חידה לשבת

ניקו 45

New member
המלצת היום ../images/Emo174.gif

האם יש קשר בין היסטוריה לאוכל ועוד מזרח ארופאי ? מי שרוצה לברר ולהנות מאחד המטבחים המרתקים והטעימים ישא פעמיו לירושלים וימצא שם את : שמיל הולנד בעל מסעדה מיוחדת במינה . ואגב ירושלים : הידעתם שירושלים לא היתה בנחלתו של שום שבט ? היא מצוייה בין נחלת שבט יהודה ובנימין . הן ירושלים היא נחלתו של .... היושב במרומים ... שבת טעימה לכם
 
שמיטה

ניקולהההה אתה מתכוון בלשון הבבא בובה? שאם נוריד את ה-ש' תשאר לנו מיטה ומיטה אומר שבת ושבת מכוון למנוחה ואני הולכת לעבודה והיא סוג של עלייה על הר גבוההההההההה מאדדדד גררר טפייי זו הייתה הכוונה???
רק טוב!!!
 
פאפאנאש ../images/Emo3.gif../images/Emo3.gif../images/Emo3.gif

לא יודעת אם זה רומני או ההונגרי המאכל הזה, אני מעדיפה לחשוב שזה הונגרי כי האוכל הונגרי יותר טעים נה נני ננה נה
אני חיפשתי אתמול את המתכון ומצאתי שניים נראים טוב רק שלא ברור לי אם רק לטגן או לבשל ולטגן?
פאפאנאש מטוגן - לביבות גבינה רומניות רכיבים: 2 חבילות גבינת ``טוב טעם`` 2-3 ביצים, 2-3 כפות קמח רגיל 1/2 כוס סוכר 1 כפית גרידת לימון או תפוז 1 כפית תמצית וניל אופן הכנה: לוקחים 2 חבילות גבינת ``טוב טעם`` ומערבבים עם 2-3 ביצים, 2 כפות קמח רגיל, 1/2 כוס סוכר, גרידת לימון ותמצית וניל. מטגנים בשמן משני הצדדים ויוצא מדהים. מספיגים את השמן ושמים במרכז כל לביבה ריבת תות או דובדבנים חמוצים (יש במרכולים ריבות מרומניה פשוט מעולות!) ועליה שמנת חמוצה.
פאפאנאש מבושל - כופתאות גבינה רכיבים: 3 אריזות גבינת "טוב טעם" (750 גרם) 3 ביצים שלמות 3-4 כפות סוכר 4-5 כפות קמח מחוקות 3-4 כפות סולת 1 כף תמצית וניל לציפוי: 50 גרם חמאה חצי כוס פירורי לחם רבע כוס אגוזים 2-3 כפות סוכר להגשה: ריבה תות-שדה מאיכות טובה שמנת חמוצה אופן הכנה: מערבבים את כל חומרי העיסה ומאחסנים במקרר כשעה. מרתיחים מים בסיר גדול ומוסיפים מעט מלח. בידיים רטובות (!) יוצרים כדורים, מחליקים לסיר ומבשלים כ10- דקות. בינתיים ממיסים את החמאה במחבת, מוסיפים פירורי לחם ואגוזים וסוכר ומערבבים. מוציאים את הכופתאות אחת-אחת מהסיר בכף מחוררת ומגלגלים אותן במחבת לציפוי אחיד. מגישים עם כפית ריבה ושמנת מתוקה מעל.
רק טוב!!!
 

aviev1

New member
אני חושב שיש לי את התשובה לחידה

בני ישראל הרי חיכו זמן לב למשה שיחזור מהדייט שלו עם הקב"ה. חיכו וחיכו ומשה לא בא... מרוב שיעמום ,עשו להם את עגל הזהב ורקדו סביבו שעות. לבסוף החברה מאד התעייפו וחיפשו להם מיטה לתפוס תנומה קלה. מאז אומרים : מה עניין ש מיטה להר סיני? זהו שאין עניין....רק תן לישון קצת..כמה אפשר.
 

itaf10

New member
אני חושבת שהתשובה של אבי קרובה יותר

גם שלך גחלילית קרובה ודומה השורש הוא "המיטה" המנוחה הקשור לשבת קודש
 

צילוש43

New member
חחחחחחחח ש...מיטה מיטה../images/Emo6.gif

ואני נזרקת למיטה לאחר שחזרתי מהחוף
כך שיהייה לכולם שבת מש..מיטה לשינה ערבה
 

w o m a n 10

New member
ביגי,אני לא יודעת מה עם הטעם אבל יוצא יפה../images/Emo140.gif

שמרתי לי לימי אירוח.
 

גאיה ק

New member
../images/Emo46.gifלמה לגנוב.. לרומנים את האוכל ?

|ולגנות את המטבח הרומני ??????הא ?????? ואחרי זה עוד אומרים שהרומנים גנבים. רואים שלא הכרת את המטבח של אבי. כל כך מצטערת שלא הוצאתי לו ספר מתכונים ואפילו לא תיעדתי אותם|ישן על החתום-רומניה גאה .
 

ניקו 45

New member
זה רומני זוהרת ../images/Emo70.gif

ואין על כך חולק ומערער ! תודה בעבור המתכון השלם , העשיר והמפורט .
 

ניקו 45

New member
דווקא הייתי רציני זוהרת ../images/Emo10.gif

התכוונתי לשמיטה ! ובהמשך גם ארחיב את הנושא שהוא מעניין , מרתק ואקטואלי . אבל את ... רק מיטה בראשך
רק לא מיטת סדום
יום נעים וקריר לך
 
למעלה