עמוד השדרה
New member
זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותו
רק שיהיה ברור שאלה השתעשעויות שלנו שהסיכוי שיהפכו למציאות הוא אפס.
אתה בעצם מציע להאריך את שלוחת עתידים של הקו הירוק לכיוון פתח תקוה. אז אם כבר אז כבר:
לא להאריך לכיוון תחנת אם המושבות, אלא לחבר את הקו הירוק עם הדיפו ותחנת קרית אריה ולהמשיך אותו דרך זבולון המר והרב מלכה עד לבילינסון.
אז כשהקו הירוק יהיה, למעשה לא יהיה באמת צורך בהפעלת רכבות סדירות בשלוחת הדיפו של הקו האדום. על תחנת אם המושבות אפשר לוותר ובכלל התכנון שלה לא ממש נכון.
היתרונות של זה הם חיבור של פתח תקוה דרך אזור בילינסון לתחנת קרית אריה ולרמת החייל, עקיפת הקטע מרובה הצמתים בז'בוטינסקי, קירוב הקו הירוק לבית עלמין ירקון (אפשר אפילו לחשוב על תכנון שיאפשר גישה רגלית נוחה לבית העלמין ואפשרות שהדיפו של הקו האדום יהיה גם הדיפו של הקו הירוק.
אחד מהדברים הטפשיים ביותר בתכנון של נת"ע זה שלכל קו מתוכנן דיפו משלו.
בתכנון טוב הדיפו שמתוכנן במערב ראשון לציון לקו החום היה משרת גם את הקו האדום, גם את הקו הירוק וגם את הקו החום. אבל בתכנון העקום שכבר ממומש הדיפו של הקו האדום נבנה בקרית אריה ואת זה כבר אי אפשר לתקן. אבל את התכנון לדיפו של הקו הירוק כן אפשר עדיין לתקן.
זה רעיון לא רע אבל הייתי משכלל אותוחלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..
לכיוון תל אביב, אלא דווקא בגלל שהתדירות מראש יותר נמוכה, להוסיף רכבות נוספות שייצאו לסירוגין מפתח תקווה לכיוון תל אביב, ולכיוון עתידים דרך תחנת אם המושבות. הרעיון דווקא לא כל כך רע, יחסית ההשקעה לא בשמיים, וממילא זה יוכל להתחבר לקצה של הקו הירוק לכשיבוצע באיזור.
אמנם זה רעיון מקורי ובוסר, אבל יש בו עניין למחשבה נוספת.
אגב בהקשר הזה, במהלך ההתדיינות העלו את סוגית תחנת בני ברק. התחנה הזו היא איכשהו לא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה, היא לא מספיק קרובה לקניון איילון, ועדיין לא מספיק נגישה לעובדים בעתידים. אולי הגשר שייבנה מעל הירקון ייתן לה תחנה הזו תנופה נוספת. כמו כן פתיחת מסילת השרון לכל אורכה יאפשראולי לנוסעים נוספים להגיע לתחנת בני ברק ולאיזור התעסוקה בעתידים
רק שיהיה ברור שאלה השתעשעויות שלנו שהסיכוי שיהפכו למציאות הוא אפס.
אתה בעצם מציע להאריך את שלוחת עתידים של הקו הירוק לכיוון פתח תקוה. אז אם כבר אז כבר:
לא להאריך לכיוון תחנת אם המושבות, אלא לחבר את הקו הירוק עם הדיפו ותחנת קרית אריה ולהמשיך אותו דרך זבולון המר והרב מלכה עד לבילינסון.
אז כשהקו הירוק יהיה, למעשה לא יהיה באמת צורך בהפעלת רכבות סדירות בשלוחת הדיפו של הקו האדום. על תחנת אם המושבות אפשר לוותר ובכלל התכנון שלה לא ממש נכון.
היתרונות של זה הם חיבור של פתח תקוה דרך אזור בילינסון לתחנת קרית אריה ולרמת החייל, עקיפת הקטע מרובה הצמתים בז'בוטינסקי, קירוב הקו הירוק לבית עלמין ירקון (אפשר אפילו לחשוב על תכנון שיאפשר גישה רגלית נוחה לבית העלמין ואפשרות שהדיפו של הקו האדום יהיה גם הדיפו של הקו הירוק.
אחד מהדברים הטפשיים ביותר בתכנון של נת"ע זה שלכל קו מתוכנן דיפו משלו.
בתכנון טוב הדיפו שמתוכנן במערב ראשון לציון לקו החום היה משרת גם את הקו האדום, גם את הקו הירוק וגם את הקו החום. אבל בתכנון העקום שכבר ממומש הדיפו של הקו האדום נבנה בקרית אריה ואת זה כבר אי אפשר לתקן. אבל את התכנון לדיפו של הקו הירוק כן אפשר עדיין לתקן.