חידת מקום קלה

ihtiyar

New member
הכנסיה הפרנציסקנית ליד המיגדלור

בעכו. יאללה, תביא תמונות יפפפווווותתתתתתתתת
 
וואו, איזה מהירות

אני חושב שראית את התמונה עוד לפני ששיגרתי אותה. מה זה טלפטיה? ושכחת לציין שזה בעכו, קח בחשבון שלא כולם חולדות ידיעת הארץ. התמונה הזאת מקסימה כשלעצמה אבל אם אתה רוצה עוד לך לעכו אל הדייגים שעל החומה בזמן השקיעה. ואגב, דחילק תענה לי על השאלה ששאלתי בקשר לחידה שלך.
 

ihtiyar

New member
צילום יפה!! הוא של מגדל הפעמונים

במקום מגוריו של הכומר היווני-אורתודוקסי, צמוד לכנסיית גיארגיוס הקדוש (סנט-ג'ורג') בעכו העתיקה.
 

ihtiyar

New member
תנסה בימי א'. זה הסכוי הכמעט יחיד.

כך היא נראית מבפנים
 

סאקרה

New member
קשישא,לאחרונה פתוח יותר.

יצא לי לעבור במקרה 3 פעמים בחודש האחרון ובכולם היה פתוח. יש שם כומר חביב שהזמין אותי לשחיה ונשמע משועמם קשות..
 

סאקרה

New member
קוצו של יוד...

לשחיה?
לשיחה!!!!
 

ihtiyar

New member
בתקופה הצלבנית היתה כאן כנסיית

אנדריאס - כנסיה גדולה בסגנון הגותי המוקדם, אבל היא נהרסה בתקופתו של דאהר אל-עמר. הכנסיה הפרנציסקנית היא מהתקופה העותמנית, על יסודות צלבניים.
 

ihtiyar

New member
נצל"ש - עכו:

בשנה האחרונה הוחלט "לקלף" מבנים רבים בעכו משכבות הטיח המרובות שהצטברו עליהם במשך מאות בשנים, ולחשוף את הבניה המקורית עד לאבני הכורכר. כך כבר נעשה בכנסיה היוונית-קתולית (סנט אנדריאס); ממש בימים אלה עובדים על הכנסיה המרונית. כך נעשה למס' בתים לאורך החוף במערב העיר העתיקה (בסביבות "הבית הבהאי"). לפני שנה חילצו את העמודים הנהדרים בכניסה ל"מסגד הלבן" מהטיח העבה שהיה עליהם (בתמונה) ועוד ועוד...
 

batam1

New member
איזה יופי

אז המסגד הלבן לגמרי לא לבן? כמו "משמר הלילה"
 

ihtiyar

New member
המסגד הלבן הוא עתיק. החזית והעמודים

הם מתקופתו של דאהר אל-עמר (המאה ה-18)
 

laserjet

New member
למעשה המסגד הלבן, למרות שעתיק,

הוא קצת יותר מאוחר נדמה לי - ממה שאמרת. אחרי דאהר אל-עמר, שליט הגליל (שבירתו היתה עכו) היה ג'זאר פאשה. המדובר בבחור ממוצא בוסני דווקא, שהיה ידוע באגרסיביות שלו. הנ"ל תרם רבות לביצור העיר עכו כמו גם קודמו - דאהר אל-עמר, ואכן המטיילים כיום בעכו יכולים להבחין בשני סוגי חומה - אחת פרי ידיו של דאהר אלעמר, והשניה פרי ידיו של ג'זאר פאשה. כינויו של השליט - אלג'זאר - שבעברית פירושו "קצב", ניתן לאיש שכן היה ידוע בידו הקשה והבלתי מתפשרת, ורבים החשיבו את דרכי ענישותיו (הוצאות להורג רבות) כקיצוניות. המסגד הלבן אם-כן, נבנה בימים של השליט שבא אחרי אותו ג'זאר פאשה. השליט אחריו, היה מרוכך יותר, ואנשים האמינו שהגיעו עתה זמנים יותר מפויסים וטובים. ועל כך בזמנו נבנה המסגד הלבן - אלמסג'ד אלאביָד, שכן לבן סימל שלווה ופייסנות, בימים הרגועים יותר שלאחר ג'זאר פאשה.
 
למעלה