הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,חידה היסטורית.
מה הקשר בין שתי התמונות המצורפות?
יפה מאוד, מתן!הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
נכון, ולא רק פנמה...הקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
קטרי יפו-ירושלים לא נרכשו מתעלת פנמההקטר בתמונה נרכש מחברת תעלת פנמה,
אשר האיש המונצח על האובליסק היה הוגה הרעיון לכרייתה.
בתמונה נראה קטר מספר 3:חידה היסטורית.
מה הקשר בין שתי התמונות המצורפות?
תשובה מארץ התשובות, בוס!בתמונה נראה קטר מספר 3:
הוא נשא על גבו גם שם פרטי: "רמלה" !
הנה קצת מידע וגם מידע מעודכן שהגיע אליי לאחרונה על כל הקטרים הראשונים בקו זה:
שם הקטר: RAMLEH
יצרן: BALDWIN
מספר קוד היצרן: 11013
שנת היצור: 1890
סידור גלגלים: 2-6-0
תאריך היצור: 06.1890
תאריך משלוח/ יציאה מבית-החרושת: 07.1890
5 קטרים כאלה הובאו לארץ-ישראל לאחר שנרכשו מעודפי ציוד נייד של החברה לכריית תעלת-פנמה שפשטה את הרגל. טנדר של אחד מקטרי ה- BALDWIN הראשונים נראה בסדנאות הרכבת הסורית בקאדם, סוריה בחודש אפריל 1995. ככל הנראה מדובר בטנדר של קטר מספר 2. במהלך שנת 1927 הועבר קטר מספר 3 אל חברה לייצור סוכר בליברפול אנגליה שם נמכר לאדם פרטי שפירק אותו והשתמש במנגנון הקיטור לשם ייצור הסוכר.
שרידיו של הקטר עמדו על חוף הים 3 מייל מצפון לליברפול ונראו שם לאחרונה באוגוסט 1967. אח"כ הם הועברו להתכה ויותר לא נראו.
וואו ! אי אפשר להכיר את נוה-אילן !תשובה מארץ התשובות, בוס!
קבל שי קטן לכבוד השנה החדשה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.