חוק שערורייתי חדש - שיפוי מעסיקים.

Tru Man

New member
חוק שערורייתי חדש - שיפוי מעסיקים.

מבלי משים הצביעה הכנסת בשבוע החולף על חוק שהוא שערוריה בפני עצמו ובזיון לאומי נוסף למדינת ישראל שכבר מזמן שכחה מהו צדק חברתי "חוק שיפוי מעסיקים" החדש מוכיח שוב שלפוליטיקאים שלנו איכפת רק מהעשירים ובעלי ההון ולא מעניין אותם כלל משאר אזרחי המדינה שנאבקים בכל יום כדי לשרוד ולגמור את החודש בכבוד... על פי החוק החדש תהיה זכות לכל מעסיק לדרוש ולקבל עזרה מהמדינה וכמו כן גם עזרה מהביטוח הלאומי שזה לא תפקידו במדינה מתוקנת (תפקידו לעזור לחלשים ולנזקקים ולא לממן את המעסיקים ובעלי העסקים) וזו שערוריה בפני עצמה... לא זאת בלבד שמעתה יוכלו המעסיקים לקבל הרבה כסף מהמדינה על חשבון משלם המיסים הישראלי אלא שאפילו חברות פרסום גדולות או משרדי עורכי דין מפוארים שנחשבים על הנייר למעסיק לכל דבר יוכלו לנצל את החוק החדש ולהכניס לכיסם הון תועפות על חשבון משלם המיסים הישראלי. מעולם לא הוכח בפועל ששיפוי מעסיקים מטיב עם העובדים שלהם או גורם לצמצום האבטלה זה פשוט עוד מיתוס ביביסטי שביבי וחבריו מהאוצר רוצים שנאמין בו כדי שהם יוכלו להמשיך ולגזול את הקופה הציבורית ולחלק עוד ועוד כספים ועוד ועוד דיבידנדים לעשירים ולבעלי ההון ולעשות זאת בגלוי. אולם מעולם לא היה מצב שכאשר שיפו פה את המעסיקים וחילקו להם מיני הטבות ודיבידנדים זה גרם להם להעסיק יותר עובדים בעסק שלהם. למעשה ההיפך הגמור הוא הנכון: מעסיקים רבים שקיבלו שיפוי מעסיקים בעבר פשוט לקחו את הכסף הזה והעבירו את העסק שלהם למדינה אחרת ש הם נהנו מכוח עבודה. זול ולא זאת בלבד אלא שגם מעולם הם לא חוייבו להחזיר את הכסף שקיבלו מהמדינה במטרה לעודד אותם להעסיק עובדים ישראלים ושאותו הם ניצלו לרעה והכניסו את רובו לכיסם הפרטי. ודאי תסכימו איתי שאילו היה מדובר באזרח רגיל מהשורה ולא במעסיק או בבעל הון לא רק שהמדינה היתה דורשת את כספה בחזרה בטענה שלא מולאו ההתחייבויות שבגינן ניתן הכסף לאותו אזרח. אלא שמירב הסיכויים שאזרח זה גם היה עומד לדין על כך שלקח את הכסף וברח איתו לחול כדי לעשות לעצמו רווח פרטי על חשבון המדינה... צריך גם לזכור שישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה המעסיקים פטורים לגמרי מתשלום עבור ביטוח הבריאות של העובדים שלהם וזה בעקבות חוק ביטוח בריאות ממלכתי שהונהג במדינת ישראל. כך שכפי שאתם ודאי שמים לב במדינה שלנו יש חוק אחד לעשירים ולבעלי ההון וחוק אחד לשאר אזרחי ישראל... בושה וחרפה שזו המדינה שבה אנו חיים!
 

nizanm

New member
זהו הקפיטליזם בקצהו הלא לגיטימי.

ביביהו מנצל את העננה הפליטית שקושרת את העברת התקציב באינטרסים לאומיים קיומיים. הוא וחבר שותפיו השליטים הפיצו באוזני פשוטי העם: אם התקציב לא יעבור, הממשלה תיפול. אז, לא תהיה הינתקות והשקט שהושג יופר, הפיגועים ושפיכויות הדמים יחזרו לכיכרות ולמקומות הומי אדם. ובמעטה הענני הזה, הם מחוקקים חוקים על חשבון פשוטי העם - והכל לטובת הריכוזיות הכלכלית, קרי קפיטליזם קיצוני וביטול העשירונים ויצירת אלפיון עליון ששולט בכלכלה ודרך זה בכל ענייניה החשובים של המדינה.
 

gershon17

New member
איך מבטלים עשירונים?

מה עושים? שולחים מכתב לאנשהו ואז אין יותר עשירונים? אותו דבר עובד גם עם אחוזונים? יש טופס לנושא?
 

nizanm

New member
לגרשון - אזרח סוג ב' , שלום רב.

לשאלתך, איך מבטלים עשירונים, להלן תשובה : אסביר לך לאט לאט כדי שתבין. הממשלה מבצעת פעולות שגוררמות לזרימת העוצמהה הכלכלית והאחרת של המדינה לרבות ההון, לפחות ופחות ידיים. פעולות הממשלה לא מוגבלות כלפי המון פשוטי העם בלבד, אלא גם כלפי העשירונים הימניים ובעיקר העליונים. אז ההון הכלכלי שבמדינה זז לקצה הימני עוד ועוד, כל עוד הממשלה מתמידה במגמה זו. לסיכום: (אתה עוקב אחרי, נכון?) בעוד שהשלב הראשון מנמיך את אומד ההון שבכל עשירון, מה שמזיז את ההון לעשירונים הבאים, הרי שהשלב השני, דוחס את אומד ההון אל האלפיון העליון. אם עדיין לא הבנת, אני מוכן להסביר לך יותר לאט. כפי שאתה מתרשם בודאי, זה לא נעשה באמצעים שאתה חשבת תחילה.
 

gershon17

New member
"המון פשוטי העם"??

כל פעם אני שומע את המונח הזה. מי זה ההמון הזה? כמה הוא? מה זה "פשוט העם"? ומה זה "העשירונים הימניים"? מי אלה? לכמה עשירונים אתה מתכוון כשאתה אומר "העליונים"? אתה סתם מפריח מושגים בלי שום משמעות. גם אי אפשר לבטל עשירונים. אגב, הפערים מצטמצמים בשנים האחרונות. תשאל את מכון אדווה.
 

nizanm

New member
גרשון, זיסי, אז קיצרתי במילה.

אמרתי: "...קפיטליזם קיצוני וביטול העשירונים ויצירת אלפיון עליון ששולט בכלכלה..." אז במקום "ביטול העשירונים" צ"ל "ביטול עיקר עוצמת העשיררונים..." לאחר שחזרתי והבהרתי את הנקודה ההזו לאט לאט, אני מקווה שזה ברור לך. אמרתי "המון" התכוונתי לרוב המהווה את העדר. אמרתי "פשוטי עם" התכוונתי לאותו ררוב שניתן לתמרן אותו כררצון הממיעוט השָלֲט. אמרתי "העשירונים הימניים" .התכוונתי לאלה שממוקמים בצד ימין של מערכת צירים X ו- Y .מתכוון ל 1-2 עשירונים. כפי שאתה כבר נוכח לראות, אינני " סתם מפריח מושגים בלי שום משמעות ". אני מקווה כך. משאלה לי אליך: תוכיח את טעוניך אתה ואל נא תשלח אותי לחפש הוכחות וראיות לטעוניםם שלך. עכשיו תוכיח לי באמצעות נתונים ממכון אדווה ש"הפערים מצטמצמים בשנים האחרונות" . תודה.
 

gershon17

New member
עוד פעם ססמאות

מי אלה "המון פשוטי העם"? כמה אנשים יש שם? למה אתה חושב שאפשר לתמרן אותם בכזו קלות? מתי תהיה סוף סוף המהפכה הקומוניסטית באנגליה, כמו שמרקס חזה? לי אין פה טיעונים בכלל, כי אני לא מבין על מה אתה מדבר. אתה מלא סתירות כרימון. אם לעשירונים של "המון פשוטי העם" אין כוח כי ממילא הם נשלטים ומתומרנים כרצונים ע"י המיעוט השלט (מי בחר במיעוט השלט הזה, אגב?), איך אתה יכול להוריד מהעוצמה שלהם? תפסיק לצטט את מרקס ואז נדבר. לגבי מכון אדווה, שמתי פה לינקים כבר מספיק פעמים (הם מחביאים את הנתונים היטב, כי לא נעים להם להגיד שהדוחות של השנים האחרונות יותר טובים מהדוחות של שנים קודמות). חפש הודעות שלי או של איתי פורמן. או של טרומן, כי גם הוא ראה את אותם הדוחות, והסיק מהם שאופיר פינס שר פנים מעולה.
 
שמת לב שהם נעלמו קצת בזמן האחרון?

פעם שמענו על הקשקושים שלהם יותר. ככל הנראה יש להם בעיה עם הנתונים, אז נכון להיום השיטה היא לבצע "מחקרים" על שנים עברו ולקוות שאף אחד לא ישים לב.
 

gershon17

New member
הם עוסקים במחקר רציני ביותר

הם עובדים על מערכת מחשב מפוארת, שתיקח את כל הנתונים ותמצא מהם את הפרמטר שהורע במידה הגדולה ביותר, בשביל הכותרת של הדו"ח הבא. כרגע הם הצליחו לגלות "עליה של 85% במספר האמהות החד-הוריות שאיבדו את עבודתן ברחוב הרצל בשדרות, בתים מספר 10-16, לא כולל בקומה שניה או בצד העורפי". הם מתלבטים אם זו הכותרת הראויה לדו"ח הבא, או דווקא הכותרת השניה שמצאו - "הפער בין שני האזרחים העשירים ביותר בארץ לשני האזרחים העניים ביותר עלה ב-5%". הראשון מדבר על אבטלה בקרב אמהות חד הוריות, השני על הפערים הגדלים - קשה לבחור.
 

gershon17

New member
אז אולי אתה תסביר לי

איך מבטלים עשירונים. כי אין באמת דרך לעשות את זה. גם אין עשירון ימני.
 

gershon17

New member
אתה לא באמת יודע מה זה "מעסיק"...

הנה לך תרגיל קצר - בדוק בבקשה מיהם רוב המעסיקים בארץ, אחר כך תחזור שוב על מה שכתבת ותבדוק עד כמה זה הגיוני. אני אתן לך גם תרגיל למתקדמים - למה מעסיק לא מקבל דיבידנד מהמדינה. וגם אני אשלח אותך לקרוא את אותה כתבה של סבר פלוצקר שקראת בחלקיות, כדי להבין למה מה שכתבת על מס בריאות הוא דיבילי. זוכר שהבטחת שלא יהיה תקציב?
 

Tru Man

New member
הבעיה שלא הערכתי נכון את לפיד...

סברתי שלשם "שינוי" הפעם הוא יעמוד בדיבורו... אולם הערכתי זו לא ארחה זמן אלא עד לאותו רגע שבו שמעתי אותו מצהיר בפניה של איילה חסון בפוליטיקה על כך שהוא לפיד יצביע נגד התקציב "בעוד שבועיים תבואי ותשאלי אותי שוב ותראי שהתשובה שלי תהיה אותה התשובה..." (דברי לפיד מתוכנית פוליטיקה האחרונה) על כך השיבה לו איילה חסון: "רוצה להתערב שתצביע בעד?" כבר באותו ערב פירסמתי הודעה על כך בפורום הזה וטענתי שלפיד עומד להפסיד בהתערבות..." ועובדה שלא טעיתי... כי לפיד אכן הפסיד בה.
 

gershon17

New member
קראת את הכתבה?

הוא הסביר בה במפורש איך מעסיקים כן משלמים ביטוח בריאות. כל מה ששינו זה את הכותרת של התשלום (קוראים לזה ביטוח לאומי ולא ביטוח בריאות, אבל זה אותו הדבר)... זה שהאוצר וביטוח לאומי רבים ביניהם איך משתמשים בכספים האלה - זה לא קשור למעסיקים. הם בהחלט משלמים את זה.
 

אנדרי ז

New member
יש מספיק מעסיקים נזקקים

וזה למשל שהם לא יכולים לקבל דמי אבטלה במקרה של פשיטת זה עוול זועק לשמיים, שלא לדבר על טמטום כלכלי משווע.
 
זה נכון

צריך לאפשר לעצמאים לקבל דמי אבטלה, אבל מה הקשר לשיפוי המעסיקים? מדוע להפחית במיליארדים את תשלומי המעסיקים (בכלל זה כל מיני מסכנים כמו בנק הפועלים המרוויח מיליארדים בשנה) לביטוח הלאומי וכך להחמיר את גרעונותיו, דווקא בזמן זה?
 
למעלה