חוק הנכים מתרחב - שורה הסטורית לילדים הנכים

אורנה01

Active member
מנהל
חוק הנכים מתרחב: בשורה היסטורית לילדים הנכים

תאריך פרסום: 11.10.2021
לאחר חודשים של דיונים ופגישות בין יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח"כ אפרת רייטן מרום, שרי האוצר והרווחה ח״כ מאיר כהן ואביגדור ליברמן וצוותי משרדם, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר וצוותו, יוזמי מאבק הנכים ומייסדי ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן וחנן טל, וארגוני נכים נוספים - הושגו הסכמות מרחיקות לכת להרחבת תקצוב חוק הנכים בהיקף של כ-900 מיליון שקלים.

במסגרת ההסכמות הוחלט כי מעבר לפעימה המתוכננת לשנת 2021 שנקבעה בבסיס הרפורמה מ-3/18, תחול פעימה נוספת בשנת 2022 אשר תוקדש לתוספת זכויות ייעודיות כסיוע לנכים ובעיקר לילדים נכים.

שימו לב, התוספות עדיין לא אושרו בחקיקה בכנסת. ברגע שיעברו חקיקה נעדכן אתכם בכל הערוצים שלנו.

בין התוספות הצפויות:
קצבת הנכות הבסיסית תעלה ל- 3,700 ש"ח, רטרואקטיבית מתחילת השנה.
השוואת קצבאות הילדים הנכים לסכום של קצבאות שירותים מיוחדים של הבוגרים, המהווה תוספת של בין 176 ל-436 ₪ בחודש לקצבה, מעבר לתוספות שצפויות להינתן לקצבה בפעימת 2021.
תוספת של מאות שקלים לילדים בדרגת 100% נכות.
מתן קצבה של כ-1,000 שקלים להורים של ילדים השוהים במוסדות.
תוספת לבוגרים השוהים במוסדות.
יצירת דרגה חדשה עליונה בקצבת שירותים מיוחדים לבוגרים וילדים (235%), שתקנה תוספת של אלפי שקלים לקצבה.
ילדים הזקוקים לטיפול רפואי קשה יקבלו קצבה בשיעור של 235%.
הורדת הסף הרפואי לשר"מ ל-40 אחוזי נכות, כך שגם נכי הנפש ואנשים עם מוגבלות שכלית ואוטיזם יוכלו להגיש בקשה לקצבת שירותים מיוחדים.
תשלום של שר"מ כפול עבור נכים שיש להם היתר להעסקת 2 עובדים זרים.
השוואת סכום הקצבה לנכים עולים חדשים.
הגדלת התוספת למקבלי קצבת אזרח ותיק עם השלמה לנכות- עד חודש דצמבר 2021 אזרחים ותיקים בעלי השלמה לנכות יקבלו תוספת של 50% מהתוספת לנכה בגיל העבודה. החל מינואר 2022 יקבלו תוספת של 75% מהתוספת לנכה בגיל העבודה.
בשבוע שעבר התקיימו שני הדיונים הראשונים במסגרת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בהם כל הצדדים חזרו על מחויבותם למתן פתרונות למצוקות הילדים הנכים, וכעת הבטחה זו יוצאת אל הפועל.
המהלך מתאפשר בעקבות תיקוני חקיקה שונים, ובראשם החלטה משותפת כי הצמדת קצבת הנכות לשכר הממוצע במשק תחול בתום כלל הפעימות, בינואר 2023.

אביגדור ליברמן, שר האוצר: "מדובר בצעד היסטורי המבטא את המחויבות העמוקה שלי לנכים. תיקוני החקיקה מהווים בשורה משמעותית לציבור הנכים בכלל ולנכי הנפש ולילדים הנכים בפרט. נמשיך להתנהל בצורה אחראית תוך שמירה על כלכלה צומחת ומדינה משגשגת".

מאיר כהן, שר העבודה והשירותים החברתיים: "אחת המטרות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד היא לסיים את החוסר וודאות שקיים במשך שנים עם קצבאות הנכים. היום זהו יום חג חברתי שבו ממשלת ישראל מראה את הסולידריות שלה והדאגה לציבור הנכים בישראל. יש עוד אוכלוסיות מוחלשות שנושאות עיניהם אלינו, ואנחנו נהיה שם עבורם".

ח"כ אפרת רייטן מרום, יו"ר ועדת העבודה והרווחה: "כפי שהתחייבתי עוד מהיום שהנושא הובא לשולחני, פעלתי רבות כדי לכלול את העלאת הקצבאות לילדים הנכים כבר במסגרת הדיונים על העלאת קצבאות הנכים ברפורמה הנוכחית ולא להמתין לתקציב הבא. זה היה התנאי שלי מהיום הראשון, שמחה שהביטוח הלאומי, ארגוני הנכים ומשרדי האוצר והרווחה התגייסו ויחד מצאנו את הפתרון הראוי, הנכון והצודק לאוכלוסיית הנכים בכלל ולילדים הנכים בפרט".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי: "בשנים האחרונות הביטוח הלאומי וארגוני הנכים ניהלו שיח ערכי חשוב, המבטיח מענה לצורכי הנכים ומשפר את יכולתם לתפקד ולהתקיים. בסוף הדרך הצלחנו לקדם תיקונים בהסכם הניידות, בקצבאות עבור ילדים נכים, העלאת הקצבה החודשית לבוגרים ועוד. ההישגים הנ"ל מעידים יותר מכל על תפקידו הליבתי של הביטוח הלאומי בדאגה לביטחון הסוציאלי של כלל אזרחי ישראל".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם: "אחרי שבע שנים, מאבק הנכים מסתיים בהצלחה.
אין מרגש יותר מלסיים אותו עם בשורה היסטורית לילדים הנכים. במשך שנים עברנו עליות ובעיקר מורדות וכעת הצלחנו להגיע אל קו המטרה".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם: "לאחר כמעט שבע שנים מחאת הנכים מגיעה לסיומה, תוספת תקציבית של חמישה וחצי מיליארד שקלים שיחולקו כל שנה בין 430 אלף הנכים הכלליים, שינוי טקטוני בכלכלת מדינת ישראל. זה הוא יום חג לציבור הנכים ולחברה הישראלית כולה. זה הוא הישג אדיר עבורנו ואנו גאים להוביל אותו בהתנדבות מלאה".
https://www.btl.gov.il/About/newspapers/Pages/hok-hancim.aspx
 
הגדלת התוספת למקבלי קצבת אזרח ותיק עם השלמה לנכות- עד חודש דצמבר 2021 אזרחים ותיקים בעלי השלמה לנכות יקבלו תוספת של 50% מהתוספת לנכה בגיל העבודה. החל מינואר 2022 יקבלו תוספת של 75% מהתוספת לנכה בגיל העבודה

לא מבין את העיוות הנ"ל , נכה הוא נכה גם שעבר את גיל 67 , זה מה שמעסיק את מקבלי ההחלטות , לקצץ לנכים מבוגרים וחלשים , בושה לחברי הועדה ולנציגי הנכים שגם הם מן הסתם יגיעו לגיל 67 ואז יחושו בעוול שהם גרמו לו במידה ויהיו תוספות חדשות לנכים.
 
למעלה