חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)

מצב
הנושא נעול.

דודוdudu

New member
חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)

חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)
שאלה - למה לא מחברים את רמת החייל, אחד האזורים הכי בעייתים מבחינה תחבורתית ובין המרכזיים מבחינת תעסוקה במרכז, כזרוע/שלוחה שתצא צפון-מערבה מתחנת אם המושבות של הקו האדום?
מדובר על שלוחה של פחות מקילומטר, שניתן לבצע גם כרכבת עילית בעלות לא מאד גבוהה ולחצות בגשר את הירקון.

למרות התכנון של הקו הירוק שצפוי להתחבר עם שלוחה של הקו הצהוב (כנראה בעוד 40 שנה), מדובר בשיפור משמעותי בשירות עבור עשרות אלפי עובדים שלא יידרשו לבצע החלפת קווים לא סבירה (בטח לכל מי שמגיע מרמת גן, פתח תקווה או תחנת ארלוזרוב שלא ישתמשו בקו הירוק; הקו הצהוב יגיע כנראה עם המשיח...) ויעודד אותם להשתמש ברכבת הקלה.
בנוסף, זה יאפשר חיבור דרך תחנת הרכבת של קרית אריה לכל הבאים מכפר סבא, רעננה, ראש העין וכו' לאלפי אנשים נוספים דרך תחנת אם המושבות (אם לא ישיר).

מה דעתכם?
 
איך השלוחה הזו תעבוד מבחינה תפעולית?

חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)
שאלה - למה לא מחברים את רמת החייל, אחד האזורים הכי בעייתים מבחינה תחבורתית ובין המרכזיים מבחינת תעסוקה במרכז, כזרוע/שלוחה שתצא צפון-מערבה מתחנת אם המושבות של הקו האדום?
מדובר על שלוחה של פחות מקילומטר, שניתן לבצע גם כרכבת עילית בעלות לא מאד גבוהה ולחצות בגשר את הירקון.

למרות התכנון של הקו הירוק שצפוי להתחבר עם שלוחה של הקו הצהוב (כנראה בעוד 40 שנה), מדובר בשיפור משמעותי בשירות עבור עשרות אלפי עובדים שלא יידרשו לבצע החלפת קווים לא סבירה (בטח לכל מי שמגיע מרמת גן, פתח תקווה או תחנת ארלוזרוב שלא ישתמשו בקו הירוק; הקו הצהוב יגיע כנראה עם המשיח...) ויעודד אותם להשתמש ברכבת הקלה.
בנוסף, זה יאפשר חיבור דרך תחנת הרכבת של קרית אריה לכל הבאים מכפר סבא, רעננה, ראש העין וכו' לאלפי אנשים נוספים דרך תחנת אם המושבות (אם לא ישיר).

מה דעתכם?
איך השלוחה הזו תעבוד מבחינה תפעולית?
מהיכן יסעו הרכבות לרמת החייל? מהתחנה המרכזית בפתח תקוה? מהדיפו בקרית אריה?
מכיוון רמת גן ובני ברק?
כתבת גם רמת גן, גם פתח תקוה, גם זרוע מתחנת אם המושבות וגם חיבור דרך תחנת קרית אריה.
כל זה יחד לא יכול לעבוד.

מי יסע מרעננה לרמת החייל דרך תחנת קרית אריה?
ולמה שנוסעים מכפר סבא וראש העין ירדו בתחנת קרית אריה בשביל להגיע לרמת החייל ולא בתחנת בני ברק הקרובה יותר שממנה קל מאוד להגיע לרמת החייל?
בקיצור, בשלוחה מקרית אריה לרמת החייל אין טעם כי היא מקבילה לקו הרכבת הכבדה. והחלפה בסמוך לתחנת בני ברק יותר הגיונית מהחלפה בקרית אריה.
בשלוחה מתחנת אם המושבות עבור רכבות ממערב תהיה בעיה תפעולית כי זה יגרום לפיצול הקו האדום לשלוש זרועות שהתדירות תצטרך להתחלק ביניהן וכן מדובר בדרך ארוכה יותר עבוד מי שמגיע מרמת גן, תל אביב או דרומית לתל אביב.
בשלוחה עבור רכבות מפתח תקוה תהיה גם כן בעיה תפעולית כי גם כך התדירות של הרכבות בפתח תקוה תהיה נמוכה יותר מבקטע התת-קרקעי, אז התדירות הזו עוד תפוצל בין הקו הראשי לשלוחה לרמת החייל?

כשיש רק קו אחד אי אפשר לנסות לבנות רשת על הקו היחיד.
מה שצריך זו רשת קווים. ובמקום להשלים אם "כנראה בעוד 40 שנה", צריך לדאוג שהרשת תוקם במהירות האפשרית.

אם בתכנון הראשוני של הקו האדום השלוחה לדיפו הייתה מתחילה מערבית יותר ועוברת דרך רמת החייל זה היה הגיוני, אבל תפקיד הקישור לרמת החייל הוטל על הקווים הירוק והצהוב ולא על הקו האדום, ובשלב הזה זה התכנון שצריך להישאר ולעבור לשלב הביצוע.
אם יעשו טלאי בסגנון ישראלי ויחברו בצורה מאולצת את הקו האדום לרמת החייל, זה ודאי לא יקדם את הקווים הירוק והצהוב.
צריך לצאת משיטת הטלאים ולעבור לגישה מערכתית עם ראיה לטווח ארוך.
גישה כזו תדרוש קידום מהיר של כל קווי המתע"ן ולא יצירת קו אחד תמנוני.
 

דודוdudu

New member
זה ההבדל בין אידיאלי לאפשרי

איך השלוחה הזו תעבוד מבחינה תפעולית?
מהיכן יסעו הרכבות לרמת החייל? מהתחנה המרכזית בפתח תקוה? מהדיפו בקרית אריה?
מכיוון רמת גן ובני ברק?
כתבת גם רמת גן, גם פתח תקוה, גם זרוע מתחנת אם המושבות וגם חיבור דרך תחנת קרית אריה.
כל זה יחד לא יכול לעבוד.

מי יסע מרעננה לרמת החייל דרך תחנת קרית אריה?
ולמה שנוסעים מכפר סבא וראש העין ירדו בתחנת קרית אריה בשביל להגיע לרמת החייל ולא בתחנת בני ברק הקרובה יותר שממנה קל מאוד להגיע לרמת החייל?
בקיצור, בשלוחה מקרית אריה לרמת החייל אין טעם כי היא מקבילה לקו הרכבת הכבדה. והחלפה בסמוך לתחנת בני ברק יותר הגיונית מהחלפה בקרית אריה.
בשלוחה מתחנת אם המושבות עבור רכבות ממערב תהיה בעיה תפעולית כי זה יגרום לפיצול הקו האדום לשלוש זרועות שהתדירות תצטרך להתחלק ביניהן וכן מדובר בדרך ארוכה יותר עבוד מי שמגיע מרמת גן, תל אביב או דרומית לתל אביב.
בשלוחה עבור רכבות מפתח תקוה תהיה גם כן בעיה תפעולית כי גם כך התדירות של הרכבות בפתח תקוה תהיה נמוכה יותר מבקטע התת-קרקעי, אז התדירות הזו עוד תפוצל בין הקו הראשי לשלוחה לרמת החייל?

כשיש רק קו אחד אי אפשר לנסות לבנות רשת על הקו היחיד.
מה שצריך זו רשת קווים. ובמקום להשלים אם "כנראה בעוד 40 שנה", צריך לדאוג שהרשת תוקם במהירות האפשרית.

אם בתכנון הראשוני של הקו האדום השלוחה לדיפו הייתה מתחילה מערבית יותר ועוברת דרך רמת החייל זה היה הגיוני, אבל תפקיד הקישור לרמת החייל הוטל על הקווים הירוק והצהוב ולא על הקו האדום, ובשלב הזה זה התכנון שצריך להישאר ולעבור לשלב הביצוע.
אם יעשו טלאי בסגנון ישראלי ויחברו בצורה מאולצת את הקו האדום לרמת החייל, זה ודאי לא יקדם את הקווים הירוק והצהוב.
צריך לצאת משיטת הטלאים ולעבור לגישה מערכתית עם ראיה לטווח ארוך.
גישה כזו תדרוש קידום מהיר של כל קווי המתע"ן ולא יצירת קו אחד תמנוני.
זה ההבדל בין אידיאלי לאפשרי
רשת מלאה כמו שאתה מתאר תהיה עוד 30 שנה. להוסיף ק"מ עילי לקו בבנייה יכול להיות בתוספת של 3 שנים.
&nbsp
אני לא רואה קו רכבת שמגיע לרמת החייל (מדובר על השלוחה הצהובה) בעשרים שנה הקרובות לפחות. הקו הירוק יקודם לפני כן, והוא לא מגיע עד רמת החייל.
&nbsp
לגבי תחנת בני ברק - העובדה היא שמדובר בתחנה שלא באמת עובדת (ולהערכתי גם לא תעבוד עם השיפור של הגשר להולכי רגל המתוכנן מהתחנה לרמת החייל).
&nbsp
לגבי מה שכתבתי, הרעיון הוא שלוחה מאם המושבות, לא מקריה אריה.
 
יש שלוחה של הקו הירוק שתגיע עד רמת החייל

זה ההבדל בין אידיאלי לאפשרי
רשת מלאה כמו שאתה מתאר תהיה עוד 30 שנה. להוסיף ק"מ עילי לקו בבנייה יכול להיות בתוספת של 3 שנים.
&nbsp
אני לא רואה קו רכבת שמגיע לרמת החייל (מדובר על השלוחה הצהובה) בעשרים שנה הקרובות לפחות. הקו הירוק יקודם לפני כן, והוא לא מגיע עד רמת החייל.
&nbsp
לגבי תחנת בני ברק - העובדה היא שמדובר בתחנה שלא באמת עובדת (ולהערכתי גם לא תעבוד עם השיפור של הגשר להולכי רגל המתוכנן מהתחנה לרמת החייל).
&nbsp
לגבי מה שכתבתי, הרעיון הוא שלוחה מאם המושבות, לא מקריה אריה.
יש שלוחה של הקו הירוק שתגיע עד רמת החייל
[URL]http://www.nta.co.il/line/2[/URL]
ולגבי הקו הצהוב, ככל שיאמרו יותר שהוא לא יהיה בעשרים השנה הקרובות, כך הסיכוי שהוא יהיה יקטן.
ולהמציא טלאים כדוגמת עוד שלוחות לקו האדום רק ירחיק את הקו הצהוב ואת קידום הרשת כולה.
לכן הכיוון הנכון זה ללחוץ לקדם את כל הקווים ולא להתפשר על כך שרוב הקווים ישארו רק על הנייר.
שלוחה של הקו האדום לרמת החייל תיתן למשרד האוצר עוד תחמושת לעכב את קידום הקו הצהוב והשלוחה של הקו הירוק.
זה מה שנקרא משכון הטווח הארוך לטובת הטווח הקצר.
דבר שמלווה את כל פרויקט המתע"ן בגוש דן לכל אורך הדרך, כולל באופן ההתנהלות לגבי הקו האדום עצמו.

שלוחה מאם המושבות שתתחיל היכן? בתחנת אם המושבות? בפתח תקוה? בתל אביב? בבת ים?
לא היכן תתחיל שלוחת המסילה אלא היכן תתחיל שלוחת הקו? מה תהיה תחנת המוצא של רכבות שיגיעו לרמת החייל ומה תהיה תחנת הקצה של רכבות שיתחילו ברמת החייל?
 

דודוdudu

New member
הלינק ששלחת אף מחזק את הטענה שלי

יש שלוחה של הקו הירוק שתגיע עד רמת החייל
[URL]http://www.nta.co.il/line/2[/URL]
ולגבי הקו הצהוב, ככל שיאמרו יותר שהוא לא יהיה בעשרים השנה הקרובות, כך הסיכוי שהוא יהיה יקטן.
ולהמציא טלאים כדוגמת עוד שלוחות לקו האדום רק ירחיק את הקו הצהוב ואת קידום הרשת כולה.
לכן הכיוון הנכון זה ללחוץ לקדם את כל הקווים ולא להתפשר על כך שרוב הקווים ישארו רק על הנייר.
שלוחה של הקו האדום לרמת החייל תיתן למשרד האוצר עוד תחמושת לעכב את קידום הקו הצהוב והשלוחה של הקו הירוק.
זה מה שנקרא משכון הטווח הארוך לטובת הטווח הקצר.
דבר שמלווה את כל פרויקט המתע"ן בגוש דן לכל אורך הדרך, כולל באופן ההתנהלות לגבי הקו האדום עצמו.

שלוחה מאם המושבות שתתחיל היכן? בתחנת אם המושבות? בפתח תקוה? בתל אביב? בבת ים?
לא היכן תתחיל שלוחת המסילה אלא היכן תתחיל שלוחת הקו? מה תהיה תחנת המוצא של רכבות שיגיעו לרמת החייל ומה תהיה תחנת הקצה של רכבות שיתחילו ברמת החייל?
הלינק ששלחת אף מחזק את הטענה שלי
אם תכנס לראות את תוכנית הקו הצהוב במפה, תראה שלמעשה שלוחה של הקו מתוכננת ממילא מדרך אם המושבות, חוצה את הירקון ועוברת דרך רחוב הנחושת.
&nbsp
למעשה החיבור הנדרש הוא תוספת של 300-400 מטר (!) בלבד ולא קילומטר כמו שחשבתי - כשניתן בשלב ראשון לבנות את השלוחה של הקו הצהוב כשלוחה של הקו האדום. זה יאפשר חיבור של רמת החייל לרכבת הקלה 20 שנה לפני המתוכנן (הקו הצהוב לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הקווים וגם לא בטופ 3). להגיד "בו נלחץ לקדם את כל הקווים" יפה בתיאוריה, אבל רחוק מהמציאות.
&nbsp
לגבי הסיפא של הדברים שלך - קודם כל לנשום. זה בסה"כ דיון, לא צריך לקחת ללב יותר מדי וגם לא באופן אישי. אפשר להרגיע בסימני השאלה.
להערכתי קו פתח תקווה-רמת החייל (ממילא יש בעיה של תדירות בין התחנות העיליות לתחתונות) וגם ארלוזרוב-רמת החייל יכולים להיות עם דרישה גבוהה מאד (בייחוד השני כמובן). אני מסכים שיש בעיה כי מדובר בשלוחה שלישית, אך בחשיבה יצירתית ניתן למצוא לכך פתרונות (וזה לא מאד חריג ביחס לרכבות תחתיות בחו"ל עם מספר תחנות קצה (לפעמים גם 3) לקווים מסוימים.
ניתן לחשוב על קו "קצר" שיעבור רק על תוואי השלוחה בשעות מסוימות - לא בטוח שזה אפשרי, אבל זה לא נדיר למצוא גם במקומות מסוימים בחו"ל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
לבנות את השלוחה של הקו הצהוב מבן גוריון צפונה לפני בניית הקו

הלינק ששלחת אף מחזק את הטענה שלי
אם תכנס לראות את תוכנית הקו הצהוב במפה, תראה שלמעשה שלוחה של הקו מתוכננת ממילא מדרך אם המושבות, חוצה את הירקון ועוברת דרך רחוב הנחושת.
&nbsp
למעשה החיבור הנדרש הוא תוספת של 300-400 מטר (!) בלבד ולא קילומטר כמו שחשבתי - כשניתן בשלב ראשון לבנות את השלוחה של הקו הצהוב כשלוחה של הקו האדום. זה יאפשר חיבור של רמת החייל לרכבת הקלה 20 שנה לפני המתוכנן (הקו הצהוב לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הקווים וגם לא בטופ 3). להגיד "בו נלחץ לקדם את כל הקווים" יפה בתיאוריה, אבל רחוק מהמציאות.
&nbsp
לגבי הסיפא של הדברים שלך - קודם כל לנשום. זה בסה"כ דיון, לא צריך לקחת ללב יותר מדי וגם לא באופן אישי. אפשר להרגיע בסימני השאלה.
להערכתי קו פתח תקווה-רמת החייל (ממילא יש בעיה של תדירות בין התחנות העיליות לתחתונות) וגם ארלוזרוב-רמת החייל יכולים להיות עם דרישה גבוהה מאד (בייחוד השני כמובן). אני מסכים שיש בעיה כי מדובר בשלוחה שלישית, אך בחשיבה יצירתית ניתן למצוא לכך פתרונות (וזה לא מאד חריג ביחס לרכבות תחתיות בחו"ל עם מספר תחנות קצה (לפעמים גם 3) לקווים מסוימים.
ניתן לחשוב על קו "קצר" שיעבור רק על תוואי השלוחה בשעות מסוימות - לא בטוח שזה אפשרי, אבל זה לא נדיר למצוא גם במקומות מסוימים בחו"ל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
לבנות את השלוחה של הקו הצהוב מבן גוריון צפונה לפני בניית הקו
כולו, זה הגיוני.
אבל לא כשלוחה של הקו האדום אלא כקו עצמאי, משתי סיבות:
1. הקו האדום בבני ברק ורמת גן יהיה תת-קרקעי. הקו הצהוב מתוכנן להיות עילי. שלוחה של הקו האדום באזור בן גוריון משמעותה התפצלות מתחת לקרקע. זה לא יקרה.
2. עניין התדירות. כל שלוחה נוספת לקו האדום צריכה להגדיר מה קורה לתדירויות בקו הראשי ובשלוחה המתוכננת.
מכיוון שהקו הצהוב מתוכנן לחצות את האדום באזור דרך בן גוריון, זה לא מחזק טענה על שום שלוחה שתצא מתחנת אם המושבות על כביש 4.
ולגבי הערכות השנים שלך לגבי חיבור רמת החייל. הרי הראיתי לך שהקו הירוק מתוכנן להגיע לרמת החייל ואתה עצמך טענת שהקו הירוק יקודם לפני הצהוב, אז מדוע אתה חוזר על טענת העשרים שנה?

ולגבי המשפט שלך לגבי לנשום, לקחת ללב, אופן אישי (איפה ראית אופן אישי בדיוק?), להרגיע - שאלתי שאלות היכן תהיה תחנת הקצה.
גם כעת לא ענית על אף אחד מסימני השאלה הללו, אז כנראה לא היו מספיק סימני שאלה.
אתה מדבר בתיאוריה אבל לא עונה על שאלה פשוטה מהיכן הרכבות הללו ייצאו לרמת החייל ועד להיכן יגיעו מרמת החייל.
אני לא שואל סתם, יש לכך השפעה על התדירויות.
למשל אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות להגיע מתל אביב לתחנה המרכזית של פתח תקוה ולהסיט אותם לרמת החייל, אז לא תודה.
אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות לצאת מתחנה מרכזית פתח תקוה ולהגיע לתל אביב ולהסיט אותם לרמת החייל, אז שוב לא תודה.
וזה לא "לא תודה" "אישי". זה "לא תודה" מערכתי.
להציע רעיונות זה נחמד, אבל צריך לחשוב גם על ההשלכות.
רק הראיתי לך שלא חשבת לעומק על משמעות ההצעה שלך.
(ואתה לא צריך לקחת את זה ללב וגם לא באופן אישי
)
 

alantan

New member
הדבר היחיד שהיה עשוי לעבוד, הוא שאטל בין קרית אריה לעתידים

לבנות את השלוחה של הקו הצהוב מבן גוריון צפונה לפני בניית הקו
כולו, זה הגיוני.
אבל לא כשלוחה של הקו האדום אלא כקו עצמאי, משתי סיבות:
1. הקו האדום בבני ברק ורמת גן יהיה תת-קרקעי. הקו הצהוב מתוכנן להיות עילי. שלוחה של הקו האדום באזור בן גוריון משמעותה התפצלות מתחת לקרקע. זה לא יקרה.
2. עניין התדירות. כל שלוחה נוספת לקו האדום צריכה להגדיר מה קורה לתדירויות בקו הראשי ובשלוחה המתוכננת.
מכיוון שהקו הצהוב מתוכנן לחצות את האדום באזור דרך בן גוריון, זה לא מחזק טענה על שום שלוחה שתצא מתחנת אם המושבות על כביש 4.
ולגבי הערכות השנים שלך לגבי חיבור רמת החייל. הרי הראיתי לך שהקו הירוק מתוכנן להגיע לרמת החייל ואתה עצמך טענת שהקו הירוק יקודם לפני הצהוב, אז מדוע אתה חוזר על טענת העשרים שנה?

ולגבי המשפט שלך לגבי לנשום, לקחת ללב, אופן אישי (איפה ראית אופן אישי בדיוק?), להרגיע - שאלתי שאלות היכן תהיה תחנת הקצה.
גם כעת לא ענית על אף אחד מסימני השאלה הללו, אז כנראה לא היו מספיק סימני שאלה.
אתה מדבר בתיאוריה אבל לא עונה על שאלה פשוטה מהיכן הרכבות הללו ייצאו לרמת החייל ועד להיכן יגיעו מרמת החייל.
אני לא שואל סתם, יש לכך השפעה על התדירויות.
למשל אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות להגיע מתל אביב לתחנה המרכזית של פתח תקוה ולהסיט אותם לרמת החייל, אז לא תודה.
אם תציע לקחת חלק מהרכבות המיועדות לצאת מתחנה מרכזית פתח תקוה ולהגיע לתל אביב ולהסיט אותם לרמת החייל, אז שוב לא תודה.
וזה לא "לא תודה" "אישי". זה "לא תודה" מערכתי.
להציע רעיונות זה נחמד, אבל צריך לחשוב גם על ההשלכות.
רק הראיתי לך שלא חשבת לעומק על משמעות ההצעה שלך.
(ואתה לא צריך לקחת את זה ללב וגם לא באופן אישי
)
הדבר היחיד שהיה עשוי לעבוד, הוא שאטל בין קרית אריה לעתידים
אבל יש לכך מספר תנאים שלא ממש מתקיימים:
1) שטח תפעולי מספיק גדול בקרית אריה שתאפשר תפעול מבלי להפריע לקו האדום
2) פשטות הקמה, שאיננה קיימת. החלק ה"חסר" בקו הצהוב הוא קטע קצר יחסית שבין פארק אזורים לגשר שמיועד לקו הצהוב מעל לירקון. בקטע זה יש את כביש מספר 4 ואת מסילת הרכבת, דבר שהופכים את הקטע ליקר ומסובך יותר מסתם סלילה של מסילה.
&nbsp
http://www.govmap.gov.il/?c=xlO/azG...VBX2sIw==&z=4&b=0&lay=neta_lines|Red_line_STA
 
אבל אפשר להקים שאטל בין צומת ז'בוטינסקי-בן גוריון לעתידים

הדבר היחיד שהיה עשוי לעבוד, הוא שאטל בין קרית אריה לעתידים
אבל יש לכך מספר תנאים שלא ממש מתקיימים:
1) שטח תפעולי מספיק גדול בקרית אריה שתאפשר תפעול מבלי להפריע לקו האדום
2) פשטות הקמה, שאיננה קיימת. החלק ה"חסר" בקו הצהוב הוא קטע קצר יחסית שבין פארק אזורים לגשר שמיועד לקו הצהוב מעל לירקון. בקטע זה יש את כביש מספר 4 ואת מסילת הרכבת, דבר שהופכים את הקטע ליקר ומסובך יותר מסתם סלילה של מסילה.
&nbsp
http://www.govmap.gov.il/?c=xlO/azG...VBX2sIw==&z=4&b=0&lay=neta_lines|Red_line_STA
אבל אפשר להקים שאטל בין צומת ז'בוטינסקי-בן גוריון לעתידים
כלומר לבנות את קטע הקו הצהוב המתוכנן ממילא לפני בניית הקו הצהוב כולו.
וכך יהיה אפשר ליצור מוקדם יותר אפשרות החלפה מהקו האדום לקו הצהוב על מנת להגיע לרמת החייל בביצוע שמשתלב עם התכנון הכולל ולא מוסיף לו טלאי.
אני לא מבין בשביל מה צריך שאטל בין קרית אריה לעתידים כאשר יש רכבת כבדה בין קרית אריה לתחנת בני ברק. הרבה יותר פשוט ליצור שילוב אפקטיבי של שאטל אוטובוסי והרכבת הכבדה בתחנת בני ברק.
זה שזה לא נעשה עד היום לא אומר שאי אפשר לעשות זאת. חלק מהבעיה זה גם תעריפי הרכבת היקרים מדי, אבל ידוע שזה נושא שדורש טיפול והוא לא מצריך שום בניה תשתיתית.
 

cwen

New member
היום יש שאטל אוטובוסי בין רכבת בני ברק לרמת החייל.

אבל אפשר להקים שאטל בין צומת ז'בוטינסקי-בן גוריון לעתידים
כלומר לבנות את קטע הקו הצהוב המתוכנן ממילא לפני בניית הקו הצהוב כולו.
וכך יהיה אפשר ליצור מוקדם יותר אפשרות החלפה מהקו האדום לקו הצהוב על מנת להגיע לרמת החייל בביצוע שמשתלב עם התכנון הכולל ולא מוסיף לו טלאי.
אני לא מבין בשביל מה צריך שאטל בין קרית אריה לעתידים כאשר יש רכבת כבדה בין קרית אריה לתחנת בני ברק. הרבה יותר פשוט ליצור שילוב אפקטיבי של שאטל אוטובוסי והרכבת הכבדה בתחנת בני ברק.
זה שזה לא נעשה עד היום לא אומר שאי אפשר לעשות זאת. חלק מהבעיה זה גם תעריפי הרכבת היקרים מדי, אבל ידוע שזה נושא שדורש טיפול והוא לא מצריך שום בניה תשתיתית.
היום יש שאטל אוטובוסי בין רכבת בני ברק לרמת החייל.
 

cwen

New member
התייחסתי לזה שאמרת שזה לא נעשה עד היום

אבל זה לא ממש אפקטיבי בגלל מחירי הרכבת הגבוהים
התייחסתי לזה שאמרת שזה לא נעשה עד היום
אז זה נעשה. מחירי הרכבת הגבוהים זה סיפור אחר.
&nbsp
יש אנשים שלא אכפת להם מחיר הרכבת כי העבודה בכל מקרה מחזירה להם כסף.
 
זה נעשה כמעט בהיחבא. כמה אנשים יודעים על השאטל הזה

התייחסתי לזה שאמרת שזה לא נעשה עד היום
אז זה נעשה. מחירי הרכבת הגבוהים זה סיפור אחר.
&nbsp
יש אנשים שלא אכפת להם מחיר הרכבת כי העבודה בכל מקרה מחזירה להם כסף.
זה נעשה כמעט בהיחבא. כמה אנשים יודעים על השאטל הזה
של עיריית תל אביב? אפילו באתר הרכבת אין פרסום על השאטל הזה (אלא רק על השאטל לעתידים שמיועד רק לעובדים בעתידים).
בצורה שבה זה נעשה יחד עם המחירים ברכבת אין לזה סיכוי גדול להצליח.
אתן לך עוד דוגמה. החל מתחילת החודש יש שאטל של עירית פתח תקוה בין תחנת קרית אריה לבין אזור התעשיה בקרית אריה. האם היה פרסום נרחב לשאטל הזה? כמה אנשים בפורום יודעים עליו? כמה עובדים בקרית אריה יודעים עליו?
השאטלים הללו לא מופיעים במערכות המידע ובדרך נכלל נודע עליהם לאנשים די באקראי.
האם יש איזה מקום נגיש שבו אפשר לראות את הלו"ז של השאטלים הללו?
כשכתבתי שלא נעשה שילוב אפקטיבי הכוונה אינה שאין שאטל בכלל אלא שאין שילוב אפקטיבי.
 

alantan

New member
זו אינה סיבה להקים רכבת קלה... אם הפתרון הנכון הוא שאטל אז

אבל זה לא ממש אפקטיבי בגלל מחירי הרכבת הגבוהים
זו אינה סיבה להקים רכבת קלה... אם הפתרון הנכון הוא שאטל אז
עדיף שאטל, ויש לתמחר אותו או את השילוב שלו עם הרכבת בצורה כזו שהדבר יפעל היטב וכן לתת לו אמצעי העדפה כדי שהתזמון יהיה טוב.
&nbsp
אם בכל זאת צריך רכבת קלה, הצורך הזה צריך להיות בגלל המאפיינים השירותיים של הכלי עצמו (נפח הנוסעים ונוחות).
 
ברור שזו לא סיבה להקים רכבת קלה

זו אינה סיבה להקים רכבת קלה... אם הפתרון הנכון הוא שאטל אז
עדיף שאטל, ויש לתמחר אותו או את השילוב שלו עם הרכבת בצורה כזו שהדבר יפעל היטב וכן לתת לו אמצעי העדפה כדי שהתזמון יהיה טוב.
&nbsp
אם בכל זאת צריך רכבת קלה, הצורך הזה צריך להיות בגלל המאפיינים השירותיים של הכלי עצמו (נפח הנוסעים ונוחות).
ברור שזו לא סיבה להקים רכבת קלה
אני הרי כתבתי בעד שאטל אוטובוסי.
אחרים הציעו כאן לחבר את הקו האדום לרמת החייל, לא אני. אני התנגדתי לזה.
 

alantan

New member
סליחה, אתה צודק, מיהרתי לקפוץ...


ברור שזו לא סיבה להקים רכבת קלה
אני הרי כתבתי בעד שאטל אוטובוסי.
אחרים הציעו כאן לחבר את הקו האדום לרמת החייל, לא אני. אני התנגדתי לזה.
סליחה, אתה צודק, מיהרתי לקפוץ...
 

GLSRA

New member
גם אני ברגע הראשון לא ממש התחברתי לרעיון שלך

הלינק ששלחת אף מחזק את הטענה שלי
אם תכנס לראות את תוכנית הקו הצהוב במפה, תראה שלמעשה שלוחה של הקו מתוכננת ממילא מדרך אם המושבות, חוצה את הירקון ועוברת דרך רחוב הנחושת.
&nbsp
למעשה החיבור הנדרש הוא תוספת של 300-400 מטר (!) בלבד ולא קילומטר כמו שחשבתי - כשניתן בשלב ראשון לבנות את השלוחה של הקו הצהוב כשלוחה של הקו האדום. זה יאפשר חיבור של רמת החייל לרכבת הקלה 20 שנה לפני המתוכנן (הקו הצהוב לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הקווים וגם לא בטופ 3). להגיד "בו נלחץ לקדם את כל הקווים" יפה בתיאוריה, אבל רחוק מהמציאות.
&nbsp
לגבי הסיפא של הדברים שלך - קודם כל לנשום. זה בסה"כ דיון, לא צריך לקחת ללב יותר מדי וגם לא באופן אישי. אפשר להרגיע בסימני השאלה.
להערכתי קו פתח תקווה-רמת החייל (ממילא יש בעיה של תדירות בין התחנות העיליות לתחתונות) וגם ארלוזרוב-רמת החייל יכולים להיות עם דרישה גבוהה מאד (בייחוד השני כמובן). אני מסכים שיש בעיה כי מדובר בשלוחה שלישית, אך בחשיבה יצירתית ניתן למצוא לכך פתרונות (וזה לא מאד חריג ביחס לרכבות תחתיות בחו"ל עם מספר תחנות קצה (לפעמים גם 3) לקווים מסוימים.
ניתן לחשוב על קו "קצר" שיעבור רק על תוואי השלוחה בשעות מסוימות - לא בטוח שזה אפשרי, אבל זה לא נדיר למצוא גם במקומות מסוימים בחו"ל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
גם אני ברגע הראשון לא ממש התחברתי לרעיון שלך
דווקא מקריאת כל הפוסטים בעקבות ההודעה שלך והתבוננות במפת הקו העתידי הירוק, דווקא מתחיל למצוא חן בעיניי שילוב של הרעיון שלך דווקא עם הקו הירוק ולאו דווקא עם הקו האדום.
אני אסביר:
אם השלוחה של הקו הירוק שמסתיימת בעתידים תוארך עד לקרית אריה או רק עד לתחנה שלפניה, יווצר רצף תחבורתי נוסף ונקודת מפגש נוספת בין הקו האדום לירוק. אני לא בשל לגמרי עם הרעיון הזה אך בהחלט חיבור בין הקווים (ירוק ואדום) בתחנת אם המושבות (או קרית אריה)יכול להיות מעניין ולפתוח למשל אפשרויות לתושבי פתח תקווה להגיע ישירות לאיזור עתידים וקניון איילון.
דווקא ענייין התדירות יכול לקבל מענה על הקו העילי באיזור פתח תקווה, כך שחלק מהרכבות יופנו לעבר תל אביב במסלול האדום, וחלק יופנו לכיוון הקו הירוק דרך תחנת אם המושבות.
כל זה רק בתנאי שיש בתוכניות חיבור לקו פתח תקווה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו אחרת כל הרעיון מאבד מהאטרקטיביות שלו.
 
אתה מציע להקטין את התדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א כאשר

גם אני ברגע הראשון לא ממש התחברתי לרעיון שלך
דווקא מקריאת כל הפוסטים בעקבות ההודעה שלך והתבוננות במפת הקו העתידי הירוק, דווקא מתחיל למצוא חן בעיניי שילוב של הרעיון שלך דווקא עם הקו הירוק ולאו דווקא עם הקו האדום.
אני אסביר:
אם השלוחה של הקו הירוק שמסתיימת בעתידים תוארך עד לקרית אריה או רק עד לתחנה שלפניה, יווצר רצף תחבורתי נוסף ונקודת מפגש נוספת בין הקו האדום לירוק. אני לא בשל לגמרי עם הרעיון הזה אך בהחלט חיבור בין הקווים (ירוק ואדום) בתחנת אם המושבות (או קרית אריה)יכול להיות מעניין ולפתוח למשל אפשרויות לתושבי פתח תקווה להגיע ישירות לאיזור עתידים וקניון איילון.
דווקא ענייין התדירות יכול לקבל מענה על הקו העילי באיזור פתח תקווה, כך שחלק מהרכבות יופנו לעבר תל אביב במסלול האדום, וחלק יופנו לכיוון הקו הירוק דרך תחנת אם המושבות.
כל זה רק בתנאי שיש בתוכניות חיבור לקו פתח תקווה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו אחרת כל הרעיון מאבד מהאטרקטיביות שלו.
אתה מציע להקטין את התדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א כאשר
גם כך התדירות שלהן היא חצי מהתדירות בקטע התת-קרקעי.
כל הצעה שפוגעת בתדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א היא הצעה בעייתית.

עד כמה שאני יודע בפורטל שנקר אמור להיות מפלג שמאפשר לרכבות לנסוע גם מכיוון פתח תקוה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו.
זה די הכרחי, על מנת שרכבות יוכלו להגיע מהדיפו לתחנת הקצה בתחנה המרכזית של פ"ת.
 

GLSRA

New member
הסיבה לתדירות כפולה בקטע הממונהר בתל אביב היא לא רק רמזורים

אתה מציע להקטין את התדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א כאשר
גם כך התדירות שלהן היא חצי מהתדירות בקטע התת-קרקעי.
כל הצעה שפוגעת בתדירות של הרכבות בין פ"ת לת"א היא הצעה בעייתית.

עד כמה שאני יודע בפורטל שנקר אמור להיות מפלג שמאפשר לרכבות לנסוע גם מכיוון פתח תקוה לכיוון תחנת אם המושבות והדיפו.
זה די הכרחי, על מנת שרכבות יוכלו להגיע מהדיפו לתחנת הקצה בתחנה המרכזית של פ"ת.
הסיבה לתדירות כפולה בקטע הממונהר בתל אביב היא לא רק רמזורים
להבנתי זה נובע גם מכמות נוסעים הרבה יותר גדולה במרכז הקו בתוככי העיר תל אביב לעומת הקצוות של הקו לכיוון פתח תקווה למשל.
אם הסיבה היא רק עניין רמזורים והפרעות תנועה בחלקים העיליים אז זה יהיה כמובן תלוי בשיתוף הפעולה ביצירת רציפות נסיעה בצמתים
 
ברור שהסיבה היא הביקוש, אבל אתה מציע להקטין את התדירות

הסיבה לתדירות כפולה בקטע הממונהר בתל אביב היא לא רק רמזורים
להבנתי זה נובע גם מכמות נוסעים הרבה יותר גדולה במרכז הקו בתוככי העיר תל אביב לעומת הקצוות של הקו לכיוון פתח תקווה למשל.
אם הסיבה היא רק עניין רמזורים והפרעות תנועה בחלקים העיליים אז זה יהיה כמובן תלוי בשיתוף הפעולה ביצירת רציפות נסיעה בצמתים
ברור שהסיבה היא הביקוש, אבל אתה מציע להקטין את התדירות
הנמוכה יותר שהוגדרה גם היא על פי ביקוש.
גם היום בקטע שבין מחלף גהה לאזור התחנה המרכזית בתל אביב יש יותר קווים מאשר בקטע בפתח תקוה או ביפו ובת ים, אבל הביקוש בקטעים הללו מספיק גדול וקווים 1, 51, 66, 82 ו 40, 42, 142, 25 וכו' מעידים על כך.
זה שהתדירות בקטע בפ"ת היא חצי מבקטע התת-קרקעי לא אומרת שנכון להקטין את התדירות הזו של רכבות בין פ"ת למרכז ת"א עוד יותר.
הקישור לרמת החייל לא צריך להתבצע על חשבון הרכבות הללו.
 

GLSRA

New member
חלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..

ברור שהסיבה היא הביקוש, אבל אתה מציע להקטין את התדירות
הנמוכה יותר שהוגדרה גם היא על פי ביקוש.
גם היום בקטע שבין מחלף גהה לאזור התחנה המרכזית בתל אביב יש יותר קווים מאשר בקטע בפתח תקוה או ביפו ובת ים, אבל הביקוש בקטעים הללו מספיק גדול וקווים 1, 51, 66, 82 ו 40, 42, 142, 25 וכו' מעידים על כך.
זה שהתדירות בקטע בפ"ת היא חצי מבקטע התת-קרקעי לא אומרת שנכון להקטין את התדירות הזו של רכבות בין פ"ת למרכז ת"א עוד יותר.
הקישור לרמת החייל לא צריך להתבצע על חשבון הרכבות הללו.
חלילא, אני לא מציע להוריד את התדירות של הרכבות שינועו מפ"ת..
לכיוון תל אביב, אלא דווקא בגלל שהתדירות מראש יותר נמוכה, להוסיף רכבות נוספות שייצאו לסירוגין מפתח תקווה לכיוון תל אביב, ולכיוון עתידים דרך תחנת אם המושבות. הרעיון דווקא לא כל כך רע, יחסית ההשקעה לא בשמיים, וממילא זה יוכל להתחבר לקצה של הקו הירוק לכשיבוצע באיזור.
אמנם זה רעיון מקורי ובוסר, אבל יש בו עניין למחשבה נוספת.

אגב בהקשר הזה, במהלך ההתדיינות העלו את סוגית תחנת בני ברק. התחנה הזו היא איכשהו לא מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה, היא לא מספיק קרובה לקניון איילון, ועדיין לא מספיק נגישה לעובדים בעתידים. אולי הגשר שייבנה מעל הירקון ייתן לה תחנה הזו תנופה נוספת. כמו כן פתיחת מסילת השרון לכל אורכה יאפשראולי לנוסעים נוספים להגיע לתחנת בני ברק ולאיזור התעסוקה בעתידים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה