חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך

מצב
הנושא נעול.

zahipan10

New member
המנהרה לא רק מיישרת עיקול!!

בסך הכל צריך להעביר את ב"ש מרכז דרומה.
לדעתי המנהרה שלך מיותרת כי היא בסך הכל מיישרת עיקול בצורה שעולה הרבה כסף. מה גם שעם קו העיירות יסתיים המצב בו ב"ש תלויה בקו לקריית גת בלבד.

הנה ההצעה שלי לב"ש, הפיכת ב"ש מרכז (החדשה) לתחנת מעבר ולא תחנה סופית, ומספר תחנות לקווים אזוריים על הקו הראשי. יש לציין שאני לא בטוח איפה מוסכי הרכבת בעיר, ושההצעה שלי מבוססת על המפה בלבד. לתחבורה בתוך העיר אני מניח שניתן לחבר רק"ל או BRT מתחנות הרכבת פנימה וציר רגר מתאים לקו רק"ל או BRT משל עצמו.

התחנות בכחול הן תחנת ארציות. התחנות בוורוד הן תחנות לרכבות מקומיות בלבד.
המנהרה לא רק מיישרת עיקול!!
אלא גם גורמת למעבר יותר הגיוני של רכבות בתחום העיר, היא מאפשרת לרכבות לחצות את העיר.
 

amit1270

New member
למה רכבת כבדה צריכה לעבור בתוך העיר?

המנהרה לא רק מיישרת עיקול!!
אלא גם גורמת למעבר יותר הגיוני של רכבות בתחום העיר, היא מאפשרת לרכבות לחצות את העיר.
למה רכבת כבדה צריכה לעבור בתוך העיר?
לא עדיף לסלול בתוואי הזה רכבת קלה או BRT?
 

amit1270

New member
למה זה "ברור"?

ברור שעדיף רכבת כבדה.
השאלה היא האם התמורה מצדיקה את האגרה.
למה זה "ברור"?
הרכבת הכבדה מגיעה למרכז התחבורתי של באר שבע גם כיום. מה ההיגיון לשפוך מיליארדים רק כדי לקצר את זמן הנסיעה הזה בדקה או שתיים כשהתוואי הזה יכול להיות מכוסה היטב ע"י רק"ל או BRT?
 

darkshadow1

New member
כי הנוסעים יצטרכו לבצע החלפה,

למה זה "ברור"?
הרכבת הכבדה מגיעה למרכז התחבורתי של באר שבע גם כיום. מה ההיגיון לשפוך מיליארדים רק כדי לקצר את זמן הנסיעה הזה בדקה או שתיים כשהתוואי הזה יכול להיות מכוסה היטב ע"י רק"ל או BRT?
כי הנוסעים יצטרכו לבצע החלפה,
מה שיאריך את זמן הנסיעה ויהפוך אותה לנוחה פחות. כמובן שבמציאות אין למדינה תקציבים בלתי מוגבלים, ויש מקומות שזקוקים לתקציבים הקיימים הרבה יותר. אני לא ביצעתי שום מחקר בנושא, אבל הייתי מנחש שבמקרה הזה החלופה הטובה ביותר היא BRT.
 

amit1270

New member
בכל מקרה רוב הנוסעים יבצעו החלפה

כי הנוסעים יצטרכו לבצע החלפה,
מה שיאריך את זמן הנסיעה ויהפוך אותה לנוחה פחות. כמובן שבמציאות אין למדינה תקציבים בלתי מוגבלים, ויש מקומות שזקוקים לתקציבים הקיימים הרבה יותר. אני לא ביצעתי שום מחקר בנושא, אבל הייתי מנחש שבמקרה הזה החלופה הטובה ביותר היא BRT.
בכל מקרה רוב הנוסעים יבצעו החלפה
 
נדיר להגיע עם רכבת בין עירונית ישר עד הבית

כי הנוסעים יצטרכו לבצע החלפה,
מה שיאריך את זמן הנסיעה ויהפוך אותה לנוחה פחות. כמובן שבמציאות אין למדינה תקציבים בלתי מוגבלים, ויש מקומות שזקוקים לתקציבים הקיימים הרבה יותר. אני לא ביצעתי שום מחקר בנושא, אבל הייתי מנחש שבמקרה הזה החלופה הטובה ביותר היא BRT.
נדיר להגיע עם רכבת בין עירונית ישר עד הבית
כמו שכתבו כאן, בד"כ אתה צריך להחליף לפחות פעם 1.
 

amit1270

New member
כל ההבדל בין המצב הנוכחי לחלופת המנהור

נדיר להגיע עם רכבת בין עירונית ישר עד הבית
כמו שכתבו כאן, בד"כ אתה צריך להחליף לפחות פעם 1.
כל ההבדל בין המצב הנוכחי לחלופת המנהור
הוא תזוזה של תחנת האוניברסיטה בכמה מאות מטרים.
 

alantan

New member
שמתי לב שביטלת את המסילה שמתוכננת לעבור

אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד
נראה לי שאוותר על שמות התחנות הפחות חשובות (ממילא הפריהנד שלי לא כותב בעברית), אשלים את ה"ניקוד" ( אל תגנוב אותו ללא מתן קרדיט ) ואשים בפורום.

שמתי את הסקיצה קודם אבל הנה המפה שלי, שמראה את גהה (צהובים-כתומים) כציר צפון-דרום. (הכל בשלבי עבודה וזה די ידני)
שמתי לב שביטלת את המסילה שמתוכננת לעבור
ב-431, האם זה בכוונה?
 

Ccyclist

Well-known member
משום מה היא אינה כלולה בדיאגרמה של ר"י.

שמתי לב שביטלת את המסילה שמתוכננת לעבור
ב-431, האם זה בכוונה?
משום מה היא אינה כלולה בדיאגרמה של ר"י.
ולכן החלטתי שלא להסתבך עם המיקום שלה (אני יודע שהיא בדיאגרמה של נת"ע, וכשפתחו את 431 אמרו שמרכז הכביש מיועד למסילה).

כמו כן - בגלל שזה פריהנד אין לקווים על בסיס הדיאגרמה של ר"י עיקולים יפים כמו אצלך. האם אצלך העיקולים הם מוגדרים ע"י המחשב או ידנית? (בפריהנד זה ידני ולכן זה כאב ראש אחד גדול כשבונים מספר קווים מקבילים)

כמו כן אני מודע שחיבור גהה לנתב"ג זה לא הדבר הכי ברור, יכול להיות שניתן לעשות את זה בעיקול לרציפים חדשים ומסוע קצר.

אבל בגדול איך הקצעת החיבורים האפשריים והשימוש במשפחות הצבעים עבור הקווים הראשיים השונים, והאם שביל הזהב של גהה משנה את דעתך לגבי תפקידו האפשרי של הציר במערכת עתידית ?
 

alantan

New member
עשית עבודה יפה עם התרשים, אבל לא שכנעת אותי

משום מה היא אינה כלולה בדיאגרמה של ר"י.
ולכן החלטתי שלא להסתבך עם המיקום שלה (אני יודע שהיא בדיאגרמה של נת"ע, וכשפתחו את 431 אמרו שמרכז הכביש מיועד למסילה).

כמו כן - בגלל שזה פריהנד אין לקווים על בסיס הדיאגרמה של ר"י עיקולים יפים כמו אצלך. האם אצלך העיקולים הם מוגדרים ע"י המחשב או ידנית? (בפריהנד זה ידני ולכן זה כאב ראש אחד גדול כשבונים מספר קווים מקבילים)

כמו כן אני מודע שחיבור גהה לנתב"ג זה לא הדבר הכי ברור, יכול להיות שניתן לעשות את זה בעיקול לרציפים חדשים ומסוע קצר.

אבל בגדול איך הקצעת החיבורים האפשריים והשימוש במשפחות הצבעים עבור הקווים הראשיים השונים, והאם שביל הזהב של גהה משנה את דעתך לגבי תפקידו האפשרי של הציר במערכת עתידית ?
עשית עבודה יפה עם התרשים, אבל לא שכנעת אותי
למשל, מדוע צריך קו מעפולה דרך ת"א וכן מעפולה דרך קו השרון וגהה? האם תהיה הצדקה לכך? אני בספק, וכך גם לשאר הקווים שפועלים בשני צירי אורך מקבילים.

אני חושב שחיבור של גהה לנתב"ג יהיה אתגר, אבל לא בגלל התחנה עצמה אלא בגלל כמויות הנחלים והתעלות שיש שם. דווקא ללוד יהיה יותר קשה לחבר את גהה (מצפון). את התחנה בנתב"ג בכל מקרה יאלצו להרחיב לארבעה רציפים, עם או בלי מסילה בגהה...

לגבי התוכנה (Visio), בזמנו כשציירתי תרשים דיאגרמטי של קווי האוטובוס בשרון, הכנתי עיקולים ברדיוסים רבים. במקרה הזה, השתמשתי במה שבא מן המוכן בתוכנה ולא טרחתי, והתוצאה היא פחות טובה, אבל עדיין מניחה את הדעת.
 

Ccyclist

Well-known member
ההמשכים מצפון לת"א הם הדגמת אפשרויות.

עשית עבודה יפה עם התרשים, אבל לא שכנעת אותי
למשל, מדוע צריך קו מעפולה דרך ת"א וכן מעפולה דרך קו השרון וגהה? האם תהיה הצדקה לכך? אני בספק, וכך גם לשאר הקווים שפועלים בשני צירי אורך מקבילים.

אני חושב שחיבור של גהה לנתב"ג יהיה אתגר, אבל לא בגלל התחנה עצמה אלא בגלל כמויות הנחלים והתעלות שיש שם. דווקא ללוד יהיה יותר קשה לחבר את גהה (מצפון). את התחנה בנתב"ג בכל מקרה יאלצו להרחיב לארבעה רציפים, עם או בלי מסילה בגהה...

לגבי התוכנה (Visio), בזמנו כשציירתי תרשים דיאגרמטי של קווי האוטובוס בשרון, הכנתי עיקולים ברדיוסים רבים. במקרה הזה, השתמשתי במה שבא מן המוכן בתוכנה ולא טרחתי, והתוצאה היא פחות טובה, אבל עדיין מניחה את הדעת.
ההמשכים מצפון לת"א הם הדגמת אפשרויות.
הסיפור הגדול הוא תפקידה האפשרי של מסילת גהה ברשת הארצית. השלוחות הן רק "פרט-הדגם".

בשלוחת עפולה הרעיון היה להדגים הן את מסילת העמק ומסילת עירון, ולכן אין מנוס מקו אחד שיגיע עד לבית שאן וקו שני שיגיע לפחות עד עפולה. את הקו מגהה אפשר אולי לסיים בסיבוב לחדרה מז' שישלים את הפרברית המזרחית.

בכרמיאל אני מניח שצריך רק קו אחד, אך מיוצגות שם אופציות למזרחית-גהה, איילון-לוד, ואיילון-חולון. לא רציתי למשוך את כולן עד נהריה כי אני מעדיף לסיים דברים בשלוחות, אבל אין שם מספיק שלוחות לסיים בהם קווים.

את הקו הכתום שלי ( ב"ש-לוד-גהה-מזרחית-חיפה-...) הייתי מעביר מאשקלון לקריית גת דרך מסילת חלץ אם זה אפשרי כדי ליצור קישור חדש מאשקלון לקריית גת. אין לי מושג איפה צריך לסיים את הקו הזה בצפון כי חיפה די עמוסה כדי לסיים בה רכבות (העירייה לוטשת את עינייה לשטחי המסילה...)

כמו כן לא הייתי רוצה להפוך את בינימינה לתחנת טרמינאל מאסיבית כי ממה שקראתי בעיתונות מדובר בעיר קטנה שעד לבניית ההפרדה המסילתית נחצתה באמצע ע"י מסילת החוף הקיימת ודי סבלה מכך. לא מדובר בסוג המקום שניתן להרחיב בו את תחנת הרכבת ב3-4 רציפי טרמינאל, מחלף רכבתי מדרום שיאפשר לרכבות לחצות את מסילת החוף לצד הנגדי כדי לחזור דרומה, או לולאת סיבוב מצפון לתחנה. המדינה צרה מדי לתחנה כזו מדרום לחיפה.
 

alantan

New member
אם תוסיף עוד ועוד קווים ישירים ותדירים מכל

ההמשכים מצפון לת"א הם הדגמת אפשרויות.
הסיפור הגדול הוא תפקידה האפשרי של מסילת גהה ברשת הארצית. השלוחות הן רק "פרט-הדגם".

בשלוחת עפולה הרעיון היה להדגים הן את מסילת העמק ומסילת עירון, ולכן אין מנוס מקו אחד שיגיע עד לבית שאן וקו שני שיגיע לפחות עד עפולה. את הקו מגהה אפשר אולי לסיים בסיבוב לחדרה מז' שישלים את הפרברית המזרחית.

בכרמיאל אני מניח שצריך רק קו אחד, אך מיוצגות שם אופציות למזרחית-גהה, איילון-לוד, ואיילון-חולון. לא רציתי למשוך את כולן עד נהריה כי אני מעדיף לסיים דברים בשלוחות, אבל אין שם מספיק שלוחות לסיים בהם קווים.

את הקו הכתום שלי ( ב"ש-לוד-גהה-מזרחית-חיפה-...) הייתי מעביר מאשקלון לקריית גת דרך מסילת חלץ אם זה אפשרי כדי ליצור קישור חדש מאשקלון לקריית גת. אין לי מושג איפה צריך לסיים את הקו הזה בצפון כי חיפה די עמוסה כדי לסיים בה רכבות (העירייה לוטשת את עינייה לשטחי המסילה...)

כמו כן לא הייתי רוצה להפוך את בינימינה לתחנת טרמינאל מאסיבית כי ממה שקראתי בעיתונות מדובר בעיר קטנה שעד לבניית ההפרדה המסילתית נחצתה באמצע ע"י מסילת החוף הקיימת ודי סבלה מכך. לא מדובר בסוג המקום שניתן להרחיב בו את תחנת הרכבת ב3-4 רציפי טרמינאל, מחלף רכבתי מדרום שיאפשר לרכבות לחצות את מסילת החוף לצד הנגדי כדי לחזור דרומה, או לולאת סיבוב מצפון לתחנה. המדינה צרה מדי לתחנה כזו מדרום לחיפה.
אם תוסיף עוד ועוד קווים ישירים ותדירים מכל
נקודה לכל נקודה, תצטרך גם 20 מסילות. אבל למעשה אין צורך בכל כך הרבה קווים ישירים לגוש דן.

תושב בית שאן שרוצה לת"א יסע דרך עפולה, לא דרך חיפה. ואפשר גם שהרכבת תסתיים בחיפה חוף הכרמל ולא תמשיך לתל אביב.

אני גם חושב שרצוי להתבסס על התכניות הקיימות עד כמה שניתן - למשל מקרה 431.

את בנימינה אין צורך להרחיב, יש אפשרות לחלק מהרכבות לסיים את מהלכן בנתניה ומתוכננת גם תחנה של ארבעה רציפים בזכרון יעקב.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה המקור- דיאגרמת הרשת של ר"י- עליה התבססתי.

אם תוסיף עוד ועוד קווים ישירים ותדירים מכל
נקודה לכל נקודה, תצטרך גם 20 מסילות. אבל למעשה אין צורך בכל כך הרבה קווים ישירים לגוש דן.

תושב בית שאן שרוצה לת"א יסע דרך עפולה, לא דרך חיפה. ואפשר גם שהרכבת תסתיים בחיפה חוף הכרמל ולא תמשיך לתל אביב.

אני גם חושב שרצוי להתבסס על התכניות הקיימות עד כמה שניתן - למשל מקרה 431.

את בנימינה אין צורך להרחיב, יש אפשרות לחלק מהרכבות לסיים את מהלכן בנתניה ומתוכננת גם תחנה של ארבעה רציפים בזכרון יעקב.
הנה המקור- דיאגרמת הרשת של ר"י- עליה התבססתי.

מה לעשות ואין שם ייצוג למסילת 431.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Irfuturemap_he.png/300px-Irfuturemap_he.png

באשר לבית שאן / עפולה : התושבים שם צריכים הן לגוש דן והן לחיפה. אני מקבל שהם לא צריכים 3 קווים למרכז הארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
והנה מפת הרשת אחרי דיאטה קלה

הנה המקור- דיאגרמת הרשת של ר"י- עליה התבססתי.

מה לעשות ואין שם ייצוג למסילת 431.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Irfuturemap_he.png/300px-Irfuturemap_he.png

באשר לבית שאן / עפולה : התושבים שם צריכים הן לגוש דן והן לחיפה. אני מקבל שהם לא צריכים 3 קווים למרכז הארץ.
והנה מפת הרשת אחרי דיאטה קלה
( למרות שהשארתי שני קווי אילת כי זה תירוץ לקו מהיר במסילת העיירות-חולון, ומצפון לגוש דן לא היה לי לב לסיים קו כזה מדרום לחיפה)
 

alantan

New member
ככה "תכננו" את רשת האוטובוסים של גוש דן‬

והנה מפת הרשת אחרי דיאטה קלה
( למרות שהשארתי שני קווי אילת כי זה תירוץ לקו מהיר במסילת העיירות-חולון, ומצפון לגוש דן לא היה לי לב לסיים קו כזה מדרום לחיפה)
ככה "תכננו" את רשת האוטובוסים של גוש דן‬
במשך עשרות שנים עד שניסו לפתור את הליקויים. לא יקרה שום דבר אם תושב אילת שזקוק להגיע לשדרות יחליף רכבת בבאר שבע... מי שפניו מועדות לראשון לציון או חולון, ממילא יהיה יותר מהר לנסוע קודם עד ללוד או ת"א בהתאם לנסיבות הרשת.
 
אהבתי. מתי נסיעת הבכורה?

חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך
לאחר קבלת מספר הצעות, ביצעתי מספר שיפורים במפה המקורית וכן מפה נוספת עם שירות יותר ישיר לת"א ממודיעין ואריאל.

אני עדיין מעדיף את התכנית המקורית, שכן היא יותר מאוזנת בשירות שהיא מקנה לנוסעים, ונראה לי שהיא גם נוחה יותר תפעולית. עם זאת, התכנית החדשה זולה יותר משום שהיא לא תדרוש קשתות הפונות מגהה לכיוון מערב, ואין גם כל כך טעם לבנות תחנות החלפה ברג"ם ובבאר יעקב.

במת הדיון לרשותכם...
אהבתי. מתי נסיעת הבכורה?
 

Ccyclist

Well-known member
ב09 האיראנים היו ה"דקמבריסטים" של האביב הערבי

מיד אחרי נסיעת הבכורה של רכבת טהראן-אילת...
ב09 האיראנים היו ה"דקמבריסטים" של האביב הערבי
המהפגנות אחרי זיופי הבחירות של 09 ודיכוין היו כמו המהפכה הכושלת ב1905 שהיתה התקדים ל1917. ההמונים שמילאו את הרחובות (וגם את המטרו, והנה נקודת תח"צ - כדי לדכא את ההפגנות הרשויות שיתקו את המטרו או חיפשו בכלי הנכנסים למטרו, אינני זוכר בדיוק מה) היו הראשונים ששברו את מחסומי הפחד.

מה גם שבאנגליה לא ראיתי דגל איראני בלי האריה (של השאה), ואני מניח שגם אתה יכול להעיד שזה המצב. למעט מביני עניין אף אחד לא ירים גבה אם הם ישימו דגל זר שתואם את מה שכתוב בוויקיפדיה על ארצם, ורוב הציבור לא ידע איזה דגל זה ממילא. כאשר הם שמים את דגל האריה על בתי עסק או על מפת ארצם במונית, או על מסעדה (בעצם במסעדה הם ישימו את אוהורה-מזדה) זה מסר פנימי לקהילה שלהם ונראה שאם כך הדבר אין בקהילה שלהם מי שתומכים במשטר.
 

amit1270

New member
רק שתוצאות "האביב" הערבי דומות יותר למהפכת 79

ב09 האיראנים היו ה"דקמבריסטים" של האביב הערבי
המהפגנות אחרי זיופי הבחירות של 09 ודיכוין היו כמו המהפכה הכושלת ב1905 שהיתה התקדים ל1917. ההמונים שמילאו את הרחובות (וגם את המטרו, והנה נקודת תח"צ - כדי לדכא את ההפגנות הרשויות שיתקו את המטרו או חיפשו בכלי הנכנסים למטרו, אינני זוכר בדיוק מה) היו הראשונים ששברו את מחסומי הפחד.

מה גם שבאנגליה לא ראיתי דגל איראני בלי האריה (של השאה), ואני מניח שגם אתה יכול להעיד שזה המצב. למעט מביני עניין אף אחד לא ירים גבה אם הם ישימו דגל זר שתואם את מה שכתוב בוויקיפדיה על ארצם, ורוב הציבור לא ידע איזה דגל זה ממילא. כאשר הם שמים את דגל האריה על בתי עסק או על מפת ארצם במונית, או על מסעדה (בעצם במסעדה הם ישימו את אוהורה-מזדה) זה מסר פנימי לקהילה שלהם ונראה שאם כך הדבר אין בקהילה שלהם מי שתומכים במשטר.
רק שתוצאות "האביב" הערבי דומות יותר למהפכת 79
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה