חיוב כפול ברב קו אנונימי

מצב
הנושא נעול.

אדם 08

New member
חיוב כפול ברב קו אנונימי

חיוב כפול ברב קו אנונימי
חוייבתי השבוע חיוב כפול כשנסעתי עם דן.
יש לי רב קו אנונימי.

נגשתי לעמדת דן בתח"מ בת"א
כדי לבקש זיכוי.

אבל הנציג שם, ענה (בצורה לא הכי נעימה) שהם לא מתעסקים בכלל עם רב-קו אנונימי.


כבר ביום שני שלחתי פניה בפייסבוק, במייל ובדוא"ל: לדן, לרב-קו.
שום תשובה.


לא ברור לי למה אי אפשר לסדר דברים כאלה און ליין. שתי נסיעות באותו זמן בדיוק.
הרי הכל אלקטרוני עם הרב קו.

אבל ניחא. על זה וויתרתי.

מה שעדיין לא ברור לי למה אין זיכוי על רב קו אנונימי?
באתי עם קבלות על הנסיעות. אני יודע את השעות המדויקות של המקרה.
זה לא רב קו שמצאתי ברחוב.


מדובר בשקלים בודדים,
אבל זה מכעיס שלוקחים סתם בלי סיבה.

אמרתי לנהג שאני רוצה לנסוע לרעננה.
הוא לא החליף את הקו לקוד אחר...למה אני צריך לספוג זאת?


למי לפנות, אם בכלל?
או לוותר?
 

דניאל 130

New member
אין ביטוח על רב-קו אנונימי

חיוב כפול ברב קו אנונימי
חוייבתי השבוע חיוב כפול כשנסעתי עם דן.
יש לי רב קו אנונימי.

נגשתי לעמדת דן בתח"מ בת"א
כדי לבקש זיכוי.

אבל הנציג שם, ענה (בצורה לא הכי נעימה) שהם לא מתעסקים בכלל עם רב-קו אנונימי.


כבר ביום שני שלחתי פניה בפייסבוק, במייל ובדוא"ל: לדן, לרב-קו.
שום תשובה.


לא ברור לי למה אי אפשר לסדר דברים כאלה און ליין. שתי נסיעות באותו זמן בדיוק.
הרי הכל אלקטרוני עם הרב קו.

אבל ניחא. על זה וויתרתי.

מה שעדיין לא ברור לי למה אין זיכוי על רב קו אנונימי?
באתי עם קבלות על הנסיעות. אני יודע את השעות המדויקות של המקרה.
זה לא רב קו שמצאתי ברחוב.


מדובר בשקלים בודדים,
אבל זה מכעיס שלוקחים סתם בלי סיבה.

אמרתי לנהג שאני רוצה לנסוע לרעננה.
הוא לא החליף את הקו לקוד אחר...למה אני צריך לספוג זאת?


למי לפנות, אם בכלל?
או לוותר?
אין ביטוח על רב-קו אנונימי
חלק מהסיכון של מי שבוחר להשתמש בכרטיס מעין זה.
אם היית מנפיק לעצמך כרטיס "רב-קו" אישי מזוהה-היו מחזירים לך את עלות הנסיעה העודפת שנגבתה/לא כובדה.
כרטיס "רב-קו" אנונימי,בניגוד מוחלט למה שרשמת,דווקא דינו כן כמי שנמצא ברחוב(למרות שלא מצאת אותו ברחוב) או ככסף מזומן שהלך לאיבוד.
אין למי לפנות,הכול חוקי ומעוגן בתקנות משרד התחבורה.
דן פעלו לפי חוקי משרד התחבורה בנידון.
הלקח לפעם הבאה,זה ללכת בצורה מסודרת לעמדת שירות כרטיס "רב-קו",כמו שהלכת בפעם הזאת ועושים כרטיס "רב-קו" אישי רגיל מזוהה,שהוא כרטיס שיש עליו ביטוח על מקרים מעין אלה שתיארת.
הנה התייחסות מאתר "אגד" לנושא כרטיס ה"רב-קו" האנונימי:
האם ניתן לרכוש כרטיס מבלי להזדהות?

ניתן לקבל כרטיס רב-קו אנונימי, ללא תמונה וללא הנחות, מנהג האוטובוס בעלות של 5 ש"ח. בירושלים ניתן לרכוש רב-קו אנונימי בקופות הכרטיסים בלבד. אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או טעות נהג.
 
לא מדובר על איבוד הרב קו

אין ביטוח על רב-קו אנונימי
חלק מהסיכון של מי שבוחר להשתמש בכרטיס מעין זה.
אם היית מנפיק לעצמך כרטיס "רב-קו" אישי מזוהה-היו מחזירים לך את עלות הנסיעה העודפת שנגבתה/לא כובדה.
כרטיס "רב-קו" אנונימי,בניגוד מוחלט למה שרשמת,דווקא דינו כן כמי שנמצא ברחוב(למרות שלא מצאת אותו ברחוב) או ככסף מזומן שהלך לאיבוד.
אין למי לפנות,הכול חוקי ומעוגן בתקנות משרד התחבורה.
דן פעלו לפי חוקי משרד התחבורה בנידון.
הלקח לפעם הבאה,זה ללכת בצורה מסודרת לעמדת שירות כרטיס "רב-קו",כמו שהלכת בפעם הזאת ועושים כרטיס "רב-קו" אישי רגיל מזוהה,שהוא כרטיס שיש עליו ביטוח על מקרים מעין אלה שתיארת.
הנה התייחסות מאתר "אגד" לנושא כרטיס ה"רב-קו" האנונימי:
האם ניתן לרכוש כרטיס מבלי להזדהות?

ניתן לקבל כרטיס רב-קו אנונימי, ללא תמונה וללא הנחות, מנהג האוטובוס בעלות של 5 ש"ח. בירושלים ניתן לרכוש רב-קו אנונימי בקופות הכרטיסים בלבד. אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או טעות נהג.
לא מדובר על איבוד הרב קו
ככה שאין קשר לביטוח.

אם מה שהוא מתאר נכון ואכן מדובר על חיוב כפול, דן חייבים להחזיר כסף.

שים לב להבדל בין טיפול בכרטיס עצמו, שאז מדובר על הביטוח וכל חברה חייבת לטפל רק בכרטיס שהיא עצמה הנפיקה.

לבין טיפול בחוזים על הכרטיס וחיובים בכרטיס, שאין קשר לביטוח והחברה מטפלת בחוזים שלה בלי קשר למנפיקת הכרטיס או להיות הכרטיס אנונימי.
 
שים לב לנוהל

לא מדובר על איבוד הרב קו
ככה שאין קשר לביטוח.

אם מה שהוא מתאר נכון ואכן מדובר על חיוב כפול, דן חייבים להחזיר כסף.

שים לב להבדל בין טיפול בכרטיס עצמו, שאז מדובר על הביטוח וכל חברה חייבת לטפל רק בכרטיס שהיא עצמה הנפיקה.

לבין טיפול בחוזים על הכרטיס וחיובים בכרטיס, שאין קשר לביטוח והחברה מטפלת בחוזים שלה בלי קשר למנפיקת הכרטיס או להיות הכרטיס אנונימי.
שים לב לנוהל
http://nohal.mot.gov.il/מקרים לטיפול מול הנוסע בעת שימוש בכרטיס חכם.aspx
סעיף 5.3 מדבר על המקרה שכאן, בסעיף לא מוזכר כלל כרטיס חכם אישי, כלומר הוא מדבר על כל סוגי הכרטיסים

סעיפים 5.5-5.6 שקשורים לנושא הביטוח.
מוזכר בפירוש שמדובר רק על כרטיס חכם אישי.
 

אדם 08

New member
חושש שדניאל צודק

שים לב לנוהל
http://nohal.mot.gov.il/מקרים לטיפול מול הנוסע בעת שימוש בכרטיס חכם.aspx
סעיף 5.3 מדבר על המקרה שכאן, בסעיף לא מוזכר כלל כרטיס חכם אישי, כלומר הוא מדבר על כל סוגי הכרטיסים

סעיפים 5.5-5.6 שקשורים לנושא הביטוח.
מוזכר בפירוש שמדובר רק על כרטיס חכם אישי.
חושש שדניאל צודק
לפי הציטוט שלו: סוף משפט:

אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או* טעות נהג.*
 
מה שקובע זה הנוהל של משרד התחבורה

חושש שדניאל צודק
לפי הציטוט שלו: סוף משפט:

אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או* טעות נהג.*
מה שקובע זה הנוהל של משרד התחבורה
ולא מה שדניאל כתב.

לפי דעתך נהג יכול לחייב כרטיס אנונימי כמה שהוא רוצה והלקוח פשוט יאבד את כספו?
 

אדם 08

New member
אבל הנוהל לא אומר שאנונימי גם יקבל פיצוי

מה שקובע זה הנוהל של משרד התחבורה
ולא מה שדניאל כתב.

לפי דעתך נהג יכול לחייב כרטיס אנונימי כמה שהוא רוצה והלקוח פשוט יאבד את כספו?
אבל הנוהל לא אומר שאנונימי גם יקבל פיצוי
במקרה של חיוב כפול

בטח יש כוכביות שפוטרות מאנונימי
 

benshap2

New member
את הנוהל הזה אפשר לתקוף בבימ"ש מנהליים...

חושש שדניאל צודק
לפי הציטוט שלו: סוף משפט:

אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או* טעות נהג.*
את הנוהל הזה אפשר לתקוף בבימ"ש מנהליים...
 

benshap2

New member
סליחה?!?!

אין ביטוח על רב-קו אנונימי
חלק מהסיכון של מי שבוחר להשתמש בכרטיס מעין זה.
אם היית מנפיק לעצמך כרטיס "רב-קו" אישי מזוהה-היו מחזירים לך את עלות הנסיעה העודפת שנגבתה/לא כובדה.
כרטיס "רב-קו" אנונימי,בניגוד מוחלט למה שרשמת,דווקא דינו כן כמי שנמצא ברחוב(למרות שלא מצאת אותו ברחוב) או ככסף מזומן שהלך לאיבוד.
אין למי לפנות,הכול חוקי ומעוגן בתקנות משרד התחבורה.
דן פעלו לפי חוקי משרד התחבורה בנידון.
הלקח לפעם הבאה,זה ללכת בצורה מסודרת לעמדת שירות כרטיס "רב-קו",כמו שהלכת בפעם הזאת ועושים כרטיס "רב-קו" אישי רגיל מזוהה,שהוא כרטיס שיש עליו ביטוח על מקרים מעין אלה שתיארת.
הנה התייחסות מאתר "אגד" לנושא כרטיס ה"רב-קו" האנונימי:
האם ניתן לרכוש כרטיס מבלי להזדהות?

ניתן לקבל כרטיס רב-קו אנונימי, ללא תמונה וללא הנחות, מנהג האוטובוס בעלות של 5 ש"ח. בירושלים ניתן לרכוש רב-קו אנונימי בקופות הכרטיסים בלבד. אין אחריות על כרטיס רב-קו אנונימי ולכן לא ניתן לקבל החזר על החוזים הטעונים בכרטיס במקרה של אבדן, תקלה או טעות נהג.
סליחה?!?!
חיוב כפול הוא חיוב בלתי חוקי, ואם הוא נעשה בצירוף יסוד נפשי מתאים הוא אף עולה כדי עבירת הגניבה!!

עם רב קו, לא משנה איזה, אתה משלם עבור 90 דקות. חייבו אותך פעמיים באותו קו? פעם נוספת בקו השני? "דן" מסרה מפורשות שהיא לא מזכה חיובים כאלו ברב קו אנונימי??
אני הייתי שוקל בכובד ראש תובענה ייצוגית נגד החברה.
 

אדם 08

New member
החיוב הכפול היה

סליחה?!?!
חיוב כפול הוא חיוב בלתי חוקי, ואם הוא נעשה בצירוף יסוד נפשי מתאים הוא אף עולה כדי עבירת הגניבה!!

עם רב קו, לא משנה איזה, אתה משלם עבור 90 דקות. חייבו אותך פעמיים באותו קו? פעם נוספת בקו השני? "דן" מסרה מפורשות שהיא לא מזכה חיובים כאלו ברב קו אנונימי??
אני הייתי שוקל בכובד ראש תובענה ייצוגית נגד החברה.
החיוב הכפול היה
שבקשתי לכרטיס מעבר מת"א לרעננה

הנהג אמר שהוא לא שמע.
וחייב אותי על נסיעה באזור 1.
אז בקשתי ממנו לשנות

שלח אותי להזדכות במודיעין דן
שכאמור לא עזרו לי
 

benshap2

New member
"דן" חייבים לך כסף, ושלא ינסו להתחמק

החיוב הכפול היה
שבקשתי לכרטיס מעבר מת"א לרעננה

הנהג אמר שהוא לא שמע.
וחייב אותי על נסיעה באזור 1.
אז בקשתי ממנו לשנות

שלח אותי להזדכות במודיעין דן
שכאמור לא עזרו לי
"דן" חייבים לך כסף, ושלא ינסו להתחמק
תשמור את הקבלות ואת החיובים אני מקווה שאפשר לראות על הרב קו...
רק על הטרטור מגיע להם לחטוף פיצוי לדוגמא בבימ"ש ...
 

אדם 08

New member
אני יכול להגיש תלונה איפשהו?

"דן" חייבים לך כסף, ושלא ינסו להתחמק
תשמור את הקבלות ואת החיובים אני מקווה שאפשר לראות על הרב קו...
רק על הטרטור מגיע להם לחטוף פיצוי לדוגמא בבימ"ש ...
אני יכול להגיש תלונה איפשהו?
נמאס לי לרדוף אחריהם
 

nadavmos

New member
לדעתי הם צודקים, היית צריך להתעקש שהנהג

דברתי עם שירות הלקוחות
הם טוענים שאין שום דבר לעשות
אלה נהלים ממשרד התחבורה
לדעתי הם צודקים, היית צריך להתעקש שהנהג
הראשון יבטל את החיוב השגוי ברגע שקיבלת את הקבלה. לאחר מעשה לא ניתן להוכיח שזו טעות נהג. קרה לי מקרה זהה בדן ביקשתי 44 והנהג "לא שמע", למרות שזה מוזר כי לא הנחתי את הכרטיס עד שהוא תקתק משהו ואמר לי להניח. ביקשתי לבטל, הוא טען שאי אפשר (לא נכון), התעקשתי והוא נתן לי 6.60 במזומן.
 

אדם 08

New member
בקשתי מהנהג בו בזמן

לדעתי הם צודקים, היית צריך להתעקש שהנהג
הראשון יבטל את החיוב השגוי ברגע שקיבלת את הקבלה. לאחר מעשה לא ניתן להוכיח שזו טעות נהג. קרה לי מקרה זהה בדן ביקשתי 44 והנהג "לא שמע", למרות שזה מוזר כי לא הנחתי את הכרטיס עד שהוא תקתק משהו ואמר לי להניח. ביקשתי לבטל, הוא טען שאי אפשר (לא נכון), התעקשתי והוא נתן לי 6.60 במזומן.
בקשתי מהנהג בו בזמן
אמר לי שהוא לא יכול לבטל שום דבר.

הכל דרך שירות לקוחות.
 

benshap2

New member
אז חבל שהנהג לא גבה ממך חצי מיליון שקל...

דברתי עם שירות הלקוחות
הם טוענים שאין שום דבר לעשות
אלה נהלים ממשרד התחבורה
אז חבל שהנהג לא גבה ממך חצי מיליון שקל...
הם מסתתרים מאחורי נהלים של משרד התחבורה שלא מחזיקים מים.
מותר לחברה לגבות עבור הנסיעה לא יותר ממה שאושר על ידי משרד התחבורה. גבו ממך יותר ממה שאושר על ידי משרד התחבורה. לא מדובר ב"טעות" של הנהג שנתגלתה מאוחר שכן ביקשת ממנו באותו רגע שיזכה אותך. הנהג הוא עובד של חברת דן ולכן כל מעשיו הינם על אחריותה כלפיך, והיא "גג" זכאית לשיפוי ממנו...
תפנה למשרד התחבורה ולפניות הציבור.
אם יתנו לך תשובה רישמית בכתב שאין מה לעשות - תתבע ייצוגית.
 

אדם 08

New member
אני הכי עקשן בדברים האלה

אז חבל שהנהג לא גבה ממך חצי מיליון שקל...
הם מסתתרים מאחורי נהלים של משרד התחבורה שלא מחזיקים מים.
מותר לחברה לגבות עבור הנסיעה לא יותר ממה שאושר על ידי משרד התחבורה. גבו ממך יותר ממה שאושר על ידי משרד התחבורה. לא מדובר ב"טעות" של הנהג שנתגלתה מאוחר שכן ביקשת ממנו באותו רגע שיזכה אותך. הנהג הוא עובד של חברת דן ולכן כל מעשיו הינם על אחריותה כלפיך, והיא "גג" זכאית לשיפוי ממנו...
תפנה למשרד התחבורה ולפניות הציבור.
אם יתנו לך תשובה רישמית בכתב שאין מה לעשות - תתבע ייצוגית.
אני הכי עקשן בדברים האלה
פניתי למשרד התחבורה כמו שהצעת


לצערי, אני לא עו"ד ולא מכיר עו"ד.
מישהו בפורום מכיר עו"ד שיהיה מוכן לעזור בתביעה ייצוגית בלי שאשלם אלפי שקלים, אלא רק כחלק מהפיצוי אם נזכה?
 
לפנות לתקשורת ברדיו

אני הכי עקשן בדברים האלה
פניתי למשרד התחבורה כמו שהצעת


לצערי, אני לא עו"ד ולא מכיר עו"ד.
מישהו בפורום מכיר עו"ד שיהיה מוכן לעזור בתביעה ייצוגית בלי שאשלם אלפי שקלים, אלא רק כחלק מהפיצוי אם נזכה?
לפנות לתקשורת ברדיו
גבי גזית או קרן נויבך יכולים להיות מתאימים להקפיץ את העניין הזה למודעות, העניין הזה של התנערות מוחלטת מטיפול ברב קו אנונימי מעידה על קיפוח בלתי סביר כלפי המשתמש, חד משמעית.
אין בעיה, לא רוצים לתת ביטוח במקרה של אובדן, לגיטימי וסביר, אבל כשקורית תקלה ברורה של חיוב כפול לצרכן שמחזיק בכרטיס ויש לו הוכחות בקבלות זה חד משמעית דורש טיפול, ואם ככה מתייחסים זה אטימות מדרגה ראשונה.
זכותו של אדם לבחור בכרטיס חכם אנונימי, הוא מוותר על זכאות להנחות והכל עקב כך שאינו מזדהה, מוותר על ביטוח אובדן, אבל במקרה של תקלה ספציפית בכרטיס עם הוכחה זה פשוט חוצפה ומחדל לא להתייחס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה