חינוך למשחק עצמאי, הכיצד ?

LazyGecko

New member
חינוך למשחק עצמאי, הכיצד ?

שלום לכולם. יש לנו ילדון בן שנה וחצי, חמוד, תקשורתי, מוכשר וכולי וכולי. מת על ספרים. ציור, פלסטלינה, מכוניות וכדורים, הבעיה היא שהוא לא מסוגל או רוצה לשחק לבד למשך יותר משלושים שניות. כיצד להקנות לו הרגלים ויכולת לשחק לבד ? אין לו בעיית ריכוז, שאנחנו משחקים ביחד הוא מאוד שקוע במה שאנחנו עושים. תודה, שחר (האבא)
 

tiger mom

New member
קודם כל, יש דברים שבאים עם הגיל

ואי אפשר ללמד אותם. כשאתה נותן לו לשחק לבד, מה אתה עושה באותו הרגע? אם אתה יושב לידו, אבל לא משחק איתו, הוא מצליח לשחק לבד? הוא בוכה או שהוא מתחיל לחפש אותך בבית?
 

LazyGecko

New member
הוא מתבכיין מפסיק לשחק ורודף אחרי

בדרך כלל מה שקורה שהוא מאבד עניין ברגע שאני עוזב או מתרחק ורץ אחרי .
 

לאה_מ

New member
הוא לא "מתבכיין". הוא בוכה.

כלומר, הוא לא עושה את עצמו. הוא באמת מתבאס, ורוצה להיות איתך. אני חושבת שזה מאד טבעי ומתאים לגיל. אל תדאג, בסופו של דבר הוא יפתח את היכולת להעסיק את עצמו. זה עדיין קצת מוקדם לכך. נכון שיש פעוטות שיודעים לעשות זאת גם בגיל כל כך רך, אבל לדעתי מרבית התינוקות והפעוטות זקוקים לחברת בוגרים בשלב הזה. עוד דבר שכדאי לשים אליו לב - האם אתה "לחוץ" שהוא יעסיק את עצמו משום שאתה רוצה להתפנות לדברים אחרים, האם אתה מרגיש שהעובדה שהוא זקוק לך "כובלת" אותך ו"מפריעה" לך לעשות דברים אחרים - התחושות האלה שלנו מגבירות אצלם את הרצון להצמד אלינו - כדאי לעבוד על זה.
 

תוליק 1

New member
האם הילד ממש צריך שתשחק איתו באופן פיזי

כלומר שתכין לו צורות בפלסטלינה, שתכין את הפאזל ביחד איתו ? או שמספיקה לו הנוכחות שלך לידו? אם מספיקה הנוכחות שלך באותו החדר, קרוב, אז אולי בזמן הזה אתה יכול לקרוא עיתון, ספר או להתעסק במחשב.
 

פלגיה

New member
אני מצטרפת לשאלה של תוליק

לפעמים בגיל הזה הם יכולים להעסיק את עצמם הרבה (כלומר 5-10 דקות ../images/Emo8.gif) אם מבוגר יושב לידם, ומספיקה הנוכחות, בלי צורך להיות ממש שותף אקטיבי במשחקים ובפעילויות.
 

LazyGecko

New member
לפעמים מספיק שאני יושב לידו

והוא משחק לבד כמה דקות, לפעמים הוא חייב שאני אשתתף פעיל. בנתיים אני לא לוחץ עליו. תודה לכולם.
 

אמאשלM

New member
באיזה גיל כבר סביר לצפות לכך?

כתבת ששנה וחצי זה מוקדם, ומאחר וגם אצלי זה כך, רציתי לדעת באיזה גיל כבר יותר סביר לצפות מהם להעסיק את עצמם לבד. כמובן שאני לא רוצה ללחוץ עליהם להתנהגות שלא מתאימה לשלב ההתפחותי שלהם.
 

פלגיה

New member
בהדרגה, ותלוי באופי

אני חושבת שבגדול אפשר כבר לצפות בגיל שנתים לתעסוקה עצמית לפרקי זמן קצרים (וכמובן בהנחה שמי שיש בסביבה אמצעים ליצירת עניין: משחק או ספר או כל דבר שהוא. לא לצפות שהוא יגש לארון ויבקש את הפאזל)
 

צימעס

New member
זוכרת את כוכביתי שכתבה פה?

לבכור שלה זה לקח עד גיל 5-6. יש כל מיני ילדים. ומנסיוני (*), השלב הזה קורה אצל הילד הראשון והשני במקביל: הם לא לומדים "להעסיק את עצמם", אלא משחקים זה עם זה במקום עם אמא. ואח"כ השלישי מצטרף לחבורה בגיל אפילו עוד יותר צעיר. ----------------------------- (*) בנסיון שלי, הילד הראשון והשני נולדים יחד.
 

tookmy

New member
../images/Emo6.gif

מניסיוני בגיל שנתיים מתחילים להעדיף לשחק עם סבתא מאשר עם אמא. (בניסיון שלי, סבתא גרה בשכנות).
 
זה גם עניין של אופי

לי יש ילדה אחת שצריכה נוכחות תמידית לצידה מאז ינקותה ושום דבר לא עוזר ואחת שמגיל כמה חודשים מעסיקה את עצמה יפה לבד.
 
מסכימה ומוסיפה משהו על מה שאמרו

מסכימה מאוד עם הרבה דברים שאמרו, זה תלוי גם בגיל (הוא אכן קצת קטן) וגם באופי, וגם ביכולת (הבן שלי בגיל הזה היה בעיקר פיזי אז לא היה הרבה מה לדבר על תעסוקה עצמאית לפרק זמן ארוך). מה שכן, יש דבר אחד שלדעתי כדאי להמנע מלעשות, וזה, אם כבר הוא נמצא במצב שהוא מעסיק את עצמו (וסביר להניח שתראו יותר ויותר מצבים כאלה ככל שהוא יגדל) לא להתערב לו ולנסות להפעיל אותו, ולא לתקן אותו אם נראה לכם שהוא משחק לא נכון.
 
למעלה