חיי בברצלונה

mmcat

New member
חיי בברצלונה

לילה טוב לכולם,
לאחרונה נושא ההגירה לאירופה מככב אצלנו בבית, כרגע על הפרק ספרד בדגש על ברצלונה.
אנחנו זוג אקדמאים עם צוציק בן שנה וחמישה חודשים, בעלי מתחיל לימודים לתואר שני בחודש הבא והכוונה היא לעבור כשיסיים. (בעוד כשנתיים).
ראשית מאוד אשמח לשמוע מאלו שמתגוררים שם, רצוי כאלה עם ילדים אבל לא חובה :)
מה מצב העבודה שם, שכר ממוצע, אם תוכלו לפרט הוצאות שוטפות של משפחה ברמת סכומים זה מאוד יעזור לנו, כולל כמובן מסגרת כלשהי לילד.
שנית , בנושא אשרת עבודה ותושבות קבע : כמה קשה יהיה לקבל אשרת עבודה ללא דרכון אירופי כלשהו?
לבעלי יש זכאות לדרכון ארגנטינאי ולי לבולגרי אבל עוד לא ממש התחלנו לפעול בעניין. הטיפול בדרכונים דורש הרבה כסף והיינו רוצים לשעת אם זה בכלל רלוונטי או שחבל על המאמץ ואפשר להסתדר גם בלי...
אשמח מאוד אפילו לתשובות חלקיות שיעזרו לנו לקבל החלטה כלשהי.
טכנית הסיבה למעבר היא יוקר המחייב הבלתי נסבל בארץ אבל גם הרצון לחוות מדינה אחרת, פחות עצבנית ומתוחה, כזו שלא מצריכה האזנה לרדיו בכל שעה עגולה :)
 

elley

New member
אם יש לכם אפשרות לארגן דרכון אירופי

תעשו את זה. אחרת הגירה היא כמעט בלתי אפשרית.
 

mmcat

New member
עד כמה בלתי אפשרית?

תודה על התגובה.
לי יש אפשרות להוציא דרכון בולגרי העניין שאחי סיים את התהליך עכשיו וזה לקח חמש שנים... היינו רוצים לעבור קודם לכן.
בנוסף, האם מספיק שלי יש דרכון בלבד? איך זה עובד עם בעלי והילד במקרה כזה?
שאלה אחרונה, אם מישהו יודע על אפשרויות לבעלי דרכון ארגנטיני ( בעלי יכול לקבל וממה שהבנתי התהליך מהיר בהרבה).
המון תודה
 

elley

New member
לצורך מעבר לאחת ממדינות אירופה

לדרכון ארגנטיני יש אותו משקל ומשמעות כמו ישראלי. כלומר, לא ממש עוזר.

ולגבי בלתי אפשרי - כדי להגר בלי דרכון של אחת ממדינות האיחוד אתם צריכים אישור עבודה. אישור כזה מקבלים רק אחרי שמצאתם עבודה במקום אליו אתם רוצים להגר, והמעסיק עבר את כל מדורי הבירוקרטיה והתשלומים הכרוכים בלהוציא לכם אישור עבודה. לא הרבה ששים לזה, מה גם שגם ככה בספרד כרגע האבטלה סופר גבוהה, אז אם אין לכם מקצוע סופר דופר, הסיכוי שיקחו אתכם ולא מישהו אחר, מקומי שגם דובר את השפה, מכיר את הניואנסים ויש לו אישור עבודה ויכול להתחיל לעבוד ממחר - די קטן. אם יש לכם דרכון של אחת ממדינות אירופה, אתם יכולים פשוט להגיע, למצוא דירה, ואז להתחיל לחפש עבודה.

זה שיש לך דרכון בולגרי מספיק, בעלך והילד מקבלים אוטומטית ויזת שהיה מתוקף היותם בעלך והבן שלך, שזכותם לחיות עם אשתו ואמא שלו.
 
לא כל כך מהר

בעלה (לגבי הילד בהיותו קטין אני לא יודעת) ממש לא מקבל אוטומטית ויזת שהייה מתוקף היותו נשוי לאזרחית האיחוד. קודם לכן יש להוכיח שבידיהם אמצעים כלכליים כדי לחיות בספרד ולביטוח בריאות ציבורי הם יזכו רק בתנאי שאחד מהם עובד (משמע צריך להתחיל עם ביטוח פרטי, עסק לא זול למשפחה).
כמו תמיד, אני ממליצה להתעדכן באתר של משרד הפנים הספרדי בנוגע לאשרות שהייה מתוקף בני זוג (כשהאזרח הוא לא ספרדי, למרות שלמיטב זכרוני אין הבדל בדרישות). בנוגע לדרכון הארגנטינאי, אני לא בטוחה שישנן הקלות בנוגע להגירה מלכתחילה אבל הוא בהחלט נמצא במסלול המהיר לקבלת אזרחות ספרדית בתנאי שהוא מתגורר תקופה מסויימת באופן חוקי במדינה.
 

Nobilis

New member
סוג של

אם יש להם ממה לחיות (חסכונות, עבודה שלה, ואפילו עבודה של הבעל) הוא יקבל אישור שהיה ועבודה. אם אין להם ממה לחיות הם ממילא לא ירצו להישאר בספרד לאורך זמן.

ובמילים אחרות - זה "אוטומטי" אם הם מוצאים עבודה (לאחד מהם, לא ממש משנה מי), או שיש חסכונות לחיות מהם. אני מניח שהם ממילא לא ישארו אחרת.
 
זו הנחה הגיונית

שלא נראתה בזמנו מובנת מאליו לכנראה יותר מדי מהגרים שהגיעו ו"נפלו" על המערכת. ההחמרות בחוקי ההגירה כגון הוכחת אמצעים כלכליים ושלילת ביטוח בריאות אוטומטי גם למי ששהה באופן לא חוקי במדינה הם ההוכחה לכך ונכנסו לתוקף יחסית לא כל כך מזמן.
 

mmcat

New member
המון תודה לכולם

תודה רבה לכולם על התשובות המפורטות.
אם כך אז אין מנוס מלהוציא את הדרכון הבולגרי שלי :)

אם יש כאן מישהו שיודע קצת פרטים לגבי הוצאות מחייה בסיסיות (מיסי עירייה, קניות בסופר, שכ"ד וכו') וכן לגבי מערכת החינוך שם - זה מאוד יעזור לנו גם כן.

שיהיה שבוע טוב וחג שמח לכולם.
 

בקר12

New member
גם למי ששהה באופן לא חוקי?

התכוונת מן הסתם לאלה ששהו באופן חוקי.
מי שלא חוקי. לא חוקי. נקודה
 

בקר12

New member
אולי את יודעת אבל למה זה רלוונטי?

מהגרים לא חוקיים לא יהיו זכאים יותר לטיפול רפואי.
סיבה נורא חשובה לא להיות מהגר לא חוקי.
נו שווין
 

בקר12

New member
פשוט נראה לי תמוה ולא רלוונטי

אם בעינייך העובדה שמהגרים לא חוקיים בספרד לא יהיו זכאים לטיפול רפואי שלא בחירום מעניין מישהוא אז שיבושם לך.
תגידי תודה שבכלל התייחסתי להגיגים הלא רלוונטים שלך
 
תלמד קצת הבנת הנקרא

הגבתי לנוביליס שטען שאמצעים כלכליים הם מראש הנחת יסוד להגירה. אני כתבתי שבאופן טבעי לרוב האנשים הרציונליים זה נכון, אבל עובדה שלהרבה אחרים (שאין מה להפסיד לרוב) זה לא תמיד מובן מאליו, ואם קודם ההגירה הייתה הרבה יותר קלה ולאו דווקא הצריכה מעמד חוקי על מנת לקבל דברים בסיסיים וחשובים כמו ביטוח בריאות (שנחשב בין הטובים באירופה), הרי שרבים תפסו על כך טרמפ והגרו גם ללא אמצעיים כספיים, מה שהביא עקב כך הקשחה בחוקי ההגירה - שאחת מנגזרותיו הייתה שלילת ההטבה של ביטוח בריאות ציבורי לכל דיכפין. במילים אחרות ולמתקשים בלוגיקה פשוטה, לא זו הסיבה מראש שגרמה לאנשים להגר (למרות שלך תדע), אלא אחת הסיבות שהקלה על ההגירה המסיבית וגרמה לעומס על המערכת הציבורית. ובמילים עוד יותר פשוטות, אם פעם זה היה אך טבעי שלבן זוג ללא אזרחות אירופאית של אזרח האיחוד תהיה הזכות הבסיסית להתאחד עם משפחתו הרי שעכשיו עברו מקיצוניות אחת לשנייה ודברים טריוויאליים כמו בעל ישראלי שרוצה להגר עם אישתו בעלת הדרכון האירופאי וילדם היא כבר לא כל כך מובנת מאליה ויש לפניה ביורוקרטיה לא מעטה. אבל בטח, הכי קל להתנגח כשניסית לצאת חכם והעמידו אותך על טעותך, שכן כבר נאמר שההגנה הכי טובה היא התקפה. ובפעם הבאה, אתה מוזמן לחסוך ממני את התענוג של תגובותיך ולשמור לעצמך את זמנך ההו-כה-יקר
 

בקר12

New member
סלחי לי אבל את טועה ומטעה

קיבלתי את טענתך (הלא רלוונטית ולא באמת מעניינת) על מהגרים הלא חוקיים והזכות שלהם לשירותי בריאות.
בואי נעזוב אותם בצד.
טענתי היותר רלוונטית היא שבפועל בן זוג וצאצא של אזרח אירופי יכולים להגר בקלילות לספרד
למצוא עבודה זה אכן לא קל אבל לא ברור לי על איזה "בירוקרטיה לא מעטה" את מדברת.
יש לך עובדות אז תפרטי ובלי נאומים חסרי תוחלת בבקשה
 

Nobilis

New member
בהערת אגב

לא חייבים למצוא עבודה. מספיק שיש ממה לחיות (מה שנקרא sufficient means).

אני חושב שהנקודה שלה (שאין לי מושג לגביה) מתייחסת יותר לנושא הזכאות (או היעדרה) לביטוח בריאות מהמדינה.
 

בקר12

New member
היא כנראה ניסתה להסביר שזה כביכול

"לא טריויאלי" ברמה החוקית-טכנית לאזרח אירופי ובן הזוג והילדים שלו - להגר לספרד.
כל הקטע עם ביטוח הבריאות למהגרים הלא חוקיים נועד (בצורה לא מוצלחת לטעמי) להמחיש את הטיעון שלה.
אבל לא ברור לי ובעניין הזה היא לא הביאה סימוכין: איך בדיוק מקשים את חייו של אזרח אירופי שרוצה להגר עם בן זוג/ילדים לא אירופים לספרד?
 

Nobilis

New member
אני מניח ש...

באותו האופן שבו מקשים בבריטניה - בשביל לקבל את אישור התושבות לבן הזוג צריך להראות מימוש זכויות אמנה. ובמילים אחרות - אם לא עובדים, צריך להראות שיש ממה לחיות ושיש ביטוח בריאות.

כפי שאמרנו למעלה - למי שיש לו עבודה/ממה לחיות זאת לא מכשלה.
 


בדיוק. זו לא המצאה של הספרדים, הרי באנגליה (כך להתרשמותי) התנאים האלה הרבה יותר נוקשים מבספרד. ובמיוחד מבקר, שכל כך מתהלל בהיכרותו עם היוניון ג'ק, ציפיתי להרבה פחות התממות לגבי דרישות כלכליות שמציבה מדינה להגירה
 
בוא ספר לי בקר מתי בפעם האחרונה הגרת לספרד

ובוא תגדיר לי מה זה "קלילות". אל תתמם כי אתה יודע טוב מאוד שמי שמהגר עם כסף בצד יתקבל בזרועות הרבה יותר פתוחות ממי שמגיע רק עם הבגדים לגופו. הנקודה שלי הייתה, ושוב אני מדגישה, זה שהיום כבר לא כל כך מובנת מאליה הזכות לאיחוד משפחות אלא מציבים לה תנאים ומגבלות, בעיקר מהבחינה הכלכלית. כלומר שאם הם מגיעים כמשפחה ללא היכולת להוכיח אמצעי מחייה הנחוצים למהגר בחודשים הראשונים עד שיסתדר - ובמיוחד במדינה כמו ספרד שלא בדיוק מפורסמת בזה שמוצאים בה עבודה תוך שבועיים, הרי שלבעלה - אפילו שנשואים כדת משה וישראל, בהחלט לא חייבים לאשר תושבות חוקית. למה אני יודעת? כי יצא לי להתקל, בצורה שמצביעה על מגמה די ברורה, בשאלות וסיפורים של כאלה שלא אישרו לבני זוגם (גם הנשואים) את אישור השהייה. להגיד לך שזה יהיה בהכרח המקרה שלהם? ממש לא. מצד שני להגיד שהוא אוטומטית יקבל אשרת שהייה כי הוא נשוי לאזרחית האיחוד כפי שכתבו - ובכן, מסתמן שגם לא בהכרח. אתה מכיר הרבה יותר טוב ממני את המקרה של אנגליה שחדשות לבקרים מתלוננים פה בפורום על הדרישות הכלכליות הדרקוניות שדורשים מאזרחי הממלכה כדי להגר עם בני זוגם נטולי הדרכון האירופאי הנכסף. כל עניין ביטוח הבריאות היה כדי להצביע על כך שפעם היה קל, אפילו אולי קל מדי להגר ואילו עכשיו עשויים להפריד גם בין בני זוג. לגבי השיקול של הילד, תרגיע את הרוחות כי ברור לשנינו שהסיכוי שיפרידו בין אמא לילד קטין הוא אפסי עד לא קיים מאשר בין בעל ואישה שזה אפשר וגם קורה.
 
למעלה