חיבור כבלים שין קטנועים עזרה

NOAM895

New member
חיבור כבלים שין קטנועים עזרה

שלום.
ברצוני להתניע קטנוע ג'וי מקס 2011 לתת כבלים לקטנוע אקסאיבו 2010.
מישו יכול לכוון אותי איפה המצבר של הגוי מקס ואיפה של האקסאיבו והאם זה עניין נגיש?
חבר הפקיד בידי את האקאיבו שלו למשך שהותו בחו"ל וניגמר לו המצבר כניראה האזעקה אשמה.
תודה
 

NtinKnssAnmr

New member
אם אני לא טועה, לא מומלץ להניע קטנוע באמצעות מצבר של קטנוע א

בכל מקרה, המצבר של האקסבו נמצא מתחת למושב מתחת למכסה שצמוד לציר של המושב
 

xfwind

New member
מצבר ב-JM - נמצא בצד שמאל

כשפותחים את תא הכפפות. כדי להגיע לקטבים יש להוריד לוחית פלסטיק שמחוברת עם בורג פיליפס אחד ולשונית.
כדאי להניע כשהקטנוע התורם מונע.
 

gsxr77

New member
ממש לא מונע, הרכב המניע תמיד עם מנוע כבוי

בגלל כל האלקטרוניקה היום, אין להניע רכב מניע. בדיוק כפי שאתה מניע את רכבך בכל יום, אין עזרה של מנוע/אלטרנטור אחר, ואתה סומך רק על המצבר ברכבך.
כך גם בהנעת רכב אחר, כל עוד מדובר על רכב שזקוק למצבר בגודל של הרכב המניע או פחות מכך, לדוגמא אוטו יכול להניע קטנוע אך לבטח לא להפך.

בכל מקרה, מצבר הקסבו זקוק לטעינה ממושכת כיוון שהוא פרוק, הנעה בלבד לא תפתור את הבעיה, והמלצתי לחברו למטען למשך יממה.
ניתן לרכוב עליו במקום, אך המצבר זקוק לטעינה ממושכת כפי שצינתי והפתרון הראשון עדיף.
 

באדי

New member
הסיבה שלחלק מהרכבים ישנו פיוז על הקו הראשי

היוצא מהאלטנטור.

התנעה כאשר המנוע עובד במקרה קיצוני, עלולה לשרוף את הפיוז.

הנסיון שלי אומר (וגם באופן תיאורטי \חישובי) שכל עוד המצבר ברכב המניע תקין וטעון, הסיכוי שזה יקרה שואף ל- 0.

אני חושב שכבר אמרתי זאת בעבר - סיפורים לגבי פגיעה אפשרית במחשב ניהול המנוע הינם אגדה אורבנית בלבד, ואין להם שום קשר למציאות.
 

בועז בר

New member
לא חייב להיות דווקא מחשב מנוע,

נתתי פעם כבלים מהרכב שלי לשכן, חצי שעה אח"כ עצרה אותי ניידת כי לא היו לי אור בלם ואחורי.
&nbsp
החשמלאי שאל אותי אם נתתי כבלים מהמצבר בזמן האחרון, ומיד שלף מתחת לדשבורד איזה יוניט חשמלי
&nbsp
שאחראי על הפנסים האחוריים. לדבריו בסוג הרכב הזה קורה מדי פעם ש'תרומת מצבר' גורמת לשריפתו.
&nbsp
לא יודע אם יש לזה קשר למנוע פועל או כבוי (באותו מקרה שלי המנוע פעל), אבל פוטנציאל לנזק יש.
 

באדי

New member
גם זה סוג של "ממבו ג'מבו"

המצבר והאלטרנטור שלך אינם יודעים מי דורש מהם את הזרם.

צריכת זרם גבוהה יכולה לנבוע גם ממערכות החשמל ברכב הנותן עצמו בלי קשר לחיבור רכב נוסף, אם בגין צריכת זרם גבוהה מתקלקל רכיב כלשהוא (אפשרי בהחלט) הרי שזו בעיית תכן של הרכיב והתקלה תחזור על עצמה בסבירות גבוהה כאשר המצבר יתיישן ומפל המתח בהתנעה יהיה גבוה במיוחד.
 

gsxr77

New member
בוא אספר לך גם ממבו גמבו

טורקיה (לא זה משנה הרבה), חבר עם BMW GS AD תקוע ללא מצבר בחציה לבולגריה. מיד מוציאים כבלים ומנסים להניע את הבהמה. אממה, הבהמה מסרבת להניע. כבר הוזמן גרר, ואחד החברה אומר בואו נחליף בין המצבר של הבהמה למצבר שהיה אצלי באופנוע. המצברים הוחלפו, הפלא ופלא הבהמה מניע ללא כל בעיה.
אז מי בדיוק לא יודע? ספר את זה למחשב מנוע של הבימר, כי הוא ידע לאורך כל הדרך.
 

באדי

New member
למי שלא מבין במערכות חשמל ובקרה

ולא עוסק בכך כמקצוע.
כל דבר נראה או נס משמיים או תחכום שמימי.
&nbsp
המציאות הרבה יותר פשוטה ובסיסית.
&nbsp
אבל אתה בהחלט רשאי להאמין למה שאתה רוצה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

הנסיך.

New member
אם כבר קורות בעיות בעת תרומת כבלים

כשהרכב התורם מונע -
אין בזה אלא בעיקר להעיד על תכנון לקוי של מערכת החשמל ברכב התורם (או אלתור לקוי שנעשה בהתקנה מאוחרת יותר)
 
למעלה