חזרה לאימונים לאחר הפסקה

אלי ו.

New member
חזרה לאימונים לאחר הפסקה

מולי, שמתי לב שחזרה לביצועים קודמים לאחר הפסקה באימונים משתנה מתרגיל לתרגיל. יש תרגילים שאפשר להגיע חזרה לביצועים טובים בהם תוך מספר שבועות ואחרים בהם הביצועים יורדים באופן משמעותי. שמתי לב שתרגיל לחיצת חזה במוט למשל נוטה להיות מהסוג הזה, דבר שסקר קטן בפורום חדרי כושר וידא. השאלה היא, למה? למה אחרי הפסקה של חודש, תוך שבועיים אחזור להרים משקלים יפים בסקוואט אבל בלחיצת חזה עדיין אהיה תקוע עם משקלים שילדות בנות 12 מרימות?
 
הדרך חזרה

שלום אלי, אתה יכול לתת דוגמאות? על איזו נסיגה מדובר ועל איזה רכיב אתה מדבר - ביצועי סבולת-כוח או ביצועי כוח? בכמה אחוזים נפלת בביצוע? האם זה משהו תחושתי או שיש לכך ביטוי משמעותי במספרים? יתכן וביצוע סקווטס מערב שרשרת קינטית די גדולה עם הרבה קבוצות שרירים לעומת לחיצת חזה בה העומס הרבה יותר ממוקד בקבוצות שרירים מקומיות..... בברכה,
 

אלי ו.

New member
במקרה שלי מדובר בירידה של 40%

בסטים של 8-10 חזרות. אבל שמתי לב לכך לאחר שאצל חבר טוב שחזר מניתוח ברך והפסקת אימון של חודשיים וירד בלחיצת חזה מ 4 חזרות נקיות של 170 ק"ג ל 8 חזרות של 85 ק"ג. (אנחנו מדברים לאחר אימון של חודש וחצי, לא מיד אחרי החזרה) בפורום חדרי כושר לא שאלתי על אחוזים, אבל רוב התגובות הצביעו על לחיצת חזה כתרגיל שבעיתי לחזור אליו.
 
שינוי דרמטי

מה שאתה מתאר על החבר הוא מאוד דרמטי...הוא באמת לא יכל להרים יותר מזה? נשמע תמוה. נראה לי שאולי זו השרשרת הקינטית המעורבת וחוזקה של החוליה החלשה בשרשרת...לדוגמא, בתרגיל סקווטס המגבלה לאחר הפסקה ארוכה תהיה הגב ולא כל כך הרגליים. נראה לך?
 

אלי ו.

New member
אני מנחש כמוך (עם פחות רקע)

מבחינת כח מדובר בבחור מאוד חזק, המשקלים בתלת ראשי נשארו מאוד גבוהים, וגם בדלתא הקדמית המשקלים יפים. הניחוש שלי היה שמשהו בתיאום הבין שרירי בלחיצת חזה דורש יותר מתרגילים אחרים. אולי זה קשור לשילוב של שרירים גדולים וקטנים. לא הצלחתי לנסח לעצמי את זה בבירור. בקשר לסקוואט והגב, מנסיון אני לא יכולתי להסכים אתך יותר. אבל בכ"ז אשמח להסבר תאורטי קינזיולוגי מכיון שלכאורה הארקטוס ספינאה עובד כאן רק באופן סטטי והמנוף עליו קטן יחסית.
 
למעלה