חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)

מצב
הנושא נעול.
זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותו

חלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..
לכיוון תל אביב, אלא דווקא בגלל שהתדירות מראש יותר נמוכה, להוסיף רכבות נוספות שייצאו לסירוגין מפתח תקווה לכיוון תל אביב, ולכיוון עתידים דרך תחנת אם המושבות. הרעיון דווקא לא כל כך רע, יחסית ההשקעה לא בשמיים, וממילא זה יוכל להתחבר לקצה של הקו הירוק לכשיבוצע באיזור.
אמנם זה רעיון מקורי ובוסר, אבל יש בו עניין למחשבה נוספת.

אגב בהקשר הזה, במהלך ההתדיינות העלו את סוגית תחנת בני ברק. התחנה הזו היא איכשהו לא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה, היא לא מספיק קרובה לקניון איילון, ועדיין לא מספיק נגישה לעובדים בעתידים. אולי הגשר שייבנה מעל הירקון ייתן לה תחנה הזו תנופה נוספת. כמו כן פתיחת מסילת השרון לכל אורכה יאפשראולי לנוסעים נוספים להגיע לתחנת בני ברק ולאיזור התעסוקה בעתידים
זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותו
רק שיהיה ברור שאלה השתעשעויות שלנו שהסיכוי שיהפכו למציאות הוא אפס.

אתה בעצם מציע להאריך את שלוחת עתידים של הקו הירוק לכיוון פתח תקוה. אז אם כבר אז כבר:
לא להאריך לכיוון תחנת אם המושבות, אלא לחבר את הקו הירוק עם הדיפו ותחנת קרית אריה ולהמשיך אותו דרך זבולון המר והרב מלכה עד לבילינסון.
אז כשהקו הירוק יהיה, למעשה לא יהיה באמת צורך בהפעלת רכבות סדירות בשלוחת הדיפו של הקו האדום. על תחנת אם המושבות אפשר לוותר ובכלל התכנון שלה לא ממש נכון.
היתרונות של זה הם חיבור של פתח תקוה דרך אזור בילינסון לתחנת קרית אריה ולרמת החייל, עקיפת הקטע מרובה הצמתים בז'בוטינסקי, קירוב הקו הירוק לבית עלמין ירקון (אפשר אפילו לחשוב על תכנון שיאפשר גישה רגלית נוחה לבית העלמין ואפשרות שהדיפו של הקו האדום יהיה גם הדיפו של הקו הירוק.
אחד מהדברים הטפשיים ביותר בתכנון של נת"ע זה שלכל קו מתוכנן דיפו משלו.

בתכנון טוב הדיפו שמתוכנן במערב ראשון לציון לקו החום היה משרת גם את הקו האדום, גם את הקו הירוק וגם את הקו החום. אבל בתכנון העקום שכבר ממומש הדיפו של הקו האדום נבנה בקרית אריה ואת זה כבר אי אפשר לתקן. אבל את התכנון לדיפו של הקו הירוק כן אפשר עדיין לתקן.
 

GLSRA

Active member
זה עבר לי בראש מוקדם יותר היום לאחד את הדיפו של שני הקווים

זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותו
רק שיהיה ברור שאלה השתעשעויות שלנו שהסיכוי שיהפכו למציאות הוא אפס.

אתה בעצם מציע להאריך את שלוחת עתידים של הקו הירוק לכיוון פתח תקוה. אז אם כבר אז כבר:
לא להאריך לכיוון תחנת אם המושבות, אלא לחבר את הקו הירוק עם הדיפו ותחנת קרית אריה ולהמשיך אותו דרך זבולון המר והרב מלכה עד לבילינסון.
אז כשהקו הירוק יהיה, למעשה לא יהיה באמת צורך בהפעלת רכבות סדירות בשלוחת הדיפו של הקו האדום. על תחנת אם המושבות אפשר לוותר ובכלל התכנון שלה לא ממש נכון.
היתרונות של זה הם חיבור של פתח תקוה דרך אזור בילינסון לתחנת קרית אריה ולרמת החייל, עקיפת הקטע מרובה הצמתים בז'בוטינסקי, קירוב הקו הירוק לבית עלמין ירקון (אפשר אפילו לחשוב על תכנון שיאפשר גישה רגלית נוחה לבית העלמין ואפשרות שהדיפו של הקו האדום יהיה גם הדיפו של הקו הירוק.
אחד מהדברים הטפשיים ביותר בתכנון של נת"ע זה שלכל קו מתוכנן דיפו משלו.

בתכנון טוב הדיפו שמתוכנן במערב ראשון לציון לקו החום היה משרת גם את הקו האדום, גם את הקו הירוק וגם את הקו החום. אבל בתכנון העקום שכבר ממומש הדיפו של הקו האדום נבנה בקרית אריה ואת זה כבר אי אפשר לתקן. אבל את התכנון לדיפו של הקו הירוק כן אפשר עדיין לתקן.
זה עבר לי בראש מוקדם יותר היום לאחד את הדיפו של שני הקווים
בהחלט יש הגיון רב באיחוד הדיפו (מה המילה העברית המתאימה ל דיפו ?) של יותר מקו אחד.
לא יודע אם היית ציני או לא, אבל אם קצהו של הקו היחרוק נמצא כקילומטר או שניים מהפורטל כניסה של הקו האדום (מערב הדיפו) יש בהחלט יתרונות תפעוליים אדירים למצוא קשר מסילתי בין שני הקווים
 
לא הייתי ציני בכלל

זה עבר לי בראש מוקדם יותר היום לאחד את הדיפו של שני הקווים
בהחלט יש הגיון רב באיחוד הדיפו (מה המילה העברית המתאימה ל דיפו ?) של יותר מקו אחד.
לא יודע אם היית ציני או לא, אבל אם קצהו של הקו היחרוק נמצא כקילומטר או שניים מהפורטל כניסה של הקו האדום (מערב הדיפו) יש בהחלט יתרונות תפעוליים אדירים למצוא קשר מסילתי בין שני הקווים
לא הייתי ציני בכלל
אני באמת סבור שריבוי הדיפו-ים זו טעות.
לגבי קשר בין שני הקווים, אני לא נגד, אבל לדעתי תחנת אם המושבות אינה המיקום האופטימלי לקישור כזה.
לדעתי להצעה שאני הצעתי להארכת הקו הירוק עד בילינסון דרך אזור הדיפו יש יותר יתרונות.
אבל גם כן לא בציניות, אנחנו מתקשקשים עם עצמנו, כי אין סיכוי שמשהו מההצעות שלנו יקרה במציאות.
נת"ע מתכוונים בשלוש השנים הקרובות לסגור את התכנון ואת התהליכים הסטטטורים של כל הקווים ולציבור אין סדק של אפשרות להשפיע באמת.
כל יחסי הציבור ושיתוף הציבור אלה אחיזות עיניים.
נת"ע ומשרד התחבורה משתפים את הציבור אחרי שהם כבר סוגרים הכל.
 

alantan

New member
לא תוכל להעלות את התדירות בקטע שבין גהה לת"מ פ"ת

חלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..
לכיוון תל אביב, אלא דווקא בגלל שהתדירות מראש יותר נמוכה, להוסיף רכבות נוספות שייצאו לסירוגין מפתח תקווה לכיוון תל אביב, ולכיוון עתידים דרך תחנת אם המושבות. הרעיון דווקא לא כל כך רע, יחסית ההשקעה לא בשמיים, וממילא זה יוכל להתחבר לקצה של הקו הירוק לכשיבוצע באיזור.
אמנם זה רעיון מקורי ובוסר, אבל יש בו עניין למחשבה נוספת.

אגב בהקשר הזה, במהלך ההתדיינות העלו את סוגית תחנת בני ברק. התחנה הזו היא איכשהו לא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה, היא לא מספיק קרובה לקניון איילון, ועדיין לא מספיק נגישה לעובדים בעתידים. אולי הגשר שייבנה מעל הירקון ייתן לה תחנה הזו תנופה נוספת. כמו כן פתיחת מסילת השרון לכל אורכה יאפשראולי לנוסעים נוספים להגיע לתחנת בני ברק ולאיזור התעסוקה בעתידים
לא תוכל להעלות את התדירות בקטע שבין גהה לת"מ פ"ת
כי מבחינה תפעולית רכבת פעם בשלוש דקות זה המקסימום שאפשר להעביר בקטע עילי, בגלל הצורך לתת אפשרות לתנועה החוצה ברמזורים.
 
זה מה שחשבתי וזו עוד סיבה להצעה שלי

לא תוכל להעלות את התדירות בקטע שבין גהה לת"מ פ"ת
כי מבחינה תפעולית רכבת פעם בשלוש דקות זה המקסימום שאפשר להעביר בקטע עילי, בגלל הצורך לתת אפשרות לתנועה החוצה ברמזורים.
זה מה שחשבתי וזו עוד סיבה להצעה שלי
אבל אנחנו משחקים בנדמה לי.
 
אם אנשים ילכו קילומטר ברגל אז יפתרו רבות מהבעיות התחבורתיות

חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)
שאלה - למה לא מחברים את רמת החייל, אחד האזורים הכי בעייתים מבחינה תחבורתית ובין המרכזיים מבחינת תעסוקה במרכז, כזרוע/שלוחה שתצא צפון-מערבה מתחנת אם המושבות של הקו האדום?
מדובר על שלוחה של פחות מקילומטר, שניתן לבצע גם כרכבת עילית בעלות לא מאד גבוהה ולחצות בגשר את הירקון.

למרות התכנון של הקו הירוק שצפוי להתחבר עם שלוחה של הקו הצהוב (כנראה בעוד 40 שנה), מדובר בשיפור משמעותי בשירות עבור עשרות אלפי עובדים שלא יידרשו לבצע החלפת קווים לא סבירה (בטח לכל מי שמגיע מרמת גן, פתח תקווה או תחנת ארלוזרוב שלא ישתמשו בקו הירוק; הקו הצהוב יגיע כנראה עם המשיח...) ויעודד אותם להשתמש ברכבת הקלה.
בנוסף, זה יאפשר חיבור דרך תחנת הרכבת של קרית אריה לכל הבאים מכפר סבא, רעננה, ראש העין וכו' לאלפי אנשים נוספים דרך תחנת אם המושבות (אם לא ישיר).

מה דעתכם?
אם אנשים ילכו קילומטר ברגל אז יפתרו רבות מהבעיות התחבורתיות
 
דווקא רעיון הגיוני

אם אנשים ילכו קילומטר ברגל אז יפתרו רבות מהבעיות התחבורתיות
דווקא רעיון הגיוני
שלוחת הדיפו כבר כוללת תחנה (היה איזה לחץ של איזה יזם) ולכן כבר כוללת פיצול של רכבת הנוסעים, שחלקן יגיעו עד פתח תקווה וחלקן רק עד זרוע הדיפו (זה גם מתיישר עם העובדה שבמנהרה ניתן ורוצים להסיע כמות כפולה של רכבות מאשר בקטע הפתוח) ולכן הרכבות שיתחילו בזרוע הדיפו יסיימו באזור מתחם התחנה ולא ימשיכו לבת ים.

בזמנו חשבתי שכבר עדיף לעשות מסילה עוקפת דיפו ולייצר זרוע לקו האדום שתשרת את אם המושבות מצידה השני, אבל הרעיון של המשך הזרוע לרמת החייל דווקא עושה שכל.
 
שלוחת הדיפו תכלול תחנה גם ממש ליד הדיפו ותחנת הרכבת

דווקא רעיון הגיוני
שלוחת הדיפו כבר כוללת תחנה (היה איזה לחץ של איזה יזם) ולכן כבר כוללת פיצול של רכבת הנוסעים, שחלקן יגיעו עד פתח תקווה וחלקן רק עד זרוע הדיפו (זה גם מתיישר עם העובדה שבמנהרה ניתן ורוצים להסיע כמות כפולה של רכבות מאשר בקטע הפתוח) ולכן הרכבות שיתחילו בזרוע הדיפו יסיימו באזור מתחם התחנה ולא ימשיכו לבת ים.

בזמנו חשבתי שכבר עדיף לעשות מסילה עוקפת דיפו ולייצר זרוע לקו האדום שתשרת את אם המושבות מצידה השני, אבל הרעיון של המשך הזרוע לרמת החייל דווקא עושה שכל.
שלוחת הדיפו תכלול תחנה גם ממש ליד הדיפו ותחנת הרכבת
קרית אריה, בנוסף לתחנה ליד מחלף אם המושבות.
לפני מספר ימים כתבתי על כך בפורום באחד השרשורים.
אי אפשר שאותה שלוחה תשרת גם את התחנה ליד תחנת הרכבת קרית אריה וגם תחנה ברמת החייל, כלומר יהיה צורך לפצל את השירות בשלוחה בין שתי תתי-שלוחות.
עדיין הגיוני?
 

דודוdudu

New member
תראה את תכנון הקו הירוק של הרק"ל בירושלים

שלוחת הדיפו תכלול תחנה גם ממש ליד הדיפו ותחנת הרכבת
קרית אריה, בנוסף לתחנה ליד מחלף אם המושבות.
לפני מספר ימים כתבתי על כך בפורום באחד השרשורים.
אי אפשר שאותה שלוחה תשרת גם את התחנה ליד תחנת הרכבת קרית אריה וגם תחנה ברמת החייל, כלומר יהיה צורך לפצל את השירות בשלוחה בין שתי תתי-שלוחות.
עדיין הגיוני?
תראה את תכנון הקו הירוק של הרק"ל בירושלים
יש 3 שלוחות בחלקו הדרומי - 2 בתלפיות ואחת לגילה.
 
אני לא יודע מה תכנון התדירויות בקו הירוק בירושלים

תראה את תכנון הקו הירוק של הרק"ל בירושלים
יש 3 שלוחות בחלקו הדרומי - 2 בתלפיות ואחת לגילה.
אני לא יודע מה תכנון התדירויות בקו הירוק בירושלים
אבל בהנחה שהשלוחה הנוספת שאתה מציע לא תגדיל את התדירויות, השלוחה הזו תבוא על חשבון שלוחה אחרת.
 

alantan

New member
אני חושב שתהיינה רק שתי שלוחות בחלקו הדרומי של הקו הירוק

תראה את תכנון הקו הירוק של הרק"ל בירושלים
יש 3 שלוחות בחלקו הדרומי - 2 בתלפיות ואחת לגילה.
אני חושב שתהיינה רק שתי שלוחות בחלקו הדרומי של הקו הירוק
אומנם תכנית המתאר מאפשרת הקמת שתי שלוחות בתלפיות, אבל זה רק תכנית מתאר שמאפשרת גמישות תכנונית. בסופו של דבר יבחרו באחת מהחלופות הללו, כנראה זו שפונה מזרחה לרבקה.
אגב שים לב שאת הרכבות מקרית אריה יש להוציא בדיוק רב, כדי לשלב אותן בין הרכבות שמגיעות מפתח תקווה. בשעות השיא רכבות תצאנה כל 3 דקות מקרית אריה וכל 3 דקות מפתח תקווה. כל הרעיונות שלנו להארכה של השלוחה הזו, בין אם היא מתבצעת לעתידים ובין אם לאם המושבות צריכים לקחת בחשבון את הנקודה הזו.
 
לעתידים זו לא הארכה של השלוחה אלא פיצול של השלוחה

אני חושב שתהיינה רק שתי שלוחות בחלקו הדרומי של הקו הירוק
אומנם תכנית המתאר מאפשרת הקמת שתי שלוחות בתלפיות, אבל זה רק תכנית מתאר שמאפשרת גמישות תכנונית. בסופו של דבר יבחרו באחת מהחלופות הללו, כנראה זו שפונה מזרחה לרבקה.
אגב שים לב שאת הרכבות מקרית אריה יש להוציא בדיוק רב, כדי לשלב אותן בין הרכבות שמגיעות מפתח תקווה. בשעות השיא רכבות תצאנה כל 3 דקות מקרית אריה וכל 3 דקות מפתח תקווה. כל הרעיונות שלנו להארכה של השלוחה הזו, בין אם היא מתבצעת לעתידים ובין אם לאם המושבות צריכים לקחת בחשבון את הנקודה הזו.
לעתידים זו לא הארכה של השלוחה אלא פיצול של השלוחה
 

alantan

New member
כן, זה עוד יותר גרוע, למרות שאני לא בטוח שהתחנה בקרית אריה

לעתידים זו לא הארכה של השלוחה אלא פיצול של השלוחה
כן, זה עוד יותר גרוע, למרות שאני לא בטוח שהתחנה בקרית אריה
מתוכננת בשלב א'. מה שידוע לי שמוקם כעת זה רק התחנה ליד פארק אזורים/גהה.
 
תחנת קרית אריה היא חלק ממכרז הדיפו

כן, זה עוד יותר גרוע, למרות שאני לא בטוח שהתחנה בקרית אריה
מתוכננת בשלב א'. מה שידוע לי שמוקם כעת זה רק התחנה ליד פארק אזורים/גהה.
תחנת קרית אריה היא חלק ממכרז הדיפו
מועד הבניה שלה תלוי במועד סיום התכנון המפורט שלה, כי זו דרישה שנכנסה יחסית מאוחר, אבל ברגע שהתכנון יסתיים, זה יועבר לבוני פרויקט הדיפו לביצוע.
בכל מקרה, התחנה הזו מתוכננת ואין ספק שתכנון שלה יסתיים הרבה לפני תכנון של תת-שלוחה חדשה לרמת החייל.
לכן צריך לקחת אותה בחשבון כשמדברים על תת-שלוחה לרמת החייל.
צריך לזכור שמכיוון שתחנת קרית אריה היא חלק מתכנון הדיפו השלבים הסטטוטורים שהיא צריכה לעבור הרבה יותר פשוטים וקצרים מאלה שתצטרך לעבור שלוחה שאף אחד לא תיכנן.
 

alantan

New member
תודה, שכחתי לגבי המכרז הזה שהיה כאן לפני זמן קצר

תחנת קרית אריה היא חלק ממכרז הדיפו
מועד הבניה שלה תלוי במועד סיום התכנון המפורט שלה, כי זו דרישה שנכנסה יחסית מאוחר, אבל ברגע שהתכנון יסתיים, זה יועבר לבוני פרויקט הדיפו לביצוע.
בכל מקרה, התחנה הזו מתוכננת ואין ספק שתכנון שלה יסתיים הרבה לפני תכנון של תת-שלוחה חדשה לרמת החייל.
לכן צריך לקחת אותה בחשבון כשמדברים על תת-שלוחה לרמת החייל.
צריך לזכור שמכיוון שתחנת קרית אריה היא חלק מתכנון הדיפו השלבים הסטטוטורים שהיא צריכה לעבור הרבה יותר פשוטים וקצרים מאלה שתצטרך לעבור שלוחה שאף אחד לא תיכנן.
תודה, שכחתי לגבי המכרז הזה שהיה כאן לפני זמן קצר
כנראה שאני נהיה סנילי...
&nbsp
אתה צודק בכל מה שכתבת.
 
כבר לא הגיוני

שלוחת הדיפו תכלול תחנה גם ממש ליד הדיפו ותחנת הרכבת
קרית אריה, בנוסף לתחנה ליד מחלף אם המושבות.
לפני מספר ימים כתבתי על כך בפורום באחד השרשורים.
אי אפשר שאותה שלוחה תשרת גם את התחנה ליד תחנת הרכבת קרית אריה וגם תחנה ברמת החייל, כלומר יהיה צורך לפצל את השירות בשלוחה בין שתי תתי-שלוחות.
עדיין הגיוני?
כבר לא הגיוני
פיצול לשלוחות בא תמיד על חשבון תדירות בקטע המפוצל, ועל חשבון בלגן לא קטן גם בקטע הלא מפוצל. לכן לא מקובל לפצל ליותר משתי שלוחות וקווים מרכזיים לעיתים לא מפוצלים כלל.

לא ידעתי על ההארכה לקרית אריה. בהנחה שזה לא סגור, יייתכן ובחינת חלופות מסודרת תראה ששלוחה לרמת החייל טובה יותר (וייתכן שלא). אבל זה חייב להיות או זה או זה.
 
ההחלטה על הקמת תחנה ליד הדיפו סגורה. התכנון של התחנה לא סגור

כבר לא הגיוני
פיצול לשלוחות בא תמיד על חשבון תדירות בקטע המפוצל, ועל חשבון בלגן לא קטן גם בקטע הלא מפוצל. לכן לא מקובל לפצל ליותר משתי שלוחות וקווים מרכזיים לעיתים לא מפוצלים כלל.

לא ידעתי על ההארכה לקרית אריה. בהנחה שזה לא סגור, יייתכן ובחינת חלופות מסודרת תראה ששלוחה לרמת החייל טובה יותר (וייתכן שלא). אבל זה חייב להיות או זה או זה.
ההחלטה על הקמת תחנה ליד הדיפו סגורה. התכנון של התחנה לא סגור
 

FiReBall

New member
אם החשש הוא מפני פגיעה בתדירות של שלוחות דפו / פתח תקווה

הרי הקמת קו נוסף, או קו 'טראם' עילי שיקשר בין רמת החייל לתחנת אם המושבות יכול להיות פתרון אידיאלי. יותר טוב משאטלים או הליכה של קילומטר ברגל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה