חיישן למבדא / חמצן ?
שלום לכולם לאחרונה אני מתעניין במחשב הרכב ECU ומערכת ההזרקה EFI ואיך ניתן לשנות פרמטרים על מנת לייצר יותר כוח בגלגלי הרכב.. בלי להחליף מחשב למשופר ובלי הסופר צ'פ המפורסם.(ובלי לגרום נזק) הכל כמובן במסגרת "עשה זאת בעצמך". חיישן הלמבדא מודד את אחוז החמצן בגזי הפליטה שולח אות למחשב בין 0.5 עד 1.5 VOLT. המחשב שואף שהחיישן יתן תמיד תוצאה של 1 V כי זה אומר שתערובת האוויר/דלק עומדת על 1:14.7 שזה התערובת הכי יעילה מבחינת ביצועים חסכון וזיהום סביבתי. אבל מבחינת כוח נטו.. התערובת הכי טובה עומדת על 12.6:1 (0.86V) מבחינת חסכון התערובת הכי חסכונית עומדת על 15.4:1 (1.05V) אני הגעתי לעומק הזה בנושא.. מישהו יודע איך מיישמים את זה בפועל? למישהו יש מידע שיכול לעזור? FLOK/רב מודד של חשמלאי יכול להחליף את החיישן כשצריך כוח? מישהו יודע איך משחקים עם החיישן שליד הפילטר אוויר? שרשור מעניין לא? נ.ב. הנתונים נכונים עבור כל רכב בנזין הזרקה ולא מוגדש.
שלום לכולם לאחרונה אני מתעניין במחשב הרכב ECU ומערכת ההזרקה EFI ואיך ניתן לשנות פרמטרים על מנת לייצר יותר כוח בגלגלי הרכב.. בלי להחליף מחשב למשופר ובלי הסופר צ'פ המפורסם.(ובלי לגרום נזק) הכל כמובן במסגרת "עשה זאת בעצמך". חיישן הלמבדא מודד את אחוז החמצן בגזי הפליטה שולח אות למחשב בין 0.5 עד 1.5 VOLT. המחשב שואף שהחיישן יתן תמיד תוצאה של 1 V כי זה אומר שתערובת האוויר/דלק עומדת על 1:14.7 שזה התערובת הכי יעילה מבחינת ביצועים חסכון וזיהום סביבתי. אבל מבחינת כוח נטו.. התערובת הכי טובה עומדת על 12.6:1 (0.86V) מבחינת חסכון התערובת הכי חסכונית עומדת על 15.4:1 (1.05V) אני הגעתי לעומק הזה בנושא.. מישהו יודע איך מיישמים את זה בפועל? למישהו יש מידע שיכול לעזור? FLOK/רב מודד של חשמלאי יכול להחליף את החיישן כשצריך כוח? מישהו יודע איך משחקים עם החיישן שליד הפילטר אוויר? שרשור מעניין לא? נ.ב. הנתונים נכונים עבור כל רכב בנזין הזרקה ולא מוגדש.