חטיבת המטענים ברכבת ישראל - האם רווחית?
חטיבת המטענים ברכבת ישראל - האם רווחית?
שאלה שעלתה לי בימי האחרונים בעקבות פרסומים שונים -
האם חטיבת המטענים של רכבת ישראל רווחית?
ראיתי שמדובר על הכנסות של כ-150 מיליון ש"ח בשנה.
באופן כללי, זה מעט מאד - ואני שואל את עצמי איך זה עומד ביחס להוצאות (שלא ניתן להוציא מהמאזנים של הרכבת רק ביחס למטענים).
בהוצאות יש כמובן תחזוקת תחנות, תחזוקת פסי רכבת ושחיקתם, כוח אדם, עלות תפעול הקווים בפועל, פחת, מימון וכו'.
יש יתרונות רחבים יותר (כמו הורדת משאיות מהכביש) - אבל האם לחטיבה שלעצמה יש זכות קיום באופן עצמאי?
חטיבת המטענים ברכבת ישראל - האם רווחית?
שאלה שעלתה לי בימי האחרונים בעקבות פרסומים שונים -
האם חטיבת המטענים של רכבת ישראל רווחית?
ראיתי שמדובר על הכנסות של כ-150 מיליון ש"ח בשנה.
באופן כללי, זה מעט מאד - ואני שואל את עצמי איך זה עומד ביחס להוצאות (שלא ניתן להוציא מהמאזנים של הרכבת רק ביחס למטענים).
בהוצאות יש כמובן תחזוקת תחנות, תחזוקת פסי רכבת ושחיקתם, כוח אדם, עלות תפעול הקווים בפועל, פחת, מימון וכו'.
יש יתרונות רחבים יותר (כמו הורדת משאיות מהכביש) - אבל האם לחטיבה שלעצמה יש זכות קיום באופן עצמאי?