חידה - עקבתי היום אחר רכבת מתחנת

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
ic3 במהירות 155 קמ"ש בהרצליה!

הרכבת שיצאה בשעה 17:30 בערך
מהרצליה לכיוון תחנת האוניברסיטה טסה במהירות של 140 קמ"ש - גם אני לא האמנתי אבל נסעתי צמוד אליה ובמהירות שלה. לשיא מהירות זו הגיעה הרכבת לאחר צומת גלילות - התאוצה לא משהו...
ic3 במהירות 155 קמ"ש בהרצליה!
במדידות שערכתי בתחנת הרצליה, דילגה, לא פעם רכבת אייסי ברציף בסביבות 150 קמ"ש ופעם אף יצא לי 155 קמ"ש, ואני מצפה יום יום שרכבות אלו יפתיעו אותי ב-160 קמ"ש. תפסתי גם את הקרונות הישנים (מטלקה, קרפ וכו') חולפת באותו תחנה במהירות 138 קמ"ש!
 

KatarBoBo

New member
איך

ic3 במהירות 155 קמ"ש בהרצליה!
במדידות שערכתי בתחנת הרצליה, דילגה, לא פעם רכבת אייסי ברציף בסביבות 150 קמ"ש ופעם אף יצא לי 155 קמ"ש, ואני מצפה יום יום שרכבות אלו יפתיעו אותי ב-160 קמ"ש. תפסתי גם את הקרונות הישנים (מטלקה, קרפ וכו') חולפת באותו תחנה במהירות 138 קמ"ש!
איך
בדקתה בדיוק את המהירות של הרכבות?
 

david80

Member
תשובה:

איך
בדקתה בדיוק את המהירות של הרכבות?
תשובה:
באמצעות סטופר: נניח ששלושה מערכי IC3 חלפו במשך 4.1 שניות, אז מחשבים - 58.8 מטר לכל מערך, כפול שלוש וייצא 176.4 מ', נחלק ל-4.1 (שניות) ואז קבלנו את התוצאה - מהירות הרכבת היא 43 מטרים לשנייה (הימור לקמ"ש - מכפילים ב-3.6 וייצא 154.8 קמ"ש)
סעו בזהירות!
 
יופי. זאת בהחלט בדיקה נכונה !

תשובה:
באמצעות סטופר: נניח ששלושה מערכי IC3 חלפו במשך 4.1 שניות, אז מחשבים - 58.8 מטר לכל מערך, כפול שלוש וייצא 176.4 מ', נחלק ל-4.1 (שניות) ואז קבלנו את התוצאה - מהירות הרכבת היא 43 מטרים לשנייה (הימור לקמ"ש - מכפילים ב-3.6 וייצא 154.8 קמ"ש)
סעו בזהירות!
יופי. זאת בהחלט בדיקה נכונה !
זו בדיקה פרימיטיבית אך הכי מדוייקת. כל הכבוד !
 

urielp

New member
מדוע מגבילים את מהירות הנסיעה בציר

יופי. זאת בהחלט בדיקה נכונה !
זו בדיקה פרימיטיבית אך הכי מדוייקת. כל הכבוד !
מדוע מגבילים את מהירות הנסיעה בציר
זה? אין בקטע זה כל מעבר כבישים כך שאין כל טעם לטעמי להגביל את המהירות. אוריאל
 
איכות וגיל המסילה, כשלים בה, תכנית

איזה סיבות בדיוק?
איכות וגיל המסילה, כשלים בה, תכנית
טיפול חודשית במסילה, שיקולים בטחוניים, גשרים ומעבירי מים בקטע, איכות הקרקע, משטר הידרולוגי בקטע, ועוד ועוד... לייטו, אביתR.
 

urielp

New member
זה די נראה לי מוזר שנהג קטר ירצה

איכות וגיל המסילה, כשלים בה, תכנית
טיפול חודשית במסילה, שיקולים בטחוניים, גשרים ומעבירי מים בקטע, איכות הקרקע, משטר הידרולוגי בקטע, ועוד ועוד... לייטו, אביתR.
זה די נראה לי מוזר שנהג קטר ירצה
לנסוע במהירות גבוהה מהמהירות שהוא הדרש לכך - הרי הוא יצטרך לחכות יותר זמן בתחנות על מנת להתאים את עצמו ללוח השמנים. כמו כן עוד יותר מוזר נראה הדבר שמגבילים את מהירות הנסיעה בקטע ישר וחלק כמו זה - במצב שבו חסר ציוד נייד המטרה הינה להגביר את המהירות ככל שניתן ולא ההיפך! אוריאל
 
ת'שמע: נהגים נוסעים מהר מעל המהירות

זה די נראה לי מוזר שנהג קטר ירצה
לנסוע במהירות גבוהה מהמהירות שהוא הדרש לכך - הרי הוא יצטרך לחכות יותר זמן בתחנות על מנת להתאים את עצמו ללוח השמנים. כמו כן עוד יותר מוזר נראה הדבר שמגבילים את מהירות הנסיעה בקטע ישר וחלק כמו זה - במצב שבו חסר ציוד נייד המטרה הינה להגביר את המהירות ככל שניתן ולא ההיפך! אוריאל
ת'שמע: נהגים נוסעים מהר מעל המהירות
המותרת בקטע מסויים כשהם באיחור מבחינת לוח הזמנים. אל תטעה בקשר לקטע ישר ! זה לא אומר שהוא חלק ! כל גשר מתחת למסילה דורש הגבלת מהירות ! אתה לא בדקת את גיל ריתוכי הפסים, את מצבם מבחינה מטלורגית (מטלורגיה = תורת החומרים המתכתיים) ואת ההנחיות של צה"ל שלא אדון בהן בכלל במקרה זה מטעמים מובנים. יש עוד 7,007 סיבות שונות להגבלת מהירות. צריך גם אישור תקופתי ממחלקת הקרקעות במכון התקנים עקב תזוזות קרקע טבעיות באזור ועקב כך שמתחת לקטע האמור יש מאגר גדול של מי תהום ! אתה רואה ? זה דיון ענק לדבר עליו בעל-פה ולא כאן עם המסגרת המצומצמת. לילה טוב ואני טס למיטה, שלך, הדוד שלך מעיר ה...פיגועים הנצחית ! סאלאמאת !
 

david80

Member
כמה יעלה לשדרג את כל קטע ת"א - חיפה

ת'שמע: נהגים נוסעים מהר מעל המהירות
המותרת בקטע מסויים כשהם באיחור מבחינת לוח הזמנים. אל תטעה בקשר לקטע ישר ! זה לא אומר שהוא חלק ! כל גשר מתחת למסילה דורש הגבלת מהירות ! אתה לא בדקת את גיל ריתוכי הפסים, את מצבם מבחינה מטלורגית (מטלורגיה = תורת החומרים המתכתיים) ואת ההנחיות של צה"ל שלא אדון בהן בכלל במקרה זה מטעמים מובנים. יש עוד 7,007 סיבות שונות להגבלת מהירות. צריך גם אישור תקופתי ממחלקת הקרקעות במכון התקנים עקב תזוזות קרקע טבעיות באזור ועקב כך שמתחת לקטע האמור יש מאגר גדול של מי תהום ! אתה רואה ? זה דיון ענק לדבר עליו בעל-פה ולא כאן עם המסגרת המצומצמת. לילה טוב ואני טס למיטה, שלך, הדוד שלך מעיר ה...פיגועים הנצחית ! סאלאמאת !
כמה יעלה לשדרג את כל קטע ת"א - חיפה
למהירות מותרת של 200 קמ"ש?
 
הקו המהיר לירושלים חשוב הרבה יותר:

כמה יעלה לשדרג את כל קטע ת"א - חיפה
למהירות מותרת של 200 קמ"ש?
הקו המהיר לירושלים חשוב הרבה יותר:
אין לי מושג כמה יעלה לשדרג ל- 200 קמ"ש ואף אחד כאן בפורום לא יודע את התשובה לשאלה שלך. הקו המהיר לירושלים יהיה קו עתיר הנוסעים ביותר: מהעיר הגדולה במדינה-ירושלים לעיר השניה בגודלה: מטרופולין ת"א.
 
קווים מהירים בארץ

הקו המהיר לירושלים חשוב הרבה יותר:
אין לי מושג כמה יעלה לשדרג ל- 200 קמ"ש ואף אחד כאן בפורום לא יודע את התשובה לשאלה שלך. הקו המהיר לירושלים יהיה קו עתיר הנוסעים ביותר: מהעיר הגדולה במדינה-ירושלים לעיר השניה בגודלה: מטרופולין ת"א.
קווים מהירים בארץ
ראשית, עלי להסכים עם דעתו של אביתר לפיה הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב אמור ויכול להיות הקו הבינעירוני החשוב במדינה, ולפיכך אולי באמת מגיע לו להיות הראשון שמשודרג ל-200 קמ"ש (או יותר נכון, צריך לבנות אותו מראש עם הכנה למהירות כזו). אין זה אומר שאני חושב שזה הקו החשוב במדינה - הקטע בין בנימינה לתל אביב ימשיך להיות הכי עמוס בעתיד הנראה לעין (חוץ אולי מתל אביב-לוד), ועליו גם מופעלת תנועת משא רבה (שאני מקווה שתגדל בעתיד), שלא תהיה בקו החדש. וכמובן שהקווים הכי כלכליים הם אלו שמובילים מחצבים ומינרלים מהנגב צפונה (פעה הקו הכי כלכלי היה בין נמל אשדוד לתחנת הכח באשקלון, אבל היום פורקים את הפחם מהאוניות יש ליד התחנה) דרך אגב, אני כבר שמעתי שמועות לפיהן המסילה הכפולה בקו החוף מתאימה (לפחות בתוואי, אם לא ברכיבים הטכניים), כך שאפשר בעתיד לשדרג אותו בקלות יחסית. אני מדגיש מדובר במידע מיד שנייה, כך שאני לא יכול להתחייב לגביו.
 
בעיות ניסוח:

קווים מהירים בארץ
ראשית, עלי להסכים עם דעתו של אביתר לפיה הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב אמור ויכול להיות הקו הבינעירוני החשוב במדינה, ולפיכך אולי באמת מגיע לו להיות הראשון שמשודרג ל-200 קמ"ש (או יותר נכון, צריך לבנות אותו מראש עם הכנה למהירות כזו). אין זה אומר שאני חושב שזה הקו החשוב במדינה - הקטע בין בנימינה לתל אביב ימשיך להיות הכי עמוס בעתיד הנראה לעין (חוץ אולי מתל אביב-לוד), ועליו גם מופעלת תנועת משא רבה (שאני מקווה שתגדל בעתיד), שלא תהיה בקו החדש. וכמובן שהקווים הכי כלכליים הם אלו שמובילים מחצבים ומינרלים מהנגב צפונה (פעה הקו הכי כלכלי היה בין נמל אשדוד לתחנת הכח באשקלון, אבל היום פורקים את הפחם מהאוניות יש ליד התחנה) דרך אגב, אני כבר שמעתי שמועות לפיהן המסילה הכפולה בקו החוף מתאימה (לפחות בתוואי, אם לא ברכיבים הטכניים), כך שאפשר בעתיד לשדרג אותו בקלות יחסית. אני מדגיש מדובר במידע מיד שנייה, כך שאני לא יכול להתחייב לגביו.
בעיות ניסוח:
"ראשית, עלי להסכים עם דעתו של אביתר" זה נשמע ניסוח מאולץ ולא טבעי. צ"ל "אני מסכים עם דעתו של.. (חברי המלומד במקרה זה). מה זה ה"עלי להסכים" הזה ?? זה נשמע כאילו מישהו עומד לך על הראש ומצווה עליך להסכים. עם כל הכבוד: אני קורא בין השורות והניסוח לא מוצא חן בעיניי. זה גם משתמע כאילו אתה אף פעם לא מסכים ופתאום OUT OF THE BLUE יש הסכמה מאולצת כזו. ולתגובה: לא דיברתי בכלל על רכבות משא שהן הכי ריווחיות. ראה הודעות קודמות שלי בארכיון הפורום. אמרתי שקו ירושלים - תל-אביב המהיר - חלופה A1 ישבור את כל שיאי כמויות הנוסעים בכל הקווים האחרים. הוא יסיע בקלות הרבה יותר נוסעים מקו תל-אביב - חיפה וישנה את הרגלי היוממות של ירושלמיים רבים. קו ירושלים - תל-אביב המהיר הוא הקו החשוב ביותר לרכבת-ישראל וככל שתקדם הפעלתו, ירווח לרבים ברכבת-ישראל ולרבים מנוסעי הרכבת. זה הנתח העיקרי בעוגת הנוסעים העתידית.
 

seffic

New member
../images/Emo45.gif

בעיות ניסוח:
"ראשית, עלי להסכים עם דעתו של אביתר" זה נשמע ניסוח מאולץ ולא טבעי. צ"ל "אני מסכים עם דעתו של.. (חברי המלומד במקרה זה). מה זה ה"עלי להסכים" הזה ?? זה נשמע כאילו מישהו עומד לך על הראש ומצווה עליך להסכים. עם כל הכבוד: אני קורא בין השורות והניסוח לא מוצא חן בעיניי. זה גם משתמע כאילו אתה אף פעם לא מסכים ופתאום OUT OF THE BLUE יש הסכמה מאולצת כזו. ולתגובה: לא דיברתי בכלל על רכבות משא שהן הכי ריווחיות. ראה הודעות קודמות שלי בארכיון הפורום. אמרתי שקו ירושלים - תל-אביב המהיר - חלופה A1 ישבור את כל שיאי כמויות הנוסעים בכל הקווים האחרים. הוא יסיע בקלות הרבה יותר נוסעים מקו תל-אביב - חיפה וישנה את הרגלי היוממות של ירושלמיים רבים. קו ירושלים - תל-אביב המהיר הוא הקו החשוב ביותר לרכבת-ישראל וככל שתקדם הפעלתו, ירווח לרבים ברכבת-ישראל ולרבים מנוסעי הרכבת. זה הנתח העיקרי בעוגת הנוסעים העתידית.

הקו המהיר לי-ם, הגאולה האמיתית לו חיכה עם ישראל 2000 שנה.
 
תגובתי

בעיות ניסוח:
"ראשית, עלי להסכים עם דעתו של אביתר" זה נשמע ניסוח מאולץ ולא טבעי. צ"ל "אני מסכים עם דעתו של.. (חברי המלומד במקרה זה). מה זה ה"עלי להסכים" הזה ?? זה נשמע כאילו מישהו עומד לך על הראש ומצווה עליך להסכים. עם כל הכבוד: אני קורא בין השורות והניסוח לא מוצא חן בעיניי. זה גם משתמע כאילו אתה אף פעם לא מסכים ופתאום OUT OF THE BLUE יש הסכמה מאולצת כזו. ולתגובה: לא דיברתי בכלל על רכבות משא שהן הכי ריווחיות. ראה הודעות קודמות שלי בארכיון הפורום. אמרתי שקו ירושלים - תל-אביב המהיר - חלופה A1 ישבור את כל שיאי כמויות הנוסעים בכל הקווים האחרים. הוא יסיע בקלות הרבה יותר נוסעים מקו תל-אביב - חיפה וישנה את הרגלי היוממות של ירושלמיים רבים. קו ירושלים - תל-אביב המהיר הוא הקו החשוב ביותר לרכבת-ישראל וככל שתקדם הפעלתו, ירווח לרבים ברכבת-ישראל ולרבים מנוסעי הרכבת. זה הנתח העיקרי בעוגת הנוסעים העתידית.
תגובתי
כמו שאתה יודע, מישהו כאן צריך לפעמים להתנגד לדעותיך במיוחד כשהן קיצוניות... אבל אתה יודע שאני עושה את זה רק מאהבה. הפעם דווקא היה טעם בחלק ממה שאמרת, אז 'נאלצתי' להסכים איתם. (ואם תבדוק אחורה, תראה שברוב הדיונים שלנו כאן, מעל גבי הפורום, אנחנו לא ממש מסכימים, למרות שאנחנו חברים הכי טובים במציאות) לגבי כמויות נוסעים - נראה לי שגם כשתהיה רכבת כל חצי שעה בין תל אביב לירושלים ובין תל אביב למודיעין וכל הרכבות יהיו מלאות כמו שאנחנו מקווים ומאמינים, עדיין כמויות הנוסעים שיעברו על גבי המסילות שבין בנימינה לתל אביב יהיו גדולות יותר. אבל הנבואה, כידוע, ניתנה לשוטים... וכמובן שכנראה כולנו בפורום מסכימים שככל שקו זה ייפתח יותר מהר כך ירווח יותר לתושבי המדינה כולה (מה קורה לרכבת ישראל עצמה כגוף פחות מטריד אותי, מכיוון שאני עדיין לא עובד שם).
 
../images/Emo6.gifאתה גורם לי לחייך יא פינצ'ו ../images/Emo70.gif

תגובתי
כמו שאתה יודע, מישהו כאן צריך לפעמים להתנגד לדעותיך במיוחד כשהן קיצוניות... אבל אתה יודע שאני עושה את זה רק מאהבה. הפעם דווקא היה טעם בחלק ממה שאמרת, אז 'נאלצתי' להסכים איתם. (ואם תבדוק אחורה, תראה שברוב הדיונים שלנו כאן, מעל גבי הפורום, אנחנו לא ממש מסכימים, למרות שאנחנו חברים הכי טובים במציאות) לגבי כמויות נוסעים - נראה לי שגם כשתהיה רכבת כל חצי שעה בין תל אביב לירושלים ובין תל אביב למודיעין וכל הרכבות יהיו מלאות כמו שאנחנו מקווים ומאמינים, עדיין כמויות הנוסעים שיעברו על גבי המסילות שבין בנימינה לתל אביב יהיו גדולות יותר. אבל הנבואה, כידוע, ניתנה לשוטים... וכמובן שכנראה כולנו בפורום מסכימים שככל שקו זה ייפתח יותר מהר כך ירווח יותר לתושבי המדינה כולה (מה קורה לרכבת ישראל עצמה כגוף פחות מטריד אותי, מכיוון שאני עדיין לא עובד שם).
אתה גורם לי לחייך יא פינצ'ו

האמת היא שאנחנו חברים כל כך טובים שלעיתים מרוב אהבה אנחנו עוקצים זה את זה ולעיתים הקיצוניות היא כורח המציאות כדי לנער את הפוליטיקאים מתרדמתם. כאשר אני מקצין את הדברים (ואני עושה את זה בכוונה, גם כדי שתגיב) אני משיג את ההחייחסות ומעיר את כל הפוליטיקאים שמנקרים כל היום במשרדים שלהם ומסתכלים כל דקה על השעון כאומרים: מתי נלך כבר הביתה ! הנבואה אכן נועדה לטיפשים אבל אני ארביץ לך אם לא נדבר בלילה ! כבר התרגלתי שאתה מעיר אותי ב- 1:30 בלילה וכשאתה לא מתקשר, אני מתעורר לבד ומקלל אותך שלא התקשרת יא אחי !!! אז נחיה ונראה מי צודק: הנביא חן או הנביא אביתר או...אליהו הנביא ? (לא התכוונתי ל- ...אליהו ענבי, אל תדאג יא מאמה עוף קטן שלי ! ).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה