חיסון מחקירת משטרה

ילדקטן

New member
חיסון מחקירת משטרה

איפה אפשר ללמוד על שיטות חקירה ואיך לא להישבר בהן? בקיצור איך לשמור על זכות השתיקה בלי להישבר וליפול לטריקים של החוקרים?
 

amitim

New member
יש ספר כזה בעברית

כמדומני כתב אותו עו"ד ששי גז. לא זוכר את שם הספר אך הוא בדיוק מה שאתה מחפש.
 

piter pan

New member
יש ספר שנכתב ע"י

ד"ר טוביה אמסל. המסובר בחוקר וותיק ביותר המתמחה בין היתר בפוליגרף ואמון על שיטות התשאול והחקירה ואף מרצה על כך בארץ ובחו"ל. סיפרו דן בדיוק בסוגיה המועלית על ידך ... אנסה לברר שם הספר עבורך.
 

avigimel

New member
קראתי פעם

ואיני יודע כמה זה מדוייק, אבל הנה בכל מקרה: כאשר החוקר שואל אותך שאלה כלשהי הדורשת ממך להיזכר/להמציא מידע, הוא מסתכל עלייך לראות מה אתה עושה עם הראש. אם אתה מפנה את הראש קצת למעלה לכיוון שמאל, סימן שהתשובה שאתה תענה היא אמיתית, היות וכאשר רוצים להיזכר במשהו שקרה הראש אוטומטית עולה לצד שמאל. אם תפנה את הראש לכיוון ימין, כנראה אתה משקר, היות ואתה לא מפעיל את הזיכרון שלך, אלא את החשיבה האנליטית, כלומר, מנסה להיזכר איזה סיפור המצאת כדי למכור לחוקר. אפשר לנסות כדי לראות אם זה עובד, שב מול חבר ושאל אותו מה עשה לפני שבוע. רוב הסיכויים שיעלה מעט את הראש לצד שמאל. לאחר מכן שאל אותו כמה זה 10*5.2+64 או כל תרגיל מתמטי אחר לא מי יודע מה מסובך, וכנראה שבאמת יסתכל קצת לצד ימין בזמן שהוא עורך את החישוב. כמובן שאל תגיד לו את מטרת הניסוי. אני ניסיתי וזה באמת עבד ככה, אבל אין לי מושג אם באמת בחקירות משטרה הם משתמשים בשיטה זו... אגב, אם אתה כל כך חושש מחקירה צפויה ויש לך כנראה מה להסתיר, אולי כדאי שתתייעץ כבר עכשיו עם עו"ד....
 

amitim

New member
תנועות גוף

אני לא שמעתי על כזה דבר ואם זה היה נכון ומוכח מדעית או אחרת אז סביר שהיו יכולים לפענח את כל הפשעים,שופטים לא היו טועים ולא היה צריך אפילו פןליגרף או טכנולוגיות אחרות. יחד עם זה זה מעניין ואני אנסה לבדוק בשטח. אגב מה זה אומר אם האיש/אישה לא הרימו ראש ימינה או שמאלה?
 

avigimel

New member
אני חושב שזה יותר כלי עזר

ושוב, קראתי על זה, איני יודע אם זה באמת עובד כך במציאות במשטרה. נראה לי שאם האדם לא הרים כלל את הראש, התשובה באה לו באופן אוטומטי, הוא אינו צריך לפעיל את הזיכון ואינו צריך להפעיל את החשיבה על מנת לתת תשובה.
 
למעלה