חוצפה בקו 74 אגד

מצב
הנושא נעול.

Boomerang

New member
חוצפה בקו 74 אגד
שלום לכולם , אני נוסע בקו 74 של אגד ממרכז חולון אל רמת אביב בת"א ונתקלתי בתופעה מוזרה ומכוערת: אתמול כשנסעתי עם חופשי יומי בכיוון הלוך , הנהג בכיוון חזור אמר לי שהוא לא תקף(עליתי בחזור באותה תחנה שירדתי בהלוך). איך זה יכול להיות?? מה רמת אביב זה לא תל אביב?? ברוב חוצפתו ביקש שאשלם עוד 5.30 ש"ח. היום קניתי כרטיסיה של 10 נסיעות. בהלוך הנהג ניקב אחת . בחזור הנהג אמר לי שהנסיעה זה 2 ניקובים(8.5 שח). כשהתפלאתי הוא אמר שזה התעריף ברמת אביב. עכשיו אני שואל , האם זה הגיוני לבקש מחיר שונה עבור שכונה שונה בת"א?? עזבו את חוסר האחידות בגבייה של הנהגים(מעניין אם הם משלשלים משהו לכיסם) , מה שמרתיח זה שעל הכרטיסיה שרכשתי רשום "תקף בגוש דן בלבד" קוד 82. שאלה אחרונה - רמת אביב אשר בת"א זה לא גוש דן ?? אם כן אז למה לקחו לי מחיר כפול על הנסיעה חזור? אם למישהו יש תשובות לקושיות שלי אשמח לדעת. תודה רבה.
 
חוצפה בקו 74 אגד
שלום לכולם , אני נוסע בקו 74 של אגד ממרכז חולון אל רמת אביב בת"א ונתקלתי בתופעה מוזרה ומכוערת: אתמול כשנסעתי עם חופשי יומי בכיוון הלוך , הנהג בכיוון חזור אמר לי שהוא לא תקף(עליתי בחזור באותה תחנה שירדתי בהלוך). איך זה יכול להיות?? מה רמת אביב זה לא תל אביב?? ברוב חוצפתו ביקש שאשלם עוד 5.30 ש"ח. היום קניתי כרטיסיה של 10 נסיעות. בהלוך הנהג ניקב אחת . בחזור הנהג אמר לי שהנסיעה זה 2 ניקובים(8.5 שח). כשהתפלאתי הוא אמר שזה התעריף ברמת אביב. עכשיו אני שואל , האם זה הגיוני לבקש מחיר שונה עבור שכונה שונה בת"א?? עזבו את חוסר האחידות בגבייה של הנהגים(מעניין אם הם משלשלים משהו לכיסם) , מה שמרתיח זה שעל הכרטיסיה שרכשתי רשום "תקף בגוש דן בלבד" קוד 82. שאלה אחרונה - רמת אביב אשר בת"א זה לא גוש דן ?? אם כן אז למה לקחו לי מחיר כפול על הנסיעה חזור? אם למישהו יש תשובות לקושיות שלי אשמח לדעת. תודה רבה.
רציתי לענות לך אבל את לא שווה את זה
לפי סגנון כתיבתך, מי שחוצפן זאת את, ומאחל לך שאת תשלשלי רק במקום אחר חוצפנית.
 
רציתי לענות לך אבל את לא שווה את זה
לפי סגנון כתיבתך, מי שחוצפן זאת את, ומאחל לך שאת תשלשלי רק במקום אחר חוצפנית.
 
חוצפה בקו 74 אגד
שלום לכולם , אני נוסע בקו 74 של אגד ממרכז חולון אל רמת אביב בת"א ונתקלתי בתופעה מוזרה ומכוערת: אתמול כשנסעתי עם חופשי יומי בכיוון הלוך , הנהג בכיוון חזור אמר לי שהוא לא תקף(עליתי בחזור באותה תחנה שירדתי בהלוך). איך זה יכול להיות?? מה רמת אביב זה לא תל אביב?? ברוב חוצפתו ביקש שאשלם עוד 5.30 ש"ח. היום קניתי כרטיסיה של 10 נסיעות. בהלוך הנהג ניקב אחת . בחזור הנהג אמר לי שהנסיעה זה 2 ניקובים(8.5 שח). כשהתפלאתי הוא אמר שזה התעריף ברמת אביב. עכשיו אני שואל , האם זה הגיוני לבקש מחיר שונה עבור שכונה שונה בת"א?? עזבו את חוסר האחידות בגבייה של הנהגים(מעניין אם הם משלשלים משהו לכיסם) , מה שמרתיח זה שעל הכרטיסיה שרכשתי רשום "תקף בגוש דן בלבד" קוד 82. שאלה אחרונה - רמת אביב אשר בת"א זה לא גוש דן ?? אם כן אז למה לקחו לי מחיר כפול על הנסיעה חזור? אם למישהו יש תשובות לקושיות שלי אשמח לדעת. תודה רבה.
אולי זה מרגיז,אבל הנהגים פעלו כאן לגמרי כשורה
נסיעה מ חולון ל רמת אביב אכן יקרה יותר מאשר נסיעה מחולון לתל אביב (8.5 לעומת 5.30) ולכן גם החופשי-יומי לא כולל את רמת אביב, וגם הכרטסיה של קוד 82 מתאימה לנסיעה של 5.30. גם נסיעה מתל אביב לראשון לציון באחד הקווים שעוברים דרך חולון או בתים (למשל- 85, 173) הנסיעה תעלה 8.5 ולא 5.30 כי אתה עובר 2 אזורים (ת"א - חולון/בת-ים - רשל"צ) כנ"ל במקרה של נסיעה מחולון לרמת אביב (חולון - ת"א - רמת אביב)
 

Boomerang

New member
אולי זה מרגיז,אבל הנהגים פעלו כאן לגמרי כשורה
נסיעה מ חולון ל רמת אביב אכן יקרה יותר מאשר נסיעה מחולון לתל אביב (8.5 לעומת 5.30) ולכן גם החופשי-יומי לא כולל את רמת אביב, וגם הכרטסיה של קוד 82 מתאימה לנסיעה של 5.30. גם נסיעה מתל אביב לראשון לציון באחד הקווים שעוברים דרך חולון או בתים (למשל- 85, 173) הנסיעה תעלה 8.5 ולא 5.30 כי אתה עובר 2 אזורים (ת"א - חולון/בת-ים - רשל"צ) כנ"ל במקרה של נסיעה מחולון לרמת אביב (חולון - ת"א - רמת אביב)
אפשר לדעת מה מיוחד ברמת אביב?
הרי היא סה"כ שכונה בתוך ת"א.
 

urilei

New member
יש מושג היסטורי בת"א שניקרא
"שכונות עבר הירקון" וזהו הגבול אותו קבע משרד התחבורה.
לא כזה היסטורי...
זה אזור רחוק יותר ונסיעה יקרה יותר הכל הגיוני מאוד רק מה שלא לגמרי ברור לי זה למה המחיר קופץ תוך תחנה אחת בשני קודים (גם מראשל"צ המצב זהה - מקוד 4 לקוד 6) ואגב. גם הרצליה זה בגוש דן, ולפי ההגדרות המתירניות יותר גם אשדוד ונתניה. זה שהכרטיס תקף רק בגוש דן לא אומר שהוא תקף מכל מקום לכל מקום בגוש דן... לוגיקה בסיסית...
 

Boomerang

New member
אולי זה מרגיז,אבל הנהגים פעלו כאן לגמרי כשורה
נסיעה מ חולון ל רמת אביב אכן יקרה יותר מאשר נסיעה מחולון לתל אביב (8.5 לעומת 5.30) ולכן גם החופשי-יומי לא כולל את רמת אביב, וגם הכרטסיה של קוד 82 מתאימה לנסיעה של 5.30. גם נסיעה מתל אביב לראשון לציון באחד הקווים שעוברים דרך חולון או בתים (למשל- 85, 173) הנסיעה תעלה 8.5 ולא 5.30 כי אתה עובר 2 אזורים (ת"א - חולון/בת-ים - רשל"צ) כנ"ל במקרה של נסיעה מחולון לרמת אביב (חולון - ת"א - רמת אביב)
אגב גם קו 86 שנוסע מרמת אביב לבת ים זה אותו
נוהל של ה 8.5?
 

846

Active member
חוצפה בקו 74 אגד
שלום לכולם , אני נוסע בקו 74 של אגד ממרכז חולון אל רמת אביב בת"א ונתקלתי בתופעה מוזרה ומכוערת: אתמול כשנסעתי עם חופשי יומי בכיוון הלוך , הנהג בכיוון חזור אמר לי שהוא לא תקף(עליתי בחזור באותה תחנה שירדתי בהלוך). איך זה יכול להיות?? מה רמת אביב זה לא תל אביב?? ברוב חוצפתו ביקש שאשלם עוד 5.30 ש"ח. היום קניתי כרטיסיה של 10 נסיעות. בהלוך הנהג ניקב אחת . בחזור הנהג אמר לי שהנסיעה זה 2 ניקובים(8.5 שח). כשהתפלאתי הוא אמר שזה התעריף ברמת אביב. עכשיו אני שואל , האם זה הגיוני לבקש מחיר שונה עבור שכונה שונה בת"א?? עזבו את חוסר האחידות בגבייה של הנהגים(מעניין אם הם משלשלים משהו לכיסם) , מה שמרתיח זה שעל הכרטיסיה שרכשתי רשום "תקף בגוש דן בלבד" קוד 82. שאלה אחרונה - רמת אביב אשר בת"א זה לא גוש דן ?? אם כן אז למה לקחו לי מחיר כפול על הנסיעה חזור? אם למישהו יש תשובות לקושיות שלי אשמח לדעת. תודה רבה.
אם היית שם לב לחופשי יומי היית
רואה שהגבול שלו הוא בבלי , למה? שאל את משרד התחבורה. כנ"ל לגבי מחיר נסיעה עירונית מחולון הגבול הוא בירקון. מה שבד"כ קורה זה שנוסע עולה בחולון ומציג לנהג חופשי יומי או מגיש כרטיסה לניקוב, הנהגים אינם יכולים לעקוב אחרי כל הנוסעים ולראות באיזה תחנה ירד כל אחד ולכן מה שקרה זה שבעצם "התפלחת" לנסיעה לרמת אביב למרות ששילמת עד הירקון. בחזרה, מאחר וזה תחילת המסלול הנהג יכול להקפיד יותר ולשאול כל נוסע ליעדו ולגבות את המחיר הנכון. אז בפעם הבאה שאתה קונה חופשי יומי, תיקרא בבקשה מה כתוב עלי !
 

Boomerang

New member
אם היית שם לב לחופשי יומי היית
רואה שהגבול שלו הוא בבלי , למה? שאל את משרד התחבורה. כנ"ל לגבי מחיר נסיעה עירונית מחולון הגבול הוא בירקון. מה שבד"כ קורה זה שנוסע עולה בחולון ומציג לנהג חופשי יומי או מגיש כרטיסה לניקוב, הנהגים אינם יכולים לעקוב אחרי כל הנוסעים ולראות באיזה תחנה ירד כל אחד ולכן מה שקרה זה שבעצם "התפלחת" לנסיעה לרמת אביב למרות ששילמת עד הירקון. בחזרה, מאחר וזה תחילת המסלול הנהג יכול להקפיד יותר ולשאול כל נוסע ליעדו ולגבות את המחיר הנכון. אז בפעם הבאה שאתה קונה חופשי יומי, תיקרא בבקשה מה כתוב עלי !
סליחה
אבל ההגיון של אגד עקום ביותר אם לא מכניסים את רמת אביב לת"א. בכל מקרה קיבלתי את התשובה.תודה.
 

846

Active member
סליחה
אבל ההגיון של אגד עקום ביותר אם לא מכניסים את רמת אביב לת"א. בכל מקרה קיבלתי את התשובה.תודה.
אגד הוא לא עיריית ת"א ולא משרד התחבורה
כל טענה בנושא כרטיסים, תעריפים, גבולות וכד' צריכה להיות מופנת אך ורק למשרד התחבורה.
 

Boomerang

New member
אגד הוא לא עיריית ת"א ולא משרד התחבורה
כל טענה בנושא כרטיסים, תעריפים, גבולות וכד' צריכה להיות מופנת אך ורק למשרד התחבורה.
הבנתי
בכל מקרה קשה שלא להרים גבה לנוכח ההסדר המגוחך הזה , שאיכשהו "דופק" את האזרח הקטן.
 
הבנתי
בכל מקרה קשה שלא להרים גבה לנוכח ההסדר המגוחך הזה , שאיכשהו "דופק" את האזרח הקטן.
גם האזרח הקטן לא נשאר חייב...
בתקופה שהייתי עובד על קו 274 לרמת אביב הייתי עוצר בתחנה שלפני גשר הירקון ומבצע ביקורת כרטיסים. תמיד, אבל תמיד הייתי מוצא מישהו ששילם עד מרכז ת"א אבל ניסה להמשיך הלאה בתקווה שהנהג לא ישים לב... תופעה ידועה ומאוד נפוצה
 

harhanegev

New member
גם האזרח הקטן לא נשאר חייב...
בתקופה שהייתי עובד על קו 274 לרמת אביב הייתי עוצר בתחנה שלפני גשר הירקון ומבצע ביקורת כרטיסים. תמיד, אבל תמיד הייתי מוצא מישהו ששילם עד מרכז ת"א אבל ניסה להמשיך הלאה בתקווה שהנהג לא ישים לב... תופעה ידועה ומאוד נפוצה
ואם עולה מבקר,
אז כמובן הנהג הוא הרוע בהתגלמותו והוא איש הקומבינות והוא המושחת והוא צריך אחר כך לשאת באחריות לכל נוסע בודד. אולי צריכים לעשות בחינת זיכרון לכל נג לפני שהוא מקבל רישיון נהג רכב ציבורי, לוודא שיש לו זיכרון מספיק לזכור היכן עלה כל נוסע וכמה בדיוק שילם כל נוסע וגם לנהוג כמו בנאדם.
 

urilei

New member
ואם עולה מבקר,
אז כמובן הנהג הוא הרוע בהתגלמותו והוא איש הקומבינות והוא המושחת והוא צריך אחר כך לשאת באחריות לכל נוסע בודד. אולי צריכים לעשות בחינת זיכרון לכל נג לפני שהוא מקבל רישיון נהג רכב ציבורי, לוודא שיש לו זיכרון מספיק לזכור היכן עלה כל נוסע וכמה בדיוק שילם כל נוסע וגם לנהוג כמו בנאדם.
כדאי לשים לב
שיטת הכרטוס בארץ דפוקה מאוד, את זה אנחנו כבר יודעים מצויין (ומי כמוך יאיר שמסתובב עם 20 סוגי כרטיסיות יודע זאת) אבל לא פחות ממה שהיא דופקת את הנוסעים, היא דופקת גם את החברות נניח עליתי בחולון, שילמתי 5.1 לתל אביב ונסעתי עד האוניברסיטה. נגיד אפילו שברמת אביב עלה מבקר. יש לו דרך טובה לדעת שלא עליתי בעזריאלי ושילמתי 5.1? ממש לא. על הכרטיס באגד יש שעה שאיכשהו יכולה להחשיד, אבל אני בספק אם זה "קביל" להאשים את הנוסע בגלל שהשעה על הכרטיס לא לגמרי הגיונית. בדן אין אפילו את זה (יש ספרור לכרטיס אבל מה הסיכוי שמבקר ישים לב שהספרור נמוך יותר, הוא לא יכול בכלל לדעת את הגבול המותר) בדן אותו סיפור בדיוק נגיד לעלות בת"מ פ"ת, לשלם 5.1 ולנסוע עד תל אביב. גם אם עולה מבקר בדרך - אין לו שום סיכוי לדעת כלום. גם באגד וגם בדן אם אפשר עוד איכשהו תיאורטית לתפוס נוסע לפי שעה/ספרור, אין שום סיכוי לעשות את זה אם הוא שילם עם כרטיסיה... ועוד דבר מעניין. הייתה תקופה ארוכה מאוד שקניתי את המשולב אגד+דן ובנוסף איזורי ירוק של דן. הרבה פעמים עליתי בפתח תקווה והצגתי את הכרטיס הירוק בלבד (או להיפך, עליתי בתל אביב והצגתי את המשולב). אף פעם לא קרה שהנהג שאל אותי בכלל כשעברתי את האיזור של הכרטיס שהצגתי לו, אך לעומת זאת באגד ראיתי כמה פעמים שנהגים סתם כך באמצע הנסיעה הצביעו על איזה נוסע שנגמר לו הגבול של הכרטיס.
 

urilei

New member
כדאי לשים לב
שיטת הכרטוס בארץ דפוקה מאוד, את זה אנחנו כבר יודעים מצויין (ומי כמוך יאיר שמסתובב עם 20 סוגי כרטיסיות יודע זאת) אבל לא פחות ממה שהיא דופקת את הנוסעים, היא דופקת גם את החברות נניח עליתי בחולון, שילמתי 5.1 לתל אביב ונסעתי עד האוניברסיטה. נגיד אפילו שברמת אביב עלה מבקר. יש לו דרך טובה לדעת שלא עליתי בעזריאלי ושילמתי 5.1? ממש לא. על הכרטיס באגד יש שעה שאיכשהו יכולה להחשיד, אבל אני בספק אם זה "קביל" להאשים את הנוסע בגלל שהשעה על הכרטיס לא לגמרי הגיונית. בדן אין אפילו את זה (יש ספרור לכרטיס אבל מה הסיכוי שמבקר ישים לב שהספרור נמוך יותר, הוא לא יכול בכלל לדעת את הגבול המותר) בדן אותו סיפור בדיוק נגיד לעלות בת"מ פ"ת, לשלם 5.1 ולנסוע עד תל אביב. גם אם עולה מבקר בדרך - אין לו שום סיכוי לדעת כלום. גם באגד וגם בדן אם אפשר עוד איכשהו תיאורטית לתפוס נוסע לפי שעה/ספרור, אין שום סיכוי לעשות את זה אם הוא שילם עם כרטיסיה... ועוד דבר מעניין. הייתה תקופה ארוכה מאוד שקניתי את המשולב אגד+דן ובנוסף איזורי ירוק של דן. הרבה פעמים עליתי בפתח תקווה והצגתי את הכרטיס הירוק בלבד (או להיפך, עליתי בתל אביב והצגתי את המשולב). אף פעם לא קרה שהנהג שאל אותי בכלל כשעברתי את האיזור של הכרטיס שהצגתי לו, אך לעומת זאת באגד ראיתי כמה פעמים שנהגים סתם כך באמצע הנסיעה הצביעו על איזה נוסע שנגמר לו הגבול של הכרטיס.
תיקון קל: בקווים של אגד התכוונתי כמובן ל-5.3
 

846

Active member
כדאי לשים לב
שיטת הכרטוס בארץ דפוקה מאוד, את זה אנחנו כבר יודעים מצויין (ומי כמוך יאיר שמסתובב עם 20 סוגי כרטיסיות יודע זאת) אבל לא פחות ממה שהיא דופקת את הנוסעים, היא דופקת גם את החברות נניח עליתי בחולון, שילמתי 5.1 לתל אביב ונסעתי עד האוניברסיטה. נגיד אפילו שברמת אביב עלה מבקר. יש לו דרך טובה לדעת שלא עליתי בעזריאלי ושילמתי 5.1? ממש לא. על הכרטיס באגד יש שעה שאיכשהו יכולה להחשיד, אבל אני בספק אם זה "קביל" להאשים את הנוסע בגלל שהשעה על הכרטיס לא לגמרי הגיונית. בדן אין אפילו את זה (יש ספרור לכרטיס אבל מה הסיכוי שמבקר ישים לב שהספרור נמוך יותר, הוא לא יכול בכלל לדעת את הגבול המותר) בדן אותו סיפור בדיוק נגיד לעלות בת"מ פ"ת, לשלם 5.1 ולנסוע עד תל אביב. גם אם עולה מבקר בדרך - אין לו שום סיכוי לדעת כלום. גם באגד וגם בדן אם אפשר עוד איכשהו תיאורטית לתפוס נוסע לפי שעה/ספרור, אין שום סיכוי לעשות את זה אם הוא שילם עם כרטיסיה... ועוד דבר מעניין. הייתה תקופה ארוכה מאוד שקניתי את המשולב אגד+דן ובנוסף איזורי ירוק של דן. הרבה פעמים עליתי בפתח תקווה והצגתי את הכרטיס הירוק בלבד (או להיפך, עליתי בתל אביב והצגתי את המשולב). אף פעם לא קרה שהנהג שאל אותי בכלל כשעברתי את האיזור של הכרטיס שהצגתי לו, אך לעומת זאת באגד ראיתי כמה פעמים שנהגים סתם כך באמצע הנסיעה הצביעו על איזה נוסע שנגמר לו הגבול של הכרטיס.
בדן הנהג משתמש בפינקס
כרטיסים אחר כשהוא עובר מאיזור לאיזור.
 

urilei

New member
בדן הנהג משתמש בפינקס
כרטיסים אחר כשהוא עובר מאיזור לאיזור.
אני מוכן לבדוק את זה פעם...
מישהו אמר פה פעם שפעם היו צבעים של כרטיסים ובאמת החליפו וזה בוטל ומה באגד? אמורה להיות כתובה תחנת העלייה אבל נדמה לי שבנתיים זה לא מתעדכן אוטומטית ומופיעה תמיד תחנת המוצא. ומה עם כרטיסיות? יש לנהג מנקב בצורה שונה לכל איזור? גם לא נראה לי... אבל את העניין של החלפת פנקס אני אשתדל לשים לב בנסיעה הבאה שלי
 

mister K

New member
אני מוכן לבדוק את זה פעם...
מישהו אמר פה פעם שפעם היו צבעים של כרטיסים ובאמת החליפו וזה בוטל ומה באגד? אמורה להיות כתובה תחנת העלייה אבל נדמה לי שבנתיים זה לא מתעדכן אוטומטית ומופיעה תמיד תחנת המוצא. ומה עם כרטיסיות? יש לנהג מנקב בצורה שונה לכל איזור? גם לא נראה לי... אבל את העניין של החלפת פנקס אני אשתדל לשים לב בנסיעה הבאה שלי
זה עדיין קיים בכל הקווים הארוכים בדן.
במעבר מאזור לאזור מחליפים את פנקס הכרטיסים לפנקס מסדרה אחרת. לדוגמה, בקו 43 הנהג משתמש בשלושה פנקסים בכל נסיעה, הראשון מבת ים עד צומת חולון, השני מצומת חולון עד כורזין-גבעתיים והשלישי מכורזין עד תל השומר. בכל אחת מהתחנות האלה הנהג מחליף פנקס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה