חייבת לשאול אתכן משהו מקווה שלא

hula1

New member
חייבת לשאול אתכן משהו מקווה שלא

פוגעת באף אחת. אתמול הייתי בבריתה של אח של בעלי. התינוקת בת שבוע ויומיים, לרגע לא נחה בעריסה. אמא של גיסתי לא נתנה לה מנוחה לשנייה, הסתובבה איתה באולם. הקטנה טולטלה בין האנשים ועברה מיד ליד להצתלם וסתם כדי להחזיק אותה, בחיי, היא הייתה אדומה וקטנה ואני בהריון שבוע 17 כמעט בכיתי. כמובן שלא הסכמתי להשתתף בהילולה, אבל לא אמרתי כלום. רק לבעלי אמרתי שבתינוקת שלנו אף אחד לא נוגע בהתחלה, חוץ מסבתא או מישהו קרוב ורק אצלי בבית לאחר שרחץ ידיים. לפחות הוא היה מזועזע כמוני והסכים עם כל מילה. תגידו הגזמתי? הורמונים?
 

גרזנית

New member
לא הגזמת

לנו יש ארוע משפחתי (בר מצווה של אחיין) ביום שבת ואני עומדת לאפסן את הדס במנשא על מנת שלא ישחקו לי איתה מחניים. אפילו לאמא שלי הודעתי שהגברת צמודה אלי ואין מצב שהיא לוקחת אותנ ועושה לה רונדלים אצל כל הדודות.
 

אורניקי

New member
לא הגזמת בכלל, יש לך חושים בריאים

מהנסיון העשיר שלי, תינוקות בגיל הזה צריכים אוירה רגועה, אינטימית, והורים שפשוט שמים לב לצרכים ולרצונות שלהם. כל חגיגה שהיא בגיל הזה מיותרת לחלוטין מבחינתם. והנה, יש לך מספיק זמן עד הלידה שלך להחליט מה יהיה ומה לא יהיה עם התינוקת שלך. זה לא רק מי ירים אותה על הידיים ומי לא. כל הנוכחות המופרזת הזו של אורחים ורעש, ואמא שמנסה להתייחס לכולם, פשוט לא עושה טוב לתינוק, ולרוב הוא מבטא את זה בחוסר מנוחה מתמשך, עד אחרי שאחרון האורחים הולך והשקט חוזר למקומו.
 

בננה25

New member
גרזנית ואורניקי-

ומה לגבי היומיום, נראה לכן מוגזם לבקש ממי שעומד לגעת בתינוק שלי לשטוף היטב את ידיו או לא לנשק אותו בפניו? במשפחה שלי, לא תהיה בעיה, יש לכך מודעות גבוהה. אני מוטרדת יותר מהצד של בעלי, ששם גם יש מעשנים, שברור שלא יעשנו לידו, אבל מן הסתם, הם בעצם מריחים כמו מאפרות מהלכות, מה עושים במצב כזה?
 
אני כל כך נגעלתי מזה שהתינוקת שלי

מריחה כמו הבושם של אמא שלי או חמותי, שבפירוש ביקשתי שלא יתבשמו לפני שבאים לבקר אותה. על ריח של סיגריות אין מה לדבר. אם אני הייתי במקומך הייתי אומרת שמאחר ואתה מעשן אני מבקשת שלא תחזיק את התינוק כי הריח נדבק ואני לא רוצה שהילד יריח מסיגריות. לגיטימי, לא?
 

FindWaldo

New member
הלוואי שיכולתי להיות כמוך....

חמי שם בקבוק קולון כל בוקר. אחרי שהוא מחזיק את הבן שלי זה זוועת עולם. אבל מכיוון שאנחנו מקפידים איתו מאוד על עישון סיגריות, אני לא מרגישה שאני יכולה גם על זה...
 
אני איתך

ולעומת זאת הייתי יוצאת מדעתי. אין דבר שמשגע אותי יותר מריחות ועוד על התינוקת המתוקה שלי. פיכס.
 

בננה25

New member
היי,

לטעמי לא הגזמת, גם אני מאוד מוטרדת ממה שיהיה אח"כ, איך אצליח מבלי להיראות מפלצת לגרום לאנשים לא לגעת בגוזל שלי סתם כך לפני שרחצו היטב ידיים, לא למרוח אותו, במיוחד בפנים בנשיקות. אני יודעת שבקטע הזה אני יהיה היסטרית למדיי, וזה עלול לגרור אולי קצת פרצופים וכעס.
 

sansi

New member
אתן באמת חושבות שצריך

לרחוץ ידיים כל פעם לפני שנוגעים בתינוק? אומנם גם אצלנו במשפחה גדלנו ככה אבל זה משהו שנראה לי מוגזם. למה בעצם צריך לרחוץ ידיים בכל פעם??? ואני לא מדברת על מצבים ברורים כמו אחרי שחוזרים מחוץ לבית... מה אתן חושבות?
 
פעם חשבתי כמוך

חשבתי שזו הגזמה ואנשים סתם נוטים להיות היסטרים. צריך להיות גם הגיוניים, אני לא אומרת, אבל יש כמה דברים שצריך להקפיד עליהם:1. שזה שמחזיק ישים חיתול בד בין הבגד שלו לבין התינוק (התינוק לא צריך לשאוף את כל האבק וקרדיותיו שנדבק לו לבגדים). 2. אם הוא אורח בבית צריך להקפיד לשטוף את הידיים לפני מגע ישיר עם עור התינוק. 3. לא לנשק בשום פנים ואופן את התינוק בפנים. את לא יודעת כמה מהר הקטנים האלה חוטפים זיהומים. אחרי שהקטנה שלי לקחה בגיל 10 ימים כבר אנטיביוטיקה בגלל זיהום, אני לא לוקחת סיכונים. ותחשבי שאבא שלה (בעלי) מטפל ברפואה סינית ואקמול נחשב אצלנו מילה גסה. אנשים חולים שמשתעלים אבל זה "רק צינון שכבר עבר" בכלל אסור להכניס הביתה.
 

sansi

New member
עכשיו שאני חושבת על זה...

בכלל לא נראה לי שאני אתן למישהו חוץ ממני/ בעלי/ אמא שלי וחמותי (אין ברירה) לגעת בו ובטח לא להרים אותו בחודשים הראשונים. אני יכולה להעיד על עצמי שאפילו בתינוקות של חברות טובות שלי רק נגעתי אולי קצת ביד ובטח לא התכוונתי או בקשתי להרים/לנשק אותם עד שהם היו בני מספר חודשים. פתאום כשאני חושבת על זה, זה נראה לי אפילו קצת חוצפה אנשים שמרשים לעצמם לעשות את זה.
 
הם לא עושים את זה מרוע לב

אלא מחוסר מודעות. לגיטימי. הם לא חייבים לדעת. התפקיד שלך בתור האמא זה להיות השומר ראש של הילד שלך. את מי עוד יש לו בעולם חוץ מאותך ובעלך?
 

בננה25

New member
זאת נראה לי משימה לא קלה כשמדובר

במשפחה קרובה שצריך לבקש ממנה לשטוף ידיים לפני או לא לנשק בפנים. כמו שכתבתי למעלה, הכי מטרידים אותי האנשים המעשנים (במשפחה הקרובה), שהריח הנורא הזה תמיד סביבם, וירימו את התינוק שלי שייצטרך כבר בגיל קטן כ"כ להריח את הגועל הזה.
 

TikvaBonneh

New member
כל הכבוד לך,

את צודקת, תעמדי על שלך, זה לטובת התינוק שלך. אחותה של חמותי עד היום מספרת לבת שלי שלא נתתי לה לגעת בה כשהיא הייתה תינוקת, ואני גאה בעצמי כשאני נזכרת איך הגנתי עליה מכל מי שרצה לגעת בה. המערכת החיסונית עד גיל שלושה חודשים לפחות לא מספיק מפותחת, ולא סתם צריך להרתיח להם את הכביסה.
 
נשיקות בפנים הכי הורסות אותי

ובכלל לאנשים לא חסרה חוצפה. אני זוכרת שפעם במפגש חברות, חברה שלי החזיקה את בתי בת השמונה חודשים על הידיים. פתאום, ללא הודעה מוקדמת, אני רואה שהיא מחזיקה את הבת שלי בגובה ופשוט מטלטלת אותה (שיטת הצחקה מסויימת כנראה). את הצעקה ששמתי עליה היא לא תשכח לעולם. היא עוד לא היתה אמא אז אבל בטון נעלב היא אומרת לי עוד בשיא חוצפתה: "כאילו שאני לא יודעת איך מחזיקים ילד, אני דודה מגיל 4".. יופי. היא דודה מגיל 4 ואני צריכה לראות את הילדה שלי מטולטלת לה בידיים. והיא עוד נעלבת. ויש לי עוד מליון דוגמאות. כמה צריך לשמור עליהם כשהם קטנים!
 
מה הגזמת מה?

נכון שאני בדיעה שהילד צריך להתרגל לכמה שיותר ידיים אבל לא כל כך מוקדם. מגיל חודש בערך (אם אני זוכרת נכון), נתתי לכל מי שרצה להחזיק אותה (השתדלתי שאותו אחד יטול ידיים כמו שצריך עם נטלה- קטע שלנו) והיום היא מאד חברותית ועם המון בטחון ולא מפחדת מזרים. אולי זה קשור. בכל אופן את צריכה לעשות מה שהבטן שלך אומרת ואם את רוצה שאף אחד לא ייגע בה אז אף אחד לא צריך לגעת בה. לאנשים אין תמיד טאקט. במיוחד סבתות שחושבות שיש להן מינימום את אותן זכויות כמו לך...
 

נ מ י ל י

New member
אני כ"כ מזדהה. לבעלי ולי היתה

בדיוק לפני כמה זמן שיחה על כך. רק מהמחשבה של יגעו, יטלטלו,ינשקו אני חוטפת חררה לחלוטין. אבל אני גם יודעת שאנשים יעקמו את הפנים שלהם ויחשבו שאני היסטרי. אז נו? שיחשבו. אני אעשה מה שאני חושבת שטוב לתינוק שלי
 

ayala26

New member
אנחנו דיברנו על זה בדיוק אתמול

שהקראתי לבן זוגי שצריך לשים לב שאורחים שיש להם הרפס פעיל לא נוגעים ולא מנשקים את התינוק. נורא שמחתי שהוא הגיב ב "מה פתאום שמבקרים ינשקו את התינוק!?!?!" באמת מה פתאום? הרי גם אנחנו עצמינו לא מתנשקים ומתחבקים עם כל אורח.
 

27חומד

New member
ממש לא.

אצלנו בבריתה בקבלת פנים אני החזקתי אותה. אח"כ מראש קבעתי עם ההורים שלי שהם משגיחים מידי זרים. אף אחד לא נגע בה חוץ מאיתנו ומההורים שלי ושלו. כשהיא נרדמה שמנו בעגלה אף אחד לא נגע והפריע.
 

27חומד

New member
התינוקת היתה בת 5 שבועות

ולא בת שבוע ועדיין שמרתי עליה שלא יציקו לה.
 
למעלה