חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך

חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך
לאחר קבלת מספר הצעות, ביצעתי מספר שיפורים במפה המקורית וכן מפה נוספת עם שירות יותר ישיר לת"א ממודיעין ואריאל.

אני עדיין מעדיף את התכנית המקורית, שכן היא יותר מאוזנת בשירות שהיא מקנה לנוסעים, ונראה לי שהיא גם נוחה יותר תפעולית. עם זאת, התכנית החדשה זולה יותר משום שהיא לא תדרוש קשתות הפונות מגהה לכיוון מערב, ואין גם כל כך טעם לבנות תחנות החלפה ברג"ם ובבאר יעקב.

במת הדיון לרשותכם...
 
יופי, יש לך את המפה בקובץ תמונה?

חזון רכבת הפרברים של גוש דן‬ - המשך
לאחר קבלת מספר הצעות, ביצעתי מספר שיפורים במפה המקורית וכן מפה נוספת עם שירות יותר ישיר לת"א ממודיעין ואריאל.

אני עדיין מעדיף את התכנית המקורית, שכן היא יותר מאוזנת בשירות שהיא מקנה לנוסעים, ונראה לי שהיא גם נוחה יותר תפעולית. עם זאת, התכנית החדשה זולה יותר משום שהיא לא תדרוש קשתות הפונות מגהה לכיוון מערב, ואין גם כל כך טעם לבנות תחנות החלפה ברג"ם ובבאר יעקב.

במת הדיון לרשותכם...
יופי, יש לך את המפה בקובץ תמונה?
 

alantan

New member
רג"ם זה איזור תעשיה משותף לרמלה, גזר ומודיעים

יופי, יש לך את המפה בקובץ תמונה?
רג"ם זה איזור תעשיה משותף לרמלה, גזר ומודיעים
http://mayafiles.tase.co.il/RPdf/756001-757000/P756853-01.pdf

הקו החום של ה-BRT מתוכנן לסיים שם ובעבר היתה מתוכננת שלוחת רכבת מרמלה (עדיין קיימת בתמ"א 23).

לגבי תמונה, אני איצא ואשים כאן תיכף, אבל המקור זה בכלל ויזיו, שזה וקטור.

הנה תיקון קטן נוסף - הבנתי שבהצעה שלי בכל זאת עדיף שקו אריאל - כפר סבא יעבור דרך ת"א ואח"כ גהה, כלומר חיבור ישיר מאריאל לת"א.
 

Ccyclist

Active member
אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד

קובץ תמונה - הצעת חברי הפורום השפויים
אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד
נראה לי שאוותר על שמות התחנות הפחות חשובות (ממילא הפריהנד שלי לא כותב בעברית), אשלים את ה"ניקוד" ( אל תגנוב אותו ללא מתן קרדיט ) ואשים בפורום.

שמתי את הסקיצה קודם אבל הנה המפה שלי, שמראה את גהה (צהובים-כתומים) כציר צפון-דרום. (הכל בשלבי עבודה וזה די ידני)
 

Ccyclist

Active member
ניסיון 2, ואם לא יעבוד אשמור ב JPG

אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד
נראה לי שאוותר על שמות התחנות הפחות חשובות (ממילא הפריהנד שלי לא כותב בעברית), אשלים את ה"ניקוד" ( אל תגנוב אותו ללא מתן קרדיט ) ואשים בפורום.

שמתי את הסקיצה קודם אבל הנה המפה שלי, שמראה את גהה (צהובים-כתומים) כציר צפון-דרום. (הכל בשלבי עבודה וזה די ידני)
ניסיון 2, ואם לא יעבוד אשמור ב JPG
כתוב שהקובץ נשלח בהצלחה...
 

alantan

New member
לא הבנתי איך אתה זקוק ל-8 מסילות באיילון...

אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד
נראה לי שאוותר על שמות התחנות הפחות חשובות (ממילא הפריהנד שלי לא כותב בעברית), אשלים את ה"ניקוד" ( אל תגנוב אותו ללא מתן קרדיט ) ואשים בפורום.

שמתי את הסקיצה קודם אבל הנה המפה שלי, שמראה את גהה (צהובים-כתומים) כציר צפון-דרום. (הכל בשלבי עבודה וזה די ידני)
לא הבנתי איך אתה זקוק ל-8 מסילות באיילון...
גם עם הרשת שלך 4 תספקנה בהחלט.
 

Ccyclist

Active member
אתפשר על 6. העניין הוא שצריך יכולת עקיפה.

לא הבנתי איך אתה זקוק ל-8 מסילות באיילון...
גם עם הרשת שלך 4 תספקנה בהחלט.
אתפשר על 6. העניין הוא שצריך יכולת עקיפה.
שתי מסילות לכל כיוון ו3-4 רציפים לכל כיוון יוכלו אולי לטפל בעומס אבל אז יש את שאלת ה points. רכבת שחוסמת מעבר בין שתי מסילות יכולה לגרום לקריסת כל הלו"ז. אם ישנן 3 מסילות לכל כיוון ויכולת תימרון (ומתוך עיקרון - אין חיבור בין כל שלושת המסילות, אלא האמצעית מתחברת לשתים האחרות לסירוגין בקטע) יש תמיד אפשרות לעקוף אם משהו מתקלקל.

אתה וודאי צופה בתוכניות האלו שמשודרות כרגע על הקווים הבינעירוניים המובילים באנגליה. הסיפור תמיד אותו סיפור - עיכוב של 5 דקות פה או הצפונת שם פשוט מתחברים לאפקט פרפר שמשתק את כל הרשת. מה שאני מציע הוא שבמקום שהאיילון ישאף להיות מה שמקרטע פה הוא ינסה ללמוד מנסיונם של אחרים.

לגבי הקווים הארציים שמשתמשים בחולון / גהה וכו' - אינני מתנגד לסיים אותם בהרצליה או נתניה או מקום כלשהו על מסילת החוף שניתן לבנות בו תחנת טרמינל גדולה ואולי איזה מחלף רכבתי (אולי לולאת סיבוב כמו שיש בתחתית?). לצערי המבנה הארוך והצר של מישור החוף לא יוצרת מקום ברור לשלוחות שניתן להסיט אליהן רכבות שאינן נחוצות צפונית לחיפה.

לגבי הפרברית (אולי אפריד אותה, כרגע יש לי רק שכבה ל"איילון" ושכבה ל"גהה-מזרחית") אולי האסטטיקה לא תהיה יפה כמו שלך אבל יתכן שתרצה לראות אותה ללא הקווים הארציים.
 

Ccyclist

Active member
הנה פרברית לפי דיאגרמת הפיתוח של ר"י

אתפשר על 6. העניין הוא שצריך יכולת עקיפה.
שתי מסילות לכל כיוון ו3-4 רציפים לכל כיוון יוכלו אולי לטפל בעומס אבל אז יש את שאלת ה points. רכבת שחוסמת מעבר בין שתי מסילות יכולה לגרום לקריסת כל הלו"ז. אם ישנן 3 מסילות לכל כיוון ויכולת תימרון (ומתוך עיקרון - אין חיבור בין כל שלושת המסילות, אלא האמצעית מתחברת לשתים האחרות לסירוגין בקטע) יש תמיד אפשרות לעקוף אם משהו מתקלקל.

אתה וודאי צופה בתוכניות האלו שמשודרות כרגע על הקווים הבינעירוניים המובילים באנגליה. הסיפור תמיד אותו סיפור - עיכוב של 5 דקות פה או הצפונת שם פשוט מתחברים לאפקט פרפר שמשתק את כל הרשת. מה שאני מציע הוא שבמקום שהאיילון ישאף להיות מה שמקרטע פה הוא ינסה ללמוד מנסיונם של אחרים.

לגבי הקווים הארציים שמשתמשים בחולון / גהה וכו' - אינני מתנגד לסיים אותם בהרצליה או נתניה או מקום כלשהו על מסילת החוף שניתן לבנות בו תחנת טרמינל גדולה ואולי איזה מחלף רכבתי (אולי לולאת סיבוב כמו שיש בתחתית?). לצערי המבנה הארוך והצר של מישור החוף לא יוצרת מקום ברור לשלוחות שניתן להסיט אליהן רכבות שאינן נחוצות צפונית לחיפה.

לגבי הפרברית (אולי אפריד אותה, כרגע יש לי רק שכבה ל"איילון" ושכבה ל"גהה-מזרחית") אולי האסטטיקה לא תהיה יפה כמו שלך אבל יתכן שתרצה לראות אותה ללא הקווים הארציים.
הנה פרברית לפי דיאגרמת הפיתוח של ר"י
התוספת היחידה שלי היא הקו בגהה.

נפלה טעות קטנה וחסר החיבור בין הקו הצהוב בגהה לרשל"צ מערב, במקביל לקטע המקוטע באדום.
 
אני מציע לך לשנות את הצבעים

הנה פרברית לפי דיאגרמת הפיתוח של ר"י
התוספת היחידה שלי היא הקו בגהה.

נפלה טעות קטנה וחסר החיבור בין הקו הצהוב בגהה לרשל"צ מערב, במקביל לקטע המקוטע באדום.
אני מציע לך לשנות את הצבעים
הקווים ורודים מידי, עדיף קווים ראשיים באדום, צהוב, כחול ירוק ושחור.
 

Ccyclist

Active member
זה בידוד הפרברית ממפת הרשת.

אני מציע לך לשנות את הצבעים
הקווים ורודים מידי, עדיף קווים ראשיים באדום, צהוב, כחול ירוק ושחור.
זה בידוד הפרברית ממפת הרשת.
במפת הרשת הקדשתי את הירוקים לקו הראשי (כפי שהקו הראשי מיוצג כיום), הכחולים לקווים דרך חולון, צהוב-כתום לגהה, חום למזרחית, והפרברית מקבלת ספקטרום די רחב של סגול-אדום-וורוד.

לדעתי הפרברית תצטרך קבוצת צבעים קרובים כדי לייצג אותה כרשת בעלת זהות משלה (תדירה יותר, מקומית יותר) וכל עוד היא שייכת לר"י היא חייבת להיות מיוצגת במפת הרכבות הראשית שבה צבעי בסיס חזקים ומשפחות גוונים אחרות יוקדשו לקווי הרשת הארצית. יתכן שצריך לחדד את ההבדל בין שני הגוונים הוורודים של שתי הפרבריות המזרחיות ביותר כי הצבעים די דומים.

הגוונים הם פתרון שעדיף על מה שקורה בתחתית של לונדון - שם רשתות שלמות כמו ה DLR או האוברגראונד מיוצגות כקווים חלולים בצבע אחיד כך שאי אפשר לדעת מה מוביל למה כי אין לכל קו במערכות האלו ייצוג נפרד. בפריס ראיתי ייצוגים נפרדים לכל הקווים (במיוחד בקווי ה RER ) והם משתמשים בשיטת הגוונים.
 
אהבתי את חיבור ערד לקו העיירות

אני בשלבים של סיום דיאגרמת הרשת בפריהאנד
נראה לי שאוותר על שמות התחנות הפחות חשובות (ממילא הפריהנד שלי לא כותב בעברית), אשלים את ה"ניקוד" ( אל תגנוב אותו ללא מתן קרדיט ) ואשים בפורום.

שמתי את הסקיצה קודם אבל הנה המפה שלי, שמראה את גהה (צהובים-כתומים) כציר צפון-דרום. (הכל בשלבי עבודה וזה די ידני)
אהבתי את חיבור ערד לקו העיירות
בתנאי שתהיה החלפה נוחה לרכבת הישירה מב"ש לת"א בתחנת ב"ש צפון.

החישוב שלי:
מערד לב"ש צפון מסילה של 40 ק"מ במהירות תכן של 140 קמ"ש + תחנת נבטים = 20 דק'
המתנה להחלפה בב"ש צפון = 5 דק'
ישירה מב"ש צפון להגנה = 40 דק'

ערד במרחק של שעה וחמש דקות מת"א ההגנה!
 

Ccyclist

Active member
זה הגיוני יותר ממטרו-ב"ש נוסח קו דימונה.

אהבתי את חיבור ערד לקו העיירות
בתנאי שתהיה החלפה נוחה לרכבת הישירה מב"ש לת"א בתחנת ב"ש צפון.

החישוב שלי:
מערד לב"ש צפון מסילה של 40 ק"מ במהירות תכן של 140 קמ"ש + תחנת נבטים = 20 דק'
המתנה להחלפה בב"ש צפון = 5 דק'
ישירה מב"ש צפון להגנה = 40 דק'

ערד במרחק של שעה וחמש דקות מת"א ההגנה!
זה הגיוני יותר ממטרו-ב"ש נוסח קו דימונה.
הקו מערד מופיע כשלוחה על דיאגרמת הפיתוח העתידי בלי שיהיה ברור לאן הקו ממשיך. לדעתי ישנן שלושה אפשרויות ובחרתי בזו שנראית הכי הגיונית.

אם מפעילים את הקו לב"ש מרכז זה יהיה שידור חוזר של הקו האומלל לדימונה (שיהיה גם הוא חלק מקו העיירות)

אם הקו מערד ימשיך מב"ש צפון ללוד הוא יהיה האחות החורגת של קווי ב"ש ואילת.

אם הקו ימשיך לקו העיירות מב"ש צפון הוא יתן קישור חדש מערד לעיירות ולאזורי המסחר והתעשייה של דרום גוש דן.
 

zahipan10

New member
בעוד כמה שנים לא יהיה מנוס מבניית מנהרה בב"ש!

אהבתי את חיבור ערד לקו העיירות
בתנאי שתהיה החלפה נוחה לרכבת הישירה מב"ש לת"א בתחנת ב"ש צפון.

החישוב שלי:
מערד לב"ש צפון מסילה של 40 ק"מ במהירות תכן של 140 קמ"ש + תחנת נבטים = 20 דק'
המתנה להחלפה בב"ש צפון = 5 דק'
ישירה מב"ש צפון להגנה = 40 דק'

ערד במרחק של שעה וחמש דקות מת"א ההגנה!
בעוד כמה שנים לא יהיה מנוס מבניית מנהרה בב"ש!
המנהרה שאורכה יהיה 3.7 ק"מ תיבנה מתחת לכביש שדרות רגר (כביש 406) מתחנת באר שבע מרכז ועד צומת הכניסה הצפונית של העיר, ובנוסף יבנו 2 תחנות רכבת חדשות תחנת "באר שבע אוניברסיטה" שתהיה במקום הרבה הרבה יותר מרכזי מתחנת האוניברסיטה כיום, ותחנת "באר שבע צפון" שתיבנה בצומת הכניסה לעיר בין שכונת רמות לבין שכונה ד', והתחנה השלישית היא תחנת "באר שבע מרכז" שתישאר באותו מקום פשוט תהפוך לתחנה תת קרקעית, וכך כל הרכבות יוכלו לחצות את העיר מצפון לדרום ואף רכבת לא תצטרך להסתיים בתחנת באר שבע מרכז, כיום פרוייקט מסוג זה נראה לא הגיוני לעיר באר שבע אבל בעוד כמה שנים שמספר התושבים יגדל ל-300,000-320,000 וכשהערים מדרום וממזרח לבאר שבע יתפתחו יותר זה בהחלט יהיה הגיוני, כיום גרים בעיר 215,000 תושבים נראה עוד כמה זמן היא תעבור את קו 300,000 התושבים.

*אני מוסיף תמונה להמחשת כוונתי.
 

Ccyclist

Active member
בסך הכל צריך להעביר את ב"ש מרכז דרומה.

בעוד כמה שנים לא יהיה מנוס מבניית מנהרה בב"ש!
המנהרה שאורכה יהיה 3.7 ק"מ תיבנה מתחת לכביש שדרות רגר (כביש 406) מתחנת באר שבע מרכז ועד צומת הכניסה הצפונית של העיר, ובנוסף יבנו 2 תחנות רכבת חדשות תחנת "באר שבע אוניברסיטה" שתהיה במקום הרבה הרבה יותר מרכזי מתחנת האוניברסיטה כיום, ותחנת "באר שבע צפון" שתיבנה בצומת הכניסה לעיר בין שכונת רמות לבין שכונה ד', והתחנה השלישית היא תחנת "באר שבע מרכז" שתישאר באותו מקום פשוט תהפוך לתחנה תת קרקעית, וכך כל הרכבות יוכלו לחצות את העיר מצפון לדרום ואף רכבת לא תצטרך להסתיים בתחנת באר שבע מרכז, כיום פרוייקט מסוג זה נראה לא הגיוני לעיר באר שבע אבל בעוד כמה שנים שמספר התושבים יגדל ל-300,000-320,000 וכשהערים מדרום וממזרח לבאר שבע יתפתחו יותר זה בהחלט יהיה הגיוני, כיום גרים בעיר 215,000 תושבים נראה עוד כמה זמן היא תעבור את קו 300,000 התושבים.

*אני מוסיף תמונה להמחשת כוונתי.
בסך הכל צריך להעביר את ב"ש מרכז דרומה.
לדעתי המנהרה שלך מיותרת כי היא בסך הכל מיישרת עיקול בצורה שעולה הרבה כסף. מה גם שעם קו העיירות יסתיים המצב בו ב"ש תלויה בקו לקריית גת בלבד.

הנה ההצעה שלי לב"ש, הפיכת ב"ש מרכז (החדשה) לתחנת מעבר ולא תחנה סופית, ומספר תחנות לקווים אזוריים על הקו הראשי. יש לציין שאני לא בטוח איפה מוסכי הרכבת בעיר, ושההצעה שלי מבוססת על המפה בלבד. לתחבורה בתוך העיר אני מניח שניתן לחבר רק"ל או BRT מתחנות הרכבת פנימה וציר רגר מתאים לקו רק"ל או BRT משל עצמו.

התחנות בכחול הן תחנת ארציות. התחנות בוורוד הן תחנות לרכבות מקומיות בלבד.
 

alantan

New member
ואוו, שר התחבורה שמעון פרס יהיה שמח לגזור את

בסך הכל צריך להעביר את ב"ש מרכז דרומה.
לדעתי המנהרה שלך מיותרת כי היא בסך הכל מיישרת עיקול בצורה שעולה הרבה כסף. מה גם שעם קו העיירות יסתיים המצב בו ב"ש תלויה בקו לקריית גת בלבד.

הנה ההצעה שלי לב"ש, הפיכת ב"ש מרכז (החדשה) לתחנת מעבר ולא תחנה סופית, ומספר תחנות לקווים אזוריים על הקו הראשי. יש לציין שאני לא בטוח איפה מוסכי הרכבת בעיר, ושההצעה שלי מבוססת על המפה בלבד. לתחבורה בתוך העיר אני מניח שניתן לחבר רק"ל או BRT מתחנות הרכבת פנימה וציר רגר מתאים לקו רק"ל או BRT משל עצמו.

התחנות בכחול הן תחנת ארציות. התחנות בוורוד הן תחנות לרכבות מקומיות בלבד.
ואוו, שר התחבורה שמעון פרס יהיה שמח לגזור את
הסרט של תחנת הרכבת באר שבע דרום! החברה העירונית תאריך את קו 1 וקו 41 לשם ובטוח שהתחנה תמשוך רבבות נוסעים ביום...


טקס הפתיחה יתקיים ב-26 בנובמבר 1970, התחנה הבאה אילת!
 

Ccyclist

Active member
המסילה קיימת, ואני רוצה את שראש הממשלה

ואוו, שר התחבורה שמעון פרס יהיה שמח לגזור את
הסרט של תחנת הרכבת באר שבע דרום! החברה העירונית תאריך את קו 1 וקו 41 לשם ובטוח שהתחנה תמשוך רבבות נוסעים ביום...


טקס הפתיחה יתקיים ב-26 בנובמבר 1970, התחנה הבאה אילת!
המסילה קיימת, ואני רוצה את שראש הממשלה
גולדה מאיר תפתח את תחנת ב"ש מרכז החדשה.
 

zahipan10

New member
אין שום סיבה לסגור תחנת רכבת במיקום טוב

בסך הכל צריך להעביר את ב"ש מרכז דרומה.
לדעתי המנהרה שלך מיותרת כי היא בסך הכל מיישרת עיקול בצורה שעולה הרבה כסף. מה גם שעם קו העיירות יסתיים המצב בו ב"ש תלויה בקו לקריית גת בלבד.

הנה ההצעה שלי לב"ש, הפיכת ב"ש מרכז (החדשה) לתחנת מעבר ולא תחנה סופית, ומספר תחנות לקווים אזוריים על הקו הראשי. יש לציין שאני לא בטוח איפה מוסכי הרכבת בעיר, ושההצעה שלי מבוססת על המפה בלבד. לתחבורה בתוך העיר אני מניח שניתן לחבר רק"ל או BRT מתחנות הרכבת פנימה וציר רגר מתאים לקו רק"ל או BRT משל עצמו.

התחנות בכחול הן תחנת ארציות. התחנות בוורוד הן תחנות לרכבות מקומיות בלבד.
אין שום סיבה לסגור תחנת רכבת במיקום טוב
ולהעביר אותה למיקום גרוע, המנהרה הזאת כרגע לא נחוצה אבל כאשר יבנו מסילה לאילת, דימונה, ערד, נמל התעופה העתידי נבטים, וירוחם, אז זה כן יהיה פרוייקט נחוץ, כנראה בשנת 2030, בנתיים אפשר שחלק מהרכבות לא יסעו לבאר שבע מרכז ויתכננו את הזמנים כך שיהיה אפשר להחליף רכבת אחרי 5 דקות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה