חוסר מזל כזה לא ששמעתם בכל תולדות הפורום...

ohhh s

New member
חוסר מזל כזה לא ששמעתם בכל תולדות הפורום...

אני טסט שני נכשלתי ביום ראשון אממ אז ככה הטסטר עשה לי חנייה הכל , נהגתי מושלם, בסוף הטסט הוא אומר לי תעצור בצד פה מסיימים את הטסט, עצרתי בצד פתאום הטסטר צועק עליי "לא חבל? " אני שואל "מה קרה מה עשיתי? " הוא אומר "עצרת על מעבר חצייה" המורה שלי אמר שאם זה לא היה קורה הסיום הזה הייתי עובר ... על זה נכשלתי על הסיום של הטסט חחחחחח אני צוחק מיאוש כמה חוסר מזל, כמה נאצים הם יכולים להיות ??? מה אתם אומרים רק אני רוצה לדעת ???
 

isra533

New member
באמת הגזימו?

אני אספר קצת אחרת את הסיום של הטסט שלך. " בסוף הטסט הוא אומר לי תעצור בצד פה מסיימים את הטסט, עצרתי בצד פתאום הטסטר צועק עליי - דרסת ילד במעבר חציה!!!!" האם עכשיו אתה משוכנע שנכשלת בטסט, כי אחד הגורמים העיקריים בתאונות דרכים היא חוסר תשומת לב רגעית, "רק לא ראיתי", "רק הסתכלתי על הילד שלי מאחור" וכל "רק....." כזה עולה לאחרים בחיים והורס משפחות שלמות. עד שתפנים שאתה חייב להיות מרוכז בכביש ולא לזלזל בשום "רק..." ההקטן ביותר, לא מגיע לך רשיון נהיגה. תלמד ממה שקרה לך ואל תבוא בטענות לאחרים על טעויות שאתה עושה. בהצלחה בפעם הבאה.
 
נקווה שלא יידרס . . .

תגובתך באמת במקומה, ונקווה שהצעירים יפנימו וייחסכו חיים. השאלה היא מדוע הטסטר עשה לו "תרגיל" כזה ומה "החוכמה" בזה ? האם אין כאן הכשלה ?
 

isra533

New member
אם היה תרגיל, זה היה במקום

הנהג הוא המחליט הבלעדי בנהיגה. גם אם מישהו מהנוסעים יבקש לעשות פעולה אם בחניה או מעבר צומת או עקיפה או מהירות הנסיעה שלא לפי חוקי התנועה, ההחלטה אם לבצע זאת תהיה אך ורק בידי הנהג ולכן גם אם הבוחן ניסה לעשות תרגיל לנהג, חובת הנהג היתה לומר שהוא לא יכול להחנות על מעבר חציה. אחת הבעיות הקשות אצל נהגים צעירים הוא לחץ חברתי ולכן גם אם הנוסע ויהיה זה גם החבר הכי טוב או אמא או אבא של הנהג, אין הצדקה לעבור באור ירוק או לעקוף בפס לבן רק בגלל שמישהו מהם ממהר. אני הייתי ממליץ לבוחנים לנקוט שיטה של מבחנים של ערנות הנהג.
 
מי היה לא בסדר ?

ראשית אל תשווה בין הלחץ החברתי של החבר'ה, שכמובן חייבים להתעלם ממנו, ולנהוג רק לפי חוקי התנועה, לבין אמירתו של הבוחן בטסט לילד בן 17. מה ציפית ? שילד בן 17 יגיד לטסטר לא, או שיחנה במקום אחר ? ואל תענה לי מגילך, מניסיונך ומהכרותך את החיים ! תחשוב על הצעיר הזה שנמצא ב"לחץ אטומי" להצליח במבחן, ולידו יושב מבוגר (בגיל אבא / סבא שלו) והוא "מפחד" ממנו ומחכה לסיום המבחן והוא באטרף. אני רוצה לראות ילד כזה אומר לטסטר "אני לא עומד כאן, פה אסור". בכל אופן אני ממליץ לכולנו לאמץ את המשפט : בכביש צייתו לחוקים ! בבית לכם מחכים !
 

DoubleD

New member
אם אי אפשר לצפות מ"ילד בן 17" שידע מה נכון

איך אתה יכול לצפות ממנו לקחת אחריות על חיים ומוות ברגע השתלבותו לנהיגה בכביש ? ילד בן 17... כן... לילדים האלו נותנים רישיון ! אז אמנם הוא ב"לחץ אטומי" מהמבחן ואולי הוא לא שם לב ובנסיבות אחרות היה מתפכח לנוכח השאלה אך יכולת השיפוט הזריזה וחשיבת מספר צעדים קדימה היא קריטית על הכביש. לא נורא, יהיה עוד טסט.. ואם צריך עוד טסט ועוד אחד... הרי זה לא עניין של תרבות נהיגה, כמו שהילד כתב- זה רק עניין של מזל
 

isra533

New member
התשובה היא כן

הטסט לא נועד לבדוק אם הנבחן יודע להעביר מהלכים או להחנות את הרכב ואפילו לא אם הוא ממושמע ושומע לכל דבר שאומרים לו. הטסט נועד לבדוק אם הנבחן מסוגל להשתלב בתנועה בצורה נכונה וחכמה גם אם אם התנאים הם לא אידיאליים. אם אותו בחור לא יודע להבחין בטסט מה נכון ומה לא, מה הוא בדיוק יעשה כאשר הנהגים מאחוריו יצפרו לו כי הוא לא מפנה את הנתיב לפי השגעונות של שאר הנהגים, האם אז הוא לא צריך להסתכל במראה אלה להסיט מיד את הרכב מהנתיב ללא מחשבה למה הדבר יגרום. נהג שניגש לטסט הוא בחזקת נהג לכל דבר ועל הבוחן לבדוק בדיוק את אותן הדברים הלא רגילים , אלה שלא כתובים בספרים ולבדוק טוב טוב את ערנותו של הנבחן כי ברגע שהוא מאשר לאותו בחור בן 17 לעלות על הכביש, הוא בעצם קובע שאפשר לסמוך על הנהג שידע לנהוג ולשלוט בנהיגה. כל הנחה שנעשה בטסט נשלם לצערי בחיי אדם. בזה אני חושב שאני לא צריך לשכנע אותך.
 
למעלה