלט אופציה טובה

אבל יש לי תחושה שרוב האמהות פה לא התחסנו לפני ההריון ולכן חיסון בזמן ההריון היא האופציה הטובה ביותר העומדת לרשותם (ואולי באופן כללי הטובה ביותר בגלל מעבר אופטמילי של נוגדנים דרך השליה).

לגבי בדיקת החיסון, אומנם רובה נערכה על ידי חברות התרופות (כפי שכל תרופה נבדקת לבטיחות) אך יש גם שני מחקרים עצמאיים בנידון, אותם אפשר למצוא ברפרנסים. בגלל התגבשות המידע בנושא עכשיו שונו ההמלצות בארה"ב להמלצה גורפת לחיסון בהריון.

בנוסף לא ידוע לי על שום מחקרים המראים סיכון במתן חיסון אחרי שבוע 20 (למעט מחלות מסויימות) אשמח להפניות. חיסונים כגון טטונוס (המהווים חלק מחיסון השעלת) נתנו במשך שנים ארוכות לנשים הרות בסיכון ללא שום אפקט על העובר.

לגבי מעבר בחלב אם, חלב אם עני מאוד בנוגדני IgG שהם הנוגדנים הרלוונטים (והם לא יהיו בקולסטרום אם החיסון ינתן אחרי ההריון בגלל הזמן הנדרש לפיתוח תגובה חיסונית). בנוסף למרות שקיים מנגנון מסויים להעברת נוגדנים לזרם הדם הוא לא מאוד יעיל בבני אדם שבהם מעבר הנוגדנים העיקרי הוא דרך השליה. חלב עשיר בעיקר בנוגדני IgA שנותנים הגנה מוקוזית כלומר מגינים בריריות בלבד.

אבל שוב אם מישהי חוששת להתחסן בהריון אז התחסנות אחרי הלידה היא בהחלט אופציה טובה אם כי לא אופטימלית.
 

mica35

New member
את צודקת, אין מחקרים כי הם לא נעשו

אבל זה שלא נעשו מחקרים לא אומר שהסיכון לא קיים.
ברפואה יש קטע כזה, שרופא מסוג אחד (נשים, ילדים, אונקולוגים, נוירולוגים וכו') לא "מדברים" עם רופאים מהסוג השני. אז רופאים מסוג אחד יכול לטעון במשך שנים שX גורם לY, אבל הרופא שטוען מטפל בY ורופא אחר מטפל בX והאינפורמציה לא עוברת, או עוברת אחרי שנים.

סתם דוגמא בגיל 18 מצאו לי כולסטרול גבוהה, הדיאטנית אמרה לי שמנסיונה זה בגלל הגלולות אבל רופאי נשים מכחישים את הקשר. כשהפסקתי את הגלולות הכולסטרול שלי ישר צנח. לקח יותר מעשר שנים עד שמישהוא בדק את זה וראה שזה נכון.
רופאים אונקולוגים טענו במשך שנים שלראייתם טיפולי פוריות מעלים מיקרי סרטן שד, לקח עשרות שנים עד שעשו מחקר סטטיסטי רציני וגילו שהם צודקים.

וכמובן יש גם דוגמאות שלא נבדקו:
רופאי פגים טוענים שיש קשר בין מי שפיר רגילים במועד (שבוע 19-20, לא מי שפיר מאוחרים שזה ידוע) לעלייה בשכיחות של לידת פגים, אבל רופאי הנשים מעולם לא עשו מחקר מסודר שבדק את ההשלכות של מי שפיר על תוצאות הלידה אלא רק שבועיים אחרי הבדיקה.
רופאים נוירולוגים (לפחות אלה שמתעסקים עם התסמונות שקשורות למערכת החיסון בזמן ההריון) מסרבים לקחת חיסונים בזמן ההריון ומתחלחלים מהמחשבה על המלצות גורפות על חיסונים בזמן הריון, אבל רופאי נשים (ויצא לי לדבר על זה עם כמה מהם בזמן בדיקות) מעולם לא שמעו על הקשר הזה ולכן אף אחד לא ראה לנכון לעשות מחקר שיבדוק את תוצאות החיסון לאורך שנים.

בקיצור זה שהניסוי לא נעשה לא אומר שהסיכון לא קיים אלא שהאינפורצמיה בין הגורמים הרפואיים השונים לא עברה. עם היום יש המלצה גורפת על חיסון בהריון, יכול להיות שעוד 10 שנה יגלו עלייה בתסמונות מסויימות ואז כשיבדקו ממה זה נובע או שימצאו את הקשר או שלא (ואולי הוא לא קיים, העובדה שזה לא נבדק לא אומר שהסיכון קיים אלא שאי אפשר לשלול אותו.

בקיצור, אני אישית ימשיך לא להתחסן בזמן הריון, ואם כבר פועלים להגברת מודעות עדיף לעשות את זה לפני ההריון ולא בזמן ההריון.
 
את טועה

מערך הפיקוח על חיסונים מאוד מאוד הדוק ולכן יש שני מערכות דיווח שפועלות במקביל אחרי שחיסון כבר אושר לשימוש בציבור הרחב. הראשון מהם הוא כזה שנגיש לציבור הרחב וברגע שמישהו מרגיש ולו גם תחושה עמומה שהייתה פגיעה או מהו שקשור לחיסון הוא מדווח עליו. ברגע שנראה שיש דיווחים חוזרים על בעיה שקשורה לחיסון הדיווח עובר באופן מיידי לגוף רפואי שלהם יש גם הסטוריה רפואית של מטופלים ואז נבדק ההבדל בין התופעה המדווחת באוכלוסיה הלא מחוסנת לבין השכיחות באוכלוסיה המחוסנת לראות עם באמת יש שינוי. גם אם יש חשש לשינוי בסבירות העניין עובר לבדיקה מעמיקה יותר. זאת מבלי להתיחס לבדיקות הארוכות שעובר חיסון לפני שמאושר.

מאידך את טענת למחקרים שמראים פגיעה מפעילות המערכת החיסונית בהריון, אני לא מכירה כאלו בפרט לא בטרימסטר שלישי שבו החיסון מומלץ ולכן אשמח להפניות למחקרים שעליהם את מדברת (ולא הבנתי איך מיש מחקרים עברנו ל"אין מחקרים כי לא בדקו")
 

mica35

New member
הסבר

דבר ראשון החיסון מומלץ משבוע 20 זה טרימסטר שני ולא שלישי. אני מסכימה שבטרימסטר שלישי זה בטוח יותר לעשות חיסונים.
עיקר התסמונות הידועות שקשורות לאקטיבציה של מערכת החיסון קשורות לטרימסטרים השני (ידוע כבר 30-40 שנה) והראשון (הוכח מעבר לכל ספק רק לאחרונה), אין ספק שאם הייתי צריכה לבחור טרימסטר זה היה השלישי, אבל שוב שבוע 20 זה לא טרימסטר שלישי שמתחיל רק בשבוע 27.
מחקרים לעשרות בנושא אפשר למצוא בPUBMED או גוגל סקולר. תחפשי לפי maternal immune activation.

את צודקת שחברות התרופות מחזיקות מערכים של פיקוח. אבל א. לוקח המון שנים בין תלונות חוזרות של לקוחות לבין הוצאה של תרופה מהשוק יש עשרות סיפורים כאלה מויוקס לעוד הרבה, לא יודעת כמה אני סומכת על חברות התרופות שיעשו הכל כדי לא להוציא תרופה מהשוק. ב. סוג הפיקוח הזה לא בהכרח יעיל בקשר שבין חיסון בהריון ומחלות בעובר, יכול לקחת לתינוק כמה שנים לפתח תסמוונת נוירולוגיות, את באמת מצפה שאמא שמגלה בגיל שנתיים-20 תסמונת נוירולוגית לילד שלה תזכור בכלל שהיא עשתה חיסון בזמן ההריון ותתקשר לחברת התרופות לדווח? בנוסף זה לא שכל מי שחולה בהריון יש לילד שלה תסמונות נוירולוגיות, זה רק מעלה מאוד את השכיחות שלהן, ולכן קשה יותר לאתר את זה, אבל זה לא אומר שמחקר מסודר אם היה נעשה לא היה מוצא קשר כזה.


ככה שיש כאמור מחקרים על כך שאקטיבציה של מערכת החיסון (בגלל מחלה של האם) גורמת לפגיעות נוירולוגיות בילדים, אין מחקרים שהראו שהתגובה החיסונית לחיסון היא חזקה מספיק/חלשה מספיק כדי לגרום/לא לגרום לאותם תסמונות.
בחיות ראו שהגורם במחלה של האם שגורם לפגיעה הנוירולוגית זה הציטוקין IL-6, הציטוקין הזה עולה בעיקבות חיסון בזמן הריון (נגד שפעת, לפי מאמר שראיתי), האם העליה הזו מספיקה לגרום לנזק? אף אחד לא יודע.

אני לא שוללת על הסף חיסונים בזמן ההריון, אם הייתי גרה במקום שיש בו מגפת שעלת אולי הייתי שוקלת לקחת חיסון כזה, אני נגד המלצה גורפת על חיסונים לנשים בהריון בלי שכל הסיכונים שכרוכים בכך ברורים.
 

shira29

New member
צודקת!!!

או להתחסן לפני ההריון או אחרי, או לחסן כבר את התינוק.גם אני בהריון לא מתחסנת לכלום ושום דבר.
אגב, אחרי החיסון לשפעת החזירים לנשים בהריון נרשמו אחוזים גבוהים של הפלות בשבועות מתקדמים, לאחר החיסון. אבל עד היום אין מציינים בפני נשים בהריון שזה עלול לקרות.
 
לחסן. חבל לא.

אין לי כוח נפשי לכל הדיון עכשיו, סליחתכן.
ב 2008 יעל שלי נפטרה משעלת בגיל חודשיים. היא נדבקה טרם החיסון.
אני בשבוע 22 והתחסנתי אתמול.
אם רק היה אז חיסון.
 

washi tashi

New member


 
אז ככה

כפי שאמרת המחקרים לא קשורים לחיסונים אלה לאקטיבציה של מערכת החיסון בעקבות מחלה. השוואה בן קבלת מחלות לבין תגובה חיסונית בחיסון במחלות שבהם הפעלת מערכת החיסון בעקבות מחלה (למשל lyme disease ( גורמת למחלה אוטואימיונית (ובעקבותיה בחלק מהמקרים לפגיעה נירולוגית) הראו שהחיסון אינו גורם לאותם תופעות. כנראה בגלל שהמכניזם של התגובה החיסונית בתגובה לחיסון בניגוד לתגובה למחלה היא מוגבלת. כך שבהחלט יתכנו במקרים מסויימים בעיות עקב הדבקה במחלה והפעלת מערכת החיסון אבל בגלל מנגנון מוגבל יותר חיסון לא יגרום לתופעות האלו. בקיצור אין להשוות בן מחקרים על מחלות למחקרים על חיסונים, המחקרים על מחלות אינם רלוונטים לעניין.

בעניין טרימסטרים, ההמלצה היא החל משבוע 20 אם עדיפות לסוף השני או בשלישי כדי שרמת הנוגדנים בדם התינוק תהיה אופטמלית בשבועות הראשונים לחייו.

בנוגע למערך הבקרה, לא מדובר במערך בקרה של חברת התרופות מדובר במערך בקרה ממשלתי. מרגע שהחיסון עבר להמלצות משרד הבריאות והגוף הממשלתי האחראי על חיסונים הם גם אלו שאחראים לאסוף את המידע עליו ולפקח. אני יודעת שיש גם כאלו שטוענים שהמדינה מנסה להסתיר את תופעות החיסון ומדובר בקונספרציה אחת גדולה של ממשלות, ארגוני בריאות וחברת התרופות ואם מישהו רוצה להאמין בתאוריות קונספרציה באמת אין היגיון בלנסות לשכנע אותו אחרת, אבל אני מאמינה שרוב האנשים רציונלים. בהתחשב בכך שהורים נוטים להאשים כמעט הכל בחיסונים (אולי בגלל האופציה לפיצוי כספי ואולי בגלל הדיעה הציבורית השלילית עליהם שטרנדית כיום) באמת לא רואה סיבה שהורים לא ידווחו על בעיות נירולוגיות כלשהם כתלויי חיסונים בדיוק שנוטים לדווח על אוטיזם, מחלות אוטואימיוניות בגיל מאוחר וכל דבר אחר.

משרד הבריאות הישראלי ממליץ על חיסון נגד שעלת לנשים בהריון בגלל התפשטות בארץ, אם את מרגישה שההמלצה שלו לא במקום ולפי החישובים הסטיסטים שלך היקף השעלת בארץ לא מצדיק קמפיין חיסון אל תתחסני. מאידך אני חושבת שיש לאנשים את הזכות להבין את מקור ההמלצה הזו וההגיון שמאחוריה.
 

mica35

New member
איך את יודעת שהתגובה לחיסון מוגבלת?

האם השוו בין רמות IL-6 בחיסון ובמחלה? תשובה: לא.
האם בדקו האם התגובה בעקבות חיסון היא מוגבלת ובאמת לא פוגעת בעובר? לא.
אז איך את קובעת עובדות כאלה?

אני אישית לא מאמינה בתאוריות קונספירציה, ולא מאמינה שחיסונים גורמים לאוטיזם (אגב, רוב ההורים שטענו את זה אמרו שהיה טווח של ימים-שבועות בין החיסון להופעת התסמינים הראשונים ולא כמה שנים טובות). ההגיון הבסיסי שלי (שהוא כמובן לא נבדק מחקרית) אומר שברגע שעובר הרבה זמן בין שני דברים קשה יותר לעשות את הקישור. יותר הגיוני שאותם הורים יאשימו את החיסונים שהם נתנו לילדים מאשר את החיסונים שהאם עשתה בזמן ההריון.

משרד הבריאות הישראלי ממליץ על חיסון, שימליץ. הממלצות של משרדי הבריאות משתנות כל כמה שנים (אמא שלי תמיד צחקה שבלידה הראשונה היא השכיבה רק על הבטן, בשנייה רק על הצד, ובשלישית על הגב הכל בהוראת משרד הבריאות). גם המלצות התזונה לתינווקת של משרד הבריאות הספיקו להשתנות כמה פעמים מאז שאני אמא ולכל ילד עשיתי משהוא אחר.
אני ממש לא בטוחה שהאנשים במשרד הבריאות שישבו להחליט על ההמלצות הללו ידעו שמחלה בזמן הריון גורמת לעלייה בשכיחות מחלות נוירולוגיות בצאצאים (כמו שכבר אמרתי בתחילת הדיון רופאים מתחומים שונים נוטים לא לדבר אחד עם השני), וכבר יצא לי לשמוע כמה פרופסורים שחוטפים חום מההמלצה הזו (וצוחקים שטוב מאוד שדואגים להם לפרנסה).
מה שאותי מטריד זה שאם משרד הבריאות כל כך בטוח בחיסון למה לא עושים בדיקה לראות שזה באמת לא מזיק (זה לא כזה קשה, לוקחים את המסמכים הרפואיים של נשים שעברו חיסון לשפעת בזמן הריון ורואים שכיחות של מחלות 20 שנה אחרי). עד שלא יעשו אני לא רגועה, אשלח את בעלי להתחסן ואעשה בעצמי חיסון אחרי הלידה.
 
אשלח לך את הרפרנסים בערב

כן בדקו את המכניזם של החיסוניות בין החיסון למחלה וראו שהמכניזם של החיסון שונה ומוגבל.

המלצות משרד הבריאות משתנות בהתאם למחקרים רלוונטים, זה דווקא סימן טוב שהמלצות משתנות בהתאם למידע. אני בטוחה שאם הסיכון לשעלת בארץ ירד הממלצות ישתנו גם כן. אני לא יודעת מי אחראי להמלצות משרד הבריאות בארץ אבל בACIP בהחלט יושבת ועדת מומחים שמחליטה על סמך כלל המחקרים הרלוונטים, לכן גם התמהמהו עם המלצות החיסון בהריון (בניגוד לאחרי ההריון) עד שהיו את הנתונים העכשווים.

בכל אופן אם מרגיש לך יותר נכון להתחסן אחרי ההריון אז באמת שאין סיבה שלא תעשי את זה, זה עדיין יתן יותר חסינות לתינוק מחוסר חיסון כלל. מאידך, לא הייתי יוצאת בהצהרה לנשים אחרות לא להתחסן (בניגוד להמלצות משרד הבריאות והידע המדעי בנושא) רק כי לך זה מרגיש לא נכון.
 
אוקי ההשוואה בן התגובה החיסונית במחלה

ובחיסון.

Lyme disease כמחלה יכול לגרום לדלקת פרקים כתגובה אוטואימיונית בגלל מערכת החיסון. בחיסון לא נגרמת דלקת פרקים בגלל התגובה החיסונית המוגבלת.
Adverse event reports following vaccination for Lyme disease: December 1998-July 2000 Vaccine. 2002 Feb 22;20(11-12):1603-8

בשפעת התגובה החיסונית הרחבה גורמת להחרפת תסמיני MS התגובה המוגבלת בחיסון לא גורמת לתופעה דומה
Influenza vaccination in MS
Absence of T-cell response against white matter proteins Neurology. 2001 Apr 10;56(7):938-43


עכשיו אם מה שמדאיג אותך זה רמות של IL-6 תצטרכי להזהר מכל הדבקות במחלה בזמן הריון וגם מפעילות גופנית (שלא לדבר על אלו שסובלות ממחלות כרוניות אוטואימיונית כמו סכרת שכנראה בכלל נדונו ללדת ילדים פגועים), כולנו יודעם שזה לא הגיוני ואין אף אחד שלא פיתחה תגובה חיסונית בזמן ההריון כזו שכנראה עולה בהרבה התגובה המוגבל והלוקלית הנגרמת מחיסון. בנוסף על כך מכיוון שלא סיפקת לי מקורות ניסיתי לחפש לבד ולא מצאתי כלום על רמות IL-6 ופגיעות עובר רק את הסקירה הנחמדה הזו על פגיעות בפוריות וסיבוכי הריון אבל כנראה שצריך סטיות מאוד חדות מהנורמה כדי אולי לגרום למשהו. Interleukin-6 in pregnancy and gestational disorders Journal of Reproductive Immunology Volume 95, Issues 1–2, September 2012, Pages 1–14. בכל אופן אם יש לך משהו אחר אשמח להפניה.
 

mica35

New member
תשובה

דבר ראשון הנה מה שמשרד הבריאות בעצמו אומר:

"חיסון נגד אסכרה-פלצת-שעלת אסלולרית (מינון -מבוגר) מומלץ לכל המבוגרים באופן חד פעמי בנסיבות אלה :
כתחליף חד פעמי לחיסון נגד אסכרה ופלצת המומלץ אחת ל-10 שנים
חיסון נשים הרות או לפני כניסה להריון (כולל לפני טיפול בהפריה חוץ גופית ), או אחרי לידה."
והקישור המלא:
http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/17102012_1.aspx

ז"א שלפי אתר משרד הבריאות הם לא רואים הכרח לחסן דווקא בהריון אלא שהאמא תהיה מחוסנת. חוץ מזה שהחיסון מומלץ באופן חד פעמי, אם יהיו לי 4 ילדים משרד הבריאות לא ממליץ לי להתחסן 4 פעמים בשביל להעביר לכולם נוגדנים, ז"א משרד הבריאות בעצמו ממליץ לי לא להתחסן ברוב ההריונות שלי.
ז"א שגם לפי משרד הבריאות צריך שהאמא תהיה מחוסנת ולא שתהיה מעבירת הנוגדנים לילד.

לגבי הקישורים שלך, השני לא רלוונטי כי הוא בדק מה קורה בMS, ואני מדברת על אוכלוסיה בריאה. את המחלה שבקישור הראשון אני לא מכירה, אבל את מתיחסת לחיסון עצמו ואני מתיחסת לחיסון בהריון שמשפיע על העובר לא על האמא שלוקחת את החיסון.

והנה קישורים כמו שביקשת:

קשר בין מחלות באמא להפרעות נוירולוגיות בעובר:
1. prenatal Infection as a Risk Factor for Schizophrenia
Alan S Brown Schizophrenia Bulletin

2.Maternal infection and immune involvement in autism
Trends in Molecular Medicine, Volume 17, Issue 7, July 2011, Pages 389-394
Paul H. Patterson

מאמר שבוחן השפעה של תגובה חיסונית לפי שלבי הריון:
The Neurodevelopmental Impact of Prenatal Infections at Different Times of Pregnancy: The Earlier the Worse?
Urs Meyer

מאמר שהראה שהפגיעה העוברית נגרמת בגלל il-6 (בחיות כמובן, אי אפשר לבדוק את זה באנשים):
Maternal Immune Activation Alters Fetal Brain Development through Interleukin-6
Stephen E. P. Smith, JNS, 2007

ויש גם שני מאמרים לפחות (ז"א יש שניים שאני ראיתי, יכול להיות שכבר יש עוד) שהראו (בחיות כמובן, אי אפשר לעשות מחקרים כאלה על בני אדם) שאקטיבציה חלשה של מערכת החיסון ביחד עם גורמי סיכון נוספים יכולה לפגום בהתפתחות המוח בעכברים. ז"א הם נתנו לחיות בהריון כמות נמוכה מאוד של אקטיבטור של מערכת החיסון (רנ"א חד גדילי) שלא משפיע על העובר, אבל עשו זאת יחד עם שילוב של רקע גנטי (מאמר אחד) וסטרס לצאצאים אחרי הלידה ( מאמר שני), בשני המאמרים כל גורם סיכון בפני עצמו לא השפיע על הצאצאים, אבל השילוב של אקטיציה חלשה של מערכת החיסון יחד עם גורם סיכון נוסף גרם לפגיעה נוירולוגית בחיות. אני לא מוצאת בסקולר את המאמרים המדויקים, אם את רוצה מאוחר יותר אני יכולה לחפש לך אותם בPUBMED.
האם זה מה שקורה במקרה של חיסון? אני לא יודעת כי אף אחד לא בדק.

וכן, אני מאוד מודאגת מכל הדבקות במחלה בזמן הריון כי המאמרים שהבאתי לך למעלה כבר הראו שזה מעלה את הסיכונים לסכיזופרניה ולאוטיזם. אבל אין לי מה לעשות אם המידע הזה כי אני לא יכולה לסגור את עצמי בחדר מבודד לתשעה חודשים, ואין לי דרך לגרום לכך שאני בוודאות לא אחלה בשום מחלה בזמן ההריון. אבל אני כן יכולה לא להכניס לעצמי גורם שמשפעל את מערכת החיסון (חיסון) בכוונה בלי שהבטיחות שלו על בריאות הצאצאים נבדקה אי פעם.

ושוב, שכל אחת תעשה מה שנכון בעיניה, אבל היות שמשרד הבריאות בעצמו לא ממליץ על חיסון כל הריון אלא רק פעם אחת, הרי שגם הרשויות רואות חשיבות שהאמא תהיה מחוסנת ולא שהאמא תהיה גורם שמעביר נוגדנים לעובר, אז אני ממש לא רואה סיבה - על סמך המלצות משרד הבריאות לחסן את עצמי בזמן ההריון, אני אעשה את זה ישר אחרי הלידה וגם אשלח את בעלי.
 
אוקי אנסה להסביר שוב

באמת אין צורך להתחסן בכל הריון אלה כל כמה שנים וגם אפשר להתחסן לפני ההריון אבל הנשים שנמצאות פה לא במצב הזה, כלומר הם כבר בהריון. יש אבל לציין שהחשיבות היא שהאמא תהיה מחוסנת לפני הלידה לא רק בגלל מעבר נוגדנים לעובר (שאולי משרד הבריאות (זה לא היה את שטענת שהם לא מבינים בחיסונים) לא רואה בו חשיבות אבל בהחלט הACIP והCDC) אלה בגלל שאת יכולה להיות כבר נשאית בזמן הלידה ולהדביק את התינוק או להדבק ב10-14 ימים שלוקח לך להגיב לחיסון ולפתח תגובה חיסונית טובה ולהעביר בחלון הזמן הזה לתינוק את המחלה. שוב, להתחסן אחרי הלידה גם היא אופציה טובה אבל היא פשוט פחות טובה. כמובן שכל אחת תעשה את מה שמרגיש לה נח בסופו של יום אבל אני מסבירה את האופציות.

לגבי המאמרים שהבאתי נראה שלא הבנת את הרעיון הכללי, הם מהווים דוגמה לשינוי בין הפעילות החיסונית במחלה לבין הפעילות החיסונית בחיסון ומהווים הדגמה לכך שהפעילות החיסונית מחיסון מוגבלת יותר ולא גורמת לכלל התגובות החיסוניות הנגרמות ממחלה.

המאמרים שלך:
הראשון מדובר על הדבקות העובר בנגיף (ועל מנגנון פוטנציאלי של IL-8( לא על תגובה חיסונית של האם.
האחרים אכן מדברים על IL-6 אבל על הזרקה בכמויות גדולות לגוף (או למח) או KO או הורדה כמעט מוחלטת על ידי הזרקת נוגדן (למרות שאני מבינה שזה נעשה על מנת לבודד את IL-6 זה בהחלט לא נראה כמו שינוי פיזיולוגי). הבעיה היא שהמאמרים אם כבר מחדדים את הנקודה שעדיף להמנע מהדבקות במחלה בהריון וכדי להמנע מהדבקות במחלה ותופעות הלוואי של פעילות מערכת חיסונית לזיהום כדי אם כבר להתחסן. כפי שכתוב במחקרים שהבאת הם הראו עליה בסיכון לאוטיזם וסכיזופרניה באמהות שנדבקו בשפעת בהריון ולא קיים מידע לגבי עליה במקרים באמהות שחוסנו לשפעת (או חיסונים אחרים שניתנים במשך עשרות שנים) כך שאם כבר ההגיון אומר להתחסן. אגב, זה גם סותר את הטענה שלך שאי אפשר לקשר בן משהו שקורה בהריון לבין תוצאות אח"כ, כפי שאפשר לקשר בין הדבקות בשפעת בהריון לבין פגיעה בגיל מאוחר יותר היה אפשר באותו מידה לקשר בין חיסון (בפרט שהם מפוקחים יותר ממקרי שפעת ויש מנגנוני דיווח) לבין אותם תופעות אם היה קיים קשר.
 

shtaz

New member
רוב הנשים אמורות להיות מחוסנות

אם הוריהם חיסנו אותם בגיל הילדות, בדיוק כמו לאדמת ושאר מחלות הילדות
 

mother cat

New member
חיסון שעלת תקף רק ל-10 שנים

אז רק הריוניות ממש צעירות מחוסנות בעקבות החיסון בגיל הילדות....
רב האוכלוסיה הבוגרת כבר אינה מחוסנת. לפי מחקרים מחו"ל שקראתי המחלה אינה מסוכנת מאד למבוגרים (בדרך-כלל) אבל יכולה להיות פטאלית לתינוקות, ומחסנים תינוקות לזה רק בגיל 4 חודשים. חיסון של אמא בהריון (או לפני ההריון) אמור להגן על התינוק בחודשי חייו הראושנים.
 

mica35

New member
גם לא כולן עשו את כל החיסונים

חיסונים לחצבת לדוגמה התחילו לעשות רק ב78 או 77 או משהוא בסגנון, אז הורים מעל גיל 35 בכלל לא מחוסנים וככה גם כל הסבים.
והיום גם יש המון הורים שהם עולים חדשים-שנים שלא נולדו בארץ וגם הם לא תמיד מחוסנים.
 
לא החיסוניות יורדת אם הזמן

למיטב הבנתי כתבתי על זה ברשומה. גם אם חלית בשעלת בעבר וגם אם קבלת חיסון עדיין אפשר להדבק כעבור מספר שנים (ההמלצה הכללית אומר אחרי 10 שנים). לכן יש זריקת בוסטר (זה כמו שזריקת הטטנוס לא מחסנת אותך לכל החיים)
 
למעלה