חידתיים

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
אני חושב שעשו טעות גדולה בתכנון המסילה


הנה מפה של המסילה ואכן כפי הנראה
הגיעו מכביש 40 עד כביד 25 עם המסילה .
אני חושב שעשו טעות גדולה בתכנון המסילה

יכלו לחתוך כבר בשכונת רמות שמאלה לכיוון כביש 25 פלוס תחנה בנחל עשן ,זה היה מקצר את הזמן הנסיעה\פחות דרך

וגם יוצר תחנה חדשה בקרית הספורט של באר שבע ,כדורגל וכדורסל כולל נחל עשן ,חבל מאד מאד.

 

Ofekalef1

New member
השאלה היא מה יש בתוואי שאתה רוצה לשים בו מסילה, מה אתה צריך

אני חושב שעשו טעות גדולה בתכנון המסילה

יכלו לחתוך כבר בשכונת רמות שמאלה לכיוון כביש 25 פלוס תחנה בנחל עשן ,זה היה מקצר את הזמן הנסיעה\פחות דרך

וגם יוצר תחנה חדשה בקרית הספורט של באר שבע ,כדורגל וכדורסל כולל נחל עשן ,חבל מאד מאד.
השאלה היא מה יש בתוואי שאתה רוצה לשים בו מסילה, מה אתה צריך
להרוס, וכו'.
 

yairdl

New member
אין שם כלום יש כל מי שנוסע לאופקים דרך הנכניסה הצפונית

השאלה היא מה יש בתוואי שאתה רוצה לשים בו מסילה, מה אתה צריך
להרוס, וכו'.
אין שם כלום יש כל מי שנוסע לאופקים דרך הנכניסה הצפונית
של ב"ש יכול לראות שטח ריק ,יש גוגל סטריט תראו בעצמכם

https://www.google.co.il/maps/@31.2...m4!1e1!3m2!1sJkXI4RPnszOcbhyNbls1Vw!2e0?hl=iw
 

Ofekalef1

New member
מהי החומרה של פגיעת הרקטה?

עוד מהדרום: מה חדש בקו אשקלון-ב"ש?
מנהלי פרויקטים ברחבי הארץ, שעמם שוחחתי באחרונה, מדווחים (חלקם בתסכול) על עצירה/עיכובים בעבודות ומחסור בפועלים. תקופה לא קלה עוברת עליהם וסיבות לכך לא חסרות. הנה תמונה של קטע מסילה חדש, סמוך לאופקים, שנפגע מרקטה של החמאס.
לתמונת ההרס של החמאס אני מצרף תמונות של עשייה והתחדשות מהקו הדרומי.
מהי החומרה של פגיעת הרקטה?
אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה - אם הכל היה הולך על פי הלו"ז המקורי, הייתה במקרה הטוב רכבת שנתקעת על המסילה זמן רב בשל הפגיעה הזו...
 
במצב הקיים - לא מהותי

מהי החומרה של פגיעת הרקטה?
אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה - אם הכל היה הולך על פי הלו"ז המקורי, הייתה במקרה הטוב רכבת שנתקעת על המסילה זמן רב בשל הפגיעה הזו...
במצב הקיים - לא מהותי
ראיתי פעם תכנית בערוץ דיסקברי שבה הראו שרוב הסיכויים הם שרכבת לא נשמטת כתוצאה מפער כזה במסילה. צריך פער בן מטרים רבים כדי לגרום להישמטות רכבת מהמסילה.
 
סליחה אבל תשובתך שגויה בצורה נוראה:

במצב הקיים - לא מהותי
ראיתי פעם תכנית בערוץ דיסקברי שבה הראו שרוב הסיכויים הם שרכבת לא נשמטת כתוצאה מפער כזה במסילה. צריך פער בן מטרים רבים כדי לגרום להישמטות רכבת מהמסילה.
סליחה אבל תשובתך שגויה בצורה נוראה:
הכל תלוי בהרבה מאוד גורמים, במיוחד בצורת הפגיעה באדנים. מספיק שיהיה הבדל גובה של סנטימטר בודד במרחק של עשרה ס"מ מפס לפס כדי לגרום לשימוט נוראי. אם הקרקע מתחת לפסים לא יציבה - צפה לשימוט מיידי. אתה מדבר על מטרים רבים? ככל הנראה לא הבנת את מה שנאמר בדיסקברי. במקרה דנן מדובר בפגיעה רב מערכתית: גם במסילה, גם באדנים וגם בקרקע. שום רכבת לא תצליח לעבור שם בשלום. ובשום מהירות. ככל שהיא תיסע מהר יותר - כך יהיה הנזק רב יותר. אני ראיתי מאות שימוטים בחיי, ומספיק פער של מילימטרים בודדים בחיבור בין שני פסים, כדי לגרום לקפיצה של הגלגלים החוצה. הכל גם תלוי בזוית החיבור, במצב המסילה, ואפילו בטמפרטורה כאשר המסילה פגועה במילא. תעדתי הרבה שימוטים בקו ירושלים בשנים 1995-1998. שימוטים נגרמו גם כתוצאה מבורג בודד שיצא ממקומו או מאדני עץ שנרקבו ולא הוחלפו או מסדק באדני בטון. אז אתה מדבר פה על פגיעת מרגמה במסילה ! בקו הישן לירושלים נשמט למשל קטר מס' 116 כמה פעמים ללא סיבה נראית לעין. החוגונים שלו היו במצב מצויין ואחרי חריטת גלגלים שנערכה בסדנאות אפרים בקישון בנובמבר 1995. אני מניח שלא הבנת נכון את מה שהודגם בדיסקברי או שאולי ערכו שם ניסוי בתנאי מעבדה כאשר רק המסילה חתוכה אבל כל השאר בסדר. גם במצב ענינים כזה ובהשוואה לתמונה מהדרום, שום רכבת לא היתה עוברת את הקטע בשלום ובשום תנאי או מהירות.
 
הייתי מצפה שתכיר את הסרט הזה

סליחה אבל תשובתך שגויה בצורה נוראה:
הכל תלוי בהרבה מאוד גורמים, במיוחד בצורת הפגיעה באדנים. מספיק שיהיה הבדל גובה של סנטימטר בודד במרחק של עשרה ס"מ מפס לפס כדי לגרום לשימוט נוראי. אם הקרקע מתחת לפסים לא יציבה - צפה לשימוט מיידי. אתה מדבר על מטרים רבים? ככל הנראה לא הבנת את מה שנאמר בדיסקברי. במקרה דנן מדובר בפגיעה רב מערכתית: גם במסילה, גם באדנים וגם בקרקע. שום רכבת לא תצליח לעבור שם בשלום. ובשום מהירות. ככל שהיא תיסע מהר יותר - כך יהיה הנזק רב יותר. אני ראיתי מאות שימוטים בחיי, ומספיק פער של מילימטרים בודדים בחיבור בין שני פסים, כדי לגרום לקפיצה של הגלגלים החוצה. הכל גם תלוי בזוית החיבור, במצב המסילה, ואפילו בטמפרטורה כאשר המסילה פגועה במילא. תעדתי הרבה שימוטים בקו ירושלים בשנים 1995-1998. שימוטים נגרמו גם כתוצאה מבורג בודד שיצא ממקומו או מאדני עץ שנרקבו ולא הוחלפו או מסדק באדני בטון. אז אתה מדבר פה על פגיעת מרגמה במסילה ! בקו הישן לירושלים נשמט למשל קטר מס' 116 כמה פעמים ללא סיבה נראית לעין. החוגונים שלו היו במצב מצויין ואחרי חריטת גלגלים שנערכה בסדנאות אפרים בקישון בנובמבר 1995. אני מניח שלא הבנת נכון את מה שהודגם בדיסקברי או שאולי ערכו שם ניסוי בתנאי מעבדה כאשר רק המסילה חתוכה אבל כל השאר בסדר. גם במצב ענינים כזה ובהשוואה לתמונה מהדרום, שום רכבת לא היתה עוברת את הקטע בשלום ובשום תנאי או מהירות.
הייתי מצפה שתכיר את הסרט הזה
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw[/URL]

בוודאי שלא הצעתי שאיזושהי רכבת תנסה לחצות את הפער ביודעין. וגם הערכת עבודה של חצי יום עד יום של החלפת חוליה במסילה שנמצאת בבנייה, ועדיין לא נמצאת בשימוש סדיר, הוא (כנראה) לא ממש קטסטרופלי.

 

easylivin

New member
גם אני מיד חשבתי על הסרט הזה.

הייתי מצפה שתכיר את הסרט הזה
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw[/URL]

בוודאי שלא הצעתי שאיזושהי רכבת תנסה לחצות את הפער ביודעין. וגם הערכת עבודה של חצי יום עד יום של החלפת חוליה במסילה שנמצאת בבנייה, ועדיין לא נמצאת בשימוש סדיר, הוא (כנראה) לא ממש קטסטרופלי.
גם אני מיד חשבתי על הסרט הזה.
זה נכון שזה לא כל-כך קל לגרום לנזק משמעותי למסילה, כזה שיגרום לשימוט רכבת, על ידי טיל לא מונחה, להבדיל ממטען רב-עוצמה למשל. אבל, כמובן שגם לפני פתיחת הקו לתנועה סדירה, המסילה תיחסם לכל תנועה באשר היא אחרי פגיעה כזאת.

אחרי שהקו ייפתח, כל פגיעה תתגלה מיד במרכז הבקרה (כל הפסים מחוברים חשמלית, במקרה של נתק המקטע אמור להיחסם אוטומטית). נכון להיום הבעיה היא שאין שום חיבור למרכז הבקרה; מצד שני, התנועה היחידה היא של רכבות עבודה, וגם מהירות הנסיעה האטית קרוב לוודאי הייתה מאפשרת גילוי ועצירה בזמן. הנזק שבתמונה ייתכן שלא היה גורם לשימוט רכבת משא/עבודה, אבל ייתכן גם שכן. זאת רולטה שאף אחד לא ירצה לשחק בה אפילו על מסילה בבנייה.
 

Ofekalef1

New member
גם היום המסילות מחוברות חשמלית?

גם אני מיד חשבתי על הסרט הזה.
זה נכון שזה לא כל-כך קל לגרום לנזק משמעותי למסילה, כזה שיגרום לשימוט רכבת, על ידי טיל לא מונחה, להבדיל ממטען רב-עוצמה למשל. אבל, כמובן שגם לפני פתיחת הקו לתנועה סדירה, המסילה תיחסם לכל תנועה באשר היא אחרי פגיעה כזאת.

אחרי שהקו ייפתח, כל פגיעה תתגלה מיד במרכז הבקרה (כל הפסים מחוברים חשמלית, במקרה של נתק המקטע אמור להיחסם אוטומטית). נכון להיום הבעיה היא שאין שום חיבור למרכז הבקרה; מצד שני, התנועה היחידה היא של רכבות עבודה, וגם מהירות הנסיעה האטית קרוב לוודאי הייתה מאפשרת גילוי ועצירה בזמן. הנזק שבתמונה ייתכן שלא היה גורם לשימוט רכבת משא/עבודה, אבל ייתכן גם שכן. זאת רולטה שאף אחד לא ירצה לשחק בה אפילו על מסילה בבנייה.
גם היום המסילות מחוברות חשמלית?
אם כן, אז למה נדרשות יותר מעשר דקות המתנה לאישור המשך נסיעה לאחר אזעקה?
 

easylivin

New member
הניסוח שלי לא היה מדוייק. לא *כל* פגיעה בהכרח תתגלה

גם היום המסילות מחוברות חשמלית?
אם כן, אז למה נדרשות יותר מעשר דקות המתנה לאישור המשך נסיעה לאחר אזעקה?
הניסוח שלי לא היה מדוייק. לא *כל* פגיעה בהכרח תתגלה
אבל פגיעה מהסוג המתואר כן. אני מניח שאיש לא היה מעז, כולל אותי ואותך, במקומם של עובדי הרכבת להמר בחיי נוסעים במקרה של פגיעה מינורית יחסית שלא בהכרח תגרום לניתוק המגע.

אני לא יודע להעריך האם המתנה של X או Y דקות אחרי כל אזעקה היא תמיד מוצדקת; אבל כן, Better safe than sorry.
 

Ofekalef1

New member
תודה על ההסבר

הניסוח שלי לא היה מדוייק. לא *כל* פגיעה בהכרח תתגלה
אבל פגיעה מהסוג המתואר כן. אני מניח שאיש לא היה מעז, כולל אותי ואותך, במקומם של עובדי הרכבת להמר בחיי נוסעים במקרה של פגיעה מינורית יחסית שלא בהכרח תגרום לניתוק המגע.

אני לא יודע להעריך האם המתנה של X או Y דקות אחרי כל אזעקה היא תמיד מוצדקת; אבל כן, Better safe than sorry.
תודה על ההסבר
 

Ofekalef1

New member
אכא"כ

הניסוח שלי לא היה מדוייק. לא *כל* פגיעה בהכרח תתגלה
אבל פגיעה מהסוג המתואר כן. אני מניח שאיש לא היה מעז, כולל אותי ואותך, במקומם של עובדי הרכבת להמר בחיי נוסעים במקרה של פגיעה מינורית יחסית שלא בהכרח תגרום לניתוק המגע.

אני לא יודע להעריך האם המתנה של X או Y דקות אחרי כל אזעקה היא תמיד מוצדקת; אבל כן, Better safe than sorry.
אכא"כ
איך מבוצעת הבדיקה לאחר אזעקה (אם מישהו יודע)?
 
הסרט עוסק בניסויי מעבדה בתנאים מבוקרים כאשר

הייתי מצפה שתכיר את הסרט הזה
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw[/URL]

בוודאי שלא הצעתי שאיזושהי רכבת תנסה לחצות את הפער ביודעין. וגם הערכת עבודה של חצי יום עד יום של החלפת חוליה במסילה שנמצאת בבנייה, ועדיין לא נמצאת בשימוש סדיר, הוא (כנראה) לא ממש קטסטרופלי.
הסרט עוסק בניסויי מעבדה בתנאים מבוקרים כאשר
אין נזק למצע החצץ מתחת למסילה. גם אדן העץ ישוב במקומו. בדיוק כמו שאמרתי מקודם כאשר ראיתי את צילום המסילה השבורה מדרום הארץ שבה נפגע החצץ, נפגעו אדנים מבטון ונשברה המסילה. בשילוב של זה - שום רכבת לא היתה מצליחה לעבור שם מבלי להישמט. ואני ראיתי פערים קטנים בהרבה במסילת ירושלים הישנה שגרמו לשימוט מיידי. לא ממש חוכמה גדולה להסריט סרט כזה בתנאי מעבדה כאשר רק המסילה חתוכה אבל כל השאר במקום. בדקת מה היתה הטמפרטורה שם? בחום ובקור מתכווצת או מתרחבת המסילה והפערים גדלים. זו בדיוק הסיבה שלא מרתכים את המסילה לכל אורכה אלא אחת לכמה מאות מטרים היא מחוברת עם ברגים כמו בעבר.
 
חומרה רבה ! דרושה החלפה מיידית של חולייה שלמה

מהי החומרה של פגיעת הרקטה?
אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה - אם הכל היה הולך על פי הלו"ז המקורי, הייתה במקרה הטוב רכבת שנתקעת על המסילה זמן רב בשל הפגיעה הזו...
חומרה רבה ! דרושה החלפה מיידית של חולייה שלמה
כדי להעביר שם רכבות. שום רכבת לא יכולה לעבור שם עם נזק כזה. החלפה של חוליה, הידוק המצע, סירגול המסילה ובדיקות אורכים במקרה הזה בין חצי יום ליום עבודה שלם.
 

משה343

New member
ואני חשבתי שהתכוונת לקולקצייה חדשה של נעלי עבודה


עוד מהדרום: מה חדש בקו אשקלון-ב"ש?
מנהלי פרויקטים ברחבי הארץ, שעמם שוחחתי באחרונה, מדווחים (חלקם בתסכול) על עצירה/עיכובים בעבודות ומחסור בפועלים. תקופה לא קלה עוברת עליהם וסיבות לכך לא חסרות. הנה תמונה של קטע מסילה חדש, סמוך לאופקים, שנפגע מרקטה של החמאס.
לתמונת ההרס של החמאס אני מצרף תמונות של עשייה והתחדשות מהקו הדרומי.
ואני חשבתי שהתכוונת לקולקצייה חדשה של נעלי עבודה

ראה תמונה ראושנה מלמעלה

וכמובן תודה על השרשור !
 

בועז ל

New member
תחנת נתיבות

חידתיים
היכן לדעתכם צולמו התמונות המצורפות (שני מקומות שונים), וחשוב מכך: מה הן מתארות?
תחנת נתיבות
למרות התקופה והאירועים הקשים שאנו עוברים באחרונה, יש גם מראות מעודדים להראות. הנה, למשל, תחנת נתיבות הצומחת. ויש גם התקדמות נוספת בקו הדרומי: כ-20 ק"מ (2X10) של מסילה הונחו עד כה ורובם המכריע הובא כבר למצב סופי. הושלמה הנחת הקורות על כל גשרי הפרויקט וכעת מתבצעות עבודות אחרונות על מעקות ומיסעות של הגשרים. בתחנת אופקים הושגה התקדמות מסוימת בהקמת רציפי התחנה. עד כאן מהדרום. תודתי הגדולה נתונה להנהלת הפרויקט ו"רכבת ישראל" על התמונות.





 
תודה רבה, בעז. מחמם את הלב בימים לא פשוטים. שבוע טוב לכולם.

תחנת נתיבות
למרות התקופה והאירועים הקשים שאנו עוברים באחרונה, יש גם מראות מעודדים להראות. הנה, למשל, תחנת נתיבות הצומחת. ויש גם התקדמות נוספת בקו הדרומי: כ-20 ק"מ (2X10) של מסילה הונחו עד כה ורובם המכריע הובא כבר למצב סופי. הושלמה הנחת הקורות על כל גשרי הפרויקט וכעת מתבצעות עבודות אחרונות על מעקות ומיסעות של הגשרים. בתחנת אופקים הושגה התקדמות מסוימת בהקמת רציפי התחנה. עד כאן מהדרום. תודתי הגדולה נתונה להנהלת הפרויקט ו"רכבת ישראל" על התמונות.
תודה רבה, בעז. מחמם את הלב בימים לא פשוטים. שבוע טוב לכולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה