חימום

חימום

יש לי תנור נפט עם ארובה שבוער רוב החורף, כזה שבנוי על פעולה רצופה (נו טוב, קר פה). השנה - נחרדת ממחיר הנפט - חשבתי לקנות תנור בלי ארובה, משהו חדיש ויעיל, או אפילו חשמלי. מה אתם מציעים? אני יודעת שזה לא פורום חימום אבל אתם תמיד כל כך עוזרים וחובב מפנה אותי לפורום אחר אם יש... אז תודה מראש וחורף נעים וזול!
 
שאלה שאני הולך להתלבט עליה גם... מי שזקוק לחום ,ואני מתכוון שלא יכול להסתדר בלי. (קר פה...) יצטרך למצוא את המימון הנוסף לנפט. אני לא רואה פתרון אחר להוציא מזגנים ,אבל במקומות קרים הם לא יהיו יעילים לאורך זמן.
 

3תיתי

New member
בירושליים הקרה

הורי נהנם מאד מהמזגן, אבל בלילה אי אפשר להפעיל ולישון, כי האויר נעשה יבש ולא נעים. גם אנחנו מאד מתלבטים, בתור בעליו הגאים של תנור נפט עם ארובה.
 

eytcor

New member
תמיד אפשר להפעיל מפזר אדים קרים....

כדי להעלות את הלחות בחדר מבלי להפוך אותו לסאונה (כפי שקורה במפזר אדים חמים)
 

רשר

Well-known member
מנהל
מזגן מיבש רק כפי שכוון

כשמכוונים את החום ל30 מעלות המזגן ייבש את האויר ויבזבז הרבה חשמל, צריך לכוון לחום נעים במידה סבירה 22-25 מעלות והבעיה תעלם.
 
מזגן מזגן הוא האמצעי הכי יעיל והכי חסכוני נכון למחירי החשמל הקיימים.
 

bendavid

New member
אבל הוא לא מחמם מתחת ל5 מעלות

לערך ולכן לא מתאים ללילות הקרים בהרים.
 

3תיתי

New member
אני חושבת שהמזגנים כבר שופרו

זה של הורי עבר שלג ועבד. אני שוקלת מזגן רק בגלל מחירי הנפט האיומים. מי יודע, אולי גם מחיר החשמל יאמיר, והכדאיות של מזגן פחות תקרוץ, כי אין כמו תנור ארובה לחום נעים ורציף
 

רשר

Well-known member
מנהל
המזגן מחמם ע"י העברת האנרגיה

מבחוץ פנימה ולכן הוא כל-כך חסכוני כל שאר מכשירי החימום צורכים אנרגיה חשמל,גז,נפט,סולר ומוסרים חלק ממנה (בהתאם לנצילות שלהם) לחלל המחומם.
 

boaz10

New member
העניין הוא

שמחירי החשמל בסופו של דבר מטפסים אחרי מחירי הנפט... ואין כמו חימום של תנור ארובה טוב. לא הייתי מחליף !
 
לא להחליף

אין תחליף לתנור כזה בימים הקרים מאוד, אבל חשבתי במקום להדליק בנובמבר ולכבות באפריל, לשמור אותו לימים הקרים מאוד ובימים אחרים להדליק תנור נייד, קטן וחסכוני יותר, אפילו אם הוא על נפט.
 
ממליץ על תנור נפט "יפני" יש תנורי נפט עגולים שהיום בטח כבר מייצרים אותם בסין. יש להם פזור חום טוב מאוד ,והם כמובן יותר חסכוניים מתנור הארובה. רק שאי אפשר להשוות בכושר החימום. מחייב איוורור.
 
חימום

הכי פשוט זה להשוות KW לשעה בין אמצעי החימום השונים ולהשוות מחירי אנרגיה של כל אחד מהם. תנור נפט עם ארובה צורך 1/3 ליטר/ שעה מינ' 1.3 ליטר שעה מקס' מחיר ליטר 4.6 ש"ח צריכה ממוצעת כ 1/2 ליטר / שעה. רדיטור 5 KW צורך 5 KW שעה נכון להיום 1/5 ש"ח +/- ל 1 KW מזגן - לבדוק את צריכת החשמל בחימום * KW * עלות. התנור ללא ארובה פולט את גזי הבעירה לתוך החלל המוסק חובה לאורר את הבית בזמן השימוש מה גם שאם תבדקי תפוקה מול צריכה תראי שהוא לא יותר חסכוני מהתנור שכבר מותקן אצלך.
 
גפ"מ כבד מהאויר ולכן פחות בטיחותי

מה גם שהוא צורך כמוית גדולות של חמצן מהחלל המוסק ומצריך גז מרכזי או צובר אחרת יש צורך בהחלפת בלונים תכופה ביותר. קיימים קמינים עם ארובה כפולה אך אלו יקרים מאוד ולא בטוח שתכסכי מהמעבר לגז, דרך אגב קראתי כי הגז הולך להתייקר ב 20-25 % בסוף החודש.
 
למעלה