"חיי" מאת גוון

גווניבר

New member
"חיי" מאת גוון

ובכן, אני בת 22, גובה 1.62 משקל 66. זהו! ביי- ביי! סתאאאאאם! אולי אנחנו שוכחים לפעמים, אבל אנחנו לא רק בשר שמה שחשוב הוא המשקל. אני בדיאטות בערך מכיתה י'. היו תקופות שניסיתי להמעיט באוכל בצורה קיצונית. לא עבד יותר מחודש. רק בזמנים שבהם אהבתי את עצמי הצלחתי לרזות (ראו את ההודעה על 'אכילה ורגשות אשם'). לאחר שבתקופת השיא היתי במידה 48, עכשיו אני 42-40. מרגיז אותי שהחברה השוביניסטית שלנו מכריחה אותנו להראות כמו שמעצבים הומואים רוצים שנראה!!! (אין לי משהו נגד הומואים, אבל הם מעדיפים אנשים שטוחים שלא נראים כמו נשים). המרד צריך לבוא מלמטה! אנחנו רוצות להיות בריאות! עודף משקל קיצוני הוא לא בריא, אבל גם תת-משקל. נמאס לי שנשים מקריבות את הבריאות שלהן, רק בשביל תשומת לב. זאת גם עובדה שיקרית. ההתנהגות שלך, והבטחון שאת משדרת לססביבה הרבה יותר משפיעים על בני המין השני, מאשר עוד כמה קילו. טוב, סיימתי לנאום להפעם.
 
יש לי הרגשה שלמדנו אצל אותה מרצה

יכול להיות? את יודעת, הומואים מעצבים בגדים בעצם לפי המודל הנחשק בעיניהם - גברים... לא נשים מלאות ועסיסיות וסקסיות! ואת התיאוריה החדשה שלי שמעת? למדתי בקורס שגופים רזים וגבוהים הרבה פחות יציבים מגופים שמנים ונמוכים. מסביר למה כל הדוגמניות מקלות ארוכים ומהלכים על עקבים דקיקים בנוסף לכל ובסוף יוצא איזה גוץ. גוץ גוץ, אבל עובדה שהוא הכתיב להם איך להתלבש...
 

Lalinka

New member
דעתי (אם היא משנה).

הדיעה שלך לגבי מעצבים הומואים היא די נפוצה, גוון, ושמעתי אותה די הרבה מסביב, אבל אני לא כל כך מאמינה בה. אם תסתכלי על זה מנק' מבט השוואתית, לכל תקופה של הציוויליזציה (המערבית, כי זה מה שאני יודעת בעיקר) היו את "מחלות הנשים" שלה. אז פרויד טיפל בהיסטריה בנשים, שנחשבה אופנתית ומצויה כמו אנורקסיה היום, וכמו מיגרנות (של נשים, אלא מה) במאה שלפני זה. וזה לא כי נשים הן מועדות לאיזו מחלה. זה בגלל דיכוי שיטתי, לא תמיד מודע, לא תמיד אקטיבי ממש, של חברה פטריארכלית. וכמו שלכל תקופה הייתה המחלה שלה, לכל תקופה היה סממן הדיכוי שלה. די אם אזכיר מחוכים, רזון ונעלי עקב (שלא לדבר על הגרסה הסינית המעוותת, כי אמרתי מערב) ואמרתי די. ובתור לסבית, האמת, קצת מכעיסה אותי (לא אישית את, חלילה) המהירות שבה הדיעה שהומואים הם הגורם לאנורקסיה מתפשטת. למה לא גברים? למה גברים לא היו אשמים בהיסטריה ובמיגרנות? ואני לא מדברת אפילו על גברים כקבוצת אנשים. אני מדברת על מבנה חברה שהוא תלוי-גברים ובאופן כל כך עמוק, שאפילו הגברים של היום כבר נאנקים תחת עולו של "הפטריארך הגדול". ולא, הומואים לא מעצבים רק לאנשים שהם נמשכים אליהם. אם תחשבי על זה לעומק תביני כמה שזה שטותי, וכמה שזה כל-כך עוד משהו שנוח לחברה שתחשבי. אני מצטערת, אגב, על הניסוח הקלוקל. יש לי המון מה לומר, ואני מנסה לעשות את זה בקיצור ובבהירות באותו הזמן. מקווה שהצלחתי.
 
הבאתי נקודת השקפה

שהיא מאוד מכלילה ובכל כלל יש יוצא מהכלל. אנחנו לא רובוטים ואני מאמינה שיש מעצב סטרייט שמעצב בגדים לדחלילים ויש מעצב הומו שמעצב גם למלאות. אני מדברת רק מבחינה סטטיסטית, זה לא סוד אגב שאנורקסיה גברית נפוצה יותר במגדר ההומוסקסואלי ושמעתי זאת מהומואים עצמם. אך הכל כאמור - סטטיסטיקה יבשה, שלא צריך להסתמך עליה לחלוטין. תודה על ההערה שלך.
 
שמענו שמענו

יש הבדל בין שמועות וסטטיסטיקה - וכמובן שלא אתיחס באופן רציני לכל מי ששמעת באופן אישי כי.... השמועה היותר וותיקה ומבוססת היא שדוקא מתאמנים במכוני הכושר הם הומואים או הומופובים - תקראו את השרשורים בפורום 348 שם יוסי וחבריו מזמן הפכו את המיתוס לבדיחות מהמעולות שבסביבה אנורקסיה היא מחלה כמו בולמיה אידס או שחפת היא לא קשורה לנטיה מינית צאו מזה. רון
 

גווניבר

New member
ברור שכל דעה היא חשובה

את צודקת שגברים בכלליות אחראיים לשמר את מעמד האישה כנמוך, וכנתון לשליטתם. הרי גם ברנסאנס אידיאל היופי הנשי היה תלוי באיזו אישה פוריה יותר, ושוב הסתכלו על הנשים בתור אובייקט. נראה לי שלא משנה באיזו תקופה מדובר, תמיד הגברים 'יכריחו' את הנשים להתאים לפונקציה שהם רוצים. לכן אני חושבת שככל שמודבר בתחום משקל שהוא לא מסוכן לבריאות, על כל אישה באופן אינדבידואלי להחליט מה טוב בשבילה. אם לא הייתי כותבת את ההערה שלי כשאני כ"כ עייפה הייתי מצליחה לנסח אותה בצורה יותר עיניינית. תודה על התיקון..
 
החברה מכריחה אותך לרזות../images/Emo35.gif

קודם כל "החברה" הוא מונח מאוד מעורפל. אם את מושפעת מאופנה מסוימת - זו בעיה שלך לא של החברה. לדעתי מי שטוענת כך פשוט כועסת על בחורות רזות, למה? עובדה שיש די הרבה בחורות שמנמנות, לא כולן דחלילות כל אחת בוחרת איך מתאים לה להראות ויש כאלה שלא מתעסקות אם המראה והצורה ומשמעות החברה באובססיביות. אם להאשים את החברה, לדעתי זה בעודף התעסקות עם הומואים ולסביות. לדעתי החברה מזמן איבדה פרופורציה בין נטיה מינית כזו או אחרת שהיא מאוד שולית יחסית, לבין ההתעסקות איתה בסרטים סדרות או מציאת הסברים והאשמות. האשמות הן חרב פיפיות, באותה מידה ניתן להאשים את הדעה שלך שהיא הופכת את כל מעצבי הבגדים להומואים. כמו שתוכלי להאשים כבר בנטיה הנ"ל ספרי צמרת רקדנים או כל מי שלא נראה לך או לטעמך. אפשר להאשים בהצהרה שלך ש"אנשים שטוחים הם לא נשים" - את כל הנשים שממהרות לערוך ניתוחים להגדלת חזה. תופעה נפוצה ומסוכנת לא פחות. בהודעה אחת למעשה האשמת את כל העולם ואישתו שהגעת למידה 48 למרות שהאשמה היא במטבח שלך ובעיקר של הרגלי אכילה. ניתן להאשים גם את הגרגרנות לאוכל בתור גורם להשמנה של המאה. במקום להאשים עדיף שכל אחד יבחר בדרך שמתאימה ונעימה לו בהצלחה רון
 

גווניבר

New member
לא הבנת אותי נכון

החברה - חברות הבגדים הראשיות/ הטלביזיה/ הסרטים/ הפרסומות הן גורמות לנו לחשוב שהעולם מורכב רק מאנשים במידה 36 ומטה. אני לא האשמתי את החברה במשקל שהגעתי אליו. ואתה חוצפן ומה שכתבת מאוד פוגע ולא עינייני. כמעט כל הנשים (ממידה 12 אצל נערות ועד בכלל) מתעסקות במראה שלהן ובמשקל לפחות תקופות מסויימות בחייהן. אני מאשימה את החברות בכך שברגע שאני מעל מידה 44 אין לי זכות קיום בעיניהן! מגלים אותי מהמקומות המרכזיים לחנויות בודדות למידות גדולות (בימנו חל שיפור בנושא). אני מאשימה את החברה שהיא לוחצת עלי לעשות דיאטות ולא מאפשרת לי להרגיש טוב עם עצמי כמו שאני. אני מאשימה את החברה בזה שילדות בנות 12 מרעיבות את עצמן רק כדי להיות יפות. אני מאשימה את חברות הדוגמנות שגורומות לנשים לרדת למשקל לא בריא. וזאת לא גרגרנות, אישי הטוב. זאת תפיסה מעוותת שכל התעשיות של אופנה וקוסמטיקה שותפות לה.
 
שוב את מאשימה ולמה אני חוצפן?

האמת זי די מצחיק תארי לך שכל מי שיש לו אף ארוך (כמוני) יאשים את החברה שהיא מעודדת נתוחי אף ובשום מקום אין משקפיים שהולמות אף ארוך בשום סרטים אין דוגמניות עם אף ארוך ובכלל החברה גורמת לנו לחשוב שאין מקום לאנשים עם אף ארוך... במקרה של השמנה זה הרבה יותר מגוכך, כי אף אחת לא נולדה שמנה ודווקא יש מלא נשים שמנות באופנה בסרטים וגם בפורומים לדוגמא "שמנות ויפות" היתה לנו ציפי שביט ואסתי זקהיים שנמשיך? אין שום סיבה מוצדקת לכך שאין מספיק אופנה לנשים מלאות חוץ מהעובדה שנשים מלאות לא קונות מספיק בגדים לרוב הן עסוקות במחשבות שאוטוטו הן מרזות הן האשמות כי הן בעצם החברה!!! החברה לא לוחצת על אף אחד לעשות דיאטות, בטח לא על ילדה בת 12 ובטח אף אחד לא מכריח מישהיא להיות דוגמנית דחלילה. האמת היא שיש תחרות מטופשת בין נערות שחושבות שרזה זה יפה או פשוט מושפעות יותר מדי דוקא בכיוון הזה - כי הן נהנות מזה. עובדה שלא כל שמן / שמנה עושה דיאטות ותתפלאי הסיבה להשמנה היא בעיקר גרגרנות בעיקר תוכניות בישול גורמה שיצאו מכל פרופורציה זו בכ"א דעתי - על סמך ראות עיני ומנסיוני - גם הייתי שמנמנן שנים ארוכות שלא לדבר על אחיותי השמנות - הן לא השמינו מפרסומות של דיאטות אלא מעודף אוכל ומהרגלי אכילה מהמטבח שלנו זו האמת לא חוצפה ולא האשמת שווא. רון
 

גווניבר

New member
אם לא היית שבוי ברעיון אתה רוצה

להביע, אולי היית מצליח יותר בהבנת הנקרא במה שכתבתי. הרבה סוכני דוגמנות אומרים לדוגמניות שעובדות אצלם שהן צריכות להוריד עוד 3-4 קילו. לפני כמה זמן נתקלתי בהודעה של מישהי בגובה 1.78 ששקלה 51 קילו. היא אמרה שהבוס שלה אמר שהיא צריכה להורי 3 קילו לפני שהיא תעבוד בפרויקט הבא שלה."ובטח אף אחד לא מכריח מישהיא להיות דוגמנית דחלילה". הצחקת אותי. אתה באמת מאמין בשטות הזאת??? אני יודעת שהגעתי למשקל ולמידות שהגעתי בגלל הרגלי אכילה ופעילות גופנית. יודע מה? תמשיך! אילו עוד שחקניות מלאות יש? אני אמנה רשימה חלקית ביותר של שחקניות רזות: איילת זורר, מלי אביטל, אנג'לינה ג'ולי, וינונה ריידר, ליב טיילר, גווינת' פלאטרו, ג'ניפר לופז (שחקנית?), מישל פייפר, אליזבט הרלי, רבקה דה-מורניי, ג'וליה רוברטס, ניקול קידמן, אמה תומפסון, האלי ברי, מיני דרייבר, פנלופה קרוז,סוזן סרנדון, להמשיך , או שהבנת את הפואנטה???
 

GODS LIGHT

New member
אנחנו מושפעים.....

ממה שאנחנו רואים..ומה שאנחנו רואים זה דוגמניות\מגישות\שחקניות רזות אבל לא כולם רזות... כל אחד נתפס למה שיפה בעיניו, וגם בעיניי הרבה אנשים, נשים מלאות\שמנות זה הרבה יותר יפה... אף אחד לא מכריח אותנו לעשות כלום...אנחנו עושים מה שיפה ומה שטוב ומה שהכי נכון בעניינו לעשות.
 
מיישר הבננות -

אני רוצה לנסות לשפוך אור מזווית קצת שונה: באופן כללי, כל קבוצה מבודדת ומבדלת את הפרטים החריגים מתוכה. כל מיני סוגים של חריגים - על רקע מנטלי, גזעי, התפתחותי, וגם את החריגים בהופעתם החיצונית. חשוב להבהיר כי הפרשנות למונח "חריגים" היא לא על בסיס של נפוצות התופעה - כי יש המון אנשים שמנים וכיו"ב. החריגה שלהם היא מהנורמה החברתית. אפשר להיכנס כאן לדיון יותר פילוסופי, ולהאשים את המבנה הקפיטליסטי-צרכני של החברה המערבית, שיוצר קונפליקט באדם המודרני - מצד אחד, מעודדים רזון, ומצד שני תרבות צרכנית שמקורה בשפע היחסי. אם נבדוק את הפן הפרקטי - גוון לא האשימה אף אחד בעודפים של בעלי העודפים. אבל היא בהחלט האשימה את החברה בהוקעה הזו של אנשים מלאים, שאינם תואמים את האידיאל (שלא משנה כרגע מי קבע ועיצב אותו). אם לא היו מייצרים בגדים במידות פעוטות, אם לא היו מעלים תצוגות אופנה ותחרויות, שמככבות בהן נשים דקיקות עד מאוד שאמורות להיות אייקון או מודל יופי, אם לא היו מציגים פרסומות בהן, לדוגמא, נשים יפות מכות את עצמן כדי לא "לחטוא", ובשורה התחתונה - אם החברה לא הייתה מקדשת כל כך את הרזון, אז האדם השמן לא היה חריג, ולא היה מרגיש רע עם עצמו. ההרגשה הרעה נובעת, יקירי, מהצורך לשלם 400 ש"ח על ג'ינס במתאים לי ולהיות מוגבלת רק למתאים לי פשוט כי אין שום אלטרנטיבה... נקודה נוספת - אנחנו ללא ספק פרטים בתוך חברה, אבל זהו מקרה מובהק בו סכום השלם עולה על חלקיו - כלומר, יש ערך מוסף כלשהו מעבר לפרטים. ולכן לא נכון להגיד לגוון שהיא חלק מהחברה ועל כן גם היא אשמה. כפי שכבר נאמר פה - בעבר היו מודלים אחרים ליופי, ואז נשים רזות התבאסו מעצמן והתפטמו כמה שאפשר על מנת להשמין, מה שרק מוכיח שהמוסכמות האלו הן דבר מובילי. לצערי אנשים בעלי דעות קדומות עשויים לנגף את ההצלחה. ולמען הסר ספק (יש לי תחושה שבעניין הזה תתמקד בתגובתך) - למרות שבעברי הייתי שמנה, נכון להיום אני לא סובלת מעודף משקל. כל הנתונים שלי תקינים, ואני לובשת מכנסיים במידה 40 (נכון לאתמול...).
 
רון התחלת שוב? ../images/Emo31.gif

יכול להיות שיש משהו בדבריך, אבל אתה מנסח דברים בצורה כל כך לא נעימה ובוטה. זה לא המקום להתבטא ככה ואני מבקשת ממך להתרסן וכן לנסח דברים בעדינות!
 
למעלה