חו"ד נסיעה בדאבלדק.
חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח
חו"ד נסיעה בדאבלדק.
לפני שנתחיל....אני רוצה להתנצל....אפילו חובב רכבות כמוני נסע פעמים בודדות בדאבלדק מאחר והן עושות את קו ב"ש ת"א אולי פעמיים ביום בסה"כ. אתמול נסעתי באחת.... אז קצת ממה שהיה שם. נוחות נסיעה באופן כללי הנסיעה בקרון הDD מאוד נעימה כאשר מדובר בישיבה בדק התחתון, הנסיעה חלקה כמעט לגמרי, הבדל של שמים וארץ בין הDD לבין הIC3 הקלילה. כאשר מדובר בישיבה בקומה העליונה התחושה היא של שיוט בסירה..במהלך נסיעה של כשעה ו15 דקות מתחילת הנסיעה זרמו נוסעים מהדק העליון אל הדק התחתון של הרכבת....מאחד מהם שמעתי שהוא הרגיש כאילו הוא יושב בתוך מכונת כביסה למעלה ועם זה אני מסכים. ציונים דק תחתון 8 דק עליון 4 רעש החסרון הבולט של הדק התחתון לעומת העליון הוא מפלס הרעש...בדק התחתון רעשי המסילה נשמעים בצורה מאוד ברורה בעוד בדק העליון המצב הרבה יותר שקט. ציונים דק עליון- 8 דק תחתון - 6 אויר-רע לגבי אטימה של הקרונות, כאן הDD מקבלת אצלי ציון 0. למרות שהרכבת לא אמורה להיות אטומה או מבוקרת לחצים כל ריחות החוץ זרמו אל תוך הקרון באין מפריע כאילו מדובר בנסיעה בחלונות פתוחים....בנסיעה בIC3 לא הורגשו אותם ריחות כלל. ציון - כאמור 0 נחרץ באופן כללי לקרונות הDD יש מן ריח מוזר מאז היום שהם הגיעו לכאן. אחסון אחד מהחסרונות הבולטים בקרונות מסוג זה הוא השימוש המקסימלי בחלל הנתון בכדי לחלק את הקרון בצורה כזו שיוכל להכיל 2 קומות ישיבה ומרווח עמידה נוח. החלוקה הזאת לוקחת באופן מאוד בולט את אפשרות אחסנת התיקים והמטען של הנוסעים ברכבת....המדפים העליונים הוצמדו לתקרות בצורה שספקני אם תוכל לקלוט צ'ימידן גדול ציון - 6 פתחים כאן אין ממש מה לחדש, הקרונות הללו נועדו לנסיעות פרבריות ונשתבחו בדלתות ענק המאפשרות זרימה מהירה של הנוסעים לתוך הרכבת או החוצה. ציון - 9.5 מושבים לאחרונה עם הופעת קרונות הדאבלדק והמערכים האחרונים של הIC3 למדנו לצערנו להכיר עוד סוג של מושבים שהולך ומתקרב בצורה כזו או אחרת למושבים באוטובוסים,מושבי המערכים הראשונים של הIC3 והמושבים בקרונות המו-דו הם ללא ספק כמה ליגות מעל, מבחינת נוחות ישיבה והמרווח. בדאבלדק כנראה שהכסאות הללו היו הכרח מסויים בגלל הנפח היחסית מצומצם בעיקר בדק העליון. לטעמי הכסאות קשים מידי אך מספקים תנוחת ישיבה טובה מאוד. ציון - 7.5 תאוצה שלא באשמת הקרונות עצמם (או שכן) הרכבת מאוד כבדה והתאוצה נמשכת זמן רב ונשמעת היטב גם ממרחק של שני קרונות מהקטר השואג. רבות נכתב בפורום על תאוצת הDD, במקרה של הרכבת שנסעתי בה אמש, לBOBO שודך מערך של 5 קרונות DD בגרירה.... באופן כללי לא הורגש הבדל משמעותי בין היכולת לגרור 4 או 5 קרונות. חשוב לציין שהרכבת הייתה בתפוסה של 50% לכל היותר (רכבת לפני אחרונה) ציון - 7 בלימה כאן אני מוצא את עצמי בבעיה....אני לא ממש יודע את מי להאשים.... כל בלימה לוותה אתמול בזריקה של הנוסעים אל המושבים או מהם ברגע העצירה מוחלטת, הבלימה אגרסיבית מאוד ואין לי שמץ של מושג איך לבטא אותה, מה הגורם לה ומי האחראי לבלימות שכאלו, אם מדובר בנהג או שמא מדובר בהכרח טכני הנובע מסוג הרכבת אין ציון תקלות קרונות הDD עמוסים באלקטרוניקה....בין אם מדובר בשלטי תצוגה, מסכים תפעוליים של הרכבת עצמה, הכל LCD, משוכלל ומתוחכם לרבות מערכת הכריזה ועוד. ככל שהדבר יותר משוכלל....כך האפשרות לתקלה הרבה יותר גדול. אתמול במשך 25 דקות הפעמון של הכריזה לא הפסיק לצלצל עד שאחד מהעובדים איפס את זה....אחרת הייתי יוצא מדעתי רק חבל מאוד שזה לקח 25 דקות. אם למישהו יש מה להעיר\להאיר\להוסיף\לתקן....אני אשמח