חייבת לשאול משהו

  • פותח הנושא maz
  • פורסם בתאריך

chubeza

New member
אומנם גדלתי אצל אשכנזים...

אבל אני חושבת שההורים האשכנזים שלי שמעו הרבה את המושג "פרנק" ואת הזלזול בעולים מארצות ערב... אולי המזל הוא שאפשר "להאשים" את המדינה שהיתה אז בחיתוליה, מצד שני אי אפשר להמשיך לזלזל באילו שאכלו פה חצץ... הוריו של בעלי שהם יוצאי מרוקו הם אנשים אופטימים חרוצים שמעולם לא שמעתי מהם קיטור או חצי קיטור על מה שהם היו צריכים לספוג פה ובאמת רק מתוך שיחות שאני עצמי יזמתי שמעתי את הדברים ואת הצער הנורא שהיה כרוך בכל ההתאקלמות הזו אם אפשר לקרוא לזה התאקלמות...
 

ניצנץ l

New member
ואחרי כל זה, ואחרי שצברנו במדינה

הזאת יותר מ- 50 שנות וותק (כך שהתירוץ של מדינה בתחילת דרכה כבר לא יכול לעמוד) ... מה אנחנו עושים ? למדנו משהו ? תשובה : העלייה מאתיופיה. וכל מילה נוספת מיותרת.
 

chubeza

New member
צודקת ניצנץ...

רק שהטרגדיה החדשה (אולי כבר לא כ"כ חדשה) של האתיופים היא חמורה יותר מהסיבה הפשוטה שקיימת פשוט התעלמות מקהילה שלמה שנדחסה לתוך גטאות מנותקים ומעבר לזה, בשנות ה-50 אכן היתה זו תחילתה של מדינה והפערים היו פחות גדולים, אבל תחשבי על האתיופים שהגיעו בהתאם לאמונתם ודרך חייהם ממקומות מאוד ראשוניים אל תוך מדינת הייטק מתקדמת שהחלום האמריקאני הוא נר לרגליה... איך הם אמורים למצוא את עצמם כאן?????
 

ניצנץ l

New member
זה גדול על שרשור (זרזור ?) בפורום

אני מתביישת בכלל להתחיל לכתוב על זה ... קראתי לא מזמן כתבה על הדור הצעיר ועל זה שהרבה ילדים לא מסיימים תיכון ומדרדרים לרחוב ולפשע (לא כולם. חלילה. אני נזהרת לא להכליל), בגלל התפרקות ערכי המשפחה והשבט. חלק מההורים המבוגרים לא יודעים איך לאכול את המצב החדש והם איבדו כל שליטה על חיי הילדים שלהם, בצירוף הביישנות הטבעית שמאפיינת רבים מבני העדה האתיופית שמונעת מהם ללחום על זכויותיהם. עצוב וקשה ואני מקווה שכל הדיבורים על טיפול מיוחד באוכלוסייה הזו יתורגמו למעשים.
 

maz

New member
אפשר ניצוץ של אופטימיות?

במעריב בסופ"ש היתה כתבה שהזכירה את פרויקט עתידים. זה פרויקט ששותפים לו אנשי צבא לשער ואנשי עסקים ותעשיה. הרעיון הוא לתמוך כלכלית בתלמידים מוכשרים מגיל תיכון ועד אחרי אוניברסיטה בישובי הנגב והגליל. הפרויקט הזה זוכה לתמיכה נלהבת של המועצות האזוריות, של צה"ל ושל משרד החינוך. הם מקבלים מלגה מלאה כולל שכר דירה לסטודנטים והוצאות מחייה וחוגים לילדים הצעירים יותר. הזכירו שם נתון מעודד - בכל השנים שהטכניון קיים היו בו 17 סטודנטים עולים מאתיופיה. בשנתיים האחרונות הגיעו לשם מעל 40 סטודנטים עתודטים ורבים מהם מצטייני דיקן וכאלה שמרגישים ממש כישלון אם הם קיבלו 90 במבחן... אותו דבר קורה גם באוניברסיטאות האחרות. אמרו שם משהו כל כך נכון - זה לא רק שעוזרים לאותם חבר'ה מוכשרים לקדם את עצמם וזה לא רק שבשכונה שלהם יראו ילדים אחרים שזה אפשרי להצליח. זה יעבוד גם עלינו, הותיקים: ברגע שנכנס לבי"ח והאתיופית שנראה תהיה לא המנקה אלא הרופאה - היחס אל העדה כולה ישתנה. זה עוד יקרה.
 

nooshP

New member
אני חייבת לציין שאני לא צריכה את כל

האצבעות של יד אחת אפילו בשביל לספור את מספר הסטודנטים האתיופים שראיתי באוניברסיטת ת"א...בושה.
 
למעלה