חידת מקום עולמית - היכן צולם?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אולי סיציליה.

איטליה דרום ?
אולי סיציליה.
 

טשאפק 2

New member
אכן סיציליה, כל הכבוד לשניכם

אולי סיציליה.
אכן סיציליה, כל הכבוד לשניכם
תחנת רנדצו (Randazzo), על המסילה הסובבת את הר אטנה (Ferrovia Circumetnea) במזרח סיציליה, במסלול שמהווה חצי עיגול, מריפוסטו לקטניה שעל חוף הים. המרחק בין המוצא ליעד הוא כ-25 ק"מ בקו אווירי, אך אורך המסלול כ-110 ק"מ.

המסילה הוקמה בסוף המאה ה-19 ונראית בהתאם.

את 110 הק"מ של המסילה גומעת הרכבת בשלוש וחצי שעות, אטרקציה תיירותית חביבה בחלק מהקטעים באמצע, אבל כאמצעי תחבורה של ממש, עבר זמנו.
 

easylivin

New member
למה, אחל'ה מהירות, כמו בין יבנה לאשדוד


אכן סיציליה, כל הכבוד לשניכם
תחנת רנדצו (Randazzo), על המסילה הסובבת את הר אטנה (Ferrovia Circumetnea) במזרח סיציליה, במסלול שמהווה חצי עיגול, מריפוסטו לקטניה שעל חוף הים. המרחק בין המוצא ליעד הוא כ-25 ק"מ בקו אווירי, אך אורך המסלול כ-110 ק"מ.

המסילה הוקמה בסוף המאה ה-19 ונראית בהתאם.

את 110 הק"מ של המסילה גומעת הרכבת בשלוש וחצי שעות, אטרקציה תיירותית חביבה בחלק מהקטעים באמצע, אבל כאמצעי תחבורה של ממש, עבר זמנו.
למה, אחל'ה מהירות, כמו בין יבנה לאשדוד
 

Ccyclist

Member
מבלי לדעת: כמה נקודות:

חידת מקום עולמית - היכן צולם?
מבלי לדעת: כמה נקודות:

- גובה הרציפים מאד נמוך, כמו באיטליה (אך אין חישמול עילי כמקובל שם)

- צלחת הלווין שעל הבניין קטנה יחסית, כך שיש למדינה הזו לווין ייעודי (לא מדובר בארצות ערב או ארצות לא מפותחות בדרום אמריקה), וכן הזווית שלה מעידה שלא מדובר בארץ טרופית.

- האדריכלות נראית אירופאית יחסית, הרכב החונה בתחנה חדש, ויש כסף למצלמת ביטחון במעגל סגור.

- הגגות אינם בסגנון האיברי (סגנון הרעפים האיברי שונה - הם יוצרים גלים בחצי עיגול וכמו כן - יש להם טריק של תעלה הפוכה בקצה החיצוני של התיקרה שמתחת לגג שמייתרת את הצורך במרזבים, כך שזה יכול לפסול גם אזורים בדרום אמריקה.

הניחוש שלי הוא שמדובר במקום כלשהו בדרום אירופה שלא ביקרתי בו עדיין.

לא מדובר בהטעייה כמו ההטעייה השוויצרית-איטלקית שלי כי בשוויץ יש חישמול עילי.
 

טשאפק 2

New member
סחתיין על ההשקעה

מבלי לדעת: כמה נקודות:

- גובה הרציפים מאד נמוך, כמו באיטליה (אך אין חישמול עילי כמקובל שם)

- צלחת הלווין שעל הבניין קטנה יחסית, כך שיש למדינה הזו לווין ייעודי (לא מדובר בארצות ערב או ארצות לא מפותחות בדרום אמריקה), וכן הזווית שלה מעידה שלא מדובר בארץ טרופית.

- האדריכלות נראית אירופאית יחסית, הרכב החונה בתחנה חדש, ויש כסף למצלמת ביטחון במעגל סגור.

- הגגות אינם בסגנון האיברי (סגנון הרעפים האיברי שונה - הם יוצרים גלים בחצי עיגול וכמו כן - יש להם טריק של תעלה הפוכה בקצה החיצוני של התיקרה שמתחת לגג שמייתרת את הצורך במרזבים, כך שזה יכול לפסול גם אזורים בדרום אמריקה.

הניחוש שלי הוא שמדובר במקום כלשהו בדרום אירופה שלא ביקרתי בו עדיין.

לא מדובר בהטעייה כמו ההטעייה השוויצרית-איטלקית שלי כי בשוויץ יש חישמול עילי.
סחתיין על ההשקעה
אכן רוב המערכת באיטליה מחושמלת, ובכלל זה בסיציליה (המסילה שם עוברת בחלקה ממש סמוך לקו המים, אגב) , אבל התחנה שבתמונה היא על מסילה היסטורית מהסוג הישן, שייתכן שבמדינות אחרות במערב-אירופה היה דינה סגירה או חשמול.
 

Ccyclist

Member
בבריטניה דינה הפיכה למסילת מורשת של חובבים

סחתיין על ההשקעה
אכן רוב המערכת באיטליה מחושמלת, ובכלל זה בסיציליה (המסילה שם עוברת בחלקה ממש סמוך לקו המים, אגב) , אבל התחנה שבתמונה היא על מסילה היסטורית מהסוג הישן, שייתכן שבמדינות אחרות במערב-אירופה היה דינה סגירה או חשמול.
בבריטניה דינה הפיכה למסילת מורשת של חובבים
ובשוויץ המסילות הצרות ששירשרתי הן בבעלות פרטית.

תודה.

העובדה שקו רכבת אינו מתאים לשמש נוסעים כחלק מרשת הרכבות הלאומית אינה אומרת בהכרח שיש לסגור אותו. באשר לחישמול - האם הרכבת שבתמונה מייצגת את סוג הרכבות העיקרי במסילה או שיש שם גם רכבות קיטור וכו' שממש מרחיקות הסבה לאמצעי הנעה מודרניים ? האם הקו הוא פרטי / התנדבותי או שהוא נחשב לחלק מהרשת הלאומית?

לדעתי המודעות לעובדה שיש מצבי ביניים לקווים היסטוריים חשובה מאד מבחינת עתיד הקו הישן לירושלים, והיתכנותם של קווי חובבים אחרים בארץ (רכבת העמק מבית שאן צפונה).
 

טשאפק

New member
את הקו מפעילה חברת FCE

בבריטניה דינה הפיכה למסילת מורשת של חובבים
ובשוויץ המסילות הצרות ששירשרתי הן בבעלות פרטית.

תודה.

העובדה שקו רכבת אינו מתאים לשמש נוסעים כחלק מרשת הרכבות הלאומית אינה אומרת בהכרח שיש לסגור אותו. באשר לחישמול - האם הרכבת שבתמונה מייצגת את סוג הרכבות העיקרי במסילה או שיש שם גם רכבות קיטור וכו' שממש מרחיקות הסבה לאמצעי הנעה מודרניים ? האם הקו הוא פרטי / התנדבותי או שהוא נחשב לחלק מהרשת הלאומית?

לדעתי המודעות לעובדה שיש מצבי ביניים לקווים היסטוריים חשובה מאד מבחינת עתיד הקו הישן לירושלים, והיתכנותם של קווי חובבים אחרים בארץ (רכבת העמק מבית שאן צפונה).
את הקו מפעילה חברת FCE
שמפעילה גם את הרכבת התחתית של העיר קטניה, שנחנכה ב-1999. חלק ממסילת הרכבת התחתית היה בעבר מסילת הרכבת סובבת האטנה. יש כוונות לחשמל והכפיל חלק נוסף מהמסילה הסמוך יותר לקטניה. (למרות האסוסיאציות מן השם בעברית, זו דווקא עיר גדולה יחסית שגרים בה 300,000 איש ו-700,000 איש במטרופולין. לעומתה יתר תחנות הקו הן עיירות קטנות או בינוניות, בין 3000 ל-30 אלף איש).

אני משער שהחברה בבעלות ממשלתית, ושההצדקה להמשך קיומה של המסילה היא פוליטית, אבל אלו רק השערות של אורח לרגע.

לפי התרשמותי הרכבת שבתמונה היא הטיפוס הנפוץ במסילה ואין בה כיום שימוש ברכבות קיטור.
 

טשאפק

New member
תמונה גרועה במיוחד

חידת מקום עולמית - היכן צולם?
תמונה גרועה במיוחד
הממחישה את מצבו העגום של החלון. מה שכן אפשר לפתוח אותו לגמרי, ואף רצוי (אין מזגן) כך שזה לא נורא.

בתמונה מה שנראה כמו תחנה, שבה לא המתינו אלא מספר עזים וכלב. ייתכן שזו תחנה תפעולית, כך או כך איש לבוש במדי חברת הרכבת ירד והשתהה בה זמן מה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה