חידה היסטורית.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
חידה היסטורית.

חידה היסטורית.
מה הקשר בין שתי התמונות המצורפות?



 

בועז ל

New member
יפה מאוד, מתן!

הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
יפה מאוד, מתן!
כדאי רק לציין שהחברה נכשלה במשימת כריית התעלה והאתר הנו יד זיכרון לקורבנות הרבים שגבה הפרויקט הכושל.
 
נכון, ולא רק פנמה...

הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
נכון, ולא רק פנמה...
הוויקונט (סגן-רוזן) דה לספס חפר את תעלת סואץ שכנתנו.
בתעלת סואץ הוא הצליח, ואז באו הבריטים התחמנים בנהגת דיזראלי וחטפו אותה מהמצרים/צרפתים.
בתעלת פנמה הוא לא הצליח, הפרוייקט שלו התרסק בגלל מחלות בקרב הפועלים, בעיית הפרשי הגובה וממשלת האנטי תשתיות של אהוד אולמרט, שהקפיאה את התקציב (סתם, סתם, לא התאפקתי...) האמריקנים חטפו את הפרוייקט לעצמם והשלימו אותו כעבור שנים רבות.
 
קטרי יפו-ירושלים לא נרכשו מתעלת פנמה

הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
קטרי יפו-ירושלים לא נרכשו מתעלת פנמה
המיתוס השגוי הזה השתרש מסיבה לא ברורה בספרים ישנים. החברה שלדה-לספס השתמשה בציוד צרפתי ובלגי בלבד (וגם האמריקאים שהשתלטו על הפרוייקט בתחילת המאה ה-20 השתמשו באותו ציוד בתחילה), ציוד שנרכש בשנות ה-80 של המאה ה-19, עוד לפני שיוצרו הקטרים שלנו בארה"ב ע"י בולדווין. בספריית DeGolyer קיימים אפילו העתקים של פקודות הייצור לשתי ההזמנות של הקטרים שלנו (1890 ו-1892) בהן מצויין במפורש שהלקוח עבורו מיוצרים הקטרים הוא חברת מסה"ב יפו-ירושלים. ניסיתי להעלות את הסריקה אבל אני לא מצליח (תפוז!!!!!)
 
בתמונה נראה קטר מספר 3:

חידה היסטורית.
מה הקשר בין שתי התמונות המצורפות?
בתמונה נראה קטר מספר 3:
הוא נשא על גבו גם שם פרטי: "רמלה" !
הנה קצת מידע וגם מידע מעודכן שהגיע אליי לאחרונה על כל הקטרים הראשונים בקו זה:
שם הקטר: RAMLEH
יצרן: BALDWIN
מספר קוד היצרן: 11013
שנת היצור: 1890
סידור גלגלים: 2-6-0
תאריך היצור: 06.1890
תאריך משלוח/ יציאה מבית-החרושת: 07.1890
5 קטרים כאלה הובאו לארץ-ישראל לאחר שנרכשו מעודפי ציוד נייד של החברה לכריית תעלת-פנמה שפשטה את הרגל. טנדר של אחד מקטרי ה- BALDWIN הראשונים נראה בסדנאות הרכבת הסורית בקאדם, סוריה בחודש אפריל 1995. ככל הנראה מדובר בטנדר של קטר מספר 2. במהלך שנת 1927 הועבר קטר מספר 3 אל חברה לייצור סוכר בליברפול אנגליה שם נמכר לאדם פרטי שפירק אותו והשתמש במנגנון הקיטור לשם ייצור הסוכר.
שרידיו של הקטר עמדו על חוף הים 3 מייל מצפון לליברפול ונראו שם לאחרונה באוגוסט 1967. אח"כ הם הועברו להתכה ויותר לא נראו.
 

בועז ל

New member
תשובה מארץ התשובות, בוס!


בתמונה נראה קטר מספר 3:
הוא נשא על גבו גם שם פרטי: "רמלה" !
הנה קצת מידע וגם מידע מעודכן שהגיע אליי לאחרונה על כל הקטרים הראשונים בקו זה:
שם הקטר: RAMLEH
יצרן: BALDWIN
מספר קוד היצרן: 11013
שנת היצור: 1890
סידור גלגלים: 2-6-0
תאריך היצור: 06.1890
תאריך משלוח/ יציאה מבית-החרושת: 07.1890
5 קטרים כאלה הובאו לארץ-ישראל לאחר שנרכשו מעודפי ציוד נייד של החברה לכריית תעלת-פנמה שפשטה את הרגל. טנדר של אחד מקטרי ה- BALDWIN הראשונים נראה בסדנאות הרכבת הסורית בקאדם, סוריה בחודש אפריל 1995. ככל הנראה מדובר בטנדר של קטר מספר 2. במהלך שנת 1927 הועבר קטר מספר 3 אל חברה לייצור סוכר בליברפול אנגליה שם נמכר לאדם פרטי שפירק אותו והשתמש במנגנון הקיטור לשם ייצור הסוכר.
שרידיו של הקטר עמדו על חוף הים 3 מייל מצפון לליברפול ונראו שם לאחרונה באוגוסט 1967. אח"כ הם הועברו להתכה ויותר לא נראו.
תשובה מארץ התשובות, בוס!

קבל שי קטן לכבוד השנה החדשה.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה