חזרה לנושא החאפרים בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
חזרה לנושא החאפרים בתל אביב

חזרה לנושא החאפרים בתל אביב
הוזכר כאן שהקווים היחידים שבהם מוניות שירות פועלות ברשיון הם קווים 4, 5 ו-51. עכשיו אני שואל בתור צרכן: למה שיהיה לי אכפת שהמוניות בקו 16 פועלות בלי רשיון, אם אני עומד בתחנה עשר דקות ולא מגיע אוטובוס? שדן יתנו שירות טוב יותר, או שיתנו רשיון להפעלת מוניות שירות בקו 16. כל עוד זה לא יקרה, אני ממשיך לנסוע עם חאפרים כי הם נותנים לי שירות טוב. זאת אמנם דעה קצת קיצונית, אבל לדעתי יש בה הרבה הגיון. אנא הביעו עמדתכם.
 

seffic

New member
זה שיתוף פעולה עם גנבים

חזרה לנושא החאפרים בתל אביב
הוזכר כאן שהקווים היחידים שבהם מוניות שירות פועלות ברשיון הם קווים 4, 5 ו-51. עכשיו אני שואל בתור צרכן: למה שיהיה לי אכפת שהמוניות בקו 16 פועלות בלי רשיון, אם אני עומד בתחנה עשר דקות ולא מגיע אוטובוס? שדן יתנו שירות טוב יותר, או שיתנו רשיון להפעלת מוניות שירות בקו 16. כל עוד זה לא יקרה, אני ממשיך לנסוע עם חאפרים כי הם נותנים לי שירות טוב. זאת אמנם דעה קצת קיצונית, אבל לדעתי יש בה הרבה הגיון. אנא הביעו עמדתכם.
זה שיתוף פעולה עם גנבים
כמו לקנות דיסקים פיראטיים, למשל. במדינת חוק, כאשר אתה משלם עבור רשיון מהמדינה להפעיל שירות כלשהו, אתה לא תרצה שעבריין יעבוד במקומך, יקח לך קליינטים וגם לא ישלם מיסים. לגבי השירות של דן, היום אם אתה מתלונן, נענים לך. זה לא מה שהיה פעם. למרות שאני מודה, שאגד עוד לא הפנימו את הגישה "החדשנית" הזאת. צריך להפסיק עם ההיתממות, לשחק אותה מדינה מתקדמת וליברלית, אבל למעשה כנופיות ומפירי חוק (בכל התחומים בחיים) חוגגים פה. בסופו של דבר זה על חשבון כולם, שלי ושלך.
 

TDR

New member
יד לגנבים

חזרה לנושא החאפרים בתל אביב
הוזכר כאן שהקווים היחידים שבהם מוניות שירות פועלות ברשיון הם קווים 4, 5 ו-51. עכשיו אני שואל בתור צרכן: למה שיהיה לי אכפת שהמוניות בקו 16 פועלות בלי רשיון, אם אני עומד בתחנה עשר דקות ולא מגיע אוטובוס? שדן יתנו שירות טוב יותר, או שיתנו רשיון להפעלת מוניות שירות בקו 16. כל עוד זה לא יקרה, אני ממשיך לנסוע עם חאפרים כי הם נותנים לי שירות טוב. זאת אמנם דעה קצת קיצונית, אבל לדעתי יש בה הרבה הגיון. אנא הביעו עמדתכם.
יד לגנבים
התגובהשלך איליה מפתיעה אותי שכן ודאי תסכים איתי שזמן המתנה הוא פועל יוצא של הצע וביקוש, ככל שהגנבים יאספו יותר נוסעים פערי הזמנים בין האוטובוסים יגדלו. אם היתה מניעה בנושא ותפוסת האוטובוסים היתה עולה אזי דן וגם אגד היו מגדילים את התדירות וזמן ההמתנה שלך היה קטן באופן משמעותי. אבל כאשר יש בכל המדינה פחות מחמישה פקחי מוניות של משה"ת מה הפלא שיש אנרכיה, וכאשר כבר תופסים מישהו, אחרי משפט של 3 שנים נותנים לו 1000 שקל קנס, ובעצם מה ההבדל בין לקנות סחורה גנובה ולקנות שרותים גנובים????? במדינה מתוקנת על שנייהם יושבים בכלא !!!!!!
 

איליה.

New member
זה עובד גם הפוך.

יד לגנבים
התגובהשלך איליה מפתיעה אותי שכן ודאי תסכים איתי שזמן המתנה הוא פועל יוצא של הצע וביקוש, ככל שהגנבים יאספו יותר נוסעים פערי הזמנים בין האוטובוסים יגדלו. אם היתה מניעה בנושא ותפוסת האוטובוסים היתה עולה אזי דן וגם אגד היו מגדילים את התדירות וזמן ההמתנה שלך היה קטן באופן משמעותי. אבל כאשר יש בכל המדינה פחות מחמישה פקחי מוניות של משה"ת מה הפלא שיש אנרכיה, וכאשר כבר תופסים מישהו, אחרי משפט של 3 שנים נותנים לו 1000 שקל קנס, ובעצם מה ההבדל בין לקנות סחורה גנובה ולקנות שרותים גנובים????? במדינה מתוקנת על שנייהם יושבים בכלא !!!!!!
זה עובד גם הפוך.
אם דן היה מפעיל יותר אוטובוסים בקו 16, אז אחוז גדול יותר מהאנשים היה נוסע באוטובוסים ולא במוניות. כל עוד יש אנשים שעומדים במעברים, השירות לא מספיק טוב. ובקווים רבים בתל אביב אנשים עומדים במעברים באופן קבוע. הפתרון למצב הוא שדן תפעיל אוטובוסים בתדירות גבוהה יותר, וכך היא תיקח לעצמה בחזרה את נתח השוק שמגיע לה מהמוניות. אגב, TDR, לא הגבת לשאלה שלי אם יש לך מידע נוסף על השינויים בקווים בחיפה בעקבות פתיחת מרכזית חוף הכרמל, בנוסף לרשימת הקווים שעוברים בפרויד שמאד נהניתי לעיין בה.
 

TDR

New member
אתה טועה ובגדול

זה עובד גם הפוך.
אם דן היה מפעיל יותר אוטובוסים בקו 16, אז אחוז גדול יותר מהאנשים היה נוסע באוטובוסים ולא במוניות. כל עוד יש אנשים שעומדים במעברים, השירות לא מספיק טוב. ובקווים רבים בתל אביב אנשים עומדים במעברים באופן קבוע. הפתרון למצב הוא שדן תפעיל אוטובוסים בתדירות גבוהה יותר, וכך היא תיקח לעצמה בחזרה את נתח השוק שמגיע לה מהמוניות. אגב, TDR, לא הגבת לשאלה שלי אם יש לך מידע נוסף על השינויים בקווים בחיפה בעקבות פתיחת מרכזית חוף הכרמל, בנוסף לרשימת הקווים שעוברים בפרויד שמאד נהניתי לעיין בה.
אתה טועה ובגדול
זה לא יכול לעבוד הפוך עבריין תמיד ינצח את שומר החק הוא לא משלם מע"מ, מרמה את רשויות המס, מופיע ונעלםלפי צרכיו, אין לו עלויות בגין הזיכיון, ואין מחובתו לנסוע כאשר התפוסה נמוכה. לעומתו הזכיין (דן במקרה זה) ימשיך לשלם על הזיכיון, ישלם מע"מ בזמן, ינכה ויעביר מס כחק (גם לעובדים) ויהיה שם גם בשעות שפל למרות שכדאיות התפעול הינה בספק גדול. אין פה דואליות, זו לא שאלה של ביצה ותרנגולת. יש חוק אחד לכולם ומי שמפר אותו מקומו מאחורי סורגים, הנושא לצערי אף רחב יותר, תנסה למשל לחפש מונית ספיישל ב"שיא בוקר" פשוט לא תמצא, כי אותו עבריין קיבל רשיון למונית ספיישל אבל במקום לקנות רכב של 4 או 7 נוסעים בחר מלכתחילה לעבור על החוק , לקנות רכב של 12 או 14 מקומות ומשרד התחבורה מחריש, ואירגון נהגי המוניות מחכך ידיים. בקיצור רפובליקת בננות......... בקשר לחוף הכרמל ------בקרוב.....
 

איליה.

New member
שומרי החוק נאלצים להתחרות עם הגנבים

אתה טועה ובגדול
זה לא יכול לעבוד הפוך עבריין תמיד ינצח את שומר החק הוא לא משלם מע"מ, מרמה את רשויות המס, מופיע ונעלםלפי צרכיו, אין לו עלויות בגין הזיכיון, ואין מחובתו לנסוע כאשר התפוסה נמוכה. לעומתו הזכיין (דן במקרה זה) ימשיך לשלם על הזיכיון, ישלם מע"מ בזמן, ינכה ויעביר מס כחק (גם לעובדים) ויהיה שם גם בשעות שפל למרות שכדאיות התפעול הינה בספק גדול. אין פה דואליות, זו לא שאלה של ביצה ותרנגולת. יש חוק אחד לכולם ומי שמפר אותו מקומו מאחורי סורגים, הנושא לצערי אף רחב יותר, תנסה למשל לחפש מונית ספיישל ב"שיא בוקר" פשוט לא תמצא, כי אותו עבריין קיבל רשיון למונית ספיישל אבל במקום לקנות רכב של 4 או 7 נוסעים בחר מלכתחילה לעבור על החוק , לקנות רכב של 12 או 14 מקומות ומשרד התחבורה מחריש, ואירגון נהגי המוניות מחכך ידיים. בקיצור רפובליקת בננות......... בקשר לחוף הכרמל ------בקרוב.....
שומרי החוק נאלצים להתחרות עם הגנבים
על שוק הצרכנים. ככה זה עובד גם בעולם הדיסקים הפיראטיים: חברות התקליטים מורידות מחירים על מנת לנגוס בנתח השוק של הפיראטים. בתחבורה ציבורית הפתרון הוא להגדיל את התדירות. אתה מציג את זה כעניין משפטי ואני מסכים איתך שיש כאן עניין משפטי, אבל תכל'ס מה זה עוזר? אתה לא תצליח לשכנע את הנוסעים שלחכות 10 דקות לאוטובוס שעוצר בכל תחנה זה פועל לטובתם, כשהם יכולים לקחת מונית של חאפר ולהגיע במהירות. אם הממשלה לא מתכוונת לעשות שום דבר, אז חברת דן צריה להבין שמדובר בתחרות גרידא, ולפעול בהתאם.
 

איליה.

New member
ואם הנוסע עולה על מי שמגיע קודם -

שומרי החוק נאלצים להתחרות עם הגנבים
על שוק הצרכנים. ככה זה עובד גם בעולם הדיסקים הפיראטיים: חברות התקליטים מורידות מחירים על מנת לנגוס בנתח השוק של הפיראטים. בתחבורה ציבורית הפתרון הוא להגדיל את התדירות. אתה מציג את זה כעניין משפטי ואני מסכים איתך שיש כאן עניין משפטי, אבל תכל'ס מה זה עוזר? אתה לא תצליח לשכנע את הנוסעים שלחכות 10 דקות לאוטובוס שעוצר בכל תחנה זה פועל לטובתם, כשהם יכולים לקחת מונית של חאפר ולהגיע במהירות. אם הממשלה לא מתכוונת לעשות שום דבר, אז חברת דן צריה להבין שמדובר בתחרות גרידא, ולפעול בהתאם.
ואם הנוסע עולה על מי שמגיע קודם -
מונית או אוטובוס - ויש מונית כל דקה ואוטובוס כל 5 דקות, אז מן הסתם הגדלת תדירות האוטובוסים פי 2 תביא להגדלת מספר הנוסעים.
 
במונית שירות לא מכבדים חופשי-חודשי

ואם הנוסע עולה על מי שמגיע קודם -
מונית או אוטובוס - ויש מונית כל דקה ואוטובוס כל 5 דקות, אז מן הסתם הגדלת תדירות האוטובוסים פי 2 תביא להגדלת מספר הנוסעים.
במונית שירות לא מכבדים חופשי-חודשי
ולא חופשיומי, כך שבנוסף לכל מה שנאמר כאן לפני, הנסיעה באוטובוס עדיין עדיפה.
 

ארזS

New member
איליה

כמובן שבעלי חופשיומי/חודשי אינם
רלוונטיים לדיון הזה.
איליה
תבין : החאפרים בקו 16 ובקווים האחרים לא נותנים לך שרות טוב. הם פשוט עומדים ליד התחנה הראשונה של הקו שאותו הם פשוט גונבים וכשהאוטובוס עומד לצאת או יוצא הם מקדימים אותו בכמה שניות. זה שקרה מקרה שהגיעו כמה חאפרים זה בגלל שהם עובדים עם מערכת קשר אלחוט והם מדווחים אחד לשני שיש עוד נוסעים . זה הכל. תשמע...גם אני חטאתי פעם אחת ונסעתי עם חאפר. אבל זאת היתה הפעם הראשונה והאחרונה. אבל לשיקולך.
 

ארזS

New member
ודרך אגב

איליה
תבין : החאפרים בקו 16 ובקווים האחרים לא נותנים לך שרות טוב. הם פשוט עומדים ליד התחנה הראשונה של הקו שאותו הם פשוט גונבים וכשהאוטובוס עומד לצאת או יוצא הם מקדימים אותו בכמה שניות. זה שקרה מקרה שהגיעו כמה חאפרים זה בגלל שהם עובדים עם מערכת קשר אלחוט והם מדווחים אחד לשני שיש עוד נוסעים . זה הכל. תשמע...גם אני חטאתי פעם אחת ונסעתי עם חאפר. אבל זאת היתה הפעם הראשונה והאחרונה. אבל לשיקולך.
ודרך אגב
קו 16 זה קו שהיה נוסע בתדירות של 4-5 דקות בזמנים הטובים. אבל אז לא היו חאפרים. ומה לעשות, אבל בשכונת התקווה היו מעט מכוניות פרטיות וכולם נסעו עם קו 16. ומכיוון שהכל זה עניין של ביקוש והיצע ולא היצע וביקוש אז הורידו את התדירות. פשוט מחוסר ברירה וחישובי כדאיות כלכלית.
 

alantan

New member
אז מדוע התדירות המפורסמת באתר של דן

ודרך אגב
קו 16 זה קו שהיה נוסע בתדירות של 4-5 דקות בזמנים הטובים. אבל אז לא היו חאפרים. ומה לעשות, אבל בשכונת התקווה היו מעט מכוניות פרטיות וכולם נסעו עם קו 16. ומכיוון שהכל זה עניין של ביקוש והיצע ולא היצע וביקוש אז הורידו את התדירות. פשוט מחוסר ברירה וחישובי כדאיות כלכלית.
אז מדוע התדירות המפורסמת באתר של דן
עדיין גבוהה כתמול שלשום? אגב, כשהחאפרים מזהירים באלחוט על אוטובוס ממולם, הם אומרים "ג'מבו בשעה 12"!
 

נוסע99

New member
מתוך נסיון, לא מתוך האתר

אז מדוע התדירות המפורסמת באתר של דן
עדיין גבוהה כתמול שלשום? אגב, כשהחאפרים מזהירים באלחוט על אוטובוס ממולם, הם אומרים "ג'מבו בשעה 12"!
מתוך נסיון, לא מתוך האתר
קו 16 פועל בתדירות גבוהה ביותר, לפחות כמו הקווים 5 ו-4. נסעתי בקו הזה באופן קבוע בשנה האחרונה ואינני זוכר המתנה של 10 דקות.
 

נוסע99

New member
מנסיוני, קו 16 מגיע בתדירות גבוהה

חזרה לנושא החאפרים בתל אביב
הוזכר כאן שהקווים היחידים שבהם מוניות שירות פועלות ברשיון הם קווים 4, 5 ו-51. עכשיו אני שואל בתור צרכן: למה שיהיה לי אכפת שהמוניות בקו 16 פועלות בלי רשיון, אם אני עומד בתחנה עשר דקות ולא מגיע אוטובוס? שדן יתנו שירות טוב יותר, או שיתנו רשיון להפעלת מוניות שירות בקו 16. כל עוד זה לא יקרה, אני ממשיך לנסוע עם חאפרים כי הם נותנים לי שירות טוב. זאת אמנם דעה קצת קיצונית, אבל לדעתי יש בה הרבה הגיון. אנא הביעו עמדתכם.
מנסיוני, קו 16 מגיע בתדירות גבוהה
ביותר. המתנה של 10 דקות היא אירוע נדיר. דווקא משום כך התלבשו עליו מוניות השרות. יש חוק בלתי כתוב שאם אתה רואה מונית שרות, סימן שהאוטובוס יגיע עוד דקה. כדי להלחם בתופעה, על הנוסע להרגיש שכדאי לו להמתין את הדקה הזו: אוטובוסים נוחים יותר (ואלה של קו 16 הם מצויינים), כרטיסיות, כרטיסי "חופשי" למיניהם, כרטיסי מעבר מפתים (לצפון ת"א וליפו) וכן, עמידה מדוייקת בזמנים - שזה ממש לא בשמיים.
 

איליה.

New member
זה נכון אולי בשעות השיא.

מנסיוני, קו 16 מגיע בתדירות גבוהה
ביותר. המתנה של 10 דקות היא אירוע נדיר. דווקא משום כך התלבשו עליו מוניות השרות. יש חוק בלתי כתוב שאם אתה רואה מונית שרות, סימן שהאוטובוס יגיע עוד דקה. כדי להלחם בתופעה, על הנוסע להרגיש שכדאי לו להמתין את הדקה הזו: אוטובוסים נוחים יותר (ואלה של קו 16 הם מצויינים), כרטיסיות, כרטיסי "חופשי" למיניהם, כרטיסי מעבר מפתים (לצפון ת"א וליפו) וכן, עמידה מדוייקת בזמנים - שזה ממש לא בשמיים.
זה נכון אולי בשעות השיא.
אבל אתמול בשעה 7 בערב עמדתי ברח' לוינסקי בתחנה לכיוון מסוף כרמלית במשך 10 דקות. בינתיים עברו לפחות 3 מוניות של קו 16, בשלישית נכנעתי ואמרתי שאין לי כוח יותר לחכות ועליתי עליה.
 

נוסע99

New member
חבל, בשעה זו תדירותו אמורה להיות כל

זה נכון אולי בשעות השיא.
אבל אתמול בשעה 7 בערב עמדתי ברח' לוינסקי בתחנה לכיוון מסוף כרמלית במשך 10 דקות. בינתיים עברו לפחות 3 מוניות של קו 16, בשלישית נכנעתי ואמרתי שאין לי כוח יותר לחכות ועליתי עליה.
חבל, בשעה זו תדירותו אמורה להיות כל
5 דקות (ר' אתר דן). בהזדמנות זו נזכיר אולי שבנוסף לתדמיתו של קו 16 כמקשר בין מרכז העיר ושכונת התקווה, הוא הפך לקו רכבתי, לדעתי החשוב והנוח בכולם (וסליחה שאני חוזר על עצמי). מומלץ לבאים ברכבת, אפילו מכיוון צפון, לרדת ב"הגנה" ולקחת 16 למרכז העיר!!!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה