חוצפת נהגי התח"צ באר שבע

מצב
הנושא נעול.
חוצפת נהגי התח"צ באר שבע

חוצפת נהגי התח"צ באר שבע
חלקם פשוט שמו פס ולא נתנו אתמול שירות לנוסעים, אלו כנראה הנהגים שיפוטרו ויקבלו פיצויים. מה כבר אפשר לעשות להם אם הם שמים פס ופשוט לא מופיעים לעבודה? הן בעוד שבועיים הם יהיו בחוץ... מה שאין כך כמובן לגבי הנהגים שימשיכו לעבוד במסגרת "מטרודן" אגב- המאמר שכתבתי על פשעי הנהג ההוא מן התחבור הציבורית -התפרסמה בעיתון שבע.
 

fireman

New member
שלום רב ידידי

חוצפת נהגי התח"צ באר שבע
חלקם פשוט שמו פס ולא נתנו אתמול שירות לנוסעים, אלו כנראה הנהגים שיפוטרו ויקבלו פיצויים. מה כבר אפשר לעשות להם אם הם שמים פס ופשוט לא מופיעים לעבודה? הן בעוד שבועיים הם יהיו בחוץ... מה שאין כך כמובן לגבי הנהגים שימשיכו לעבוד במסגרת "מטרודן" אגב- המאמר שכתבתי על פשעי הנהג ההוא מן התחבור הציבורית -התפרסמה בעיתון שבע.
שלום רב ידידי
קודם איני יודע מהיכן הקביעה שהם לא הגיעו לעבודה, מהיכן המידע הזה? עד כמה הוא וודאי ובטוח? אגב, אני ראיתי את המכתב ששלחת לעיתון שבע וטוב שהוא ראה אור בפרסום של העיתון, אני בטוח שרבים קראו ראו והבינו שיש בעיה... אבל אתה יודע מה? אנחנו צריכים להבין שהיום המציאות בשוק העבודה היא בעייתית ולאבד מקום עבודה זה לא קל במיוחד בהליך כזה שנתפס מבחינתם כאילו "מכרו אותם"... לתחבורה הציבורית בב"ש נשארו 13 ימי גסיסה.... אני מאמין שהמון נוסעים יאכלו הרבה חרא ותסלחו לי על הביטוי מהנהגים של התח"צ עד לסיום פעילותה וחבל שהנהגים ואנשי התחבורה נוקטים בגישה הזו כי כמו שאנחנו יודעים המנטליות הישראלית היא לזכור את מה שרע ולא את מה שטוב ואת מה שהכי טרי לנו בזכרון ואותם יזכרו כ"מניאקים" בגדול וזה משהו שהם שמים לעצמם בהיסטוריה של העיר ובהיסטוריה של התח"צ בב"ש אם זה ה"שלום ותודה שנסעתם איתנו 30 שנה" שהם רוצים לתת אז שיבושם להם.... אתה ותושבי העיר צריכים לשמוח שנשארו להם רק עוד 13 ימים ואתה יודע מה, אם אתה אישית נתקל בהתנהגות עזאת של נהג...תזכיר לו שבקרוב החגיגה תיגמר לו, אני מבטיח לך שזה ידליק לו איזה מנורה בראש על התנהגותו. יום טוב
 
ידידי

שלום רב ידידי
קודם איני יודע מהיכן הקביעה שהם לא הגיעו לעבודה, מהיכן המידע הזה? עד כמה הוא וודאי ובטוח? אגב, אני ראיתי את המכתב ששלחת לעיתון שבע וטוב שהוא ראה אור בפרסום של העיתון, אני בטוח שרבים קראו ראו והבינו שיש בעיה... אבל אתה יודע מה? אנחנו צריכים להבין שהיום המציאות בשוק העבודה היא בעייתית ולאבד מקום עבודה זה לא קל במיוחד בהליך כזה שנתפס מבחינתם כאילו "מכרו אותם"... לתחבורה הציבורית בב"ש נשארו 13 ימי גסיסה.... אני מאמין שהמון נוסעים יאכלו הרבה חרא ותסלחו לי על הביטוי מהנהגים של התח"צ עד לסיום פעילותה וחבל שהנהגים ואנשי התחבורה נוקטים בגישה הזו כי כמו שאנחנו יודעים המנטליות הישראלית היא לזכור את מה שרע ולא את מה שטוב ואת מה שהכי טרי לנו בזכרון ואותם יזכרו כ"מניאקים" בגדול וזה משהו שהם שמים לעצמם בהיסטוריה של העיר ובהיסטוריה של התח"צ בב"ש אם זה ה"שלום ותודה שנסעתם איתנו 30 שנה" שהם רוצים לתת אז שיבושם להם.... אתה ותושבי העיר צריכים לשמוח שנשארו להם רק עוד 13 ימים ואתה יודע מה, אם אתה אישית נתקל בהתנהגות עזאת של נהג...תזכיר לו שבקרוב החגיגה תיגמר לו, אני מבטיח לך שזה ידליק לו איזה מנורה בראש על התנהגותו. יום טוב
ידידי
ראשון ראשון. אתמול חיכו נוסעים רבים של קווי 12 ו7 לאוטובוס, זה היה בשעות אחר הצהריים והאוטובוסים פשוט לא עברו, תפסתי מונית. אם אלו היו נהגים שאמורים להמשיך לעבוד עם החברה החדשה, אזי הם לא היו מסכנים את מעמדם... ההבדל בין התח"צ הנוכחית לבין החברה הוא הבדל בין חברה ציבורית ששייכת לעיריה ומטרתה להרוויח אמנם כסף אך למטרת קופת העיריה ואילו החברה החדשה-מטרתה להרוויח כסף שיכנס לקופת החברה, חברה מסחרית תחרותית, ועמי תקווה שהדבר ישפיע על התדירות ועל היחס לנוסעים. לגבי 30 שנה, החברה התח"צ קיימת כבר יותר מ50 שנה...
חן חן על מה שכתבת
 

ה דרומי

New member
האם גם את התחנות המתנה יחליפו

ידידי
ראשון ראשון. אתמול חיכו נוסעים רבים של קווי 12 ו7 לאוטובוס, זה היה בשעות אחר הצהריים והאוטובוסים פשוט לא עברו, תפסתי מונית. אם אלו היו נהגים שאמורים להמשיך לעבוד עם החברה החדשה, אזי הם לא היו מסכנים את מעמדם... ההבדל בין התח"צ הנוכחית לבין החברה הוא הבדל בין חברה ציבורית ששייכת לעיריה ומטרתה להרוויח אמנם כסף אך למטרת קופת העיריה ואילו החברה החדשה-מטרתה להרוויח כסף שיכנס לקופת החברה, חברה מסחרית תחרותית, ועמי תקווה שהדבר ישפיע על התדירות ועל היחס לנוסעים. לגבי 30 שנה, החברה התח"צ קיימת כבר יותר מ50 שנה...
חן חן על מה שכתבת
האם גם את התחנות המתנה יחליפו
או שנמשיך לעמוד בגשם ובשמש ולהמתין לקו שאנחנו צרכים.
 

fireman

New member
אתה יודע שזה יכול להיות

ידידי
ראשון ראשון. אתמול חיכו נוסעים רבים של קווי 12 ו7 לאוטובוס, זה היה בשעות אחר הצהריים והאוטובוסים פשוט לא עברו, תפסתי מונית. אם אלו היו נהגים שאמורים להמשיך לעבוד עם החברה החדשה, אזי הם לא היו מסכנים את מעמדם... ההבדל בין התח"צ הנוכחית לבין החברה הוא הבדל בין חברה ציבורית ששייכת לעיריה ומטרתה להרוויח אמנם כסף אך למטרת קופת העיריה ואילו החברה החדשה-מטרתה להרוויח כסף שיכנס לקופת החברה, חברה מסחרית תחרותית, ועמי תקווה שהדבר ישפיע על התדירות ועל היחס לנוסעים. לגבי 30 שנה, החברה התח"צ קיימת כבר יותר מ50 שנה...
חן חן על מה שכתבת
אתה יודע שזה יכול להיות
גם יתרון וגם חסרון.... מפעיל פרטי דואג לאינטרס כלכלי. זה יכול להיות טוב מבחינת השירות שינתן לך ברגע המיידי אבל יכול לפגוע בך בעניין של תדירות... יזם פרטי יוכל להקצות יותר אוטובוסים לקו עמוס ופחות אוטובוסים לקו ריק יחסית, הדבר יביא לפגיעה בתדירות האוטובוסים בקווים הפחות עמוסים ובשעות שמוגדרות כשעות שאינן שעות שיא. התדירות תושפע מטעמים כלכליים למען השגת רווח גדול ככל שאפשר מכל נסיעה. יהיה מיותר לחזור על דבריי שזהו עניין של ימים עד שהמצב הזה יסתיים, בגדול אתמול באמת הסתובבתי בבאר שבע ושמתי לב ש9 מתוך כל 10 אוטובוסים שראיתי היו עמוסים עד אפס מקום והתחנות היו מפוצצות, הייתה תחנה של קו 12 שעברתי לידה בסמוך לצומת יהודה הלוי\מצדה, להערכתי המתינו בתחנה קרוב ל100 איש, מוגזם בכל קנה מידה הגיוני
 

ה דרומי

New member
נצל"ש על אוטובוס אגד בקו 18

חוצפת נהגי התח"צ באר שבע
חלקם פשוט שמו פס ולא נתנו אתמול שירות לנוסעים, אלו כנראה הנהגים שיפוטרו ויקבלו פיצויים. מה כבר אפשר לעשות להם אם הם שמים פס ופשוט לא מופיעים לעבודה? הן בעוד שבועיים הם יהיו בחוץ... מה שאין כך כמובן לגבי הנהגים שימשיכו לעבוד במסגרת "מטרודן" אגב- המאמר שכתבתי על פשעי הנהג ההוא מן התחבור הציבורית -התפרסמה בעיתון שבע.
נצל"ש על אוטובוס אגד בקו 18
שבגלל תקלה נשרף הלינק מצורף ואם זה כבר נמצא את
מראש לא ראיתי
 

curi

New member
רעיון שחשבתי עליו בקשר לקירוי הכביש

נלצש לכתבה על נתיבי איילון במעריב
רעיון שחשבתי עליו בקשר לקירוי הכביש
אני מציע שבמקום ההצעה שחשבו עליה גאוני משרד התחבורה, שמלבד כסף רב למדינה לא תביא שום דבר מלבד הפיכת גוש דן למפלצת בטון עוד יותר מזוהמת מהיום, תקראו את הרעיון שלי. הצעתי מתייחסת רק לכביש האיילון שעובר בתא כי את השאר אני לא מכיר.... במקום לבנות מעל השטח המקורה של נתיבי איילון בניינים ועוד כבישים שיובילו אליהם, אני מציע שמעל השטח המקורה ייבנו תעלה שתוביל את נחל האיילון אך היא תהיה הרבה יותר גדולה מזאתי של היום, ויוסיפו לה מים (אולי יעבירו בה את המוביל הארצי...) ומסביב ייבנו פארק קטן, בשטח שיהיה כחצי מהכביש. שטח זה יהיה ריאה ירוקה בתוך ת"א ויחבר בין פארק הירקון לפארק שמתכננים לבנות בדרום ת"א, וגם סוף סוף יהיה לתל אביב נהר (אמנם מלאכותי) כמו בכל עיר גדולה! (את הרעיון קיבלתי מכתבה שקראתי לפני כמה שבועות בידיעות על כך שפעם רצו לבנות באיזור האיילון פארק...) בשאר השטח שיישאר מעל נתיבי האיילון המקורים ייבנו מגדלים משני צידי הפארק שייכסו את העלות של הפרוייקט ואולי אפילו יוסיפו קצת כסף לקופת המדינה. לאחר שבתעלה שבה זורם היום האיילון לא יזרמו יותר מים, מכיוון שהם יעברו בנהר שיזרום מעל המנהרה, יוכלו להוסיף במקומה שתי מסילות רכבת, ואולי עוד נתיב כביש לכל כיוון. מה דעתכם?
 

יאיר08

New member
אם כבר נפטרים מהתעלה...

רעיון שחשבתי עליו בקשר לקירוי הכביש
אני מציע שבמקום ההצעה שחשבו עליה גאוני משרד התחבורה, שמלבד כסף רב למדינה לא תביא שום דבר מלבד הפיכת גוש דן למפלצת בטון עוד יותר מזוהמת מהיום, תקראו את הרעיון שלי. הצעתי מתייחסת רק לכביש האיילון שעובר בתא כי את השאר אני לא מכיר.... במקום לבנות מעל השטח המקורה של נתיבי איילון בניינים ועוד כבישים שיובילו אליהם, אני מציע שמעל השטח המקורה ייבנו תעלה שתוביל את נחל האיילון אך היא תהיה הרבה יותר גדולה מזאתי של היום, ויוסיפו לה מים (אולי יעבירו בה את המוביל הארצי...) ומסביב ייבנו פארק קטן, בשטח שיהיה כחצי מהכביש. שטח זה יהיה ריאה ירוקה בתוך ת"א ויחבר בין פארק הירקון לפארק שמתכננים לבנות בדרום ת"א, וגם סוף סוף יהיה לתל אביב נהר (אמנם מלאכותי) כמו בכל עיר גדולה! (את הרעיון קיבלתי מכתבה שקראתי לפני כמה שבועות בידיעות על כך שפעם רצו לבנות באיזור האיילון פארק...) בשאר השטח שיישאר מעל נתיבי האיילון המקורים ייבנו מגדלים משני צידי הפארק שייכסו את העלות של הפרוייקט ואולי אפילו יוסיפו קצת כסף לקופת המדינה. לאחר שבתעלה שבה זורם היום האיילון לא יזרמו יותר מים, מכיוון שהם יעברו בנהר שיזרום מעל המנהרה, יוכלו להוסיף במקומה שתי מסילות רכבת, ואולי עוד נתיב כביש לכל כיוון. מה דעתכם?
אם כבר נפטרים מהתעלה...
עדיף לנצל את כל שטח התעלה להוספת מסילות כך שיהיו שם שש מסילות. נתיב חמישי באיילון לא ממש יעזור כי הוא יסתם גם ככה תוך כמה שנים.
 

novarex

New member
עדיף מספר זוגי של מסילות

אם כבר נפטרים מהתעלה...
עדיף לנצל את כל שטח התעלה להוספת מסילות כך שיהיו שם שש מסילות. נתיב חמישי באיילון לא ממש יעזור כי הוא יסתם גם ככה תוך כמה שנים.
עדיף מספר זוגי של מסילות
נראה לי שבכל מקרה עדיף שיהיה מספר זוגי של מסילות כדי שאפשר להקצות מספר זהה של מסילות לכל כיוון, ללא צורך להפעיל אף מסילה דו-סטרית. לדעתי, יהיה צורך במספר רב של מסילות עם פיתוח הקוים המתוכנן לשנים הקרובות, והגברת תדירויות השירות. היום קיימות שתי מסילות בלבד ורצוי להשאיר מקום ל-6 בעתיד. דוד
 

curi

New member
אוקיי.... ומה על הרעיון הכללי?

עדיף מספר זוגי של מסילות
נראה לי שבכל מקרה עדיף שיהיה מספר זוגי של מסילות כדי שאפשר להקצות מספר זהה של מסילות לכל כיוון, ללא צורך להפעיל אף מסילה דו-סטרית. לדעתי, יהיה צורך במספר רב של מסילות עם פיתוח הקוים המתוכנן לשנים הקרובות, והגברת תדירויות השירות. היום קיימות שתי מסילות בלבד ורצוי להשאיר מקום ל-6 בעתיד. דוד
אוקיי.... ומה על הרעיון הכללי?
 

יאיר08

New member
רעיון מוצלח

אוקיי.... ומה על הרעיון הכללי?
רעיון מוצלח
הרעיון הכללי מוצלח מאוד! רק שכמובן היה עדיף אם ינצלו את השטח שיתפנה לפארק, לפחות בקטע הכביש שעובר בתל אביב - באיזור שממש ממש צריך להשאיר בו שטחים פתוחים במקום לבנות עוד בניינים צפופים. בבת ים וחולון הצפיפות יותר נמוכה כך שלא יהיה כל כך נורא אם יבנו על השטח שיתפנה. הבעיה היא שלא כל התוואי בחולון ובת ים משוקע.
 

novarex

New member
אתה צודק - לא נתתי את הדעת../images/Emo52.gif

אוקיי.... ומה על הרעיון הכללי?
אתה צודק - לא נתתי את הדעת

לעמית שלום, לאחר דקותיים של מחשבה, דעתי היא כזאת, והיא תוצאה מתגובתי הקודמת בשרשרת זו: חסרה קיבולת רכבתית בציר איילון, והמצב הקיים רחוק מלענות על צורכי המערכת הצפויים בחמש השנים הבאות - ולבטח בשלושים עד חמישים השנים הבאות - ולכן לא רצוי לסגור אף אופציה לעתיד, אלא לאפשר יצירתיות מרבית. היצירתיות הזאת יכולה, לדוגמא, לבוא לידי ביטוי בהפיכת הכביש ו/או מסילת הברזל לרב-מפלסי. (אם איני טועה, הצעת זאת בעצמך בשרשרת שפתחתי בנושא ניתוב רכבות לוד/ת"א דרך נתב"ג.) לפיכך, אסור שולל פיתוחים שימנעו הרחבה עתידית של נפח תחבורתי בערוץ איילון. בעיקר, זה אומר שבשום אופן אין לבנות בשלב זה בנינים כלשהם מעל הציר הקיים, כפי שכנראה מתכוונים לעשות (לפחות, לפי המאמר שהוזכר). כמו-כן, אני מתנגד בשלב זה להשקעה בקירוי - כולל למטרה היפה של בניית פארק מעל הציר, כהצעתך - כי השקעות אלו יהיו לריק אם יוחלט להוסיף מפלסים. הכל ענין של עדיפויות. אני הראשון לבכות על העדר שטחים פתוחים. עליתי מאנגליה המתברכת בשטחים ירוקים. היה לי המזל לגור בסמיכות לריצ'מונד פארק שהינו שטח ירוק, ענק ופראי, הנמצא במרחק של 16 דקות ברכבת ממרכז לונדון. באותו אזור עובר אחד מהקטעיו היפים ביותר של נחל התמזה. במרחק הליכה יש גם את הגנים הבוטניים המפורסמים של קיו גרדנס (Kew Gardens). בארץ, חש אני כמו אריה בכלוב של שפן, וכמיה למקום וירוק ופראי במרחק הליכה מן הבית (או בכלל) שבו אפשר לבלות יום של הליכה נמרצת. אז טבעי הוא שאני מבין ואוהד את תביעתך נגד בינוי-היתר ובעד הוספת ראיות ירוקות. אף-על-פי-כן, במקרה המסויים של ציר איילון, אני חולק על הצעתך הנוכחית; אישית לא הייתי ממש כעת שום תוכניות אלא משאיר, כאמור, את כל האופציות פתוחות. כל הליך אחר עלול לגרום לבכיה לדורות. באשר למימי הנחל, נדמה לי שכבר הסכמתי בעבר עם רעיונך להכניסם לצינור מתחת לרכבת איילון - אם הדבר יתכן מבחינה טכנית - או להטייתם במסלול אחר לחוף. לו היה מדובר בנחל איתן, הייתי חפץ לנצלו כערך לשיפור הנוף, כמו השימוש המוצלח לדעתי בנחל הירקון - באזור שליד פארק הירקון, ובהמשך מזרחה. מאחר ונחל איילון איננו כזה, איני רואה אותו כערך נופי אלא כמכשול גרידא לפיתוח התחבורה. עם כל הכבוד הראוי לך, אינני רואה כל מקום להופכו בכח לנחל איתן ע"י הטיית המוביל הארצי דרכו, כפי שאתה מציע. הדבר אינו נראה לי מעשי מכל הבחינות. אני תמיד שמח לשמוע את רעיונותיך, ומבקש סליחה שלא הרחבתי בתשובתי הראשונה. אני מכיר את עצמי, ויודע שאם אני נכנס למשהו, אני משקיע בכל מילה, והזמן עובר... יתר-על-כן, עברית אינה שפת אמי, וזו באמת השקעת זמן ומאמץ. אז פשוט התעצלתי! בברכה, דוד דרורי
 

curi

New member
לפי דעתי 6 מסילות מסילות באיילון

אתה צודק - לא נתתי את הדעת

לעמית שלום, לאחר דקותיים של מחשבה, דעתי היא כזאת, והיא תוצאה מתגובתי הקודמת בשרשרת זו: חסרה קיבולת רכבתית בציר איילון, והמצב הקיים רחוק מלענות על צורכי המערכת הצפויים בחמש השנים הבאות - ולבטח בשלושים עד חמישים השנים הבאות - ולכן לא רצוי לסגור אף אופציה לעתיד, אלא לאפשר יצירתיות מרבית. היצירתיות הזאת יכולה, לדוגמא, לבוא לידי ביטוי בהפיכת הכביש ו/או מסילת הברזל לרב-מפלסי. (אם איני טועה, הצעת זאת בעצמך בשרשרת שפתחתי בנושא ניתוב רכבות לוד/ת"א דרך נתב"ג.) לפיכך, אסור שולל פיתוחים שימנעו הרחבה עתידית של נפח תחבורתי בערוץ איילון. בעיקר, זה אומר שבשום אופן אין לבנות בשלב זה בנינים כלשהם מעל הציר הקיים, כפי שכנראה מתכוונים לעשות (לפחות, לפי המאמר שהוזכר). כמו-כן, אני מתנגד בשלב זה להשקעה בקירוי - כולל למטרה היפה של בניית פארק מעל הציר, כהצעתך - כי השקעות אלו יהיו לריק אם יוחלט להוסיף מפלסים. הכל ענין של עדיפויות. אני הראשון לבכות על העדר שטחים פתוחים. עליתי מאנגליה המתברכת בשטחים ירוקים. היה לי המזל לגור בסמיכות לריצ'מונד פארק שהינו שטח ירוק, ענק ופראי, הנמצא במרחק של 16 דקות ברכבת ממרכז לונדון. באותו אזור עובר אחד מהקטעיו היפים ביותר של נחל התמזה. במרחק הליכה יש גם את הגנים הבוטניים המפורסמים של קיו גרדנס (Kew Gardens). בארץ, חש אני כמו אריה בכלוב של שפן, וכמיה למקום וירוק ופראי במרחק הליכה מן הבית (או בכלל) שבו אפשר לבלות יום של הליכה נמרצת. אז טבעי הוא שאני מבין ואוהד את תביעתך נגד בינוי-היתר ובעד הוספת ראיות ירוקות. אף-על-פי-כן, במקרה המסויים של ציר איילון, אני חולק על הצעתך הנוכחית; אישית לא הייתי ממש כעת שום תוכניות אלא משאיר, כאמור, את כל האופציות פתוחות. כל הליך אחר עלול לגרום לבכיה לדורות. באשר למימי הנחל, נדמה לי שכבר הסכמתי בעבר עם רעיונך להכניסם לצינור מתחת לרכבת איילון - אם הדבר יתכן מבחינה טכנית - או להטייתם במסלול אחר לחוף. לו היה מדובר בנחל איתן, הייתי חפץ לנצלו כערך לשיפור הנוף, כמו השימוש המוצלח לדעתי בנחל הירקון - באזור שליד פארק הירקון, ובהמשך מזרחה. מאחר ונחל איילון איננו כזה, איני רואה אותו כערך נופי אלא כמכשול גרידא לפיתוח התחבורה. עם כל הכבוד הראוי לך, אינני רואה כל מקום להופכו בכח לנחל איתן ע"י הטיית המוביל הארצי דרכו, כפי שאתה מציע. הדבר אינו נראה לי מעשי מכל הבחינות. אני תמיד שמח לשמוע את רעיונותיך, ומבקש סליחה שלא הרחבתי בתשובתי הראשונה. אני מכיר את עצמי, ויודע שאם אני נכנס למשהו, אני משקיע בכל מילה, והזמן עובר... יתר-על-כן, עברית אינה שפת אמי, וזו באמת השקעת זמן ומאמץ. אז פשוט התעצלתי! בברכה, דוד דרורי
לפי דעתי 6 מסילות מסילות באיילון
יספיקו לשנים רבות מאוד, ואני בכלל לא בטוח שיהיה צורך ביותר מסילות. מלבד זאת לא כדאי שכל מערכת הרכבות בישראל תעבור דרך האיילון, כך שאם יקרה לאיזור זה משהו היא תשותק. אבל במקום עכשיו לחכות עוד 30 שנה כדי לא לגרום ל"בכייה לדורות" ולהמתין עד שה6 מסילות לא יספיקו, ורק אז לקרות את האיילון, אפשר לעשות תוכנית למעבר מספר מסילות, שעד שלא יהיה בהן צורך הן לא יסללו, ובשטחם יבנו הנחל והפארק. אם וכאשר יצטרכו לסלול את המסילות האלו יוכלו להקטין את הפארק. מלבד זאת אני חושב שרעיון הטיית המוביל הארצי דרך האיילון הוא רעיון טוב, לא יבזבז מים ויעלה את רמת החיים בגוש דן. חוץ מזה אפשר גם להעביר את מימי מעיינות הירקון שמועברים לנגב דרך נחל האיילון, ולדאוג שלא יכנסו אליו שפכים שיזהמו את המים.
 

novarex

New member
הצעתי 6 ולא יותר מזה

לפי דעתי 6 מסילות מסילות באיילון
יספיקו לשנים רבות מאוד, ואני בכלל לא בטוח שיהיה צורך ביותר מסילות. מלבד זאת לא כדאי שכל מערכת הרכבות בישראל תעבור דרך האיילון, כך שאם יקרה לאיזור זה משהו היא תשותק. אבל במקום עכשיו לחכות עוד 30 שנה כדי לא לגרום ל"בכייה לדורות" ולהמתין עד שה6 מסילות לא יספיקו, ורק אז לקרות את האיילון, אפשר לעשות תוכנית למעבר מספר מסילות, שעד שלא יהיה בהן צורך הן לא יסללו, ובשטחם יבנו הנחל והפארק. אם וכאשר יצטרכו לסלול את המסילות האלו יוכלו להקטין את הפארק. מלבד זאת אני חושב שרעיון הטיית המוביל הארצי דרך האיילון הוא רעיון טוב, לא יבזבז מים ויעלה את רמת החיים בגוש דן. חוץ מזה אפשר גם להעביר את מימי מעיינות הירקון שמועברים לנגב דרך נחל האיילון, ולדאוג שלא יכנסו אליו שפכים שיזהמו את המים.
הצעתי 6 ולא יותר מזה
1. לא הצעתי יותר מ-6 מסילות באיילון (לעומת 2 של היום ותכנון לשלושה). 2. אם נשאר גם מקום ל-6 וגם לכביש הקיים, אז אפשר אולי לנצל את השטח מעליהם. אולם, נראה לי שאין מקום ל-6 מסילות ולכן יהיה צורך במפלסים - או מעל או מתחת לקיים. הפתרון הזול יותר נראית לי העלאת הכביש לגובה, מעל רכבת מורחבת ל-6 מסלולים, כי הכביש יכול לסבול שיפועים שמסילת ברזל לא יכולה. 3. אינני מעונין להכנס לפולמוס בנושא הטיית המוביל הארצי דרך איילון. אם הרעיון מלהיב אותך, תמיע אותו לאנשים יותר בקיאיים בנושאים כאלה. אישית, זה נראה לי לא מעשי אבל מי יודע? אולי אתה צודק. בברכה, דוד
 

fireman

New member
הרעיון המפלסי הזה

הצעתי 6 ולא יותר מזה
1. לא הצעתי יותר מ-6 מסילות באיילון (לעומת 2 של היום ותכנון לשלושה). 2. אם נשאר גם מקום ל-6 וגם לכביש הקיים, אז אפשר אולי לנצל את השטח מעליהם. אולם, נראה לי שאין מקום ל-6 מסילות ולכן יהיה צורך במפלסים - או מעל או מתחת לקיים. הפתרון הזול יותר נראית לי העלאת הכביש לגובה, מעל רכבת מורחבת ל-6 מסלולים, כי הכביש יכול לסבול שיפועים שמסילת ברזל לא יכולה. 3. אינני מעונין להכנס לפולמוס בנושא הטיית המוביל הארצי דרך איילון. אם הרעיון מלהיב אותך, תמיע אותו לאנשים יותר בקיאיים בנושאים כאלה. אישית, זה נראה לי לא מעשי אבל מי יודע? אולי אתה צודק. בברכה, דוד
הרעיון המפלסי הזה
אוצר בתוכו המון בעיות ומפגעים.... קודם כל העוהדה הזאת אומרת פשוט להרים את כל ניתיב איילון בקומה אחת שזו כבר בעיה לאוו דווקא לוגיסטית כי אם כלכלית. בעיה אחרת שאני חושב עליה היא הצטברות הגזים שפולטים הקטרים ועל אחת כמה וכמה בתוך מכלול סגור...תראו את תחנת "השלום" 2 מסילות וחנק מה שהולך שם.
 

צחקן2

New member
הגאזים שפולטים הקטרים.

הרעיון המפלסי הזה
אוצר בתוכו המון בעיות ומפגעים.... קודם כל העוהדה הזאת אומרת פשוט להרים את כל ניתיב איילון בקומה אחת שזו כבר בעיה לאוו דווקא לוגיסטית כי אם כלכלית. בעיה אחרת שאני חושב עליה היא הצטברות הגזים שפולטים הקטרים ועל אחת כמה וכמה בתוך מכלול סגור...תראו את תחנת "השלום" 2 מסילות וחנק מה שהולך שם.
הגאזים שפולטים הקטרים.
ב"ה אי אפשר פשוט לשים מתקן, על הקטר שתפקידו הוא פשוט לאוסוף את הגאזים מהקטר, ושהנהג של הקטר ילחוץ, אז הגאז יצא או במקום מיוחד ששם הוא יפלוט. מה דעתכם ?
 

שי חלצי

New member
חשבתי שעוד כמה שנים לא יהיו גזים

הגאזים שפולטים הקטרים.
ב"ה אי אפשר פשוט לשים מתקן, על הקטר שתפקידו הוא פשוט לאוסוף את הגאזים מהקטר, ושהנהג של הקטר ילחוץ, אז הגאז יצא או במקום מיוחד ששם הוא יפלוט. מה דעתכם ?
חשבתי שעוד כמה שנים לא יהיו גזים
כי יחשמלו את כל המסילות, לא?
 

יאיר08

New member
גם אם יהיו

חשבתי שעוד כמה שנים לא יהיו גזים
כי יחשמלו את כל המסילות, לא?
גם אם יהיו
אפשר לטפל בזה עם מערכות אוורור כמו בכל מנהרה אחרת, או בכל תחנה תת קרקעית אחרת (אמנם בארץ אין תחנות תת קרקעיות אבל בקרוב יהיו ובטח מצאו דרך לטפל גם בזה)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה