חידוש דרכון בניו יורק

efafa

New member
חידוש דרכון בניו יורק

שלום!
נוסעת לביקור בארץ בנובמבר, ראיתי פתאום שהדרכון (ישראלי) יפוג תוך כדי השהייה בארץ.
מישהו עשה את התהליך כאן ויודע במה זה כרוך וכמה זמן זה לוקח?
תודה רבה לעונים
 

efafa

New member
יש לי שאלות יותר מחודדות עכשיו:)

אומרים שצריך בנוסף למסמך להביא את הדרכון הקודם ותעודת זהות - אז רישיון ישראלי בתוקף זה סבבה? או שבכלל הגרין קארד שלי זה סבבה?

שאלה נוספת - בטופס יש למלא תאריך רישום כעולה (מדובר על תאריך שבו נרשמתי כתושבת קבועה? (כשקיבלתי גרין קארד כאילו?) או משהו אחר?

שלה נוספת נוספת - כמה זמן זה לוקח הדברים האלה?

ושאלה אחרונה חביבה - באיזה מקרה עושים הארכה לדרכון ובאיזה מקרה מחדשים?

תודההההההההההההההההה
 

Nobilis

New member
תשובות

א) רישיון נהיגה אינו תעודת זהות. גם גרין קארד אינו תעודת זהות. אבל לפחות לפני אי אלו שנים קיבלו אותם כתחליף לתעודת זהות.
&nbsp
ב) אם לא נרשמת כעולה (כלומר - לא עלית לישראל מעולם) את יכולה להשאיר את השדה ריק.
&nbsp
ג) בעבר (כאמור - לפני אי אלו שנים) זה לקח ימים אחדים. לא יודע כמה זה לוקח עכשיו.
&nbsp
ד) כבר לא מאריכים דרכונים. אפשר רק להוציא חדש.
&nbsp
אגב - שימי לב שאת יכולה להיכנס לישראל גם עם דרכון פג תוקף, ואז לחדש דרכון במשרד הפנים בארץ (אם יש לך מספיק זמן במהלך הביקור, כמובן).
 

ilanvag

New member
לא לגמרי ברור על מה את שואלת... אבל בכל זאת:

אם מדובר על חידוש דרכון בארה"ב, אז בוודאות לא צריך שום תעודת זהות ישראלית, וזאת מהטעם הפשוט שאין לה שום תוקף חוקי מחוץ לישראל, ולא מצפים שהיא בכלל תהיה עלייך (שלי בארץ, אצל ההורים). לגבי מה שאת צריכה להביא איתך - קראי באתר של הקונסוליה הסמוכה אלייך.
&nbsp
אם את יכולה להגיע *פיזית* לקונסוליה, לצורך חידוש דרכון - החידוש נעשה במקום. בבוסטון זה לקח לי כחצי שעה, אפילו פחות, וגם במקומות אחרים אנשים מדווחים על שירות מאוד מהיר ויעיל של הקונסוליות הישראליות.
&nbsp
לעומת זאת, אם את צריכה לשלוח את הדרכון בדואר לקונסוליה, בשביל חידוש, אז זה ייקח כמה שבועות. בכל מקרה, יש לך המון זמן עד לנובמבר - אפשר לחדש דרכון כמה פעמים עד אז.
&nbsp
&nbsp
לגבי תאריך רישום כעולה, ושאר דברים - שימי לב שמדובר באותו טופס בו משתמשים הן בישראל והן בארה"ב. השאלה הזו מתייחסת אך ורק לאנשים שעלו ממדינות אחרות לישראל (כגון עליית רוסיה הגדולה, או עולים ממדינות אחרות); אם נולדת בארץ, אז זה לא רלבנטי לגבייך; ובשום מקרה, זה לא קשור לגרין קארד שלך.
&nbsp
לגבי התהליך בארץ - מה צריך להביא וכדומה, אין לי מושג. כבר למעלה מעשור שלא ביצעתי שום תהליך שכזה בארץ.
&nbsp
המלצה חמה: תחדשי את הדרכון בארה"ב, ולא בארץ, וזאת משתי סיבות עיקריות:
1. לא לטוס עם דרכון שעומד לפוג בתוך כמה ימים; לא זוכר את הכללים המדויקים, אבל זה יכול להיות פתח לצרות; אבל, עוד הרבה יותר חשוב -
2. בישראל מנפיקים היום אך ורק דרכונים ביומטריים, כלומר ייקחו לך נתונים ביומטריים שיישמרו במאגר ממשלתי בארץ. אם את סומכת על מאגרים ממשלתיים בישראל, אז שיהיה לך "בסבבה", כמו שאת כותבת. אני לא סומך עליהם במילימטר, כל דבר בישראל דולף, ודי מהר. לעומת זאת, כאשר את מנפיקה דרכון בקונסוליה ישראלית בארה"ב, את מקבלת דרכון בפורמט הישן, כלומר לא ביומטרי. החיסרון היחיד הוא שזה יהיה דרכון ל-5 שנים בלבד, ולא ל-10 שנים. מבחינתי, החיסרון הזה הוא בטל בשישים, לעומת היתרון של לא לתת פרטים ביומטריים לממשלת ישראל.
 
למעלה