חילוץ רפואי 200 מייל מהחוף

אק 2015

New member
יחי ההבדל הקטן.

בהתייחס לפוסט של מטש: כנראה שבארה"ב השלטונות מתייחסים ליאכטונרים כמו לבני אדם ואזרחים בעלי זכויות כאשר אצלנו
היאכטונרים נחשבים לפרות חולבות / נהנתנים שאותם צריך לדפוק מלפנים על ידי הרשויות (אגרות מופרזות / חוקי ציוד
מופרכים) ומאחור על ידי בעלי / מנהלי המרינות. ( להוציא את מרינה אשקלון שבה המחירים עדיין שפויים).
 

מטש

New member
אני לא בטוח לגבי ההעדפות המיניות של הרשויות

 

אק 2015

New member
העדפות מיניות...

זה אותו הדבר בשינוי כיוון ,התוצאה בכל מקרה היא שאנחנו יוצאים דפוקים כך או כך.
 

GuyRom

New member
ומי עזר בחילוץ יאכטה ישראלית מול לבנון ?

לא כל כך מזמן כלי שייט של חיל היים השתתף בפעילות הצלה וסיוע כאשר יאכטה הייתה על סף טביעה מול לבנון.

ורק לעדכן את מי שלא שם לב, ברוב ארועי מילוט נפש ח"י הראשונים לעזור בזירה, ולא משנה הלאום של משדרי המצוקה!

מה לעשות ש"משמר החופים" (שיטור ימי) שלנו בעלי אמצעים של דייגים ?
 

אק 2015

New member
חילוץ והצלה.

ראשית : כל הכבוד לחיל הים על מבצעי ההצלה שנעשו על ידיו.אבל כפי שפרח אחד אינו מבשר את בוא האביב...כך אין המצב
במדינתנו מקביל למה שמקובל בארה"ב ( ומדינות אחרות) עפ"י הפוסט והקישור של מטש, שאליו כוונה תשובתי לגבי יחס הרשויות ומנהלי / בעלי מרינות לקהל היאכטונרים ככלל.
אז בבקשה לא לעשות הכללות שלא לעניין.
לגבי תקציב השיטור הימי (מבלי לפגוע בדייגים) זה כבר עניין של סדר עדיפות ובמילים אחרות , יש תקציב לשירי תהילה למנהיג
(שרית חדד - אתה תותח...) אז לא נשאר לשיטור ימי / סל בריאות וכו'.
אברהם.
 

גל קדר

New member
חילוצים

אני זוכר כמה חילוצים של חיל הים והאויר בישראל.
ההבדל העיקרי הוא בכך שבארה"ב הקוסט גארד עושה זאת ובישראל הצבא. זה הבדל של שמיים וארץ (ים?) מבחינת אפשרויות הפעלה וחשיבה.
אבל צריך גם לזכור שתנאי השיט קצת שונים וכמויות היאכטות קצת שונות, אז אולי עדיף להפנות משאבים לכיוונים שונים?
סוגיה למחשבה, האם זה אכן תפקידו של הצבא או של גוף אחר?
 

cyprae

New member
אני זוכר מהסדיר (נדמה לי ב-81) כשבנו את המסוף

של חדרה, הים התפוצץ בטרוף (עד כידי כך שהדוברה הבונה עמדה לטבוע) אישתי הוקפצה (בתור קשרית) לאירוע
שבו פינו מסוקי ח"א בים סוער (אפילו מאוד) את הימאים במבצע די מסובך מבחינה תנאי טיסה מעבר לסף.
אולי המבוגרים ביננו זוכרים את הסערה הזאת.
אני לא חושב שהיו הרבה כאלה.
 

gerson1

New member
לכל מדינה ארגון חילוץ והצלה משלה

בשנים האחרונות הוקמו יחידות מסוג זה בארץ, ולמספר יחידות חילוץ
ישנם גופים ימיים
למשל מגילות...
בד"כ מדינה עושה שימוש במשאביה המוגבלים כיכולתה
אצלנו מרבית כלי השיט ה"ציבוריים" בידי חיל הים, אך לאחרונה
הוקם RCC חיפה
כגוף אזרחי
ומשפר את השימוש במשאבים האזרחיים
במשטרת הגבולות (משטרה ימית)
http://spa.mot.gov.il/index.php?opt...33:2009-06-02&catid=26:notice-row-c&Itemid=17
כאשר אנו בוחנים את כמות מקרי הטיפול בארה"ב, בחלוקת הגזרות של הUSCG
שהינה בעצם מיליציה אזרחית הכוללת גם כלי טיס, רכבים, אוניות, כוחות סיור וחיפוש, מסוקים, צוללים ושחינים
חלוקה עולמית (נבדקתי ככלי שיט אמרקאי על ידי הCOASTGUARD ליד כרתים....)
זה לא משאנחנו זקוים לו
החופים קטנים יותר
הפריסה צפופה יותר וכל השאר, גם כמות הנסיונות הלא מוצלחים, שישאר בארה"ב
אגב
הGUARDIAN, (בעברית ה"המגן") סרט בכיבכובו של קווין קוסטנר, מספר על יחידת חיוץ בקודיאק שבאלסקה...
 

רון 198

New member
בישראל הכל נמדד "במה יצא לי מזה"?.

וכך ניראת כל המדינה,הבחירות קרובות מאד ואולי נצליח לשנות את השיטה.
מעמד הביניים הוא הפרה החולבת של הממשלה.שחושבת שחוץ מלעבוד ולשלם מיסים,אין לאזרחים חיים.
 

gerson1

New member
בארץ כ2950 כלי שיט מעל 7 מטר

כ17,250 כלי שיט קטנים מ7 מטר
מתחדשים כ100-150 כלים מדי שנה
לפי רישומי המח' לכלי שיט קטנים
יש ככ73000 בעלי רישיונות משיט, מאופנוע ים ועד יאכטות 36 מ' (משיט 7)
לאור האסונות שקורים אצלנו
הרי שכח האדם הקיים הינו המתאים, הטוב והנכון ביותר
ציבור השייטים וציבור העוסקים למעננו הוא נכון, יעיל וטוב
מתווספים כ 100-150 כלי שיט מעל 7 מטר מדי שנה (אין לי מושג היכן עוגנים, ממש פלא!) מאז 2002 באופן די קבוע
רוב התאונות והמקרים שקרו טופלו היטב
לא קופדו לזכרוני חיי אדם
והמסקנות
מה רוצים?
העסק, למרות התחושות, כנראה נעשה כהלכה..
ובגדול
משתפר מדי שנה
וכמובן, חסרות מספר מרינות
ומקומות עגינה
ומדינה של כ 7 מיליון תושבים שלה 20200 כלי שיט קטנים
לא רע בכלל, כמות כפולה מאז 2002
 
למעלה