חיוב רכבת ישראל בפיצוי בנוגע למכרז

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
"סתומה" ו"לא נורמלית"

חיוב רכבת ישראל בפיצוי בנוגע למכרז
פסק-דין
"סתומה" ו"לא נורמלית"
נהג המונית כינה את הנוסעת "סתומה" ו"לא נורמלית" ונקנס ב- 4500 שקל בתגובה לבקשת הנוסעת להפעיל מונה נעל הנהג את דלתות המונית וביקש להחזירה לתחנת המוצא. נהג מונית מתל אביב שכינה נוסעת "לא נורמלית" ו"סתומה", בתגובה לבקשתה להפעיל מונה, נקנס בבית משפט השלום בתל אביב ב- 4500 שקל. שופט בית משפט השלום בתל אביב, ישראל ויטלסון פסל את נהג המונית מלהחזיק ברשיון הנהיגה לתקופה של חודשיים, על תנאי, למשך שנתיים. השופט ויטלסון גם חייב את נהג המונית לחתום על התחייבות נוספת בסך 5000 שקל, להמנע מלעבור עבירה דומה למשך 3 שנים. הנוסעת הגישה תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה החליט משרד התחבורה להגיש תביעה לבית משפט כנגד נהג המונית. מכתב האישום עולה כי נהג המונית הסיע בנסיעה מיוחדת ("ספשייל") את הנוסעת מצומת עלית ברמת גן לגבעתיים. נהג המונית התנה את ביצוע הנסיעה בכך שהנוסעת תשלם 20 שקלים, מבלי להפעיל מונה. לבקשת הנוסעת כי יפעיל מונה החל נהג המונית לקלל וכינה אותה "לא נורמלית" ו"סתומה". נהג המונית נעל את דלתות המונית ואמר לנוסעת "את לא יוצאת לשום מקום, אני מחזיר אותך לאן שלקחתי אותך". הנוסעת נאלצה לשלם לנהג שכר הסעה של 20 שקלים. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי באגף התביעות במשרד התחבורה הוחלט להתמקד השנה בתלונות של נוסעים על התנהגות של נהגי מוניות, הפקעת מחירים, אי הפעלת מונה וסירוב להסיע נוסע. מהנתונים מתברר כי 22% מהתלונות שהוגשו למשרד התחבורה בשנת 2002 היו על התנהגות הנהג, 22% על אי הפעלת מונה, 20% על הפקעת מחירים ו- 12% על סרוב להסיע נוסע. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה