חימום יתר של מאיץ גרפי ....

ReiKo

New member
חימום יתר של מאיץ גרפי ....

בפורום המיועד לא עזרו לי, אני אנסה פה. יש לי מאיץ מסך GEFORCE 7300 GT חדש (חודשיים בערך) המחשב כנ"ל - חדש. הטמפרטורה הממוצעת (עוד לפני שאני מתחיל בכלל להעלות משחק או משהו) היא 70 מעלות +! למה הטמפרטורה גבוהה מדי ?? מה אפשר לעשות כדי להוריד אותה ? גם חשוב לציין שאין אבק ועל הכרטיס יש גוף קירור, לא מאוורר.... תודה מראש.
 

az ma

New member
אפשרי שהכרטיס תקוע במקום בו האיוורו

ר אפעס לוקה... נסיון פשוט, כעצד ראשון: לפתוח המארז ולהציב מולו מאוורר חיצוני גדול... להפעיל המחשב ולבדוק... במידה והטמפ יורדת לרמה של 50 מעלות או דרומה אזי יש להתנפל על שיפור מע' הקירור...
 

ReiKo

New member
אממ

הוצאתי את הכרטיס טלויזיה שהיה די קרוב למאיץ, הטמפרטורה ירדה בכמעט 10 מעלות... מה אמורה להיות טמפרטורה ממוצעת (לא בזמן הפעלת משחק) של כרטיס geforce ?
 

blzvi

Active member
על איזה טמפרטורה מדובר?

ומהיכן הנתונים שאתה מוסר?
 

quiet251

New member
אוסיף שאלה/ניחוש

האם יכול להיות שדריבר לא מתאים/פגום יוצר "עומס מלאכותי"? ושאלה נוספת. האם בנגיעה בגוף הקרור, הוא באמת חם?
 

ReiKo

New member
על איזה דרייבר מדובר?

ובנגיעה בגוף הקירור הוא באמת חם..... באתר היצרן אגב לא מצויין אפילו רמז לטמפרטורה הממוצעת שהמאיץ אמור לעבוד...
 

quiet251

New member
הדריבר של כרטיס המסך

אולי עדכון, או התקנה מחדש שלו, יעזרו. ואולי צריך לשפר את אורור הכרטיס/תחלופת האויר בתוך המארז.
 

ReiKo

New member
עידכנתי את העדכון האחרון לדרייבר

ואין לי מאוורר לכרטיס מסך, זה הכרטיס מסך אגב (בתמונה)
 

blzvi

Active member
התחושה של חום

כאשר אתה מניח אצבע על מפזר החום האם אתה מסוגל לסבול את החום למעלה מ 10 שניות? אז זה פחות מ 50 מעלות.
 

quiet251

New member
אבל לא לשכוח

שאלה גם היכן נוגעים. הטמפ. בקצה הרחוק של צלע קרור יכולה להיות נמוכה משמעותית מטמפ. הבסיס שלה. (תלוי באיורור). אבל לתת אינדיקציה לגבי המצב שם.
 

ReiKo

New member
לא יודע כבר מה לעשות...נראה לי שאני

פשוט אוציא את הכרטיס, אכניס אותו למקפיא ואחזיר ...... יקרה לו משהו ?
 

ReiKo

New member
בתהליכים

אני צריך לבדוק מה הבעיה שלו, יש לי מאוורר קטן צריך לסדר אותו. אם הטמפ' לא תרד אז כנראה שהטמפ' שמוצגת היא לא נכונה ? ואם הטמפ' כן תרד אז צריך להוסיף לו מאוורר קטן ? הקטע הוא שזה בא עם מפזר חום של SILENT, זה לא אמור להתחבר למאוורר...זה לא אמור להגיע לכזאת טמפ'...
 

az ma

New member
כדאי שתעורר את התאים האפורים...

כתבתי לך כבר בהודעה הראשונה שהצבת מאוורר היא רק צעד ראשון בתהליך איתור הבעיה... אם הסנסור של המאיץ דפוק אזי הוא ימשיך לקרוא טמפ גבוהה גם אם היא לחלוטין נמוכה/סבירה... טהיה והטמפ המוצגת (לאחר הפעלת מאוורר חיצוני) ירדה לתחום הסביר זה אומר שיש לך בעיית קירור במארז... זה אומר שצריך לבדוק את מקור הבעיה... אולי ישנם כבלים שחוסמים את זרימת האוויר באיזור... אולי פתחי האיוורור חסומים... אולי כיווני המאוורים הם כאלו שהם יוצרים אפס זרימה נטו של אויר אל מחוץ למארז... אפשרי שאין מספיק מאווררים פנימיים... הוסף אחד... זו אינה מילה גסה... כל שאמרתי הוא, ומציע שתחזור ותקרא שוב את הודעתי הראשונה, שבמידה ומאוורר חיצוני הביא לך אושר אזי תצטרך להתנפל על מע' הקירור ולשפרה... ואם אינך מסוגל לעשות זאת בעצמך אזי היעזר בטכנאי... מילה נוספת שאינה גסה...
 

ReiKo

New member
קצת בעייתי לעורר את התאים האפורים

אחרי כוס וויסקי... אבל אנחנו משתדלים כמה שאפשר (; תודה רבה על העזרה חבר.
 

ReiKo

New member
az ma!

אוקיי, כמו שאמרת..הבאתי מאוורר תעשייתי קטן. הטמפ' צנחה ב25 מעלות! השאלה היא איזה מערכת קירור\מאוורר זול לקנות? יש סוג מסויים אני מניח שמתאים במיוחד. והאם אפשר עם מאוורר של ספק כוח ישן לארגן חיבור ולחסוך כמה שקלים, הרי גם ככה אם אפשר למצוא לו שימוש חיוני אז למה לא...?
 

az ma

New member
מישו' אחר יובילך "ברחוב"

הוספת מאוורר... זה לא בהכרח נחוץ... אפשרי שבעל מקצוע=טכנאי יוכל לשפר את ביצועי מה שכבר מותקן + ארגון מחדש של כבלים וכו'... אפשר שיש לך מאוורר מארז שמותקן הפוך... טכנאי, כבר אמרתי?
 
למעלה