חוסר פרגון מקצועי מחברים

חוסר פרגון מקצועי מחברים ../images/Emo4.gif

אם כבר בתופעות חברתיות עסקינן וידוע לי שנושא חוסר פרגון כבר נדון פה ובכל זאת איך מתמודדים עם ניסיונות "להנמיך" אתכם מקצועית מצד חברים ומכרים? איך הייתם מגיבים להסתלבטות על החלומות הדי גראנדיוזיים שלכם? עם טענות של - צריך להסתפק במה שיש, התחום שלכם ממש קטן, הסיכויים קלושים.... ועוד ועוד אני לא מדברת רק על עצמי אלא בכלל על תכונה של אנשים - לנסות לשים מעצור לאחרים לנסות לגרום להפסיק לחלום למה אני שואלת? אני חושבת שכל חלום מקצועי גם ההזוי ביותר יתגשם בסופו של דבר אם באמת רוצים, מנסים ושואפים ואני מוצאת עצמי נפעמת מחוסר פרגון לחלומות של אחרים
 

maz

New member
את צודקת

וצריך פשוט ללמוד למי להקשיב. לאנשים קטנים וחסרי שאיפות קשה לראות אנשים עם חלומות מסביבם, שלא לדבר על אלה שגם מצליחים להגשים את החלומות האלה. מדגיש כנראה את חוסר הסיפוק של אותם לא מפרגנים מהחיים שלהם עצמם.
 

אפרתים

New member
נתקלתי בתופעה - אבל דווקא מהכיוון

של אבא של בעלי. כשהתקבלתי לעבודה מאד "וואו", לא רק שהוא לא פרגן, הוא אפילו טרח להגיד שהוא לא מבין איך קיבלו מישהי כל כך צעירה/חסרת נסיון וכו'. זה עמד כל כך בניגוד לתמיכה ולפרגון של המשפחה שלי ושל הבן זוג שממש נפגעתי מזה. איך הגבתי - לפני שהספקתי לפתוח את הפה (הלא ממש קטן שלי), בן זוג שלי התעצבן והעמיד אותו במקום. אחרי זה - היה שיפור מסוים.
 
מזכיר לי

בעלי עובד בתפקיד מאוד נחשב ורק עכשיו החליט ללמוד לתואר ראשון כדי להתקדם באמת בגדול הוא סיפר בהתלהבות לאבא שלו וההוא אמר - למה אתה צריך את זה יש לך כבר עבודה....
 

אפרתים

New member
מוזרים לי הקטעים האלו... בבית

בו גדלתי תמכו בשאיפות שלי ולימדו אותי לחלום. גם מבחינת לימודים והעשרה עצמית וגם בתחום העבודה. אולי בגלל זה קשה לי להתמודד עם חוסר תמיכה/פרגון.
 
משתדלת לא לקחת את זה באופן אישי.

ברוב המקרים, כשמדובר בחברים, זה לא ניסיון "להקטין" אותך (אני חושבת) או לזלזל ביכולתך, אלא ביטוי לתפישת עולם שבעיני היא הרבה יותר עצובה מאשר מקוממת. כי מבחינתם, אם הם מאמינים ש"אי אפשר להגיע ממש גבוה", ואת, שנמצאת בסביבתם והם לא יכולם להתעלם ממך, דווקא כן מצליחה, זה אומר שהם טועים, ושאם הם לא הצליחו יותר בחיים, זה באשמתם. אף אחד לא אוהב להרגיש ככה. ואגב, כל זה נעשה כמעט תמיד בחוסר מודעות מוחלט ולא מתוך כוונה לפגוע בך אלא דווקא "לעזור לך".
 

shelycat

New member
אני עונה

בלי חשבון, חברים שמרשים לעצמם להיות פתוחים במידה כזאת מאפשרים לי באותה מידה להודיע חד וחלק שלשאוף לבינוניות ופחות מהטוב ביותר מבחינה מיקצועית (או כל בחינה אחרת) כנראה לא מתאים לכל אחד, החברים שלי לא נעלבים מאמירות כאלו אבל בהחלט מבינים מה אמרתי ולא חוזרים על העיניין.
 

Darth Foofoo

New member
אוי מוכר מוכר

חברה שלי כל הזמן היתה יורדת עלי על כמות העבודה שהשקעתי וברצון להתפתח . מיותר לציין שאנחנו לא בקשר יותר ( גם בגלל העניין הזה) , זה מפריע ומכאיב יותר בגלל שמדובר באנשים שאוהבים ומפרגנים להם בסדיר ... יש אנשים שלא למדו להבין מה זה מעוף , שלא מבינים למה רוצים להתפתח וחבל בסופו של דבר אנשים כאלה נשארים תקועים במקום בלי לשנות כלום .
 

kivsa1

New member
חד משמעית-לא הייתי קוראת לאנשים

כאלה "חברים" שלי... בני משפחה לפעמים מקובעים בדיעותיהם ורואים חובה לעצמם "ליישר" את ההוזים שבקרבתם "לטובתם". ולכן, בין היתר, יש חברים-כדי להיות מסוגלים למצוא בחברתם את האהדה והפרגון גם לדברים שאי אפשר לקבל מאנשים שלא נבחרו אלה הם "עסקת חבילה". ואם בכל זאת אלה חברים-הייתי מנסה לברר ממה נובעת תחושת ה"חובה" שלהם לקטול את החלומות שלך בעודם באיבם...
 

chikashel

New member
אני חושבת שלא תמיד זה נובע מרוע

או מקנאה. במקרה שלי לפחות, מדובר באנשים שרוצים לשמור עליי מאכזבה, ולהגן עליי מכישלון. בהתחלה כעסתי נורא, כי הרגשתי שלא מאמינים בי, אבל גדלתי והתבגרתי- ואני מבינה היום, שזו לא אני בה הם לא מאמינים- הם פשוט לא מאמינים בעצמם. הזן השני- האנשים שלא מפרגנים בגלל שהם מרגישים- שאם הם לא הצליחו אז אף אחד אחר לא יכול/צריך- אלא מרגיזים אותי. במיוחד בגלל- שהושפעתי מהם לתקופה לא קצרה, וקיבלתי החלטות שהן פשרה. אבל לא עוד. אני יודעת שבסיבוב השני איתם- אני אחייך, אהנהן לי בשקט, והכי חשוב- לא אתן לדברים האלה לגעת בי, ואמשיך לחלום, וללכת בדרכי.
 

kivsa1

New member
קחי את ה"אלה" שלי שנכתב בטעות

במקום אלא ותני לי ת'"אלא"...
 

chikashel

New member
לוקחת!! ../images/Emo6.gif

(כבר מזמן הפסקתי לכתוב הודעות תיקונים לעצמי- כי אחרת אני רק ארדוף אחרי השגיעים שלי כל היום)!
 

kivsa1

New member
רק בהומור../images/Emo13.gif.אני חוזרת לתקן את

השגיאות שלי כי משגע אותי שייחסו משמעות אחרת לדבריי ממה שהתכוונתי... שוין...
 

kivsa1

New member
ואגב, מסכימה לדרך הנכונה להגיב-

חיוך ולהמשיך בדרכך את. וחצילה (תודה על המחמאה
)-כמו שענית בעץ שלי-שאת "מחליקה ועוברת הלאה"-כך כנראה צריך לעשות גם במקרה הזה... אמנם זה דורש איזה סוויטש כי מחברים לפעמים מצפים ליותר הבנה ממשפחה ותגובה כזאת יכולה לאכזב ולרפות ידיים אבל שוב-הרי לא כל החברים במלאי כאלה, לא?
 
אני מסכימה איתך לחלוטין....

ומנסה בכל כוחי להחליק אם כי (פה שוב את צודקת) מאוד מעציב אותי חוסר פרגון מחברים במיוחד כאשר זה מופנה כלפי אנשים עם בעיות בטחון עצמי למשל - חבר מסוים שרוצה מאוד לעסוק בעיצוב בתלת מימד וכולם רק עסוקים בלספר לו שזה לא משתלם ולא רציני ומה זה בכלל לעניות דעתי הבלתי מקצועית האיש מוכשר ברמות ואנחנו מעודדים אותו להגשים את החלום כבר שנתיים (לשמחתי הוא התחיל ללמוד את זה ביום ראשון) אבל תמיד כשזה עולה בשיחות לא מפרגנים לו בכלל והוא ממש מתבאס
 

kivsa1

New member
אז טוב שיש גם חברים כמוכם-בדיוק

הדוגמא שכיוונתי אליה ב"יש גם אחרים במלאי"
.
 
למעלה