חורף, כובע, וסת, איזון ומה שבינהם

niry26

New member
חורף, כובע, וסת, איזון ומה שבינהם

שלום לכולם, עם הגעת החורף והמים הקרים שהוא מביא עימו, הכובע הצטרף לשורת האמצעים שבעזרתם אני שומר את האנרגיה הטרמית קרוב אלי, שלא תברח. הבעיה עם הכובע נעוצה בזרזיפי האויר שמעדיפים, מכל האופציות שעומדות לרשותן, להקוות דווקא בראש הכובע תוך פגיעה באיזון, במיוחד בעומקים הרדודים שהם מנת חלקי בצלילות רוב השנה. אשמח לשמוע על רעיונות יצירתיים שיש לכם, שעוזרים לשמור על איזון בזמן שימוש בכובע. אגב, על חורים בראש הכובע שמעתי אך זה לא פרקטי לגבי (אני עדין משכיר ציוד).
 

taldrel

New member
אני מציע

חגורת משקולות עם 4 פאונד לפחות או בתוך הכובע או מסביב לראש כמו סרט ראש. אפשר גם לעשות חורים קטנים עם מחט כדי שלא יתפסו אותך במועדון. או לקנות ציוד.
 

d a v i d w e

New member
בעיות איזון בגלל אויר בכובע?

כמה אויר כבר יכל להצטבר שם ,כך שיפגע באיזון? אמנם קניתי כובע רק לפני שבועיים וצללתי איתו רק פעם אחת ,אך הצלילה היתה במים רדודים 4מ' וממש לא הרגשתי שינוי. אולי פשוט הכובע ממש גדול עליך ?
 

batfish

New member
אני לא חושבת שאוויר יכול ליצור כזו

בעיית איזון - כי אמנם מצטבר שם אוויר אבל הוא לא רב כ"כ. אם מצטבר הרבה אוויר - אכן סימן שהכובע ממש גדול עליך. אני לא הייתי מחוררת בסיכה את הכובע - מהכרותי את התחום - זה לא יעיל - אחרת מכל חורי התפירה שקיימים בחליפות היה מעבר של מים - וזה לא קורה. וגם כמה אוויר יוצא מחור קטן של סיכה. חוץ מזה, לא שלך, למה להרוס? לפי דעתי אין פתרון ממשי לאוויר בכובע חוץ מלנקב חור בקודקודו. אם אתה ממש זקוק לכובע - קנייה של כובע היא לא "כבדה" ואם זה מקל על הצלילה - שווה את ההוצאה. הכובע של החליפה המושכרת תמיד יכול להישאר על העורף.
 

giladshay

New member
קורה שנכלא אוויר בכובע

אני לא מחסידי יצירת החורים בכובע, וכאשר נכלא אוויר בכובע, אני מושך טיפה בצד בו כלוא האוויר ומסובב את הראש לפני המים, כלפי מעלה, ואז האוויר משתחרר. הפעולה אמנם מאפשרת למים קרים לחדור פנימה, אבל אישית כייף לי להרגיש רענון קליל באזור, מה גם שלאחר ביצוע פעולת השחרור, חוזרת ההרגשה החמה לאזור די מהר.
 

רן88

New member
מנצל"ש - לחץ באוזניים עקב שימוש

בכובע. אני זוכר שלימדו אותנו בקורס שחבישת כובע עלולה ליצור בעיות בהשוואות לחצים באוזניים (דומה לזה שאני אשים אטמי אוזניים). עכשיו, אני מניח שאם אני אצלול בחנוכה אז אני אשתמש בכובע צלילה. יש לכם טיפים איך להסתדר עם האוזניים למרות לחץ הכובע? כלומר, האם יש עוד משהו שאפשר לעשות חוץ מלהזיז את הכובע כל הזמן? תודה מראש.
 

hbarshak

New member
השוואת לחצים...

פשוט תכניס מים לכובע לפני שאתה מתחיל בירידה למטה ולא תהיה שום בעיה של השוואת לחצים. חוץ מזה אני חושב שלקנות ווסט + כובע בעלות של כ 200 ש"ח זו לא השקעה גדולה וזה משהו שילווה אותך בכל הצלילות, גם בקיץ. אני משתדל תמיד לצלול עם כובע גם בקיץ (כנראה עניין של הרגל)
 

aroni

New member
כובע והשוואת לחצים

הי רן, עד לא מזמן נמנעתי מלצלול עם כובע בעקבות המלצה של א.א.ג שטען כי זה יחמיר בעיה קיימת של השוואת לחצים. כשהתחילו הטמפרטורות לרדת, אימצתי רעיון של באדי יקר- ולבשתי את הכובע רק כשהגעתי ל15-20 מטר, וזה באמת עזר. (עם קשר, או בלי, שבוע שעבר צללתי עם הכובע מתחילת הצלילה וזה היה בסדר. ועם קשר או בלי - אני עכשיו עם דלקות אוזניים...
)
 

eli551

New member
ניתן למשל לצרוב חור קטן בכובע

בחלק העליון שם כשאנו במצב שכיבה מצטברות הבועות. לצרוב עם מסמר חם כדי שהבד לא ימשיך להיפרם
 

atlantis

New member
כובע זה למקצוענים - המלצה שלי

כובע זה למקצוענים. מי שלא יודע להשתמש בו עלול למצוא את עצמו בצרות צרורות. אני לא ממליץ להשתמש בכובע למי שלא עבר הסמכה מיוחדת לכך (סביר להניח שלפאדי יש משהו כזה ואם לא אז בקרוב). לצלילה עם כובע יש חוקים משלה ורצוי לצבור קצת נסיון עם זה לפני שצוללים.
 

ofleisher

New member
חייב לשאול

עד ש PADI יצאו עם השתלמות דו יומית לצלילה עם כובע איך צוברים קצת נסיון לפני הצלילה ? (האם ללבוש כובע גרב זה עוזר ? או שמה ללבוש את הכובע בנסיעה בין דימונה\מצפה יד אילת ???)
 

hbarshak

New member
מה ????

מה זאת אומרת למקצוענים ????? זה פריט לבוש בדיוק כמו חליפה, אז נכון אולי לא הכי נח עד שמתרגלים אבל מסוכן ???? נראה לי שקצת התבלבלת. דרך אגב אין שום דבר כזה התמחות כובע
 

ניב ד

New member
בוודאי שיש ../images/Emo54.gif

זה נקרא HWS&AD שזה ראשי תיבות של: Hat Wearing Standards and Associated Dangers. התקן פותח במקור על ידי ד"ר סוס עבור חתול תעלול הידוע בכינויו The Cat in the Hat. חתול תעלול זה היה למעשה חתולו של הד"ר הנכבד (אגב קרוב רחוק של ד"ר זיו מיודענו משכבר מראשית ימי הפורום). הד"ר, שהיה מסמיך מסמיכי מסמכים בפאדי גרינלנד, גילה שהחתול כרסם את הכובע של חליפת הצלילה שלו לחתול כידוע יש ניבים חדים מאד ומסתבר שהחורים שהחתול גרם היו בדיוק בגדול ובמיקום המתאים לשחרור אויר מן הכובע. מאז זה הוכר כסטנדרט והפטנט שייך לחתול שהתעשר מאד כמובן והפך לחתול תעלול חסר דאגות המוכר לנו. תבדוק בויקיפדיה או אצל הקרפיון, שאף הוא כידוע ממציא, צולל וחובב חתולים ויכול לאשר כל מילה.
 

חי בר

New member
אני יכול לאשר כמעט כל מילה ../images/Emo45.gif

מה שבטוח לא רק ניבים חדים לחתולים- גם ציפורניים. ומנסיון
מאוד *לא* מומלץ להשאיר ציוד לייבוש תלוי ככה שחתולים חושבים שזה מתקן להשחזת ציפורניים. אין משהו יותר מבאס מלמצוא צ'יפים של ניאופרן מפוזרים מסביב לחליפת הצלילה שלך
 

הקרפיון

New member
ניאופריים?

ניאופריים זה פשוט. תקפיד רק לשים את המאזן לא בגובה השחזה, כי חריצים בבלאדר זה ממש כואב (למזלי זה לא מנסיון)
 

Wainshtein Lev

New member
קרפי, בתור חובב חתולים,

תגיד לי, מה זה "לא בגובה השחזה" עבור חתול? אם אינך יודע - אני אגיד לך: זה הגובה המוגדר כ"גובה קפיצה והיתלות על" שמיד לאחר ביצוע הנ"ל הופך אוטומתית ל"גובה השחזה וכירסום". בדוק. (למזלי - לא על ציוד הצלילה, אלא על דברים זולים הרבה יותר)
 

חי בר

New member
זאת אומרת שאטלנטיס שכח לשים כמה

סמיילים בהודעה שלו. כמו ששמת לב, שיש לאחרונה כמה מאותגרי-סמיילי בפורום, אחרים עם חוש הומור קצת מוזר, וגם מאותגרי חוש הומור (כמוני, למשל
). אל תקח כל מה שאתה קורא באינטרנט יותר מדי ברצינות, אחרת אנשים היו צוללים פה ל-190 מטר על אוויר ומתים מייד עם הגיעם ללחץ חלקי 1.6 (של חמצן, אלא מה?). ומי שהיה שורד עדיין עלול למות תוך שבוע אם הוא בטעות קורא את השרשור הזה
וברצינות- אם יש בעיה של אויר בכובע כדאי לקחת מלחם (או מסמר חם) ולעשות חור. כמובן שלפני זה כדאי להוריד את הכובע מהראש
. אם עושים את החור במקום הנכון האויר יוצא לו תוך כדי פליטת בועות במהלך הצלילה. ואם אין התמחות כובע אז זה רק עניין של זמן עד שימציאו אותה
 
למעלה