חידה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
חידה

חידה
התמונה המצורפת קשורה בסוגיה הנדסית שנדונה בימים אלה ביחס לאחד הפרויקטים העתידיים בארץ. היכן לדעתכם צולמה התמונה ומהי הסוגיה ההנדסית הקשורה בה?

 

easyJet

New member
יציאת חירום

חידה
התמונה המצורפת קשורה בסוגיה הנדסית שנדונה בימים אלה ביחס לאחד הפרויקטים העתידיים בארץ. היכן לדעתכם צולמה התמונה ומהי הסוגיה ההנדסית הקשורה בה?
יציאת חירום
של תחנת רכבת כלשהי,

אירופה ?


קשור לתחנת בניני האומה בירושלים / בימה בתל אביב
 

בועז ל

New member
כתבת כמה דברים נכונים, אך כלליים מדי.

יציאת חירום
של תחנת רכבת כלשהי,

אירופה ?


קשור לתחנת בניני האומה בירושלים / בימה בתל אביב
כתבת כמה דברים נכונים, אך כלליים מדי.
ועוד הבהרה: בפרויקט עתידי אין כוונתי לפרויקט שנמצא בביצוע ומועד פתיחתו אי-שם בעתיד, אלא לפרויקט שבינתיים נמצא "על הנייר" בלבד.
 

amit1270

New member
נראה כמו איטליה

חידה
התמונה המצורפת קשורה בסוגיה הנדסית שנדונה בימים אלה ביחס לאחד הפרויקטים העתידיים בארץ. היכן לדעתכם צולמה התמונה ומהי הסוגיה ההנדסית הקשורה בה?
נראה כמו איטליה
ניחוש פרוע: צינור תת-קרקעי להטיית מי שטפונות, בדומה למתוכנן באיילון במסגרת פרויקט המסילה הרביעית.
 

Rubim88

New member
יותר מדי פרוע

נראה כמו איטליה
ניחוש פרוע: צינור תת-קרקעי להטיית מי שטפונות, בדומה למתוכנן באיילון במסגרת פרויקט המסילה הרביעית.
יותר מדי פרוע
זה אכן במדינה דרום אירופאית, אך מערבית יותר - תחנת אטוצ'ה במדריד. האובייקט, יציאת חירום ממנהרת הAVE(רשת הרכבות המהירות בספרד) החדשה שתקשר בין תחנה זו לתחנת צ'מרטין, שניהן תחנות AVE אך כיום אינן מקושרת בניהן בניגוד לרכבות הפרבריות. הפרוייקט הקשור וה"מקביל", המשך המסילה מתחנת האומה.
 

בועז ל

New member
המיקום מדויק, הסוגיה ההנדסית שמצריכה דיונים עדיין חסרה.

יותר מדי פרוע
זה אכן במדינה דרום אירופאית, אך מערבית יותר - תחנת אטוצ'ה במדריד. האובייקט, יציאת חירום ממנהרת הAVE(רשת הרכבות המהירות בספרד) החדשה שתקשר בין תחנה זו לתחנת צ'מרטין, שניהן תחנות AVE אך כיום אינן מקושרת בניהן בניגוד לרכבות הפרבריות. הפרוייקט הקשור וה"מקביל", המשך המסילה מתחנת האומה.
המיקום מדויק, הסוגיה ההנדסית שמצריכה דיונים עדיין חסרה.

 

אלעד4501

New member
ניחוש: יציאת חירום ממנהרת הרכבת לאילת

חידה
התמונה המצורפת קשורה בסוגיה הנדסית שנדונה בימים אלה ביחס לאחד הפרויקטים העתידיים בארץ. היכן לדעתכם צולמה התמונה ומהי הסוגיה ההנדסית הקשורה בה?
ניחוש: יציאת חירום ממנהרת הרכבת לאילת
כיוון שהמנהרות המתוכננות אמורות להיות ארוכות מאוד יש צורך במספר ייאות חירום, הבעיה במקרה של הרכבת לאילת שזה אומר שצריך לפרוץ ולסלול כבישים חדשים שיכולים לפגוע בשמורות טבע.
 

בועז ל

New member
הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית

חידה
התמונה המצורפת קשורה בסוגיה הנדסית שנדונה בימים אלה ביחס לאחד הפרויקטים העתידיים בארץ. היכן לדעתכם צולמה התמונה ומהי הסוגיה ההנדסית הקשורה בה?
הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
 

jp3raptor

Member
מעניין מאוד, שמח לשמוע שהרעיון מקודם

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
מעניין מאוד, שמח לשמוע שהרעיון מקודם
לא יכול לראות את התמונה...
&nbsp
תפוז כבר כמה ימים לא עובד בשבילי
 

Paper Gahan

New member
גם אני - לא מצליח לראות תמונות מהפורום באף דפדפן

מעניין מאוד, שמח לשמוע שהרעיון מקודם
לא יכול לראות את התמונה...
&nbsp
תפוז כבר כמה ימים לא עובד בשבילי
גם אני - לא מצליח לראות תמונות מהפורום באף דפדפן
 

בועז ל

New member
לא רק אצלך.

מעניין מאוד, שמח לשמוע שהרעיון מקודם
לא יכול לראות את התמונה...
&nbsp
תפוז כבר כמה ימים לא עובד בשבילי
לא רק אצלך.
התקלה הזו מתעתעת בגולשים כבר די הרבה זמן ופוגעת בפעילות הפורום. אני נמנע מהעלאת תמונות באופן מסודר כל עוד היא נמשכת.
 

Ccyclist

Well-known member
תוכל להודיע כשזה יסתדר? יש לי מספר שירשורי תמונות

לא רק אצלך.
התקלה הזו מתעתעת בגולשים כבר די הרבה זמן ופוגעת בפעילות הפורום. אני נמנע מהעלאת תמונות באופן מסודר כל עוד היא נמשכת.
תוכל להודיע כשזה יסתדר? יש לי מספר שירשורי תמונות
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בועז, כידוע עזב את הניהול ולא יוכל להודיע לך דבר

תוכל להודיע כשזה יסתדר? יש לי מספר שירשורי תמונות
בועז, כידוע עזב את הניהול ולא יוכל להודיע לך דבר
בכל מקרה נראה שכרגע עובד טוב.
 
דומה למדרגות החירום בחניון הבימה

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
דומה למדרגות החירום בחניון הבימה
 

Ccyclist

Well-known member
ברכות. היעד העיקרי הוא בעיר העתיקה.

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
ברכות. היעד העיקרי הוא בעיר העתיקה.
אני מקווה שאם יוחלט על ממילא יהיה תיכנון לחיבור עתידי לתוואי הישן בגן סמאטס / יעל שבמושבה. לאחרונה ראיתי בספרד שיטת C&C יעילה במיוחד לתוואי הישן שבה קודם כל חופרים ויוצקים את עמודי התמך וקירות המנהרה, אחר-כך מגלחים רק את פני הקרקע ויוצקים את התקרה ורק כשהמבנה בעצם מושלם מפנים את הקרקע מתוכו. לקח להם שנתיים וחצי לבנות מנהרה של קילומטר וחצי מתחת לכביש ישן בלב אזור עירוני. בשיטה זו ניתן לנצל את העובדה שקיים תוואי ריק, לעבוד קטע-קטע תוך שיקום פארק המסילה וליצור חיבור למלחה שיהיה פיזור יעיל עבור דרום ודרום מזרח העיר.
&nbsp
גגל San pedro de alcántara tunnel כבר יצא לי לנהוג דרך המנהרה הזו שלא היתה קיימת בתחילת העשור.
 

amit1270

New member
מה הבעיה לעשות "פתחי מילוט" כמו במנהרה 3 למשל?

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
מה הבעיה לעשות "פתחי מילוט" כמו במנהרה 3 למשל?
אני מניח שהמנהרה בין התחנות תהיה כפולה, בדומה למנהרות 1, 2 3 ו-3A. יכול להיות שפספסתי פרט חשוב כלשהו, אבל אני לא מבין את הצורך בפתרון אחר ממה שיש בכל מנהרה כפולה אחרת.
 

Rubim88

New member
זו למעשה שאלת המפתח

מה הבעיה לעשות "פתחי מילוט" כמו במנהרה 3 למשל?
אני מניח שהמנהרה בין התחנות תהיה כפולה, בדומה למנהרות 1, 2 3 ו-3A. יכול להיות שפספסתי פרט חשוב כלשהו, אבל אני לא מבין את הצורך בפתרון אחר ממה שיש בכל מנהרה כפולה אחרת.
זו למעשה שאלת המפתח
האם במקרה הזה עדיפה יותר מנהרה כפולה עם מנהרות מקשרות בין זוג המנהרות כמו מנהרה 3 או מנהרה אחודה עם מספר נקודות יציאה אל פני הקרקע כמו מנהרה 4. סביר להניח שבקטע הקצר הזה רכבות ינועו הרבה יותר לאט מבשאר הקו(וכל שכן לעומת מהירות התכן של המנהרות שם) וכיוצא מזה גם שטח חתך המנהרה יכול להיות מצומצם הרבה יותר. אם נצרף לזה את העובדה שנפח הכרייה הכולל של מנהרה אחודה דו מסילתית קטן יותר מנפח של זוג מנהרות חד מסילתיות באותו אורך ומהירות תכן - אפשר להעריך שמנהרה אחודה היא הפתרון הזול יותר במקרה הזה(זה גם מה שעשו במקרה של מדריד)..
 

בועז ל

New member
אתה בחלט צודק, עמית. הצורך בפתרון מהסוג שהועלה כאן מתייחס

מה הבעיה לעשות "פתחי מילוט" כמו במנהרה 3 למשל?
אני מניח שהמנהרה בין התחנות תהיה כפולה, בדומה למנהרות 1, 2 3 ו-3A. יכול להיות שפספסתי פרט חשוב כלשהו, אבל אני לא מבין את הצורך בפתרון אחר ממה שיש בכל מנהרה כפולה אחרת.
אתה בחלט צודק, עמית. הצורך בפתרון מהסוג שהועלה כאן מתייחס
לחלופת המנהרה האחודה בלבד. על פניו, לחלופה זו קיימים סיכויים טובים יותר - בעיקר בשל מגבלות סטאטוטוריות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוב לראות שהרוח ממשיכה לנשוב

הארכת הקו המהיר לירושלים לתחנת ממילא - הסוגיה ההנדסית
בדיקות משרד התחבורה ור"י העלו כי הארכת הקו לממילא תגרום להגדלה משמעותית של כמות הנוסעים (הנתונים נמצאים בבוידעם איפשהו) בקו ת"א-ירושלים החדש.
גידול זה צפוי לחול באופן משמעותי גם בתחנת האומה. הארכת הקו לתחנת ממילא אינה נחשבת לפרויקט מסובך. נכון, גם תחנת ממילא אמורה להיות תחנה תת"ק, אך עומקה יסתכם ב-25 מ' בלבד לעומת 80 המטרים של הפרינססה הלאומית.באשר לכריית 2.5 הק"מ הנדרשים של מנהרת ההמשך, הרי שטרם גובשה קונספציית הכרייה, אף שגם זו אינה נחשבת לבעייתית במיוחד. מאידך, אחת מאבני הנגף שהועלו הייתה מנהרות המילוט. בעוד שברכס ליפתא קיים מקום ב"שפע" יחסית לתוואי העובר במרכז העיר, עבור מנהרות מילוט, הרי שבמרכז העיר קיימת מצוקת מקום אמיתית. אחד הרעיונות שהועלו בהקשר זה הוא הפתרון שנראה בתמונת החידה. הפתח הנראה בתמונה מוביל אל גרם מדרגות בן מספר קומות אל מנהרת הקו.
טוב לראות שהרוח ממשיכה לנשוב
בכיוון הפרויקט הזה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה