חו"ד נסיעה בדאבלדק.

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
חו"ד נסיעה בדאבלדק.

חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
 

skooozy

New member
אהלן ערן.להלן תגובתי-

חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
אהלן ערן.להלן תגובתי-
*מושבים-אני חושב שעם החסרון של המושבים האלו מבחינת רוחבם,הרכבת היתה משכילה אילו היתה מתיבה אותם אחד אחרי השני+שולחן מתקפל קטן בגב כל אחד מהם. כך לפחות היה מקום לרגליים ולא היית "נתקע" בברכיים של מי שיושב מלפנייך.... אני הייתי גם מוסיף משענת יד בין כל צמד כיסאות-מאוד חסר... *איכות נסיעה-אני מ-א-ו-ד מרוצה מאיכות הניסעה שלהם שכן כמעט בכלל לא מרגישים את הקפיצות בין מרווחי הפסים/ריתוכים. את זה אני זוכר בבירור בנסיעות האחרונות שלי ב-IC3.... *בלימה-אני מסכים איתך.מה גם שכל בלימה מלווה ברעש די חזק של הבלמים עצמם,מה שכן אפשר לומר לטובתם-מאחר ויש 3 מעצורי דיסק לכל ציר- מרחק הבלימה יחסית קצר-ניתן לשים לב לכך בעיקר כשהרכבות נכנסות מהר לתחנות ביניים ועוצרות לאחר מרחק קצר. זהו בעיקרון.... אני רק מקווה שיצמידו להם קטרים חשמליים שקטים ובעלי תאוצה גבוהה..
הלוואי...
 

vitamin P

New member
בדיוק לפני יומיים נסעתי בDD

חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
בדיוק לפני יומיים נסעתי בDD
נסיעה במפלס העליון למשך נסיעה קצר בקווים כמו כפר סבא לא ממש מפריעה, אבל בהחלט מרגישים את אפקט הסירה שעליו דיברת. מצאתי יתרון אחד להעדפת המפלס התחתון=הנוף
לגבי הרעש שאמרת ששומעים במפלס התחתון אני לא יודע מה איתו אבל כמה פעמים בפלס העליון שומעים שריקות של הרוח(ומצד שני יש הרגשת מחנק בDD)העצירה בכפר סבא הייתה נוראית, כבר מהמנהרה היא נוסעת לאט על מנת לעצור דבר שמאפשר עצירה חלקה ע"פ ההגיון אבל כשעמדנו ליד הדלתות וחיכינו לפתיחת הדלתות פשוט עפנו מהבלימה החזקה..... יכול להיות שהכסאות יותר צרים מבIC אבל הם הרבה יותר נוחים הכסאות בIC
 

קובי לו

New member
מסכים עם כ-95% ממה שכתבת

חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
מסכים עם כ-95% ממה שכתבת
חוץ מהקטע עם האוירע (או אויר רע או השד יודע מה). להדיל ממך, אני נסעתי המון בדו קומתיים. עבדתי שנה וחצי באלת"א אשדוד, אמנם יש להם הסעה בבוקר אבל היא בשעה 6:30 וקשה לי לקום כ"כ מוקדם ולכן הייתי נוסע לפעמים במכונית שלי ולפעמים ברכבת (המכונית היא פרטית שלי ולא היה לי רכב חברה). ככה שנסעתי לפחות פעם בשבוע לאשדוד ברכבת. בחזור ההסעה שלהם בשעה סבירה ולכן זה היה נדיר שחזרתי ברכבת מאשדוד, אבל גם זה קרה. חוץ מזה הורי חדרתיים ולעתים נסעתי אליהם ברכבת וכן עבדתי איזו תקופה באזור התעשיה של הרצליה, ככה שמרבית הנסיעות שעשיתי ברכבת היו ב-DD. כמו כן גם נסיעות של חובב מורעל בקוים לבית-שמש ולראשונים וכן לכפ"ס, כמעט כל הנסיעות הללו היו בקומותיים. ככה שיש לי ברזומה מעל 200 נסיעות שכאלו ואני לא מבין על מה אתה מדבר. לא זכור לי ריח לא טוב או סרחון או משהו כזה. אם כי, מודה, שאת 10 עד 20 הנסיעות מ/אל באר-שבע זה היה תמיד או IC3 או מודו או קרונות יוגוסלביים גרורי קטר. לא נסעתי ב-DD אף פעם לב"ש.
 

euronitzan

New member
מחנק אופייני לחורף

מסכים עם כ-95% ממה שכתבת
חוץ מהקטע עם האוירע (או אויר רע או השד יודע מה). להדיל ממך, אני נסעתי המון בדו קומתיים. עבדתי שנה וחצי באלת"א אשדוד, אמנם יש להם הסעה בבוקר אבל היא בשעה 6:30 וקשה לי לקום כ"כ מוקדם ולכן הייתי נוסע לפעמים במכונית שלי ולפעמים ברכבת (המכונית היא פרטית שלי ולא היה לי רכב חברה). ככה שנסעתי לפחות פעם בשבוע לאשדוד ברכבת. בחזור ההסעה שלהם בשעה סבירה ולכן זה היה נדיר שחזרתי ברכבת מאשדוד, אבל גם זה קרה. חוץ מזה הורי חדרתיים ולעתים נסעתי אליהם ברכבת וכן עבדתי איזו תקופה באזור התעשיה של הרצליה, ככה שמרבית הנסיעות שעשיתי ברכבת היו ב-DD. כמו כן גם נסיעות של חובב מורעל בקוים לבית-שמש ולראשונים וכן לכפ"ס, כמעט כל הנסיעות הללו היו בקומותיים. ככה שיש לי ברזומה מעל 200 נסיעות שכאלו ואני לא מבין על מה אתה מדבר. לא זכור לי ריח לא טוב או סרחון או משהו כזה. אם כי, מודה, שאת 10 עד 20 הנסיעות מ/אל באר-שבע זה היה תמיד או IC3 או מודו או קרונות יוגוסלביים גרורי קטר. לא נסעתי ב-DD אף פעם לב"ש.
מחנק אופייני לחורף
כבוגר נסיעות רבות על DD, אני יכול להבין על מה מדבר ערן: בחורף המזגן אינו פועל, החלונות סגורים ולכן יש תחושת מחנק. מצד שני, מערכת האוורור תמיד עובדת ולכן נכנס כל הריח מבחוץ...
 

טייגרמן

New member
גם אני

מסכים עם כ-95% ממה שכתבת
חוץ מהקטע עם האוירע (או אויר רע או השד יודע מה). להדיל ממך, אני נסעתי המון בדו קומתיים. עבדתי שנה וחצי באלת"א אשדוד, אמנם יש להם הסעה בבוקר אבל היא בשעה 6:30 וקשה לי לקום כ"כ מוקדם ולכן הייתי נוסע לפעמים במכונית שלי ולפעמים ברכבת (המכונית היא פרטית שלי ולא היה לי רכב חברה). ככה שנסעתי לפחות פעם בשבוע לאשדוד ברכבת. בחזור ההסעה שלהם בשעה סבירה ולכן זה היה נדיר שחזרתי ברכבת מאשדוד, אבל גם זה קרה. חוץ מזה הורי חדרתיים ולעתים נסעתי אליהם ברכבת וכן עבדתי איזו תקופה באזור התעשיה של הרצליה, ככה שמרבית הנסיעות שעשיתי ברכבת היו ב-DD. כמו כן גם נסיעות של חובב מורעל בקוים לבית-שמש ולראשונים וכן לכפ"ס, כמעט כל הנסיעות הללו היו בקומותיים. ככה שיש לי ברזומה מעל 200 נסיעות שכאלו ואני לא מבין על מה אתה מדבר. לא זכור לי ריח לא טוב או סרחון או משהו כזה. אם כי, מודה, שאת 10 עד 20 הנסיעות מ/אל באר-שבע זה היה תמיד או IC3 או מודו או קרונות יוגוסלביים גרורי קטר. לא נסעתי ב-DD אף פעם לב"ש.
גם אני
לא ממש נתקלתי בריחות הנ"ל, ונסעתי לא מעט פעמים עם הדאבל דק בין חיפה והקריות שזה אזור שמלא במפעלים חוץ מזה בקשר לישיבה במפלס העליון יש קטע בין חוצות המפרץ לקרית חיים שהמסילה היא קצת בשיפוע, בנסיעתי הראשונה בדאבל דק במפלס העליון בקטע הזה פחדתי שהקרון עומד ליפול
 

Golf Bravo

New member
קיים סירחון ב- D-D!

מסכים עם כ-95% ממה שכתבת
חוץ מהקטע עם האוירע (או אויר רע או השד יודע מה). להדיל ממך, אני נסעתי המון בדו קומתיים. עבדתי שנה וחצי באלת"א אשדוד, אמנם יש להם הסעה בבוקר אבל היא בשעה 6:30 וקשה לי לקום כ"כ מוקדם ולכן הייתי נוסע לפעמים במכונית שלי ולפעמים ברכבת (המכונית היא פרטית שלי ולא היה לי רכב חברה). ככה שנסעתי לפחות פעם בשבוע לאשדוד ברכבת. בחזור ההסעה שלהם בשעה סבירה ולכן זה היה נדיר שחזרתי ברכבת מאשדוד, אבל גם זה קרה. חוץ מזה הורי חדרתיים ולעתים נסעתי אליהם ברכבת וכן עבדתי איזו תקופה באזור התעשיה של הרצליה, ככה שמרבית הנסיעות שעשיתי ברכבת היו ב-DD. כמו כן גם נסיעות של חובב מורעל בקוים לבית-שמש ולראשונים וכן לכפ"ס, כמעט כל הנסיעות הללו היו בקומותיים. ככה שיש לי ברזומה מעל 200 נסיעות שכאלו ואני לא מבין על מה אתה מדבר. לא זכור לי ריח לא טוב או סרחון או משהו כזה. אם כי, מודה, שאת 10 עד 20 הנסיעות מ/אל באר-שבע זה היה תמיד או IC3 או מודו או קרונות יוגוסלביים גרורי קטר. לא נסעתי ב-DD אף פעם לב"ש.
קיים סירחון ב- D-D!
הסירחון חזק במיוחד במעבר בין הקרונות. כאילו יש בריחה של נוזלים מהשירותים אשר משפריצים בין הקרונות. הסירחון הזה לפעמים ברמה בלתי נסבלת. כבר שאלתי על כך אנשי רכבת ולא קיבלתי מענה.
 
מריחים את גזי הפליטה של הקטר

מסכים עם כ-95% ממה שכתבת
חוץ מהקטע עם האוירע (או אויר רע או השד יודע מה). להדיל ממך, אני נסעתי המון בדו קומתיים. עבדתי שנה וחצי באלת"א אשדוד, אמנם יש להם הסעה בבוקר אבל היא בשעה 6:30 וקשה לי לקום כ"כ מוקדם ולכן הייתי נוסע לפעמים במכונית שלי ולפעמים ברכבת (המכונית היא פרטית שלי ולא היה לי רכב חברה). ככה שנסעתי לפחות פעם בשבוע לאשדוד ברכבת. בחזור ההסעה שלהם בשעה סבירה ולכן זה היה נדיר שחזרתי ברכבת מאשדוד, אבל גם זה קרה. חוץ מזה הורי חדרתיים ולעתים נסעתי אליהם ברכבת וכן עבדתי איזו תקופה באזור התעשיה של הרצליה, ככה שמרבית הנסיעות שעשיתי ברכבת היו ב-DD. כמו כן גם נסיעות של חובב מורעל בקוים לבית-שמש ולראשונים וכן לכפ"ס, כמעט כל הנסיעות הללו היו בקומותיים. ככה שיש לי ברזומה מעל 200 נסיעות שכאלו ואני לא מבין על מה אתה מדבר. לא זכור לי ריח לא טוב או סרחון או משהו כזה. אם כי, מודה, שאת 10 עד 20 הנסיעות מ/אל באר-שבע זה היה תמיד או IC3 או מודו או קרונות יוגוסלביים גרורי קטר. לא נסעתי ב-DD אף פעם לב"ש.
מריחים את גזי הפליטה של הקטר
הכבאי צודק
 

ה דרומי

New member
חוסר מקום לעגלות ילדים Xמזודות

חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
חוסר מקום לעגלות ילדים Xמזודות
 

urilei

New member
דווקא לא נכון

חוסר מקום לעגלות ילדים Xמזודות
דווקא לא נכון
כפי שכבר כתבתי פה בעבר: לרווח שבין שני כסאות שעומדים גב אל גב אפשר להכניס מזוודה ענקית או עגלת ילדים (או צ'ימידן). בימי ראשון לעיתים גם נכנסים לשם חיילים...
 

fireman

New member
בקרונות ה"אל חלד" הצרפתיים

דווקא לא נכון
כפי שכבר כתבתי פה בעבר: לרווח שבין שני כסאות שעומדים גב אל גב אפשר להכניס מזוודה ענקית או עגלת ילדים (או צ'ימידן). בימי ראשון לעיתים גם נכנסים לשם חיילים...
בקרונות ה"אל חלד" הצרפתיים
מסודרים המושבים כך שהם נמצאים אחד מאחורי השני עם מגשים בגב הכסא שמולך.... זה לא עובד...השולחנות הללו מרעישים בטירוף, גם כשהם פתוחים וגם כשהם סגורים. לגבי המושבים....אני בטוח שיסכימו איתי כל חברי הפורום. למושבים של האל חלד אין תחרות, כסאות של מחלקה ראשונה, חבל על הזמן.
 

urilei

New member
לגבי המושבים

בקרונות ה"אל חלד" הצרפתיים
מסודרים המושבים כך שהם נמצאים אחד מאחורי השני עם מגשים בגב הכסא שמולך.... זה לא עובד...השולחנות הללו מרעישים בטירוף, גם כשהם פתוחים וגם כשהם סגורים. לגבי המושבים....אני בטוח שיסכימו איתי כל חברי הפורום. למושבים של האל חלד אין תחרות, כסאות של מחלקה ראשונה, חבל על הזמן.
לגבי המושבים
של הספרדיים אני מסכים איתך אבל רק משהו אחד אני לא מבין, עד היום אני מכיר 4 סוגים עיקריים של רכבות נוסעים בארץ - דאבל דק - IC3 - הספרדיים (אלו עם הכסאות מחלקה ראשונה) שאנו נוטים לקרוא להם "מודו" (למרות שגם השניים הראשונים מודו...) - יגוסלביים - אלה עם הדלתות הלא-אוטומטיות - "רכבות מלחמה" אז מה זה צרפתיים? אני מבין ממך נכון שזה כמו הספרדיים רק באו מצרפת? בכמה קרונות ספרדיים עכשיו שמו גם ריפוד חדש לכיסאות הישנים והם בכלל נראים נהדר
 

קובי לו

New member
לא. אלו הקרונות המתכתיים בצבע של

לגבי המושבים
של הספרדיים אני מסכים איתך אבל רק משהו אחד אני לא מבין, עד היום אני מכיר 4 סוגים עיקריים של רכבות נוסעים בארץ - דאבל דק - IC3 - הספרדיים (אלו עם הכסאות מחלקה ראשונה) שאנו נוטים לקרוא להם "מודו" (למרות שגם השניים הראשונים מודו...) - יגוסלביים - אלה עם הדלתות הלא-אוטומטיות - "רכבות מלחמה" אז מה זה צרפתיים? אני מבין ממך נכון שזה כמו הספרדיים רק באו מצרפת? בכמה קרונות ספרדיים עכשיו שמו גם ריפוד חדש לכיסאות הישנים והם בכלל נראים נהדר
לא. אלו הקרונות המתכתיים בצבע של
גוון חום מיוחד המזכיר קצת חלודה. מין שילוב של צבע כסף עם חלודה. יש רכבת אחת או מקסימום שתיים כאלו. הכסאות שלה מאוד מרווחים בצבע כחול כהה עם ריפוד מיוחד. זה מזכיר מאוד כסאות במטוס במחלקת עסקים. ראה פרטים בציוד נייד באתר חדשות הרכבת.
 
קרונות ה-'אל-חלד'

לא. אלו הקרונות המתכתיים בצבע של
גוון חום מיוחד המזכיר קצת חלודה. מין שילוב של צבע כסף עם חלודה. יש רכבת אחת או מקסימום שתיים כאלו. הכסאות שלה מאוד מרווחים בצבע כחול כהה עם ריפוד מיוחד. זה מזכיר מאוד כסאות במטוס במחלקת עסקים. ראה פרטים בציוד נייד באתר חדשות הרכבת.
קרונות ה-'אל-חלד'
הקרונות שנרכשו משומשים מצרפת בשנת 1994 אינם צבועים בחום, בכסף או בכל צבע אחר שהוא. אלו קרונות שגופם מיוצר מפלדת אל-חלד, ולכן גוון עורם החיצוני ניתן לתיאור כ-'נירוסטה' כשהוא נקי, ו-'לכלוך' כשלא. לדעתי האישית, סידור המושבים בקרונות אלו, שנולד כמחלקה שנייה ברכבת הלאומטית של צרפת (SNCF) הוא איום ונורא ואפילו הסידור הלא מוצלח בקרונועים עדיף.
 
תוספת קטנה

לא. אלו הקרונות המתכתיים בצבע של
גוון חום מיוחד המזכיר קצת חלודה. מין שילוב של צבע כסף עם חלודה. יש רכבת אחת או מקסימום שתיים כאלו. הכסאות שלה מאוד מרווחים בצבע כחול כהה עם ריפוד מיוחד. זה מזכיר מאוד כסאות במטוס במחלקת עסקים. ראה פרטים בציוד נייד באתר חדשות הרכבת.
תוספת קטנה
שכחתי לציין גם שיש רק שמונה קרונות כאלו בארץ, ולא 'שתי רכבות'.
 

Golf Bravo

New member
כך נראים הצרפתים

לגבי המושבים
של הספרדיים אני מסכים איתך אבל רק משהו אחד אני לא מבין, עד היום אני מכיר 4 סוגים עיקריים של רכבות נוסעים בארץ - דאבל דק - IC3 - הספרדיים (אלו עם הכסאות מחלקה ראשונה) שאנו נוטים לקרוא להם "מודו" (למרות שגם השניים הראשונים מודו...) - יגוסלביים - אלה עם הדלתות הלא-אוטומטיות - "רכבות מלחמה" אז מה זה צרפתיים? אני מבין ממך נכון שזה כמו הספרדיים רק באו מצרפת? בכמה קרונות ספרדיים עכשיו שמו גם ריפוד חדש לכיסאות הישנים והם בכלל נראים נהדר
כך נראים הצרפתים
בתמונה, ברקע מאחורי הקטר.
 

Golf Bravo

New member
היום תמצא אותם משתזפים בחצר

מה? איפה יש קרונות כאלה בישראל?
היום תמצא אותם משתזפים בחצר
בחיפה מזרח. בעבר הלא רחוק הם נסעו והרעישו נוראות ברחבי ישראל. לשמוע רכבת של קרונות כאלה בולמים בתחנה זו חוויה שלא שוכחים במהירה.
 

mucool2

New member
הושבתו../images/Emo35.gif

היום תמצא אותם משתזפים בחצר
בחיפה מזרח. בעבר הלא רחוק הם נסעו והרעישו נוראות ברחבי ישראל. לשמוע רכבת של קרונות כאלה בולמים בתחנה זו חוויה שלא שוכחים במהירה.
הושבתו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה