חופשת לידה ? לגבר ?!

SiteMap

New member
חופשת לידה ? לגבר ?! ../images/Emo13.gif

מעט פיזור ערפל,
מראש
1. כאשר אישה שאינה עובדת (נשואה, בעלה עובד), יולדת, היא זכאית לחופשת לידה, כלומר מימון משכורת מביטוח לאומי ? (אני מניח שלא, אבל האם היא תקבל עזרה מסויימת ?) 2. במידה והאישה סטודנטית, האם התשובה לשאלה 1 משתנה ? 3. במצב רגיל, שבו 2 בני הזוג עובדים, אפשר שהאישה תיקח חופשת לידה של 8 שבועות, והבעל את 6 השבועות האחרונים, אמת ? 4. כאשר לוקחים חופשת לידה, האם מקבלים את השכר הרגיל שקיבלנו לפני החופשה, או שיש תקרה (בדומה לדמי אבטלה) ? 5. כאשר 2 בני הזוג עוברים, במידה והבעל מעוניין לקחת את ששת השבועות האחרונים כחופשת לידה, האם המעביד חייב לאשר לו זאת ? 6. במידה והאישה לא מובטלת, והבעל מעוניין לקחת את ששת השבועות האחרונים כחופשת לידה, האם הוא יקבל מביטוח לאומי שכר עבור השבועות הללו, או שהם יאמרו שמכיוון שהאישה מובטלת, אין סיבה שהוא יקח חופש בתשלום ? 6. ומה לגבי מצב שבו האישה סטודנטית (כלומר, לא עובדת, אבל לא פנוייה), ולכן הבעל לוקח חופשת לידה ?
רבה
 

cוורנה1

New member
דמי לידה 1- למי שלא עבדה ולא הפסיקה את עבודתה בהיותה בהריון ולא צברה את התקופה הנדרשת לתשלום דמי לידה כמפורט להלן: "דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה: 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או 15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע. מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע . היום הקובע=היום שבו הפסיקה המבוטחת את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה אם לא מתקיימים התנאים המפורטים,היא אינה זכאית לדמי לידה. 2- התנאים הנ"ל נדרשים בכל מצב. 3- דמי לידה - דמי לידה לאב 4- דמי לידה - שיעורי דמי הלידה 5- "הוא עובד שכיר שקיבל ממעסיקו חופשת לידה או עובד עצמאי שהפסיק לעבוד לרגל חופשת הלידה. " מתוך הקישור במספר 3 6- אם מתקיימים לגביה התנאים בסעיף 1 זה אפשרי. 7- לא קיימת כזו אופציה. קרא בהרחבה בקישורים שהעברתי,יש לך תשובות בהרחבה לכל השאלות. ../images/Emo50.gif
 

SiteMap

New member
../images/Emo51.gif, אבל לא ממש ברור :

1. האישה לא עובדת, ולא עבדה תקופה ארוכה מאוד, האם היא זכאית לחופשת לידה/משכורת מביטוח לאומי ? 2. במידה והאישה לא עובדת, ולא עבדה תקופה ארוכה מאוד, אבל מכיוון שהיא סטודנטים, התשובה לסעיף 1 משתנה ? 3. כלומר, בגדול התשובה היא כן ? 4. אם אני מבין נכון, אם השכר חודשי (ברוטו) היה עד 35,000 ש"ח, התשלום הוא משכורת מלאה ? 5. מה זה אומר ? שהמעסיק לא חייב לאשר לי את חופשת הלידה ? 6. סליחה, לא ניסחתי כהלכה : במידה והאישה מובטלת, והבעל מעוניין לקחת את ששת השבועות האחרונים כחופשת לידה, האם הוא יקבל מביטוח לאומי שכר עבור השבועות הללו, או שהם יאמרו שמכיוון שהאישה מובטלת, אין סיבה שהוא יקח חופש בתשלום ? (כלומר, הבעל עובד, ורוצה לקחת חופשת לידה, האם ביטוח לאומי ישלם לו, או שהוא יאמר שמכיוון שהאישה לא עובדת, אין סיבה שהוא יקח חופש ?) 7. מדוע ? מטרת חופשת הלידה הוא לטפל בתינוק, מישהו צריך לעשות זאת, מה זה משנה אם האמא עובדת או סטודנטית ? תודה !! תודה.
 

cוורנה1

New member
דמי לידה בתשובותי יש את המענה לכל שאלותיך. 1- קרא היטב כולל שורה זו: "אם לא מתקיימים התנאים המפורטים,היא אינה זכאית לדמי לידה." 2- אינה זכאית לדמי לידה בכל מקרה מאחר ולא צברה את התקופה הנדרשת לדמי לידה. 3- לא. 4- כן. 5- אם מעסיקך יכול לוותר עליך בתקופה זו. 6- לא מתקיימים התנאים לחופשת לידה בתשלום, לאשה,לכן הבעל לא יכול לקבל את חלקו "אב זכאי להחליף את בת זוגו בחלק מחופשת הלידה לצורך טיפול בילד ולקבל תשלום בעד החופשה, אם הוא ובת זוגו עבדו וצברו תקופת ביטוח המזכה בדמי לידה לתקופה של 14 שבועות, ובת הזוג מסכימה שהאב יחליף אותה. האב יחליף את האם לאחר שהיתה בחופשת לידה 6 שבועות רצופים לפחות לאחר הלידה, וחופשתו תהיה לתקופה של 21 ימים לפחות. " דמי לידה - דמי לידה לאב 7- כך נקבע בחוק. אבקש לקרא היטב את כל החומר שעניתי עליו בשאלתך הראשונה, יש בו את כל התשובות שהעלית שוב. בברכה, אורנה.
 

D a r k l a d y

New member
נצל"ש - שאלה על מענק לידה?

האם אישה שלא עבדה בתקופת ההריון זכאית למענק לידה?
 

cוורנה1

New member
מענק לידה מענק לידה משולם ליולדת שילדה בבית חולים, או אושפזה בבית חולים מיד לאחר הלידה. קיראי בהרחבה בקישור בנושא שבת שלום.
 
למעלה