חיסון לשפעת החזירים

בכורי 1

New member
חיסון לשפעת החזירים

היי ישנם פירסומים על חיסון לשפעת החזירים עבור נשים הרות, מה דעתכן? האם משהי כאן כבר הספיקה להתייעץ עם רופא הנשים שלה? ההתלבטות ממש קשה כי כפי שאתן יודעות ההריון בלאוו הכי עשיר בחרדות ופחדים מפני אובדן, החיסון אמור להוריד את הסיכון להדבק, ומנגד מי יודע איך הוא ישפיע על העובר החמוד?
 

shoosh101

New member
דילמה רצינית...

לפני מספר שבועות שאלתי את הרופא שלי לגבי החיסון והוא לא היה בעד, אבל זה היה עוד לפני שהגיעו החיסונים המיועדים לנשים הרות, וכשעוד הייתי באמצע טרימסטר ראשון. הרופא שלי אמר שהוא ממש לא בעד חיסונים בטרימסטר ראשון, ובמיוחד חיסון שלא נבדק על נשים הרות. עכשיו כשהגיעו החיסונים החדשים, אני רוצה לשאול אותו שוב, כי אני די מפחדת מהשפעת הזאת (אני נוסעת המון בתחבורה ציבורית, ולא חסרים שם אנשים שמשתעלים ומתעטשים כל הזמן... קצת מלחיץ).
 

your simba

New member
היי גם אני התלבטתי אם לעשות או לא

הרופא כמובן אמר לעשות. האמת שהוא נשמע כמו כולם, את בהריון ואת צריכה לעשות כי המערכת החיסונית שלך לא כל כך חזקה כעת....בקיצור, לא נתן לי הרבה מידע, זה מה שכולם אומרים לי. יש לי חברה בהריון שעשתה את החיסון ואמרה לי שאני חייייייבת לעשות את החיסון מכיוון שיש חיסון מיוחד לנשים הרות. אז הלכתי ובדקתי את החיסון המדובר. הלכתי למרכז החיסונים באיזור מגוריי חיכיתי 45 דק' ועברתי את כל התהליך, לבסוף כאשר הגעתי לאחות היו לי שתי שאלות אליה- 1 האם בחיסון לנשים הרות יש אדג'בנט? היא אמרה לי שלא. החיסון לנשים הרות נטול אדג'בנט. 2- שאלתי אותה האם יש בחיסון חומר משמר המכיל כספית בשם טימרסול (הנקשר לאוטיזם ובעיות התפחות בילדים), היא הלכה ובדקה ואמרה לי שכן, החיסון לנשים הרות מכיל את החומר המשמר הזה. החומר המשמר הזה נמצא בהמון חיסון בינהם חיסוני השפעת העונתיים, חיסוני ילדים רבים ולהפתעתי הרבה גם בחיסון האנטי-די. הרבה אנשים עושים או לא עושים את החיסונים האלה מבלי לדעת למה הם עושים או למה הם לא עושים. חברה שלי שעשתה את החיסון הסתמכה על העובדה שיש חיסון מיוחד לנשים הרות שאינו מכיל אדג'בנט אבל מסתבר שזה לא הדבר היחידי שבגינו החיסון לא נחשב לבטוח בנשים הרות.
 

shoosh101

New member
היי סימבה - תודה על התשובה המפורטת ../images/Emo140.gif

האמת שהחשש שלי מהחיסון לא נובע מהאג'ובנט או משאר החומרים שמכניסים לחיסונים, אלא רק ממהירות הפיתוח שלו ומהעובדה שכל תהליך האישור שלו ע"י ה- FDA היה תהליך מזורז. יש לי הרבה רקע בביולוגיה, וקראתי על החיסון כדי להבין במה מדובר - תהליך הפיתוח וההכנה של חיסון שפעת חזירים הוא בעיקרון זהה לתהליך הפיתוח וההכנה של כל חיסון לשפעת עונתית, ומהבחינה הזאת זה כן מרגיע ומעודד להתחסן. אם את אומרת שגם באנטי-D שמים בדיוק את אותו חומר משמר אז זה גם כן קצת מרגיע כי הרי אנטי-D ניתן ספציפית לנשים הרות (גם אני קיבלתי אותו בהריון הקודם), ויש איתו הרבה שנות ניסיון. בכל מקרה, אני מתכוונת להתקשר היום שוב לרופא שלי ולשאול האם מותר לי להתחסן עכשיו (כשאני מסיימת טרימסטר ראשון) או בשבועות הקרובים. הנטייה שלי היא כן להתחסן, אבל זו החלטה סובייקטיבית בלבד.
 
והפחד שלי מהחיסון

הוא שעל אף היותו בטוח לכאורה לנשים הרות, אין מידע ארוך-טווח באשר לבטיחותו של החיסון. כלומר, מה שמדאיג אותי זה האם בעוד X שנים יתגלו תופעות לוואי של החיסון (והחשש שלי הוא לעובר, כמובן), בדיוק בגלל אותה זריזות הייצור עליה דיברה shoosh. אני גם מאוד מתלבטת, למרות שהנטייה היא לא להתחסן. לא יודעת מה נכון לעשות...
 

עדיקים

Active member
לא התחסנתי ולא מתכוונת להתחסן

בדיוק אתמול ראיתי חלק מכתבה בערוץ 10 על כך שבמערכת הבריאות הרופאים לא רוצים להתחסן לא רק בארץ בעולם בכלל. זה אמור להיות יעיל ב-96% אז אחד הרופאים שאל מה עם ה-4% הנותרים? אני לא מתכוונת להיות שפן נסיונות של מערכת הבריאות. לא עשיתי גם חיסון לשפעת רגילה כי זה גם לא מכסה הכל בעצם ואז אני עדיין חשופה לשפעת אבל לא מהסוג שאליו התחסנתי- לא נשמע לי יעיל במיוחד.
 

בנגל8

New member
לא עושה

בגלל שאני רוב היום לבד בבית מול המחשב זה נראה לי מיותר. אם הייתי נחשפת יותר לעיטושים גם לא הייתי עושה בגלל שאני חרדה לכל חומר זר שנכנס לגוף שלי בזמן שאני בהריון. אני מאוד נזהרת כשאני בחוץ, לא מתחככת באנשים ושוטפת ידיים עם הג'ל הזה וזה מספיק לי.
 

shoosh101

New member
אני מניחה שאם לא הייתי הרבה בסביבת

אנשים, גם אני לא הייתי מתחסנת. אבל מכיוון שכמעט כל יום אני מבלה קרוב לשעתיים ברכבות/אוטובוסים, הפחד מלהידבק די גדול (כל פעם שמישהו מתעטש לידי ברכבת אני תוהה אם זה עיטוש "תמים" או שהוא חולה בשפעת חזירים...)
 
למעלה